Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon järkyttynyt miten moni tuttava meinaa juhlia joulua normaalisti

Vierailija
14.12.2020 |

”Normaalisti” eli vanhempien ja isovanhempien kanssa. Itse peruin sukujoulun ja harmittaa ihan hirveästi! Tietysti haluaisin viettää läheisteni kanssa aikaa!

Ja sit niin moni menee ihan normaalisti joulua juhlimaan muualle. Olen katkera. Miksi munkaan pitäisi noudattaa ohjeita, jos ei muutkaan?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen elänyt hel*etin varovasti KOKO korona-ajan. Ei leffoissa käyntejä, ei baareja, ei risteilyjä, ei ulkomaanmatkoja, ei teattereita, ei kylpylöitä, kontaktit koko ajan minimissä parin ystävän tapaamista lukuunottamatta. Suurinta osaa kavereistakaan en ole siis uskaltanut tavata, vaan ollaan pidetty yhteyttä sähköisesti. Olen siis luopunut paljosta. Tietysti myös käytän maskia, putsaan käsiä, pidän turvavälejä, käyn kaupassa tosi harvoin jne. jne. Nyt aion tosiaankin viettää (suku)joulua ihan normaalisti, koska olen tottavieköön ansainnut sen. Joulunvietosta syyllistäminen on tarpeen tasan niille perseilijöille, jotka ovat tässä koko ajan eläneet normaalisti piittaamatta p*skaakaan.

Eli nyt vesität kaiken vaivannäkösi.

Mistä panikoit kun koronatilanne hellittää? Keksitään sinulle yhdessä aiheita. Brexit ei oikein enää onnistu, Trump on menossa, hmm kyllä jotain tulee vielä. Transasiat?

Vierailija
22/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistäkää sillähän se hoituu. Kansalaiset vähät välittävät. Tähän Jouluun ei hallitus puutu. Vietetään kuten ennenkin ja Uudeksi vuodeksi loma varattu, jonne mennään. Ankeuttajat vauhdissa. Ei vaikuta mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskien mukana tuli ohjelappu, että terve järki on käytön mukana muuttunut tarpeettomaksi muillakin elämän alueilla? Jos ette ole flunssaoireisia ettekä ole viettäneet aikaa koronapositiivisen kanssa niin mikä estää?

Vierailija
24/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen elänyt hel*etin varovasti KOKO korona-ajan. Ei leffoissa käyntejä, ei baareja, ei risteilyjä, ei ulkomaanmatkoja, ei teattereita, ei kylpylöitä, kontaktit koko ajan minimissä parin ystävän tapaamista lukuunottamatta. Suurinta osaa kavereistakaan en ole siis uskaltanut tavata, vaan ollaan pidetty yhteyttä sähköisesti. Olen siis luopunut paljosta. Tietysti myös käytän maskia, putsaan käsiä, pidän turvavälejä, käyn kaupassa tosi harvoin jne. jne. Nyt aion tosiaankin viettää (suku)joulua ihan normaalisti, koska olen tottavieköön ansainnut sen. Joulunvietosta syyllistäminen on tarpeen tasan niille perseilijöille, jotka ovat tässä koko ajan eläneet normaalisti piittaamatta p*skaakaan.

Eli nyt vesität kaiken vaivannäkösi.

Mistä panikoit kun koronatilanne hellittää? Keksitään sinulle yhdessä aiheita. Brexit ei oikein enää onnistu, Trump on menossa, hmm kyllä jotain tulee vielä. Transasiat?

Anteeksi, mitä? 🤣🤣🤣

Vierailija
25/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Olen pettynyt siihen, kuinka vähän ihmiset välittävät.

Vierailija
26/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille sukuloimista suunnitteleville. Teidän ansiostanne rajoitukset tulevat vain kiristymään, ehkä saadaan tammikuussa se monen ihastelema valmiuslakikin.

Vierailija
27/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu asettui omatoimiseen karanteeniin eli 10 päivää ennen joulua pysyy kotona ja tilaa ruokaa kotiin. Jouluna sitten ajaa omalla autollaan vanhemmilleen. Sanoisin riskin sairastuttamisesta olevan noilla toimilla aikalailla minimoitu.

28/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio kiittää kun on eläkeläisiä kupsahtaa. Toki sitä eivät pysty suoraan sanomaan ja muodon vuoksi eläkeläisiä täytyy "suojella".

Vierailija
29/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille sukuloimista suunnitteleville. Teidän ansiostanne rajoitukset tulevat vain kiristymään, ehkä saadaan tammikuussa se monen ihastelema valmiuslakikin.

Höpölöpö. Sukuloida voi oikein hyvin, kunhan on ensin pari viikkoa eristyksissä eikä käytä matkaan julkisia kulkuvälineitä. Tietenkään tämä ei ole kaikille mahdollista, mutta meillä, joille se on, ei ole mitään syytä kökkiä jouluna yksin kotona. 

Vierailija
30/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllistäkää sillähän se hoituu. Kansalaiset vähät välittävät. Tähän Jouluun ei hallitus puutu. Vietetään kuten ennenkin ja Uudeksi vuodeksi loma varattu, jonne mennään. Ankeuttajat vauhdissa. Ei vaikuta mitenkään.

Ja sama suomeksi kiitos! Tästä ei selviä, oletko aloittajan kanssa samalla vai eri kannalla. Olisi myös hyvä perustella kantansa, pelkkä paasaus ei riitä.

Vierailija
31/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aloittajan kanssa eri mieltä. Tuomitsen kansalaisten syyllistämisen ja Joulua rakastan ja sitä vietetään suuren suvun kanssa. Uutena vuotena olemme matkoilla. Onko sisälukutaito hallussa...

Vierailija
32/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkustaa sukujouluun, niin kokonaismäärässä tietty määrä koronatapauksia lisääntyy. Pelkästään sattuma, että kehen kohdentuu.

Elikkä kaikki sukuloimaan lähtijät on yhtä syyllisiä koronan lisäleviämiseen. Yhtä piittaamattomia.

Vierailija
33/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet kyllä lammas. Meitä ei hallitus määrä. Suku kokoontuu kuten aina.Mitäs peruit.

Vierailija
34/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietetään joulu normaalisti: aikuiset lapset (sinkkuja molemmat) tulevat joulunpyhiksi. Kaikki ollaan oltu etätöissä syyskuusta, ruoat on tilattu kotiin marraskuun alusta, ja käyty vain ulkoilemassa. Molemmat asuvat kävelymatkan päässä meiltä, joten ei tarvitse käyttää julkisia kulkemiseen. Ollaan toki onnellisessa asemassa, että pystytään näin toimimaan, kaikkihan eivät pysty. En siis usko, että riskiä on, varsinkin kun aiomme jatkaa samalla tavalla myös joulun jälkeen. Miehen äitiin otetaan etäyhteys, vaikka tuo haluaisi meidät pitkästä aikaa nähdä - on kuitenkin yli 80v. joten emme vieraile. Omat vanhempani ovat kuolleet, joten heistä ei ole huolta.

Vierailija
35/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin juhlitaan normaalisti, käydään haudoilla, syödään sikana, avataan lahjoja, joulusauna, ehkä käydään ulkoilemassa jos kelit kohdallaan.

Vierailija
36/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vietetään joulu normaalisti: aikuiset lapset (sinkkuja molemmat) tulevat joulunpyhiksi. Kaikki ollaan oltu etätöissä syyskuusta, ruoat on tilattu kotiin marraskuun alusta, ja käyty vain ulkoilemassa. Molemmat asuvat kävelymatkan päässä meiltä, joten ei tarvitse käyttää julkisia kulkemiseen. Ollaan toki onnellisessa asemassa, että pystytään näin toimimaan, kaikkihan eivät pysty. En siis usko, että riskiä on, varsinkin kun aiomme jatkaa samalla tavalla myös joulun jälkeen. Miehen äitiin otetaan etäyhteys, vaikka tuo haluaisi meidät pitkästä aikaa nähdä - on kuitenkin yli 80v. joten emme vieraile. Omat vanhempani ovat kuolleet, joten heistä ei ole huolta.

Tämä on mielestäni järkevää. Jos pystyy viettämää karanteenin, ei ole mitään estettä joulunvietolle. Meidän suvussamme tämä on valitettavasti mahdotonta, joten ei nähdä toisiamme, mutta olen iloinen niiden puolesta, jotka voivat näin tehdä!

Vierailija
37/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska korona ei leviä kouluissa voi lapseni mennä mummolaan jouluksi!

Vierailija
38/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ainakin juhlitaan normaalisti, käydään haudoilla, syödään sikana, avataan lahjoja, joulusauna, ehkä käydään ulkoilemassa jos kelit kohdallaan.

....ja poskipusut tietysti, kuinkas muutenkaan :(

eri.

Vierailija
39/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes haluaa jonkun sukujoulun? Kammottava ajatuskin.

Vierailija
40/74 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa nyt aikuiset ihmiset kaikki tuo epäreiluudesta valittaminen, tajutkaa nyt konkreettisesti, että vanhemmat sukulaiset ovat hengenvaarassa. En ole kateellinen ystävälleni, jonka sukua ei välttämättä enää ole ensi vuoden puolella.