Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloinkas me nähdään maskien käytön lisääntymisen aiheuttama notkahdus tartuntamäärissä?

Vierailija
12.12.2020 |

Vielä ei ole näkynyt.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jo koko ajan, ilman maskejä olisi 1000-2000 tartuntaa päivässä.

Ei olisi, koska maskien hyöty on next to nothing.

Tämä ei ole muuttunut. Tiedän, että et ymmärrä mitä siinä lukee, koska et pysty sitä lukemaan, mutta se on muille siinä jotka sen näkee ja ymmärtää.

"Ei uutta tutkimusnäyttöä"

Emeritaprofessori Mäkelä kertoo, että maskien käytön hyödyistä ei ole tullut uusia satunnaistettuja tutkimuksia keväisen selvityksen jälkeen.

– Johtopäätös ei ole muuttunut mihinkään. Kaiken kaikkiaan ei ole uutta tutkimusnäyttöä siitä, että maskit väestössä käytettyinä vaikuttaisivat infektion leviämiseen, Mäkelä kertoo.

Vierailija
22/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä nähdäkään tämän kummempana kuin tartuntamäärien tasaantumisena, koska ihmiset ei edelleenkään pysy kotona ja omissa oloissaan vaan tuolla pyöritään kaupoilla ja ollaan muutenkin kokoajan menossa johonkin.

Maski ei korvaa etäisyyttä ja kunnon turvaväliä. Se kaksi metriä ei suojaa tartunnalta edes maskin kanssa.

Hauskoja nämä, jotka valittaa, että ihmiset liikkuu jossain. Sun on siis pakko pörrätä siellä itsekin, koska tiedät tämän. Miksi et aloita itsestäsi ja pysy kotona? Mä olen vähentänyt menojani, eikä ole hajuakaan onko ostoskeskuksissa porukkaa. Ruokakaupassa käyn, en muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä en ole saanut tartuntaa, vaikka kuljen joka arkipäivä viidellä eri kulkuvälineellä, käyn yleensä kahdessa eri kaupassa ja olen töissä yli kymmenen ihmisen joukossa koko päivän? Koska mä käytän maskia.

Vierailija
24/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuntamäärät lähti nousuun maskisuosituksen tultua. Mitä enemmän niitä nyt pidetään sitä enemmän luvut nousee. Kesälläkin pärjättiin loistavasti ilman maskeja, joten mihin niitä nyt tarvittaisi. Onhan se nähty maailmalla että maskista ei ole mitään hyötyä. Hyvänä viimeisimpänä esimerkkinä Viro, jossa tartuntamäärät räjähti maskipakon tultua voimaan.

Vierailija
25/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mä en ole saanut tartuntaa, vaikka kuljen joka arkipäivä viidellä eri kulkuvälineellä, käyn yleensä kahdessa eri kaupassa ja olen töissä yli kymmenen ihmisen joukossa koko päivän? Koska mä käytän maskia.

Miksi mä en ole sairastunut vaikka en ole rajoittanut elämääni koko vuonna mitenkään enkä edes käytä maskia?

Vierailija
26/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun kaikki käyttää. Jos 99 käyttää ja yksi ei ja tällä yhdellä on korona, niin näiden 99.n maskin käyttö on turhaa.

??? Mutta kuinka todennäköistä on se, että juuri sillä yhdellä on korona, eikä jollain 99:stä? Opetteleppa vaikka todennäköisesyyden ja tilastojen alkeita aikasi kuluksi.

Ihmisen luonto on kuule ihmeellinen eli ne 99 on vastuuntuntoisia normi-ihmisiä ja tämä yksi sitten muista piittaamaton m*lkku joka tietoisesti haluaa pistää vahingon eli viruksen kiertämään..

En nimittäin epäile hetkeäkään etteikö tällaisia tuolla joukossamme pyöri.

Vierailija
27/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvut olisivat pahemmat ellei maskeja käytettäisi. Hyödyn suuruutta on mahdoton arvioida, mutta eipä niistä ainakaan haittaa ole!

Miksi emme käyttäisi kaikkia keinoja mitä on, ettei tarvitse mennä lockdowniin.

Vierailija
28/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartuntamäärät lähti nousuun maskisuosituksen tultua. Mitä enemmän niitä nyt pidetään sitä enemmän luvut nousee. Kesälläkin pärjättiin loistavasti ilman maskeja, joten mihin niitä nyt tarvittaisi. Onhan se nähty maailmalla että maskista ei ole mitään hyötyä. Hyvänä viimeisimpänä esimerkkinä Viro, jossa tartuntamäärät räjähti maskipakon tultua voimaan.

Voi pyhä ykdinkertaisuus.

Luvut olivat nousussa joka tapauksessa. Ilman maskien käyttöä ne vain olisivat Vielä pahemmat.

Vierailija
29/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti huomannut, että nämä maskin käyttäjät unohtavat kaiken muun. Joutaisi jo kieltää koko maskihömpötys. Varmasti lähtisi tartunnat laskuun.

Vierailija
30/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luvut olivat nousussa joka tapauksessa. Ilman maskien käyttöä ne vain olisivat Vielä pahemmat.

Usko on vahva.

Vierailija
31/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mä en ole sairastunut vaikka en ole rajoittanut elämääni koko vuonna mitenkään enkä edes käytä maskia?

Nyt jätät kertomatta paljonko käytät esim. julkisia päivittäin. En mäkään käyttänyt keväällä maskia enkä rajoittanut normaalia elämääni, mutta ei mun silloin tarvinnut missään käydäkään, kun ei ollut töitä.

Vierailija
32/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne kesälläkään nousseet vaikka porukkaa ravasi festafeilla, baareissa, ulkomailla, kuntosalissa, elokuvissa, ravintoloissa, terassilla jne.

Vierailija
33/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti huomannut, että nämä maskin käyttäjät unohtavat kaiken muun. Joutaisi jo kieltää koko maskihömpötys. Varmasti lähtisi tartunnat laskuun.

Katsos, kun tuolla junassa ei voi pitää niin pitkiä etäisyyksiä kuin haluaisi.

Vierailija
34/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä maskeista lienee enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos vertaa kevääseen, niin nyt ihmiset kuvittelevat että maskin kanssa voi käyttäytyä ikään kuin koronaa ei olisikaan. Hirveä ryysis joka paikassa, nuoriso istuskelee kauppakeskuksissa, turvaväleistä ei tietoakaan.

Vierailija
35/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljen kahdella liikennevälineellä töihin, käyn kaupoissa ja töissäkin käy ulkopuolisia ihmisiä päivittäin.

Kuulun riskiryhmään enkä käytä maskia. En ole saanut tartuntaa. 

Vierailija
36/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne kesälläkään nousseet vaikka porukkaa ravasi festafeilla, baareissa, ulkomailla, kuntosalissa, elokuvissa, ravintoloissa, terassilla jne.

Koska korona on kylmän ilman virus ja kesällä saa d-vitamiinia auringosta. Talvella vastustuskyky on aina heikompi muutenkin.

Vierailija
37/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jätät kertomatta paljonko käytät esim. julkisia päivittäin. En mäkään käyttänyt keväällä maskia enkä rajoittanut normaalia elämääni, mutta ei mun silloin tarvinnut missään käydäkään, kun ei ollut töitä.

Työmatkoihin mennen tullen 5x viikossa koko tämän koronaajan. Useamman kerran viikossa myös harrastukseen tai kaupoille, kavereita tapaamaan ym. En käytä julkisessa edelleenkään maskia, enkä ala käyttämäänkään ellei tule maskipakkoa.

Vierailija
38/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä nyt ole samoja rajoituksia kuin keväällä. Ravintolat sekä kahvilat on auki ja syödessä ei kukaan käytä maskia. Aika täyttä näyttää välillä olevan, kun ikkunasta vilkaisee- asutaan keskustassa ja perusmatkoilla on useita ruokapaikkoja. Eikä kadulla kulkiessa maskeja ole kuin osalla. 

Vierailija
39/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä maskeista lienee enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos vertaa kevääseen, niin nyt ihmiset kuvittelevat että maskin kanssa voi käyttäytyä ikään kuin koronaa ei olisikaan. Hirveä ryysis joka paikassa, nuoriso istuskelee kauppakeskuksissa, turvaväleistä ei tietoakaan.

Se nuoriso ei käytä edes niitä maskeja. Ja tartuntojen takia istuminen ostoskekuksissa on nyt kielletty.

Vierailija
40/68 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Ajatella, jos Suomi olisikin poikkeus kaikista muista maailman maista. Olisihan se hienoa. 😊

No eihän se ole. Esim. Espanjassa tiukka maskipakko, mutta tartunnat vaan lisääntyvät.

Espanjassa ja muuallakin Euroopassa on ollut koko korona-ajan tapana kuitenkin poskipussailla ja halia ne läheisimmät ihmiset, ja vähän laajemman sukupiirin kattavat perheet on voineet kokoontua illastamaan ihan normaalisti.

Meillä rupesi ihmiset vasta käyttämään niitä maskeja kun rajoitukset pari viikkoa sitten tiukkeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän