AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Jamkissa taas vaihteeksi korkeat pisterajat.
Nyr tuli jamk tradedomi päivätoteutus. Näin vaan menee että rajat nous😩
Vierailija kirjoitti:
Päivittyykö varasijat enää tänään uudelleen vai vasta huomenna
Kerran vuorokaudessa, aamupäivällä.
Tietääkö kukaan miten varasijajonot toimivat? Mietin sitä kun on ensikertalaisia ja toisen kerran hakevia
HAMK/Laurea/Haaga Helia piste rajat noin 42. Itsellä 35/60. Ei mitään mahdollisuuksia päästä sisään.
Niin vaan jäi estenomiopinnot haaveeksi. Vitsi miten iso pettymys, vaikka sain paljon paremmat pisteet kuin osasin edes kuvitella! Varasija 25. ja todistuksella 13. ei taida tässä koulutusohjelmassa riittää😭 ei-ensikertalaisena matkassa.
Pääsin LABiin ei-ensikertalaisena terveydenhoitajaopintoihin. Yllättynyt oon, koska paikkoja oli ei-ensikertalaisille vaan joku 5. pääsyraja joku 70p, sain 87p. Oisin päässyt noilla pisteillä myös toiseen vaihtoehtoon, ensihoitajaks.
Viime valintakoe meni niin perseelleen, että paras varasija oli 155. Nyt huonoin on 154. ja paras 13., joten suunta on ainakin oikea. Ehkä joku kerta aukeaa tännekin tradenomipaikka. Oon ei-ensikertalainen, sillä tyhmänä hylkäsin mun tradenomipaikan vuonna 2015😶
Vierailija kirjoitti:
Pääsin LABiin ei-ensikertalaisena terveydenhoitajaopintoihin. Yllättynyt oon, koska paikkoja oli ei-ensikertalaisille vaan joku 5. pääsyraja joku 70p, sain 87p. Oisin päässyt noilla pisteillä myös toiseen vaihtoehtoon, ensihoitajaks.
Onnea! Paljon oli eh linjalle alimmat pisteet?
Vierailija kirjoitti:
HAMK/Laurea/Haaga Helia piste rajat noin 42. Itsellä 35/60. Ei mitään mahdollisuuksia päästä sisään.
Tämä IT tradenomi siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hamk tulokset tuli. Kuudesta vaihtoehdosta olen 30. varasijalla parhaimmillani. 70 pisteellä ei siis pääse sosionomin opintoihin kiinni. Ei ensikertalainen. Täytyy jatkaa puurtamista väärällä alalla.
Onko HAMK insinööri tuloksia tullu?
Liikenneala tullut ainakin.
Tieto- ja viestintätekniikka tuli kans. 52,29 on pisteraja
Miksi Savonia ei julkaise restonomituloksia 😩
Äikästä 7.77/10, oon aidosti yllättynyt, sillä jätin pariin kysymykseen vastaamatta ja oli niin kompia, että muutin vastausvaihtoehtoja moneen otteeseen. Enkku meni päin persettä, joten sitä seuraavaksi treenailemaan.
Onko Tamkiin tai Jamkiin tullut jo tradenomi tietojenkäsittelyn tuloksia?
Jamkiin hain sosionomiksi ja kuntoutuksen ohjaajaksi.
Rajat:
Sosionomi 77.71
Kuntoutuksen ohjaaja 70.35.
Minun pisteet 80.81, MUTTA pitkän saksan lukeneena englanti hylätty 😭
Pieni toive vielä yliopistosta...
Vierailija kirjoitti:
Onko muita fysioterapiaan hakeneita? Täällä paikka irtosi Lahteen, Merropolia ja Laurea varasija 7. Vaikka ylitän Laurean alimman hyväksytyn yhdellä pisteellä.
Omat pisteet 82.8, mutta ei-ensikertalainen.
Blaah, ajattelin viime kevään pisteitä katsoessa että Laureaan olisin ollut paremmilla sijoilla.
Olen perheellinen, niin en tiedä onnistuuko opiskelu edes muualla… What to do, what to do 🤷🏼♀️
Täällä sama että perheellisenä hain vain pääkaupunkiseudulle. Jäin 0,2 pisteen korkeakouluun pääsystä kun hain juurikin laureaan ja metropoliaan. Pisteet olisi riittäneet hyvin suureen osaan muiden korkeakoulujen aloista
Vierailija kirjoitti:
Nyr tuli jamk tradedomi päivätoteutus. Näin vaan menee että rajat nous😩
Monentena olet varasijoilla?
Mistä noita tarkempia tuloksia saa tiedustella? Olis kiva tietää mitä lähteä harjoittelemaan. Yllättyin miten hyvät pisteet sain, 73,15, mutta ei-ensikertalaiselle ne ei riitä. (Pk-seutu sote-ala)
Nyt tuli HAMK:in pisteet. It-tradenomi monimuoto (ensikertalainen) pisteraja on 42,76.
Itse sain 51,43. Oliko 60 maksimi?
Päivittyykö varasijat enää tänään uudelleen vai vasta huomenna