Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joille tuli raskauskiloja n. 10kg!!!

Vierailija
02.05.2014 |

... eli ymmärtääkseni melko vähän! Kuinka paljon jäi kiloja synnärille?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. raskaudessa tuli 12 kg,

2. raskaudessa tuli 9,5 kg.

Kiloja lähti synnärille vain vauvan painon + istukan verran. Eli noin 4 kiloa.

Kotona kiloja alkoi imetyksen tahdissa pudota lisää kyllä aika hyvää vauhtia.

Vierailija
2/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki jäi synnärille, mikä ei tarkoita että olisin entisiin vaatteisiin mahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nyt rv38 ja painoa tullut 9kg. Ehdin jo hieman iloita, että ehkei kiloja kauheesti jää pudotettavaksi, kunnes eräs ystäväni kertoi, että yleensä ne, joille tulee "vähän" kiloja, niin ei sitten juuri vauvan painoa enempää synnärille jää :( Ja nyt aloin sitten asiaa miettiin ja kysyyn muiden kokemuksia...

- ap

Vierailija
4/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ylipainoinen ?

Vierailija
5/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuli tasan 10kg ja 5kg jäi osastolle ja loput 5kg lähti parissa viikossa.

Vierailija
6/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kuudessa tullut noin 20kg. Synnärille jäi vain n.5kg. Loput katosivat parissa kuukaudessa. Eli oli pelkkää nestettä. 

Vierailija
7/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 8kg tuli molemmissa raskauksissa painoa ja kaikki jäi laitokselle. Vanhat farkut meni päälle 2 viikkoa synnytyksen jälkeen. Normaali painoinen olin ja olen.

Vierailija
8/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 8kg tuli molemmissa raskauksissa painoa ja kaikki jäi laitokselle. Vanhat farkut meni päälle 2 viikkoa synnytyksen jälkeen. Normaali painoinen olin ja olen.

Vierailija
9/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä voi oikeasti kaikki jäädä synnärille? En ole ikinä tajunnut tota? Vai onko siinä ollut 5 kg turvotusta?

Vierailija
10/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta olin 165cm ja 56kg.. nyt siis rv38 kiloja on 65kg eli tähän asti on 9kg tullut. Jäispä tästä enemmän kun vaan vauvan paino :(

- ap

Vierailija
11/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskausessa painoa tuli vain 600g, toisessa reilut 8kg. Muutamia päiviä synnytyksen jälkeen oli synnytyspainosta tippunut noin 10kg.

Kolmatta odottaessa painoa tuli 1.5kg ja pari päivää synnytyksen jälkeen oli tippunut 12kg.

Jotta ei kenenkään tarvitsisi olla "kade" helposta painonpudotuksesta niin nuo tippuneet kilot on tulleet takaisin imettäessä :o

Vierailija
12/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa sanottiin, että imettäminen auttaa palautumisessa :O Mutta ilmeisesti ei sitten kaikilla...

Vierailija
13/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Rauhoitu. Miksi hankit lapsia jos olet noin pelokas pinnallisesta asiasta! Eikö pääpointti ole rakkaus vauvaan ja vauvan hyvinvointiin, Oikeasti! Rauhoitu! :)

Vierailija
14/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa tuli n. 10 kiloa, kävin vaa'alla 2 vkoa synnytksen jälkeen, kaikki poissa.

Tokassa raskaudessa tuli reilut 20 kiloa, kävin vaa'alla 1 pvä synnytyksestä, näytti 1 kg vähemmän. Vauva miltei neljäkiloa. En ymmärrä miten, vaaka oli sama ym. Nämäkin kilot lähtivät kyllä muutamassa kk:ssa.

Vierailija
15/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans niin että 12 kg tuli, kaikki näytti olevan poissa lyhyen ajan kuluttua synnytyksestä. En todellakaan katso omaksi ansiokseni, en tehnyt mitään. Kai se sitten oli se imetys, mulla ainakin oli niin että "pakkosöin" illalla, muuten tiesin herääväni aamuyöstä kamalaan nälkään. Ja koska vauvakin herätti jatkuvasti yöllä, nälkäherätys olisi ollut kerta kaikkiaan liikaa. Siis nakkisoppaa iltapalaksi...

Vierailija
16/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kaikista lähtöpainossa sairaalasta kotiin lähtiessä. Painoa tuli raskauksien aikana 6 - 8 kg. Imetysaikoina tippui vielä n. 7 kg lisää, mutta se tuli sitten aina takaisin seuraavaan raskauteen mennessä. 

Vierailija
17/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 18:35"]Miten teillä voi oikeasti kaikki jäädä synnärille? En ole ikinä tajunnut tota? Vai onko siinä ollut 5 kg turvotusta?

[/quote]

Mulla ainakin muutama kilo 10 raskauden aikana tulleesta taisi olla turvotusta. En ollut mielestäni mitenkään silmiinpistävän turvonnut mutta huomasin turvotuksen katoamisen kun viimeisilläni ollessa ballerinat puristivat, synnytyksen jälkeen pyörivät jaloissa.

Ja itse kysymykseen, en käynyt heti synnytyksen jälkeen puntarilla mutta kolme viikkoa myöhemmin olin lähtöpainossa. Nyt 7 kk imetyksen jälkeen on lähtenyt vielä 9 kg lisää.

Vierailija
18/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja tuli 8,6. Synnäriltä kotiutuessa taisi olla vielä muutama kilo. Viikko synnytyksestä ja linea negraa lukuunottamatta ei olisi nähnyt mistään että olin juuri synnyttänyt.

Vierailija
19/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauskiloja tuli n. 7 ja synnäriltä lähtiessä painoin n. kilon vähemmän kuin ennen raskautta. Mun paino tosin vaihtelee normaalistikin parilla kilolla tosi lyhyellä aikavälillä esim. sen mukaan, mitä olen syönyt ja kuinka maha on toiminut, joten en mitään grammantarkkaa painon syynäystä harrasta. Ja synnytyksen jälkeen se, paljonko painoin, ei kyllä ollut intressilistan kärjessä todellaaan :)

En usko, että kilojen lähtemisen nopeudella on tekemistä sen kanssa, paljonko kiloja on tullut, vaan sen a) paljonko vauva ja istukka painavat b) mistä kilot johtuivat, eli oliko kyseessä esim. turvotus, joka lähtee nopeasti raskauden päätyttyä. Fysiikan laithan takaavat sen, ettei keneltäkään voi lähteä kymmeniä kiloja läskiä muutamassa päivässä :)

Vierailija
20/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko synnytyksestä oli pudonnut alle 2 kg. Eli synnärille ei jäänyt edes vauvan painoa.

10 kk myöhemmin jo laihempi kuin ennen raskautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän