Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KELA lähetti minulle tuntemattoman henkilön päätöksen

Vierailija
02.05.2014 |

Minulle siis tuli tänään päätös opintotuesta. Saajana on minulle tuntematon henkilö, välimatkaa meillä on monta sataa kilometriä. Päätöksessä näkyy myös, kuinka paljon tuen saajan vanhemmat ovat tienanneet sekä tietysti heidän nimensä. Aika huolimatonta.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:21"]

Ap, jos meille ei tulisi kelan kirjeitä harva se päivä, hyvin menisi läpi. Yrität siis väittää, että kuoressa oli sinun nimesi, mutta sisällä ollut päätös jonkun muun. Ei pidä paikkaansa. Joka ikinen kelan päätös, mitä tähän perheeseen tulee, tulee ikkunakuoressa. Joten höpö höpö. Se nimi lukee siinä päätöksessä, ja se päätöksessä olevan nimi näkyy siinä ikkunassa. 

[/quote]

 

JAa en huomannut tuota myöhemmin kirjoitettua viestiä. Vika on sillon tietojärjestelmässä, koska ne tulevat e-kirjeinä. Tai jotenkin tiedot on kelalla sekaisin. Käypä korjaamassa asia. 

 

Vierailija
22/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi käytäntö. Ihmiset tutustuvat mukavasti toisiinsa saadessaan eri henkilön päätöksen. Tätä ei moni tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua muuten, minulle tuli kerran kirje äitini nimellä, ja asia siinä kirjeessä koski minua. En muista oliko kyse kelan vai kevan kirjeestä. Olin kuitenkin päälle kolmikymppinenkin.

Vierailija
24/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me asutaan talossa numero 5 ja tuli lasku missä luki joku eri nimi ,muuten samatie mut talon numero oli laskussa 30 :D meillä jakkaaki neekeri postin....

Vierailija
25/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me asutaan talossa numero 5 ja tuli lasku missä luki joku eri nimi ,muuten samatie mut talon numero oli laskussa 30 :D meillä jakkaaki neekeri postin....

Vierailija
26/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:25"]

avattu kirje on rikos!!!

[/quote]

Aina ja joka tapauksessa! Älä ikinä avaa, jos saat kirjeen!

[/quote] piti kirjoittaa että toisen avattu kirje!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:25"]

avattu kirje on rikos!!!

[/quote]

Aina ja joka tapauksessa! Älä ikinä avaa, jos saat kirjeen!

[/quote] piti kirjoittaa että toisen avattu kirje!

Vierailija
28/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain viime vuonna jonkun miehen verotiedot. Se tuli mulle mun nimellä ja osoitteella joten tietenkin avasin ja oletin et tiedot on mun. Papruissa oli kaikki muut tiedot väärin.

Ihmisethän niitä KELAnkin päätöksiä tekee ja kuoriin laittaa. Ihan helposti voi mennä numerot ja kirjaimet väärin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:25"]

 

avattu kirje on rikos!!!

 

[/quote]

 

Aina ja joka tapauksessa! Älä ikinä avaa, jos saat kirjeen!

[/quote] piti kirjoittaa että toisen avattu kirje!

[/quote]

Okei!

Vierailija
30/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:21"]

Ap, jos meille ei tulisi kelan kirjeitä harva se päivä, hyvin menisi läpi. Yrität siis väittää, että kuoressa oli sinun nimesi, mutta sisällä ollut päätös jonkun muun. Ei pidä paikkaansa. Joka ikinen kelan päätös, mitä tähän perheeseen tulee, tulee ikkunakuoressa. Joten höpö höpö. Se nimi lukee siinä päätöksessä, ja se päätöksessä olevan nimi näkyy siinä ikkunassa. 

[/quote]

 

Mitä kohtaa sä et oikein ymmärrä täs asiassa? Päätöksen tiedot kuului eri henkilölle kuin kirjeen saaja. Ikkunasta näkyi nimi ja osoite, mutta muut tiedot kuuluivat jollekin toiselle henkilölle. 

Joku virkailija on näppäillyt väärin.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaan tuo ei mitenkään voi olla mahdollista,koska Se päätös tehdään sun henkilötunnuksella ja vielä tulostetaan sun tiedoista. T. Kelan täti

Vierailija
32/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:45"]Niin vaan tuo ei mitenkään voi olla mahdollista,koska Se päätös tehdään sun henkilötunnuksella ja vielä tulostetaan sun tiedoista. T. Kelan täti

[/quote]

En tiedä miten tämä on mahdollista, ainoa yhteneväisyys minun ja tuon etuutta hakeneen pojan välillä oli, että minun lapseni on syntynyt samana päivänä kun tämä poika, jolle etuus oli nyt myönnetty. Sosiaaliturvatunnus toki on eri kuin minun lapsellani. Jonkun ihmisen tekemä virhe tämä ilmiselvästi on. Ikävää, että tämmöistä tapahtuu.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:21"]

Ap, jos meille ei tulisi kelan kirjeitä harva se päivä, hyvin menisi läpi. Yrität siis väittää, että kuoressa oli sinun nimesi, mutta sisällä ollut päätös jonkun muun. Ei pidä paikkaansa. Joka ikinen kelan päätös, mitä tähän perheeseen tulee, tulee ikkunakuoressa. Joten höpö höpö. Se nimi lukee siinä päätöksessä, ja se päätöksessä olevan nimi näkyy siinä ikkunassa. 

[/quote]

 

Äläpä höpöttele yhtään, vaikka kuinka  olet Kelan vakioasiakas. Itselleni on nimittäin käynyt täsmälleen samoin kuin ap:lle. Nimi ja osoite ikkunakuoressa oikein, mutta  päätöksen sisältö jonkun ihan toisen.

Vierailija
34/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli nyt aika typerä ketju. Minua kutsutaan provoksi ja valehtelijaksi. Jos olisin halunnut jotakin provoilla, niin olisin keksinyt kyllä paljon mehevämmän aiheen kuin joku KELA, pöh.

Halusin vain sanoa tämän ääneen, koska tämä on minusta hyvin ikävää huolimattomuutta, enkä haluaisi, että omat tietoni lähetettäisiin jollekkin muulle. Minulle jäi yksi päätös itselle tulematta kelalta, tiedustellessani asiaa, minulle ilmoitettiin, että päätös on lähetetty, mutta koskaan se ei minulle saapunut. Tänään ensimmäisenä, väärään henkilön päätöksen avattuani, tuli mieleen, että onkohan joku muu ottanut vastaan minun päätökseni toisesta asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi