Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
1981/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samkin valintakurssi (tradenomi), ootteko ei-ensikertalaiset saaneet vielä tuloksia?

Vierailija
1982/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamk sh raja 60,8. Tytär sai paikan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamk tulokset tuli. Kuudesta vaihtoehdosta olen 30. varasijalla parhaimmillani. 70 pisteellä ei siis pääse sosionomin opintoihin kiinni. Ei ensikertalainen. Täytyy jatkaa puurtamista väärällä alalla.

Onko HAMK insinööri tuloksia tullu?

Vierailija
1984/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasijoista: Olen aika pienillä varasijoilla ei-ensikertalaisena hakijana Diakiin, tietääkö joku onko toi varasija jono kaikista vapautuvista paikoista, vai olenko omassa varasijajonossa ei-ensikertalaisten paikoille, jos jonot on erikseen tietää, ettei mitään mahdollisuutta edetä, koska tuonne todellakin ei ensikertalaisia otetaan vain 2. Pisteitä enemmän kuin alin hyväksytty, mutta näihän se on kaikilla ei-ensikertalaisilla.

Heippa, luulen että jonossa on kaikki - tämä perustuu siihen että olen ollut jonossa sairaanhoitajaksi numerolla 12 linjalle johon otetaan 10 ei ensikertalaista, ja pääsin sisään. En vaan millään usko että näin moni ei-ensikertalainen jättäisi paikan ottamatta. Samoin jonot todella haluttuille linjoille kuten bioanalyytikko ja terveydenhoitaja ovat liikkuneet yllättävän paljon, näihin otetaan sisään n. 5 opiskelijaa joten tuntuisi vähintäänkin omituiselta että kaikki valitut viisi jättäisivät paikan ottamatta ja että jono lyhentyisi vain ei-ensikertalaisilla hakijoilla.

Voi olla että olen väärässäkin.

Kyllä kummallakin on omat jononsa. Itse hain bioanalyytikoksi Metropoliaan ja todistusjono on liikkunut tasan yhdellä ja se oli silloin ekana päivänä kun tulokset julkaistiin. Pääsykoejono ei ainakaan vielä ole liikkunut ollenkaan. Olen kummassakin jonossa tosi lähellä saada paikan, mutta en usko mahdollisuuksiini.

Paljon on bioanalyytikon alimmat hyväksytyt pisteet?

Metropoliassa 79,75. Mulla on ei-ensikertalaisena yli 5 pistettä paremmat pisteet, mutta jonossa ollaan.

Vierailija
1985/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin Uuh, soitin osiokohtaiset pisteet! Sain yhteensä 86,95 pistettä! Eiköhän tuolla johonkin sosionomiks pääse (ensikertalainen. Laurea, Diak, Metropolia) 😍

Mäkin menossa ensikertalaisena sosionomiksi yhteen noista amk:sta. Sain yllättäen yli 93p kokeesta. Vapautan paikan jos sattuisinkin pääsemään ylempiin hakukohteisiin (yliopisto). Edellinen ammattini lähihoitaja.

Vierailija
1986/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensikertalainen peruuttaa niin voiko ei ensikertalainen tulla siihen tilalle 😵

Vierailija
1987/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasijoista: Olen aika pienillä varasijoilla ei-ensikertalaisena hakijana Diakiin, tietääkö joku onko toi varasija jono kaikista vapautuvista paikoista, vai olenko omassa varasijajonossa ei-ensikertalaisten paikoille, jos jonot on erikseen tietää, ettei mitään mahdollisuutta edetä, koska tuonne todellakin ei ensikertalaisia otetaan vain 2. Pisteitä enemmän kuin alin hyväksytty, mutta näihän se on kaikilla ei-ensikertalaisilla.

Heippa, luulen että jonossa on kaikki - tämä perustuu siihen että olen ollut jonossa sairaanhoitajaksi numerolla 12 linjalle johon otetaan 10 ei ensikertalaista, ja pääsin sisään. En vaan millään usko että näin moni ei-ensikertalainen jättäisi paikan ottamatta. Samoin jonot todella haluttuille linjoille kuten bioanalyytikko ja terveydenhoitaja ovat liikkuneet yllättävän paljon, näihin otetaan sisään n. 5 opiskelijaa joten tuntuisi vähintäänkin omituiselta että kaikki valitut viisi jättäisivät paikan ottamatta ja että jono lyhentyisi vain ei-ensikertalaisilla hakijoilla.

Voi olla että olen väärässäkin.

Kyllä kummallakin on omat jononsa. Itse hain bioanalyytikoksi Metropoliaan ja todistusjono on liikkunut tasan yhdellä ja se oli silloin ekana päivänä kun tulokset julkaistiin. Pääsykoejono ei ainakaan vielä ole liikkunut ollenkaan. Olen kummassakin jonossa tosi lähellä saada paikan, mutta en usko mahdollisuuksiini.

Paljon on bioanalyytikon alimmat hyväksytyt pisteet?

Metropoliassa 79,75. Mulla on ei-ensikertalaisena yli 5 pistettä paremmat pisteet, mutta jonossa ollaan.

Ja todistusvalinassa alimmat hyväksytyt pisteet näyttää tällä hetkellä olevan 148 ja mulla olisi 16 pistettä parempi tulos :(

Vierailija
1988/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te jotka saitte huonot pisteet tai hylsyn äidinkielen osiosta. Kertokaas mitä tekstejä teillä oli kokeessa? Kiinnostaa tietää onko kaikilla ollut ongelmia saman tekstin kanssa? Omassa kokeessa oli tehtäviä korkeakouluopiskelijoiden liikkuvuudesta, datajäljestä ja teostosta. Pisteet 3,05/10 🤣🤣

sama tehtävä ja hylätty.

Vierailija
1989/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vielä Samkin valintakurssin tuloksia ei-ensikertalaiselle. Kuinkahan kauan vielä kestää, kun ensikertalaiset on saaneet tulokset jo paljon aiemmin..

Vierailija
1990/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekaan ei ole tullut samkin valintakurssista. Polkuopinnoistakin jo tuli mainos.

Vierailija
1991/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittyykö opintopolun varasijat reaaliajassa vai kerran päivässä?

Vierailija
1992/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle samkin valintakurrsin tuloksia ei ole tullut ja olen ensikertalainen.

Vierailija
1993/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamk tuli

Vierailija
1994/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurea Terveydenhoitaja monimuoto alimmat hyväksytyt 73.94. Mulla pisteitä 73.46 ja varasija 32. Pienestä oli kiinni😨

Vierailija
1995/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toi samkin valintakurssi juttu on?

Vierailija
1996/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jamk tuli

Ei tullu mulle vielä

Vierailija
1997/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin samk sosionomi monimuotoon ei ollu valintakoetta vaan erillinen valintakurssi.

Vierailija
1998/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hamk tulokset tuli. Kuudesta vaihtoehdosta olen 30. varasijalla parhaimmillani. 70 pisteellä ei siis pääse sosionomin opintoihin kiinni. Ei ensikertalainen. Täytyy jatkaa puurtamista väärällä alalla.

Onko HAMK insinööri tuloksia tullu?

Liikenneala tullut ainakin.

Vierailija
1999/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita fysioterapiaan hakeneita? Täällä paikka irtosi Lahteen, Merropolia ja Laurea varasija 7. Vaikka ylitän Laurean alimman hyväksytyn yhdellä pisteellä.

Omat pisteet 82.8, mutta ei-ensikertalainen.

Blaah, ajattelin viime kevään pisteitä katsoessa että Laureaan olisin ollut paremmilla sijoilla.

Olen perheellinen, niin en tiedä onnistuuko opiskelu edes muualla… What to do, what to do 🤷🏼‍♀️

Vierailija
2000/2485 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä xamk Mikkeli sh monimuoto pisteraja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän