Tässä on syitä miksi koira saattaa purra omistajaansa omistajan kuoltua
Pelko ja stressi:
Omistajan yllättävä hiljaisuus, liikkumattomuus tai hajun muuttuminen (kuoleman lähestyessä tai sen jälkeen) voi pelottaa koiraa. Pelokas koira voi purra itsepuolustukseksi.
Hämmennys ja "ravistelu":
Koira saattaa yrittää herättää omistajansa tökkimällä tai puremalla tätä. Jos koira on tottunut leikkimään rajusti, se voi käyttää hampaitaan epätoivoisessa yrityksessä saada omistaja reagoimaan.
Resurssien puolustaminen:
Jos koira on hyvin resurssiaggressiivinen, se saattaa suojella kuollutta omistajaa ("omaa resurssiaan") ulkopuolisilta, kuten poliisilta tai ensihoitajilta, ja purra heitä.
Vaistomainen käyttäytyminen:
Luonnossa koirat voivat syödä lauman jäsenen raadon hygieniasyistä tai ravinnon puutteessa. Tämä on vaistoihin perustuvaa, eikä se välttämättä kerro koiran luonteen "pahuudesta"
Jos omistaja löydetään kuolleena ja koira on purrut sitä, koira ei välttämättä ole tappanut sitä, vaan reagoinut omistajansa kuolemaan epätoivoisesti ja hädissään. Omistaja voi olla kuollut esim kohtaukseen tai sairauteen.
Kommentit (15)
Siellä joku toinen taistelukoiraämmä selittelemässä tapahtumia.
"Ei meidän Aadolf yleensä ketään syö!!!1"
Joo, se koira puri omaa ihmistään, koska se oli pelkuri. Pelkäsi vaan.
Ottakaa tasapainoisempia koiria.
Meillä aikoinaan kun koira sai pentuja niin olin yllättynyt, että emo söi niiden pentujen ulosteet. Jälkeenpäin kun miettii niin sehän on ihan loogistakin, että pesä pysyy puhtaana.
Minäkin tiedän. Se hurtta on A) Tyhmä B) Sekopää
Koira huomaa tietysti jos joku ihminen on korvattu vaihdokkaalla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, se koira puri omaa ihmistään, koska se oli pelkuri. Pelkäsi vaan.
Ottakaa tasapainoisempia koiria.
Näytä minulle sellainen koira, jolla on ylevä käsitys ja metatietoisuus kuolemasta. Edes useimmilla ihmisillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tiedän. Se hurtta on A) Tyhmä B) Sekopää
Se on noita sekopäisiä läskipäitä eli bull tyyppisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, se koira puri omaa ihmistään, koska se oli pelkuri. Pelkäsi vaan.
Ottakaa tasapainoisempia koiria.
Näytä minulle sellainen koira, jolla on ylevä käsitys ja metatietoisuus kuolemasta. Edes useimmilla ihmisillä ei ole.
Jos koira saa haistella kuollutta kaveriaan tai omistajaansa, koira tajuaa ettei tule takaisin, jos ei saa koira odottaa sitä omistajaansa tai kaveriaan takaisin
Vierailija kirjoitti:
Koiraa takajaloista kiinni ja
...leikitään kottikärryjä
Kun ei ymmärrä koiran laumakäyttäytymistä tai sen käyttäytymistä ylipäätään, voi helposti ajatella, että koira vain "söi omistajansa"