Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt riitti! En enää koskaan osta mitään Pentikiltä

Vierailija
30.04.2014 |

Lapsuudessani ja nuoruudessani kävin äidin ja mummon ja tädin kanssa usein ihailemassa astioita Pentikin liikkeissä, niitä toivoi moni lahjaksi ja itsekin sain muutaman astian jo nuorella iällä. Kotona Pentikin astiat olivat niitä hienompia, joita säilytettiin paremmassa astiakaapissa ja astioita ei käytetty arkena. 

Kun muutin omilleni, mulle oli itsestäänselvää, että haluan itsellekin suomalaisia astioita kotiin, päädyin kuitenkin keräilemään Iittalan astioita. Viime aikoina kuitenkin on Pentik kiehtonut ja olenkin ostellut viime vuosina aina jotain pientä ja vähän suurempaa. Mutta jokaiseen ostokseeni olen joutunut pettymään karvaasti.

Ostin lasisen kynttilälyhdyn, jossa kynttilä keikkasi. Kävin kaupassa näyttämässä ja sanoivatkin, että se kai on jokin virhe kun kaikissa lyhdyissä heidän kaupassa näyttää olevan sama virhe, mutta voisinhan pitää lyhtyä koristeena ilman kynttilää. 

Sitten ostin pitkiä kynttilöitä jouluksi ruokapöytään, yleensä pitkät kynttilät olen ostanut jostain halppiskaupasta mutta ikinä en ole niin sotkevia kynttilöitä poltellut mitä oli noi Pentikin, meni monta pöytäliinaa vaihtoon sinä jouluna!

Sitten ihastuin totaalisesti Pentikin kauniisiin lamppuihin ja eritoten lampunjalkoihin. Ostin sitten sellaisen kauniin kynttilänjalan, jolle hintaakin tuli yli sata euroa. Todella kaunis jalka, mutta huomasin vasta kotona, että lampunjalassa on iso lommo. Ei se niin haittaa kun kääntää lampun niin, että lommo jää seinää vasten ja katseilta piiloon, mutta noinkin kalliissa lampunjalassa ei olettaisi tuollaisia virheitä olevan. 

Olen ostanut ja saanut lahjaksi niitä Pentikin poroja, eli porokynttilänjalkoja. Tykkään niistä kovasti, varsinkin talvisaikaan sisustuksessa. Harmi vaan, että jokainen poro on alkanut elää ihan omaa elämäänsä. Osa poroista on tummentunut todella paljon, osa jäänyt vaaleiksi ja osa rapistunut rumasti. Suunnilleen samaan aikaan kaikki porot ostettu ja saatu lahjaksi ja materiaali näyttää olevan joka porossa ihan eri laatua!

Viimeisenä muistan vielä, että ostin viime ystävänpäivän tienoolla kauniita sydänlaseja, joista jokainen rikkoutui kun ne astianpesukoneeseen ekan kerran laitoin ja kaupassa vielä sanottiin, että saa pessä astianpesukoneessa totta kai!

En ymmärrä, mikä Pentikiä vaivaa? Oliko heillä joskus laadukastakin tavaraa? En voi uskoa, että tuollainen firma kovin kauaa enää pysyy pystyssä, ainakaan noilla hinnoilla!

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää ihmiset. Ottaaa faktoista selvää ennenkö alatte jauhamaan p*skaa!!! Ja oletteko kuulleet reklamaatiosta?! Jos myymälässä ette saa sellaista palvelua kun toivotte aina voi antaa koko ketjulle palautetta esim. Nettisivuilta. Mitä laatuun tulee niin olen kuullut, että pentikillä on tarkat laatuvaatimukset. Itse en ainakaan suostu ottamaan mitään iittalan kiina keramiikkaa, suosin suomalaista oikeaa KERAMIIKKAA!

Vierailija
122/151 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko ottaa suoraan Pentikin asiakaspalveluun yhteyttä?

Asiat eivät korjaannu sillä että marmattaa asiasta kymmenille ellei jopa sadoille lukijoille netin keskustelupalstalla. Pentikillä työntekijät eivät ole ajatustenlukijoita kuten ei monessa muussakaan paikassa (kuten et itsekään) joten suora yhteys asiakaspalveluun ja palaute sinne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lahjaksi Pentikin kynttilälyhdyn, joka on ikään kuin lasinen maljakko.

Se ei ole symmetrinen, lasi on toiselta laidalta selvästi paksu ja toiselta ohut. Jotain halpiskamaa, ehkä halpatuontimaasta, sitten kauhea hinta päälle. Indiska tuli mieleen, ostanpa mieluummin sieltä.

Vierailija
124/151 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako itämaisia astioita.

Vierailija
125/151 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellanen tiimari krääsä kauppa. En käy. Pakko ostaa ulkomaalaisilta valmistajilta jos laatua haluaa...

Vierailija
126/151 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikillä on sellainen hieno kynttiläkuuset, jossa on kaikenlaista kimaltavaa krääsää. Bongasin samanlaisen puun yhdestä brittiläisestä ohjelmasta et kyllä ne hommaa kamaa jostain halpatuontimaassa.

Vierailija
127/151 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lypsymekot päälle ja pentikille hienostelemaan. On se niin ihana kauppa. 

Vierailija
128/151 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta Iittalan lasiastiat ja maljakot ovat nykyäån samaa kiinap*skaa. Juomalasit naarmuuntuvat tuotapikaa, eivätkä kestä konepesua.

Vierailija
129/151 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan Pentikiltä kermaiikat, koska ne on tehty Suomessa. Luoja tietää mitä raskasmetalleja noissa Arabian. Marimekon ja Iittalan astoissa on... Joskus kultaisella ysärillä Tiimarin keramiikasta löytyi lyijyä. 

Vierailija
130/151 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, onkohan nämä marmattajat miettineet, että jos kaikki valmistettais suomessa niin hintalapussa olisi VÄHINTÄÄN kaksinkertainen ellei jopa kolminkertainen hinta? Vastatkaapa rehellisesti: ostaisitteko niitä silti? Semmonen pikku fatka vielä, että Pentikin tuotteita valmistetaan paljolti latviassa, Liettuassa, turkissa ja espanjassa....

Vierailija
131/151 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ylivoimaisesti hauskinta tossa tarinassa oli kohta, jossa kynttilöiden takia meni monta pöytäliinaa vaihtoon. Normaali ihminen ei polttaisi noin huonoja kynttilöitä jos kerran huomaa, että ne valuttaa.

Vierailija
132/151 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Pentikin Vaniljasarjaa. Ruokailussa ovat käytössä ja olen tyytyväinen. Sarjan vaaleaan sävyyn on helppo yhdistää muita värejä . Juomalaseisya en pidä niiden leveyden vuoksi. Lasten käsiin ei oikein mahdu.

Vierailija
133/151 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin keramiikka on aina ollut huonolaatuista. Sukulaiset niitä keräsivät aikanaan, monikin, yhdelläkään ei niitä enää ole. Ja ne muut tavarat ovat halpaa kiina-krääsää jota myydään Suomen ulkopuolella halpiskaupoissa. Nykyisessä asuinmaassani törmäsin joulun aikaan halpissisustuskaupassa noihin poroihin. Ajattelin että ostan verratakseni kotona oleviin kun maksoivat vain pari euroa. Ja ne olivat aivan samanlaiset!! Tuli oikein tosi tyypertynyt olo! Muutakin on tullut vastaan. Balmuirin tuotanto vastaa myös kausikrääsää jota löytyy halvemmista sisustuskaupoista Suomen ulkopuolella. Mutta meidät suomalaiset on ohjeistettu ihailemaan tällaista suomalaista "luksusta".

Vierailija
134/151 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä tietää, että mulla ei ole vaan maailman huonoin tuuri laadun kanssa, vaan että nuo viat ja huonot laadut ovat enemmänkin tapa kuin poikkeus Pentikillä.

En ole nyt puoleen vuoteen ainakaan käynyt Pentikillä, mutta nyt on reissua luvassa ulkomailla asuvan, mutta suomalaisen ystävättäreni luokse. Ekana tuli mieleen hakea vaikka porokynttilä tuliaiseksi, mutta muistuikin se huono laatu ja ihan suututtui.. Haen mieluummin jotain kivaa vaikka Iittalalta :)

ap

Samaa kuraa siellä nykyään. Osta suoraan kiinakaupasta, hinta- laatusuhde on paremmin kohdillaan.

Vierailija
135/151 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Pentikin sisutustavaroista huonoja kokemuksia, mutta astioista ei. Meillä on pari Pentikin kylpypyyhettä ja todella lyhyen käytön jälkeen alkoi kanttaukset repsottaa ja pitkiä lankoja roikkuu sieltä täälät kun kangas purkautuu.

Sen sijaan astioihin olen todella tyytyväinen. Meillä on Pentikin Viinimarja-sarjaa ihan arkikäytössä ollut jo melkein kymmenen vuotta ja niitä lautasia ei taida saada hajalle vaikka seinään viskaisi. Sen verran monta lasia ja lautasta olen tiputtanut niiden hajoamatta, että luottoa löytyy. Mutta astiathan ne Pentikin alkuperäiset tuotteet taisi ollakin?

Minä sain kanssa joululahjaksi tällaisen saaga sarjan kylpypyyhkeen josta repsotti reunus 0__0 kallis pyyhe. Sain vaihdettua liikkeessä uuteen kun ostajalla onneksi oli kuitti.

Vierailija
136/151 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa asioista selvää!! kirjoitti:

Ottakaa hyvät ihmiset faktat tietoon ennenkuin alatte valehdella!

Jotkut täällä sentään ovat viitsineet ottaa asioista selvää eli ties monennenko kerran sanon vielä itsekin että kaikki Pentikin keramiikka tehdään edelleen Suomessa posiolla pentikmäellä! Myös OSA kynttilöistä tehdään siellä omalla kynttiläpajalla!

Ihmettelen suuresti kuinka kovakouraisesti ihmiset tavaroitaan käsittelee! Kyllä myönnän että itsekin näitä joitain tavaroita katsoessa olen tuumannut että onkohan laatu ihan sitä mitä toivoisi mutta minulla on Pentikin tavaroita paljon eikä valittamisen aihetta ainakaan toistaiseksi ole. Syynään jo valmiiksi kaupassa kaikki (enkä tarkoita vain pentikkiä) että tuote miellyttää silmääni eikä tarvitse kotona sitten jälkikäteen harmitella! Myös poroja minulla on ja nehän patinoituvat ajan saatossa! Ei edes pitäisi olla mikään yllätys että tavarat tulee ulkomailta koska se on tätä nykypäivää! Mieluiten itsekin ostaisin Suomessa tehtyä tavaraa enemmänkin jos olisi mahdollista mutta tähän tämä maailma on mennyt.

Minulla Heinäveden tutut väittävät, että Pentikin astioita olisi valettu joskus Kerman Saven tehtaalla. Nyt tehdasta ei enää ole.

Vierailija
137/151 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin keramiikka tehdään yhä edelleen Suomessa Posiolla, toisin kuin Arabia ja Iittala, siitä pisteet Pentikille. Sisustustavarat ja lasi ovat tuontitavaraa, osa kynttilöistä valmistetaan myös Posiolla.

Vierailija
138/151 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentikin keramiikka on aina ollut huonolaatuista. Sukulaiset niitä keräsivät aikanaan, monikin, yhdelläkään ei niitä enää ole. Ja ne muut tavarat ovat halpaa kiina-krääsää jota myydään Suomen ulkopuolella halpiskaupoissa. Nykyisessä asuinmaassani törmäsin joulun aikaan halpissisustuskaupassa noihin poroihin. Ajattelin että ostan verratakseni kotona oleviin kun maksoivat vain pari euroa. Ja ne olivat aivan samanlaiset!! Tuli oikein tosi tyypertynyt olo! Muutakin on tullut vastaan. Balmuirin tuotanto vastaa myös kausikrääsää jota löytyy halvemmista sisustuskaupoista Suomen ulkopuolella. Mutta meidät suomalaiset on ohjeistettu ihailemaan tällaista suomalaista "luksusta".

Ai ihan hopeoidut myös? 😂 Etpä saa hopeoituja poroja parilla eurolla. Ylihintaiset ne Pentikin porot kyllä on, siitä olen samaa mieltä, kun eivät ole täyttä hopeaa. Mitä tulee siihen tummumiseen, oli aivan pakko vastata tähän kun olen niin hämmästynyt miten vähän ihmiset tietävät hopeasta: hopea tummuu ilmassa olevan hapen vaikutuksesta. Se miksi osa poroista tummuu nopeammin, voi jostua niinkin pienestä asiata kuin valaistuksesta. Kirkkaassa valossa hopea tummuu nopeammin, lisäksi vaikuttaa ilman happipitoisuus, koruissa myös ihon ph ja käytetyt kemikaalit kuten hajuvedet ja rasvat, kosteus... Hopean laadulla ei ole mitään tekemistä tummumisen kanssa vaan se on hopean ominaisuus. Monet korut nykyään rodinoidaan samalla tavalla kuin valkokulta niin etteivät tummu yhtä nopeasti.

Omat kokemukset Pentikistä ovat kyllä positiivisia, esim tekstiilit eivät nukkaannu, tyynynpäällisissä vetoketjut ovat jämäkät, pussilakanat suht paksua kangasta. Lyhdyistä olen ostanut vain metallisia jotka ovat käsin tehtyjä eli ymmärrettävästi vähän epäsymmetrisiä. Huonekalut ovat täyspuuta joten niistäkin hyviä kokemuksia. Juomalaseja en kyllä ostaisi, vaikuttavat niin heppoisilta että hajoavat pienestä puhalluksesta. Mukit ovat säilyneet ehjinä. Ehkä hinnat kuitenkin ovat aika yläkanttiin ja itse hyödynnänkin lähinnä alennuksia.

Vierailija
139/151 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ihmisten tietämättömyys ja tyhmyys.

Ensinnäkin ne porot ovat hopeoitua messinkiä ja hopea tummuu ajan kanssa kuten tuotteen selosteessakin kerrotaan. Joten what’s the problem?

Ja voi surkeuden surkeus jos pehmolelut menee lapsilla likaisiksi. Suosittelen pesua siinä tapauksessa.

Ja eihän se ole mikään salaisuus että se ”krääsä” tulee muualta? Ihmetyttää miten tiedottomia ihmiset on maailmanmenosta ja siitä miten kaupan ala toimii ympäri maailmaa.

Ja jos havaitset esim. sen jonkun pyyhkeesi, lampunjalkasi tms. vialliseksi, niin tee reklamaatio? Simple as that.

Pitkälti tuotteiden ”viat” on ihan sen ihmisen itse aiheuttamia😂 jos tyynynpäällisesi tai joku muu tekstiilisi ei ole pesun jäljiltä samanlainen niin tsekkaappa pesuohjeet ensi kerralla ennen kuin hätiköit. Ja nämä kaikki pätee siis ihan muidenkin firmojen tuotteisiin kuin kyseisen tämän kyseisen.

Vierailija
140/151 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistā suomalaista laatua siis