Oletko vähentänyt shoppailua koska tavarat / vaatteet huonolaatuisia?
Mä olen. Ja radikaalisti olenkin. Yritän pärjätä nyt vanhoilla kestävillä vaatteilla ja käyttötavaroilla. Uudet menee heti huonoon kuntoon tai hajoavat.
Kommentit (127)
Olen vähentänyt. Kengissä olen siirtynyt jo hiukan kalliimpiin, vaatteissa käyn vielä hinnan takia halpiskaupoissa.
Yli 10 vuotta sitten H&M:ltä ostamani neule on edelleen paksu ja hyväkuntoinen! Viimeisen viiden vuoden aikana ostamani ovat kaikki nukkaantuneet ja virttyneet aivan liian lyhyessä ajassa. Ihan älytön kontrasti!
Kyllä, olen vähentänyt vaateshoppailua koska nykyään on mahdottoman vaikea löytää hyvälaatuisia vaatteita! Tuntuu että materiaalit menevät aina vaan huonompaan suuntaan, voiko se olla enää mahdollistakaan! Kuka niitä suostuu ostamaan? Olin aivan järkyttnyt tällä viikolla H&M:llä käydessäni, suurin osa paidoista oli akryyliä/polyesteriä tai viskoosia joka sekin usein kulahtaa alta aikayksikön. Aiemmin valikoimissa on ollut sentään jotain ok laatuista luonnonmateriaalia, nyt ei juuri ole. Ehkä L.O.G.G. osastolla vielä jotain, mutta sielläkin puuvillaiset t-paidat on niin ohuita että näkyy läpi. Tässä kuussa täytyi ostaa jotain siistiä päällepäntävää töihin ja oli kyllä melkein mahdoton tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Olen siitäkin vähästä mitä ennen ostin. Pyrin ostamaan kaiken kirpparilta laadun takia. Jos tuote on säilynyt hyvänä (esim. vaate lukuisissa pesuissa) kirpparille asti, se kestää meilläkin.
Henkkamaukka on ihan pohjanoteeraus. Keinokuituista p*skaa suurin osa tuotteista.
Niin, mutta kun Klingel ja muutkin "paremmat puljut" myyvät nykyään keinokuituista roskaa, niin ei voi ostaa sieltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siitäkin vähästä mitä ennen ostin. Pyrin ostamaan kaiken kirpparilta laadun takia. Jos tuote on säilynyt hyvänä (esim. vaate lukuisissa pesuissa) kirpparille asti, se kestää meilläkin.
Henkkamaukka on ihan pohjanoteeraus. Keinokuituista p*skaa suurin osa tuotteista.
Niin, mutta kun Klingel ja muutkin "paremmat puljut" myyvät nykyään keinokuituista roskaa, niin ei voi ostaa sieltäkään.
Mä taas olen siirtynyt klingeliin, nimittäin niiden verkkokaupassa voi kätevästi seuloa vaatteet materiaalin perusteella. Juurikin odotan pakettia puuvillaisia tunikoita ja housuja.
eli mistä saa kestäviä ja eettisiä vaatteita naisille lapsille ja miehille?