Korkeakoulujen varasijat kevät 2021
Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.
Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.
Kommentit (962)
Siis tapahtuuko teillä mittää??? Mulla ei liiku mihinkää mikkää! Onko bioanalyytikko ja röntgenhoitaja nii suosittua hommaa 😂 katoin vipusesta, että alle 10 ottanu molemmissa paikan vastaan vaikka 30-40 valittu. Ilmeisesti oottavat jottai? TUSKAA
Kyseessä siis Savonia Kuopio.
Päivittyykö noi vaan kerran päivässä? Tänään aamupäivällä päivittyi ainakin. Tänään tullut paljon tuloksia eri paikoista. Voisiko olla et huomenna on varasijat liikkuneet reippaasti🤔
Itse oon 9 varasijalla kulttuurituotantoo Jyväskylään! Eikä mitään hajua, että mitkä mahikset päästä kun ekaa kertaa haen amkiin 😭 jännittää!!
MKK kirjoitti:
Siis tapahtuuko teillä mittää??? Mulla ei liiku mihinkää mikkää! Onko bioanalyytikko ja röntgenhoitaja nii suosittua hommaa 😂 katoin vipusesta, että alle 10 ottanu molemmissa paikan vastaan vaikka 30-40 valittu. Ilmeisesti oottavat jottai? TUSKAA
Ei oo tapahtunu yhtään mitään! Bioanalyytikoksi oon kans varasijalla Seinäjoelle. 6 ottanut vastaan ja 18 otetaan sisään..
Ite en millään haluis uskoa että varasijat päivittyis vaan kerran päivässä? Siis eihän se auta itku markkinoilla jos näin on mutta turhauttaa 😂
On tämä piinaa. Siis oon jo ihan asennoitunu syksyn hakuun. Mietin minkä valmennusmatskun ostan jne... otin viimeksi sen 150e maksavan valmennuskeskuksen tehtäväpaketin ja olin kyllä tyytyväinen. Joten oisko se sitte se 🙈 tällee tosi malttamattomana eteepäi... tuntuu nii toivottomalta varasija 5, ku on jo niin lähellä kuitenki! Ja niin kaukana, ähh
Xamk ensihoito monimuoto, varasija 28 - oli alunperin 31 mut en millään usko että tältä varasijalta enää kouluun noustaan.
Muualle sit vähän isommat varasijat, toki mut on hyväksytty Xamkiin sairaanhoitajan monimuotoon mut en välttämättä uskalla ottaa paikkaa vastaan kun ensisijainen haave on toi ensihoito, ja siirtohaut on ilmeisesti suorastaan mahdottomia sh > eh ja jos menetän ensikertalaisuuden niin valintakokeen kautta on vielä hankalampi päästä tuonne ensihoitoon..
MKK kirjoitti:
Mulla on nyt jo varasija 13., alkuperäinen sijoitus oli 19. Omat mahdollisuudet sisäänpääsyyn on aika pienet, sillä en oo ensikertalainen, mutta 5. varasijalta sulla todella on sauma päästä. 👏
Missä vaiheessa voi ottaa vastaan alempien hakutoiveiden paikkoja? Pääsin sisään kolmosvaihtoehtoon, toisessa varasijalla 3 ja ykkösvaihtoehdossa varasijalla 1. Elämäntilanne muuttunut niin, etten enää haluaisi ykkösvaihtoehtoon kun kyseessä päivätoteutus ja muut kokonaan verkossa. Eli nyt kuumottaa. Ilmeisesti on niin, että jos ykkösvaihtoehtoon pääsen, niin en voi noita muita valita?
Vierailija kirjoitti:
Xamk ensihoito monimuoto, varasija 28 - oli alunperin 31 mut en millään usko että tältä varasijalta enää kouluun noustaan.
Muualle sit vähän isommat varasijat, toki mut on hyväksytty Xamkiin sairaanhoitajan monimuotoon mut en välttämättä uskalla ottaa paikkaa vastaan kun ensisijainen haave on toi ensihoito, ja siirtohaut on ilmeisesti suorastaan mahdottomia sh > eh ja jos menetän ensikertalaisuuden niin valintakokeen kautta on vielä hankalampi päästä tuonne ensihoitoon..
Hyvä pläni, vaikka välivuosi saattaakin ärsyttää. Mitä jos tässä samalla lukisit vaikka avoimia sh-kursseja? Ne saa sit hyväksluettua tutkintoon.
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää kyllä nyt lopettaa toi opintopolun päivittäminen, ei tästä tule mitään :D… Joka kerta kun sivu latautuu jännitys nousee, eikä varasija ole liikahtanut mihinkään. Ulkona on maailman kaunein hellepäivä enkä saa mitään aikaiseksi kun mielessä pyörii vaan opintopolku opintopolku….
Tsemppiä kaikille! Toivottavasti pääsette varasijoilta opiskelemaan, minä poistan nyt koko selaimen puhelimesta ja pistän homman jäähylle ja juhannuksen jälkeen palaan asiaan :D
Hyvä suunnitelma! Jos jostain paikasta ei ole torstaina tullut mitään tietoja, niin ei niitä enää juhannuksena päivitellä. Päähän tässä hajoaa kun kyttää varasijapaikkaa, läpi pääsee jos pääsee, ei se ole yhtään omissa käsissä enää. Itse olen niin lähellä mutta niin kaukana, läpipääsy on kiinni siitä ovatko jotkut 2 random ihmistä hakeneet johonkin muualle jonne pääsevät sisään tai muuttavat kokonaan mielensä.
Tämä on sitä perhosvaikutusta aivan konkreettisesti - jonkun toisen onni voi olla myös minun onneni ja epäonni taas myös minun epäonneani. C'est la vie.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa voi ottaa vastaan alempien hakutoiveiden paikkoja? Pääsin sisään kolmosvaihtoehtoon, toisessa varasijalla 3 ja ykkösvaihtoehdossa varasijalla 1. Elämäntilanne muuttunut niin, etten enää haluaisi ykkösvaihtoehtoon kun kyseessä päivätoteutus ja muut kokonaan verkossa. Eli nyt kuumottaa. Ilmeisesti on niin, että jos ykkösvaihtoehtoon pääsen, niin en voi noita muita valita?
Näinhän se on eikä poikkeuksia tehdä, opintopolun automatiikka hoitaa peruutuksen muihin paikkoihin jos pääset ylempään sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pläni, vaikka välivuosi saattaakin ärsyttää. Mitä jos tässä samalla lukisit vaikka avoimia sh-kursseja? Ne saa sit hyväksluettua tutkintoon.
Syksyn haussa on tarkoitus hakea uudelleen, mulla nyt tulee ns välivuosi todennäköisesti jokatapauksessa jos pääsen monimuodon sijaan päivätoteutukseen sillä olen raskaana, laskettu aika on tammikuussa :D
Olen siis työelämässä ollut jo joitain vuosia, ja muutaman kerran jo hakenutkin mutta nyt ihan tosissaan vasta.
Avoimen kurssit ei ole kyllä huono idea!
Vierailija kirjoitti:
Oma neuvo on että älä osa sitä sh paikkaan vastaan jos oikeesti haluut eh. Ite oon 2krt yrittänyt siirtohaussa sh—>eh ja molemmilla kerroilla tullut vastaus että ei voi ottaa resurssisyistä. Haku ollut siis molemmilla kerroilla kyllä päällä opintopolussa etten sit tiiä onko ollu niin monta hakijaa ja ovat arponeet tyyliin vain 1 paikan 🤷♀️
Ihmisraunio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma neuvo on että älä osa sitä sh paikkaan vastaan jos oikeesti haluut eh. Ite oon 2krt yrittänyt siirtohaussa sh—>eh ja molemmilla kerroilla tullut vastaus että ei voi ottaa resurssisyistä. Haku ollut siis molemmilla kerroilla kyllä päällä opintopolussa etten sit tiiä onko ollu niin monta hakijaa ja ovat arponeet tyyliin vain 1 paikan 🤷♀️
Minäkin neuvoisin, että älä ota paikkaa jos olet vielä ensikertalainen, nämä kiintiöt ovat niin suuria että paikansaaminen ei-ensikertalaisena on kuin lotossa voittaisi - sain todella hyvät pisteet pääsykokeesta ja silti ykkösvaihtoehdoissani olen kaukana varasijoilla. Onneksi lykästi alempaan vaihtoehtoon jonne aion kyllä mennä - se on juurikin sh, mutta näin ei-ensikertalaisena pidän sen paikan vastaanottamista parempana vaihtoehtona kuin sitä että jäisin vuosiksi yrittämään lotolla sisään esim terkaksi. Sairaanhoitajaopinnoista voi kuitenkin muuntokouluttautua terkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko xamk sh pisterajat?
56.86
Vierailija kirjoitti:
Varasija 2 ei ensikertalaisena - ahdistaa vähän… toisaalta oon ollut aika yllättynyt miten oaljon varasijat ovat liikkuneet esimerkiksi todistusjonossa - yhdessä liikuin 12 sijaa ja pääsin sisään, toisella suositummalla alalla liikuin 9 sijaa muutamassa päivässä. Pienestä jää kiinni tämä.
Minulla myös varasija 2. kätilöksi ja estenomiksi ei-ensikertalaisena, kunpa saataisiin koulupaikat!!
Vierailija kirjoitti:
Ihmisraunio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin neuvoisin, että älä ota paikkaa jos olet vielä ensikertalainen, nämä kiintiöt ovat niin suuria että paikansaaminen ei-ensikertalaisena on kuin lotossa voittaisi - sain todella hyvät pisteet pääsykokeesta ja silti ykkösvaihtoehdoissani olen kaukana varasijoilla. Onneksi lykästi alempaan vaihtoehtoon jonne aion kyllä mennä - se on juurikin sh, mutta näin ei-ensikertalaisena pidän sen paikan vastaanottamista parempana vaihtoehtona kuin sitä että jäisin vuosiksi yrittämään lotolla sisään esim terkaksi. Sairaanhoitajaopinnoista voi kuitenkin muuntokouluttautua terkaksi.
Lisäksi joissain paikoissa voi sisäisesti vaihtaa linjaa tai hakea seuraavana vuonna uudestaan koska 1.vuoden opinnot ovat samoja.
Kiitos! :)