Laittakaa lasten synttärikutsuun pukeutumisohjeet
Että ärsyttää. Jynssäsin tuossa juuri tyttäreni juhlamekkoa ja juhlakenkiä, jotka olivat sentin paksuisen mutakerroksen peitossa. Sama puuha oli edessä myös tyttären kavereiden vanhemmilla, elleivät heitä vaatteita ja kenkiä suoraan roskiin. Kaverisynttäreillä oli siis möyritty ukkoskuuron jälkeen mutapellossa (ts. uuden talon pihassa ei ollut nurmikkoa, vaan pelkkää mutaa).
Pari viikkoa sitten hain (pyörällä) toisen lapsemme kaverisynttäreiltä läpimärkänä. Olivat menneet vesisotaa. Vesi ei sotke ja hauskaa oli ollut, mutta olisin voinut tuoda vaihtovaatteet mukana. Olisi ollut aika paljon kivempi pyöräretki takaisin viilenevässä illassa.
Eli pliis, laittakaa siihen synttärikutsuun vähän kuvausta juhlien luonteesta ja vinkkiä vaatetuksesta jos ohjelmassa on luvassa jotain erityistä.
Kommentit (9)
Joo. Meillä tyttö lähti prinsessamekossa synttäreille. Lämpötila +12 ja sadekuuroja. Juhlat oli 400 metrin päässä, joten laittoi vain takin, ei ulkohousuja tai muitakaan varusteita. Tulos: juhlat olikin olleet ulkona?! Kaikki vieraat tyttölapset pienissä hepenissä 1,5h ulkona, tarjoilukin terassilla. Lukiko kutsussa mitään? No ei! Hemmetti. Tytöt oli anelleet päästä sisään, mutta kun sankari (ulkovaatteissaan) halusi olla ulkona, niin ulkona oltiin. Ja toki tyttö sai flunssan.
Ongelma on siinä, että aina sitä ei tiedä itsekään... Me olimme valmistelleet kivoja rauhallisia leikkejä sisälle. Mutta kun lapset kuorossa huutavat, että haluamme pihalle, niin olisi vaatinut melkoisen tiukkaa komentamista saada heidät kinuamisen sijaan kiinnittämään aasin häntää... Ajattelin, että kaikilla on hauskempaa, kun pääsevät pihalle leikkimään mm. lahjaksi saaduilla saippuakuplilla.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:57"]
Ei minua pienenä haitannut pyöräillä märkänä, epäilen ettei se ole sinulla kuin tekosyy kiukutteluun.
[/quote]
No meidän poikaa haittasi. Oli todella kylmissään ja märät vaatteet tuntuivat kamalilta. Jaltakin hankautuivat märissä kengissä.
ap
Meillä on pojan kutsutussa lukenut usein että jos säät sallii niin ollaan myös ulkona, joten pukeutuminen on huomioitu sen mukaan..
Minä heitin vaan mekon pesukoneeseen ja kengät olikin ihan normi sandaalit niin ei haitannut :) Meillä tyttö kyllä on sellainen pikkupossu että tehokkaasti sotkee itse itsensä alta viiden minuutin, vaikka ei oikeastaan olisi edes mihin sotkea. Siksi en yleensä pue mitään ainakaan kovin vaikeasti pestävää. Joten ei haitannut vaikka tänään kuraisena synttäreiltä kotiutuikin. (sama homma, uusi talo ja mutaa pihalla sekä se ukkoskuuro myös ennen juhlia)
No tavallaan olet oikeassa! Mä olen oppinut jo kenen lapsen synttäreillä on aina pakko olla ulkona! Tosin niitä ei ole kuin yksi.
Jatkossa tiedät paremmin ja otat vaihtovaatteet mukaan hakureissulle, vaikka sinulle olisi sanottu, että sisällä ollaan.
Ai niin, ethän sinä voi ottaa niitä mukaan vain varalta, kun se on aivan liian rasittavaa.
Minä soitan aina kutsussa olevaan numeroon ja varmistanm, mitä vaatteita laitan reppuun mukaan. Yleensä vastaus on ympäripyöreä, että "katsotaan nyt", mutta aikani tivaan, niin kyllä ne vastaa. Kerran vein lapsen synttäreille matkalaukun kanssa ja sanoin sankarin äidille, että täällä on vaatetta sisä- ja ulkoleikkeihin. Lapselleni voi sanoa, että nyt ulkovaatteisiin, niin hän osaa itse vaihtaa. Edellisellä kerralla ipana oli ihan märkä: juhlissa oli vesipyssyleikkiä.
Ei minua pienenä haitannut pyöräillä märkänä, epäilen ettei se ole sinulla kuin tekosyy kiukutteluun. Mene harrastamaan vaikka seksiä niin vähän rentoudut.