Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi alkoholistin vaimo on aina uhri, mutta alkoholistin mies ei?

Vierailija
13.12.2020 |

Pitkäaikainen suhde taustalla. Vaimolla alkoholi vei terveyden ja sen myötä jätin. Vaimolla ei ajokorttia, ja kauppaan oli jonkin verran matkaa, joten hän ylipuhui (=painosti ja uhkaili jättää) vuosien ajan minut hankkimaan hänelle juomat. Jäätyäni kiinni alkoholin tuomisesta vaimolle, syyttelivät ja haukkuivat omaiset minua. Heidän näkökulmasta VAIMO on tässä se uhri. Näinkö se vielä 2000-luvulla menee?

M79

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin läheinen on aina uhri, oli mitä sukupuolta tahansa.

Vierailija
22/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutumalla saa etuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meistä jokainen, joka ei ole holhouksen alla, on kykenevä lähtemään pois tällaisesta suhteesta sekä kykenevä olemaan tuomatta toiselle alkoholia.

Ei, elämässä joskus kuulee ihan riittävästi valitusta ja moittimista, että sitä jaksaisi vielä kuunnella lisää. Ihminen tuo toiselle alkoholia jotta ei tarvitsisi kuunnella sitä lisää.

Saattaa kuulostaa ymmärtämättömältä, mutta tämä on valinta. Ihminen valitsee sen tavan, jolla tämä toimii.

Niin, mutta ihminen ei kaada viinaa toisen kurkusta alas, jotta ansaitsisi syyllistämistä ja haukkumista.

Vierailija
24/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi elämää juopon kanssa.

Olen pahoillani tilanteestasi, aloittaja.

Minä jaksoin.

Sitä en olisi jaksanut, että omaiset syyllistivät toisen juoppoudesta. Ihan sama kuin potkisi maassa makaavaa päähän. Ja sitä että alkoholisteista tehdään miesten uhreja.

--Ap

Alkoholistin läheiset on usein aivopestyjä. Varsinkin naispuoliset. Ovat itsekin tunnevammaisia ja läheisriippuvaisia. Eivät ole tervepäistä elämää ikinä edes nähneet. Ala anna sairaiden mielten vakuutella että heidän totuus on oikea. He elää ihan omassa todellisuudessaan.

Vierailija
25/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on ilmeisesti omakohtaista kokemusta asiasta joten mielipide on siinä mielessä oikeutettu. Mutta minä en kyllä pidä tuota yleisenä ilmiönä. Vaimon sukulaiset eivät ehkä pidä apstä muutenkaan. Miesten alkoholismi on paljon yleisempää, joten voi olla että siksi tulee sellainen vaikutelma että miesten alkoholismista puhutaan ylipäätään enemmän.

Naisten vikoihin kyllä yleisesti ottaen suhtaudutaan tuomitsevammin.

Vierailija
26/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehillä on pyrkimys yleistää kaikki omat kokemuksensa koko sukupuolta koskeviksi ja sitten yrittää riitauttaa asia keskustelupalstalla. Sillä tavallate ette koskaan pääse keskustelemaan omista yksilöllisistä ongelmistanne rakentavasti. Kaikesta pitää pystyttää kiinaa ja riitaa.

Olisit ihan oikeasti voinut kertoa ongelmistasi sekä perheessä että vaimosi suvun kanssa ja olisit saanut heti paljon fiksuja kommentteja ja tukea ihmisiltä joilla on todellista tietoa ja kokemusta tällaisista asioista.

Vierailija
27/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon kannattajat täällä alapeukuttavat.

Törpöt feministit alapeukuttaa kaikkia viestejä joissa vaaditaan tasa-arvoa myös miehille.

Vierailija
28/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aina syyllinen. Kaikkeen. Ja nainen uhri. Niin se sääntö menee ja lakia luetaan.

Vierailija
29/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi koska intersektionaalinen feminismi ja sinä olet SIKA! Jätä se SIKA!

Vierailija
30/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

murhaajanainenkin on uhri ja vika on miehessä tai yhteiskunnassa. murhaajamies taas on paha ja yksin syyllinen

Vierailija
31/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit vain kieltäytynyt hakemasta jos ryyppääminen haittasi sinuakin.

Joo, ootko koskaan sanonut vastaan alkoholistille? Hirveä riita siitä seuraa joka kerran jos ei tee niinkuin toinen haluaa.

Entäs sit? Se ei ole mikään holhottava kakara, hänen pitäisi olla tasaveroinen kumppani.

Oon parin juopon kanssa erehtynyt seurustelemaan ja olen vaan kieltäytynyt ostamasta ja jättänyt juomaan itsekseen. Ihan itse valitsee mikä on tärkeintä. Älä osta, älä anna rahaa, älä hoivaa.

Sama kuin sairaalloisen ylipainoisilla mitä näkee telkkarissa, ne läheiset vaan mahdollistaa sen ja kyllä, ovat mun mielestä osasyyyllisiä.

Ihme holhousta.

Vierailija
32/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua on vähän vaikea nähdä uhrina, jos olet ostanut ja kuskannut ne viinat vaimollesi. Olet siis aktiivisesti edistänyt sitä hänen juomistaan. Ei silloin oikein voi ulista että olen uhri. 

Vierailija
33/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua on vähän vaikea nähdä uhrina, jos olet ostanut ja kuskannut ne viinat vaimollesi. Olet siis aktiivisesti edistänyt sitä hänen juomistaan. Ei silloin oikein voi ulista että olen uhri. 

Kyllä se niin usein tahtoo olla kun sukupuolet ovat toisin päin.

Vierailija
34/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit vain kieltäytynyt hakemasta jos ryyppääminen haittasi sinuakin.

Joo, ootko koskaan sanonut vastaan alkoholistille? Hirveä riita siitä seuraa joka kerran jos ei tee niinkuin toinen haluaa.

Entäs sit? Se ei ole mikään holhottava kakara, hänen pitäisi olla tasaveroinen kumppani.

Oon parin juopon kanssa erehtynyt seurustelemaan ja olen vaan kieltäytynyt ostamasta ja jättänyt juomaan itsekseen. Ihan itse valitsee mikä on tärkeintä. Älä osta, älä anna rahaa, älä hoivaa.

Sama kuin sairaalloisen ylipainoisilla mitä näkee telkkarissa, ne läheiset vaan mahdollistaa sen ja kyllä, ovat mun mielestä osasyyyllisiä.

Ihme holhousta.

Mihin sitä kotoaan pääsisi kun toinen juo, mutta näin jälkeenpäin ihmettelen itsekin miksi niitä salkkuja juopolle kannoin. Jotenkin se sai minut uskomaan että minun pitää niitä tuoda. Hän saattaisi loukkaantua kaupassa käydessä tai tulisi kramppeja jne. Kerran on ulkopuolinen puuttunut ja sanonut juopolle että hae itse kaljasi kun minua hyppyytettiin kaikki viikonloput kaupassa. Mutta olihan siinä sitä uhkailua, murinaa, nyrkin puintia ja huutamista, tappamisella uhkailua. Oli vain niin väsynyt kun omakin mielenterveys meni että ei jaksanut laittaa rajoja. Samanlaista manipulointia tunnistan siitä amerikkalaisesta lihavuus sarjasta. Ymmärrän hyvin miten kieroja ne osaa olla.

Vierailija
35/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asia ole noin yksioikoinen. Itse näen että ap on kunnioittanut vaimonsa oikeutta tehdä valintansa. Alkoholismista minulla ei ole mitään kokemusta mutta sen perusteella mitä olen kuullut hän olisi keksinyt keinon saada juotavaa.

Muuten sanon että haista p*ska ap, mene muualle ulisemaan.

Vierailija
36/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setäni vaimo oli alkoholisti. Kohdisti avoimesti henkistä ja fyysistä väkivaltaa setääni, silti setäni oli tässä se pahis.  Naisen uusi mies oli jopa mieltä että setäni on "kaltoinkohdellut tätä upeaa naista", mieli tosin muuttui kun sai ekaa kertaa köniinsä. Lisääntymään  tämä nainen ei onneksi kenenkään kanssa mennyt, varmaan olisi tullut joku Fas-tapaus tai sitten rouva unohtanut vauvan päissään johonkin!

Vierailija
37/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani ap. Äitini oli alkoholisti ja pidän myös isääni uhrina, olipa siellä taustalla mitä tahansa tapahtumia. Ainoastaan saman kokenut voi ymmärtää, miten kieroutunut koko tilanne on. Siksipä suosittelenkin sulkemaan tämän sivuston ja hakemaan vertaistukea muualta. Täältä sitä tuskin heruu. 

Vierailija
38/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä näen sinutkin uhrina, mutta myös alkoholistin alkohilin käytön mahdollistajana. Parempi jättää tuo päihderiippuvainen taakseen ja aloittaa itselleen parempi elämä.

Vierailija
39/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisenne on id i o o t t e j a, mutta en kyllä ymmärrä sinuakaan? Lohduttaako se tuossa nyt kovastikkin jos todetaan että olet uhri?

Ei, mutta minusta vaikuttaa kyllä järjettömältä, että itse alkoholistia voidaan pidetään kumppaninsa uhrina. Onko tämä sitten sitä "tasa-arvoa?"

--Ap

Sinäkö veit alkoholit vaimollesi? Vai kävikö hän itse ostoksilla?

Vierailija
40/46 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on aina syyllinen. Kaikkeen. Ja nainen uhri. Niin se sääntö menee ja lakia luetaan.

Tyyppi joka kuskaa alkoholit alkoholistipuolisolleen, voisi katsoa peiliin. Oli sitten mies tai nainen.