Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon järkyttynyt miten moni tuttava meinaa juhlia joulua normaalisti

Vierailija
14.12.2020 |

”Normaalisti” eli vanhempien ja isovanhempien kanssa. Itse peruin sukujoulun ja harmittaa ihan hirveästi! Tietysti haluaisin viettää läheisteni kanssa aikaa!

Ja sit niin moni menee ihan normaalisti joulua juhlimaan muualle. Olen katkera. Miksi munkaan pitäisi noudattaa ohjeita, jos ei muutkaan?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvun on propaganda purrut ettet enää pysty tekemään päätöksiä. En tarkoita että pitää reuhtoa ympäriinsä mutta joku tolkku vaikka ihan oman mielenterveyden vuoksi.

Vierailija
2/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen saapi ihan itse päättää mitä (epäloogisia) suosituksia koronan suhteen noudattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
4/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päättäköön itse, mitä suosituksia noudattaa ja miten jounsa viettää ja millaisia riskejä on valmis ottamaan. En kuitenkaan viittaisi kintaalla suosituksille sen takia, että joku muu niin tekee. Miettisin omalta kantiltani sitä, haluanko ottaa riskin siihen, että levitän tietämättäni tautia. Minuakin ihmetyttää tuttavat, jotka aikovat jouluna kiertää kyläpaikasta toiseen, mutta jokainen tehköön valintansa.

Vierailija
5/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse mennä tartuttamaan sukulaisiisi kuolemantautia vaikka muut tekisivätkin niin.

Vierailija
6/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä noudata, ei kukaan pakota. Jokainen tekee omat päätöksensä ja miettii pystyykö elämään mahdollisten seurausten kanssa.

Me menemme riskiryhmään kuulumattomien isovanhempien luo jouluksi ja muut sukulaiset saavat tulla tapaamaan meitä, jos uskaltavat.

Vierailija
7/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee omat päätöksensä. Meillä on eletty tosi varovaisesti koko vuosi joten tämä pieni poikkeus lienee ok. Osa porukastahan tekee jatkuvasti ihan mitä sattuu kuitenkin.

Vierailija
8/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä noudata, ei kukaan pakota. Jokainen tekee omat päätöksensä ja miettii pystyykö elämään mahdollisten seurausten kanssa.

Me menemme riskiryhmään kuulumattomien isovanhempien luo jouluksi ja muut sukulaiset saavat tulla tapaamaan meitä, jos uskaltavat.

Olet typerä. Teidänlaisten vuoksi tämä jatkuu ja jatkuu. Vai pitäisi oikein pakottaa, että tajuat mitään. Voi hyvää päivää.

Vierailija
9/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kaikilla on nyt maskit, niin eiväthän he voi tartuntoja kotioloissa levittää. Kodin ulkopuolelta se alkuperäinen tartunta kuitenkin haetaan.

Vierailija
10/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän iso sukujoulu (yli 20 henkeä) jakaantuu nyt pienempiin ryhmiin. Itse vietämme joulua omien (jo aikuisten) lapsiemme sekä vanhempiemme kanssa. Pidän riskejä pieninä, koska olemme olleet etätöissä jo keväästä asti, emmekä muutenkaan ole liikkuneet kodin ulkopuolella pakollisia menoja lukuunottamatta.

Vierailija
11/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta viitsitkin järkyttyä.

Vierailija
12/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sinä fiksumpi. Sillä tavalla et riskeeraa isovanhempien henkiä.

Älä mieti, mitä muut tekevät.

Vierailija
13/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tavanneet isovanhempia koko syksyn normaalisti, viimeksi nyt viikonloppuna, joten miksi emme tapaisi myös jouluna?

Vierailija
14/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän iso sukujoulu (yli 20 henkeä) jakaantuu nyt pienempiin ryhmiin. Itse vietämme joulua omien (jo aikuisten) lapsiemme sekä vanhempiemme kanssa. Pidän riskejä pieninä, koska olemme olleet etätöissä jo keväästä asti, emmekä muutenkaan ole liikkuneet kodin ulkopuolella pakollisia menoja lukuunottamatta.

Meillä ihan sama tilanne. Paitsi ettei ole edes pakollisia menoja, koska kaikki jouluun osallistuvat tilaavat ruokaostoksensakin kotiinkuljetuksella. Asutaan myös niin lähekkäin, että pääsee kävellen. 

Vierailija
15/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki ajattelevat niin, että minä voin kyllä tavata sukulaisiani, se voi johtaa siihen, että virus leviää. Vaikka kuinka olisi ollut etätöissä, suurin osa on käynyt kaupassa ja kuitenkin tavannut jonkun, käynyt ehkä kampaajalla, lääkärissä, postissa, kuntosalilla... Kyse ei ole ihan pelkästään siitä, mitä riskejä minä olen valmis ottamaan, taudin leviäminen voi johtaa siihen, että terveydenhuolto kuormittuu liikaa ja kaikille ei sitten enää riitä sitä tehohoitopaikkaa tiukan paikan tullen. Toivottavasti tätäkin riskiä mietitään. Turha itkeä sitten kun riski toteutuu, se on ollut tiedossa ja jos riskin tietoisesti ottaa, hyväksyy myös seuraukset.

Vierailija
16/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elänyt hel*etin varovasti KOKO korona-ajan. Ei leffoissa käyntejä, ei baareja, ei risteilyjä, ei ulkomaanmatkoja, ei teattereita, ei kylpylöitä, kontaktit koko ajan minimissä parin ystävän tapaamista lukuunottamatta. Suurinta osaa kavereistakaan en ole siis uskaltanut tavata, vaan ollaan pidetty yhteyttä sähköisesti. Olen siis luopunut paljosta. Tietysti myös käytän maskia, putsaan käsiä, pidän turvavälejä, käyn kaupassa tosi harvoin jne. jne. Nyt aion tosiaankin viettää (suku)joulua ihan normaalisti, koska olen tottavieköön ansainnut sen. Joulunvietosta syyllistäminen on tarpeen tasan niille perseilijöille, jotka ovat tässä koko ajan eläneet normaalisti piittaamatta p*skaakaan.

Vierailija
17/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä että joulun jälkeen tartuntoja tulee hurjasti.

Vierailija
18/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet typerä. Teidänlaisten vuoksi tämä jatkuu ja jatkuu. Vai pitäisi oikein pakottaa, että tajuat mitään. Voi hyvää päivää.

Luuletko ihan oikeasti tämän loppuvan sillä, että noudatamme suosituksia? Suosituksia tulee noudattaa ihan jo esim sairaalakapasiteetin turvaamiseksi, mutta ei korona niillä tule loppumaan tai häviämään.

Vierailija
19/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen elänyt hel*etin varovasti KOKO korona-ajan. Ei leffoissa käyntejä, ei baareja, ei risteilyjä, ei ulkomaanmatkoja, ei teattereita, ei kylpylöitä, kontaktit koko ajan minimissä parin ystävän tapaamista lukuunottamatta. Suurinta osaa kavereistakaan en ole siis uskaltanut tavata, vaan ollaan pidetty yhteyttä sähköisesti. Olen siis luopunut paljosta. Tietysti myös käytän maskia, putsaan käsiä, pidän turvavälejä, käyn kaupassa tosi harvoin jne. jne. Nyt aion tosiaankin viettää (suku)joulua ihan normaalisti, koska olen tottavieköön ansainnut sen. Joulunvietosta syyllistäminen on tarpeen tasan niille perseilijöille, jotka ovat tässä koko ajan eläneet normaalisti piittaamatta p*skaakaan.

Eli nyt vesität kaiken vaivannäkösi.

Vierailija
20/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä joulu on monelle tekosyy jättää vanhukset yksin. Muka yhteisen hyvän takia.