Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KELA lähetti minulle tuntemattoman henkilön päätöksen

Vierailija
02.05.2014 |

Minulle siis tuli tänään päätös opintotuesta. Saajana on minulle tuntematon henkilö, välimatkaa meillä on monta sataa kilometriä. Päätöksessä näkyy myös, kuinka paljon tuen saajan vanhemmat ovat tienanneet sekä tietysti heidän nimensä. Aika huolimatonta.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva! Mulle tuli kerran tuntemattoman henkilön papakoetulos.

Vierailija
2/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta et olisi saanut avata sitä. Kuoressahan näkyy nimi, kenelle osoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:23"]Mutta et olisi saanut avata sitä. Kuoressahan näkyy nimi, kenelle osoitettu.

[/quote]

No toki avasin, se oli osoitettu minulle.

Vierailija
4/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

avattu kirje on rikos!!!

Vierailija
5/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo. kelan kirjeessä osoite tiedoton itse päätöksessä.

Vierailija
6/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei sulle kuulu. Muuten, meille tuli myös opintotukipäätös, eikä siinä ollut mitä vanhemmat tienaavat. Valehtelija olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin yksin, en edes vilkaissut nimeä kuoressa. Oletin ilman muuta että asuntooni kannettu posti on osoitettu minulle. Kerran joukossa oli toisen ihmisen sairaalalasku. Soitin HUSin laskutukseen ja he lähettivät ko. henkilölle uuden.

Vierailija
8/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:25"]avattu kirje on rikos!!!

[/quote]

Jos minulle tulee omalla nimellä ja osoitteella kirje niin tietenkin sen avaan. Enkä syyllisty mihinkään rikokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:25"]

avattu kirje on rikos!!!

[/quote]

Aina ja joka tapauksessa! Älä ikinä avaa, jos saat kirjeen!

Vierailija
10/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meijän vuokranmaksu lasku oli avattu ja nitojallalaitettu kiinni :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika kuiva provo olisi. Älkää sitten uskoko. Kuvaa en viitsi laittaa, siinä näkyisi minun nimeni ja osoitteeni ja sitten sen toisen nimi jota etuus koskee. Ja perusteluissa kyllä lukee vanhempien nimet, syntymäajat ja verotuksessa vahvistetut vuositulot vuodelta 2012.

Vierailija
12/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miten tuo on mahdollista, koska ainakin minulle tulleissa Kelan päätöksissä on osoitetiedot on päätöksessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:25"]

avattu kirje on rikos!!!

[/quote]

Aina ja joka tapauksessa! Älä ikinä avaa, jos saat kirjeen!

[/quote]

 

Kaikki viralliset kirjeet pitää höyryttää auki! Ihan siltä varalta, ettei olekaan oikea henkilö.

 

Vierailija
14/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:32"]

Mietin miten tuo on mahdollista, koska ainakin minulle tulleissa Kelan päätöksissä on osoitetiedot on päätöksessä...

[/quote]

 

Niin minullakin, näkyvät kuoren läpi. Ja nimenomaan opintotuista kyse.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen kaveri asui yhteen aikaan naapurissa ja sille meni useampaankin kertaan meidän postia joka oli aina avattu ennenkuin löysi tiensä meille mä kyllä itse katson kenen nimi on kuoressa ja varsinkin jos olisi vikapostia tullut enemmänkin.

Vierailija
16/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut toisen henkilön veroilmoituksen. Olen myös avannut väärään osoitteeseen tulleen kirjeen, kun noukin postit hämärän eteisen lattialta ja avasin sen kummemmin nimilappua katsomatta. Vasta sisällön luettuani aloin ihmetellä mitvit. 

Vierailija
17/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:32"]

Mietin miten tuo on mahdollista, koska ainakin minulle tulleissa Kelan päätöksissä on osoitetiedot on päätöksessä...

[/quote]

 

Niin minullakin, näkyvät kuoren läpi. Ja nimenomaan opintotuista kyse.

 

[/quote]

Niin tässäkin näkyy, vasemmassa yläkulmassa nimeni ja osoitteeni, siis ne mitkä näkyivät siitä ikkunasta. Mutta kirjeen sisällä ei sitten mikään kuulukkaan minulle. Vasemmalla lukee ketä etuus koskee. Ja en siis tunne tuota henkilöä. Kela on vahingossa lähettänyt tämän minulle.

Vierailija
18/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kerran avannut toisen ihmisen laskun, ja nyt kun taas tuli laatikkooni, niin sattumalta huomasin väärän nimen viime hetkellä. Jostain kumman syystä naapurin lasku on minun osoitteellani. Ja posti laittaa sen minun laatikkooni, eikä viereiseen jossa on kyseinen nimi.

Vierailija
19/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos meille ei tulisi kelan kirjeitä harva se päivä, hyvin menisi läpi. Yrität siis väittää, että kuoressa oli sinun nimesi, mutta sisällä ollut päätös jonkun muun. Ei pidä paikkaansa. Joka ikinen kelan päätös, mitä tähän perheeseen tulee, tulee ikkunakuoressa. Joten höpö höpö. Se nimi lukee siinä päätöksessä, ja se päätöksessä olevan nimi näkyy siinä ikkunassa. 

Vierailija
20/34 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avattu kirje on ostopäätös!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme