Te, joille tuli raskauskiloja n. 10kg!!!
... eli ymmärtääkseni melko vähän! Kuinka paljon jäi kiloja synnärille?
Kommentit (40)
10 kg tuli raskauden aikana, 11 kg jäi synnärille. Vanhat farkut mahtui heti jalkaan. Parin kuukauden jälkeen tuli pari kiloa lisää, kun herkut alkoivat maistua, mutta ei paha.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 18:35"]
Miten teillä voi oikeasti kaikki jäädä synnärille? En ole ikinä tajunnut tota? Vai onko siinä ollut 5 kg turvotusta?
[/quote]
Minulla vauva painoi reilusti yli 4 kiloa ja turvotusta tosiaan oli ilmeisesti paljon, koska paino putosi synnytyksen jälkeen vauhdilla.
Kaikki jäi osastolle.Vauva painoi reilu 4kg+lapsivedet & istukka
Hirveen olennanaista olisi tietää teidän pituus ja alkupaino sen lisäksi, että kuinka paljon kiloja tuli ja jäi synnärille. On eri asia olla 165cm/52 kg ja saada vain 10 kg raskausaikana kuin olla 165cm/70 kg jo aluksi.
Itsellä tullut tähän mennessä 14 kiloa (rv33 vasta), enkä stressaa siitä yhtään. Lihoin vielä ennen raskautumista, joten tällä hetkellä painoa on n. 18 kiloa enemmän kuin vajaa vuosi sitten (olin silloin kyllä vähän turhankin laiha). Kyllä se siitä ennemmin tai myöhemmin lähtee kuitenkin. Jos nyt muutama kuukausi menee vähän runsaammilla kiloilla synnytyksen jälkeen, haittaako nyt tuo?
Painoa enemmän mua jännittää mahdolliset raskausarvet ja suonikohjut ja miten maha, rinnat ja alapää palautuu. Nännien ja alapään tummumisen olen toistaiseksi kokenut inhottavimpana muutoksena ja toivoisin kyllä että niiden väri vaalenee raskauden jälkeen takaisin, mutta sen näkee sitten.
Kiloja tuli 8. En tiedä paljonko jäi synnärille, koska en ole erityisen kiinnostunut painostani (aina ollut hoikka) jälkitarkastuksessa kuitenkin oli 200g jäänyt raskaus"kiloja"
Mulle tuli yhtensä 30kg raskaudessa ja synnärille jäi 18 kg! 8kg vielä vuoden jäljen jäljellä, eikai näitä enää vauvakiloiks voi sanoo :D
nyt tässä raskaudessa tulee max 10kg lisää, herkuttelu on loppunut!
Mulle tuli raskauskiloja 12, mutta painoin sairaalasta lähtiessäni enemmän kun sinne mennessäni. Kotona lähtikin sit nesteet liikkeelle ja viikossa oli painoa pudonnut 7 kiloa. Takaisin lähtömittoihin palasin n. 5 kuukaudessa.
Minulla tuli painoa 30kiloa raskaudessa, mutta ekassa 2 kuukaudessa lähti 22 kiloa ja loput sitten seuraavan parin kuukauden aikana :)
Mulla on kyllä kolmessa raskaudessa kilot aika lailla jääneet synnärille, painoa on tullut kahdessa lisää se 10 ja vikassa vain 6. Mä olen lähinnä yrjönnyt kaikki raskaudet, joten tuossa vikassa olin muutamassa päivässä alle lähtöpainon kun turvotus haihtui. Olen normaalipainoinen, ellen hoikka. BMI noin 20-21. Mulla on imetys vienyt aluksi myös kiloja nopsaan, en muutenkaan liho herkästi.
Tossa on sitä jotain matikkaa mitä mä en ole koskaan ymmärtänyt. Se on hyvin yksilöllistä. Ekassa raskaudessa tuli 25 kg (lähtöpaino 60 kg, pituus 174 cm). Synnärille ei valehtelematta jäänyt yhtään. Kotiin tullessa puntari näytti saman verran kuin synnärille mennessä. Imettäessä paino vain nousi, vaikka jumppasin ja söin terveellisesti ym. Kun lopetin imetyksen, paino alkoi pudota. Seuraavat kolme raskautta (kaikki aika peräkkäin) meni niin, että kiloja tuli vaihdellen 7-9 kg, ja sama juttu, synnärille ei jäänyt kiloakaan, (lähtöpaino paljon enemmän kuin ekassa), imettäminen vain nosti painoa ja vasta imetyksen lopetettuani kilot alkoi tippumaan - vaikka en tehnyt mitään, sellaista n. 2 kg viikkovauhtia. Paitsi sitten sen vikan lapsen jälkeen ja kiloineni kärvistelen vieläkin.
No melkein 30kg tuli raskausaikana ja n. 10kg jäi synnärille. Synnytyksestä 3,5kk ja vielä 10kg jäljellä.
Kiloja tuli 10 ja laitokselle jäi 15.. Viikko siellä kökittiinkin.
1. 7,6kg, joista 2 jäi synnärille
2. 21 kg, josta 15 kg tuli mukana
3. 9kg, tais olla plusmiinusnolla
4. 15 kg, tais tulla 7 kiloa mukaan,
Ja kaikista näistä olen syönyt samalla tavalla, joten hormoneilla on iso vaikutus, vaikka muuta väitettäis. Kakkosraskaus kun oli kaikintavoin hormonipitoinen muutenkin. Mutta mua on aina lihottanut imetys....
Ekassa raskaudessa 17kg. Lähtöpaino 51kg ja pituutta 160cm. Synnärille ei jäänyt mitään, turvotus lähti laskemaan vasta noin viikko synnytyksestä. Jälkitarkastuksessa painoin 47kg, imetin lapsen tajtisesti ja vauvalla olikin komea seitsenleuka :). Imetyksen loputtua painoin taas tuon 51kg.
Nyt toinen raskaus menossa, rv35. Lähtöpaino 51kg ja paino tällä hetkellä 62kg. Saas nähdä paljon tulee kokonaisuudessaan.
Mulla tais tulla n. 12 kg. Puolet jäi synnärille, eli suunnilleen vauvan ja istukan verran. Tai siis eihän se vauva sentään sinne jäänyt... Ekoina viikkoina lähti vielä muutama kilo ihan itestään ja loput kolme sitten kun lopetin imettämisen reilun vuoden jälkeen. Silloin kyllä muutenkin palasin normaaliin elämään, aloin harrastaa enemmän yms.
Mun mielestä raskausaikana kannattaa keskittyä syömään terveellisesti ja pitää itsensä hyvässä kunnossa. Vaakaa ei kannata hulluna tuijottaa ja miettiä millä viikolla ne kilot lähtee. En mä siinä ekoina viikkoina ja kuukausina ainakaan miettinyt mitkä vaatteet mahtuu, vaan lähinnä yöunia, vauvan hoitoa jne.
Mulla tais tulla n. 12 kg. Puolet jäi synnärille, eli suunnilleen vauvan ja istukan verran. Tai siis eihän se vauva sentään sinne jäänyt... Ekoina viikkoina lähti vielä muutama kilo ihan itestään ja loput kolme sitten kun lopetin imettämisen reilun vuoden jälkeen. Silloin kyllä muutenkin palasin normaaliin elämään, aloin harrastaa enemmän yms.
Mun mielestä raskausaikana kannattaa keskittyä syömään terveellisesti ja pitää itsensä hyvässä kunnossa. Vaakaa ei kannata hulluna tuijottaa ja miettiä millä viikolla ne kilot lähtee. En mä siinä ekoina viikkoina ja kuukausina ainakaan miettinyt mitkä vaatteet mahtuu, vaan lähinnä yöunia, vauvan hoitoa jne.
Tästä viimeisestä raskaudesta kilot jäi sairaalaan. En tajua miten on edes mahdollista: kiloja tuli noin 12kg raskaudessa. Nyt vauva on 2,5kk ja painan 10kg alle lähtöpainoni. Eli painan nyt 22kg vähemmän kuin loppuraskaudessa.
Otan asian puheeksi ens viikolla jälkitarkastuksessa, koska en pidä tätä normaalina. Kahdesta ekasta lapsesta lähti raskauskilot parissa viikossa, mutta ei mitään ekstroja kylläkään.
Ekassa raskaudessa kiloja tuli 9, eikä synnärille jäänyt kuin ehkä 4 (vauva painoi alle 3kg), kun varmaan tissinikin painoivat reilun kilon per tissi (se maidonnousu oli valtaisaa).
Nyt toisessa raskaudessa paino nousi 53kg -> 65kg, ja viikko synnytyksestä painoin 58kg. Pari viikkoa sitten painoin neuvolassa 56kg ja olen sen jälkeen laihtunut vielä entisestään. Synnytyksestä nyt aikaa 2kk.
Kotiutuessani painoin vähemmän kuin ennen raskautta.