Miksi alkoholistin vaimo on aina uhri, mutta alkoholistin mies ei?
Pitkäaikainen suhde taustalla. Vaimolla alkoholi vei terveyden ja sen myötä jätin. Vaimolla ei ajokorttia, ja kauppaan oli jonkin verran matkaa, joten hän ylipuhui (=painosti ja uhkaili jättää) vuosien ajan minut hankkimaan hänelle juomat. Jäätyäni kiinni alkoholin tuomisesta vaimolle, syyttelivät ja haukkuivat omaiset minua. Heidän näkökulmasta VAIMO on tässä se uhri. Näinkö se vielä 2000-luvulla menee?
M79
Kommentit (46)
Mun muija on päihdeongelmainen ja tietenkin minä olen syyllinen siihen.
Tyttäremme mt-ongelmista syyttää äitiäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on aina syyllinen. Kaikkeen. Ja nainen uhri. Niin se sääntö menee ja lakia luetaan.
Tyyppi joka kuskaa alkoholit alkoholistipuolisolleen, voisi katsoa peiliin. Oli sitten mies tai nainen.
Alkoholistipuoliso = uhri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisenne on id i o o t t e j a, mutta en kyllä ymmärrä sinuakaan? Lohduttaako se tuossa nyt kovastikkin jos todetaan että olet uhri?
Ei, mutta minusta vaikuttaa kyllä järjettömältä, että itse alkoholistia voidaan pidetään kumppaninsa uhrina. Onko tämä sitten sitä "tasa-arvoa?"
--Ap
Sinäkö veit alkoholit vaimollesi? Vai kävikö hän itse ostoksilla?
Minä vein. Ei se kuitenkaan hänestä tee "uhriani", vaikka sinä ja lähipiiri niin ajattelisi.
Miksi veit?
Vierailija kirjoitti:
Mun muija on päihdeongelmainen ja tietenkin minä olen syyllinen siihen.
Tyttäremme mt-ongelmista syyttää äitiäni.
Toki otit eron vaimostasi ja muutit tyttären kanssa pois? Vai veitkö tyttären herttaisen äitisi hoiviin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisenne on id i o o t t e j a, mutta en kyllä ymmärrä sinuakaan? Lohduttaako se tuossa nyt kovastikkin jos todetaan että olet uhri?
Ei, mutta minusta vaikuttaa kyllä järjettömältä, että itse alkoholistia voidaan pidetään kumppaninsa uhrina. Onko tämä sitten sitä "tasa-arvoa?"
--Ap
Sinäkö veit alkoholit vaimollesi? Vai kävikö hän itse ostoksilla?
Minä vein. Ei se kuitenkaan hänestä tee "uhriani", vaikka sinä ja lähipiiri niin ajattelisi.
Miksi veit?
Oletko vajaaälyinen kun et tajua? Jotta en joutuisi kuuntelemaan valitusta. Jotta hän ei nalkuttaisi. Jotta ei olisi pakko riidellä. Jotta hän ei jättäisi minua.