Ihmisten törkeys kaupan kassoilla
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6e8477b9-6dba-4b5f-88bd-a46e65550b88
Mikä ihme ihmisiä oikeasti vaivaa? Kuinka idiootti täytyy olla käyttäytyäkseen noin? Ei voi ymmärtää. Toivottavasti joku kohtelee noita ihmisä vielä joskus samalla tavalla.
Kommentit (109)
”En käytä maskia, koska se maksaa.” Niin maksaa kaikille muillekin. Eläminen maksaa.
Miksi maskeja pitäisi saada ilmaiseksi? Saatko kaiken muunkin ilmaiseksi? Siltä vaikuttaa. Ihme ämpärijonottajia sitä onkin olemassa...
Tietäisittepä mitä kaikkea ihmiset pullokoneisiin työntävät. Lasipurkkeja. Isoja erikoisen mallisia pulloja, jotka eivät mahdu laitteesta sitä tukkimatta läpi. Tyhjiä siivousainepurkkeja = siis myrkkyjä. Mehukatti-kanistereita. Kusta tai tupakantumppeja pulloissa. Jne.
Terkuin entinen pullopoika.
Tulipahan vaan mieleen tosta hajonneesta pullokoneesta ja huutajasta.
Mites kaupoissa ollaankin aina yhtä hämmästyneitä, jos asiakkaalta tulee kielteistä palautetta? Kiitelläkö pitäisi, että taas sai maksaa itsensä kipeäksi ja lähestulkoon itsepalvelumenetelmällä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vastaavaa käytöstä on ollut jo vuosikymmeniä
Jep. Muistan liiankin hyvin, kun 18-vuotiaana menin ekaan työpaikkaani kaupan kassalle.
Olin kiltti perhetyttö, jolle oli aika järkytys kun ekan kerran asiakas huusi ja nimitteli.
Ei enää ikinä asiakaspalvelutyötä.
Vierailija kirjoitti:
”En käytä maskia, koska se maksaa.” Niin maksaa kaikille muillekin. Eläminen maksaa.
Miksi maskeja pitäisi saada ilmaiseksi? Saatko kaiken muunkin ilmaiseksi? Siltä vaikuttaa. Ihme ämpärijonottajia sitä onkin olemassa...
Sama se, mitä sinä maksat. Emme ole yhtä, kuten tästä keskustelustakin huomaa. Kaltaistesi mulkkujen takiako vaivautuisin.
Käytän maskia vain, jos siitä on itselleni hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kaupassa töissä 2007-2012, tuollaista käytöstä oli ihan viikottain. Huutamista, haukkumista, uhkailua. Vaadittiin alennusta kun oli itse lukenut tarjouksen väärin tai oli aivan väärässä kaupassa. Syytettiin huijariksi tai solvattiin h*oraksi. Yksi pukumies veti kilarit siitä kun pullonpalautuskone oli rikki, korjaaja oli vasta tulossa. Veitsiä näin useita. Kerran meidät ryöstettiin.
Tsemppiä kaikille jotka edelleen alalla jaksavat.
No se kyllä vituttaa jos rahaa tölkkikassin kauppaan mukanaan ja palautusautomaatti ei toimi. Vielä enemmän vitutti kun lähikaupassa oli automaatti joka VARASTI pantteja, eli hyvittänyt kaikista vaikka olisi pitänyt. Täytyy sanoa että kerran keskusteltiin kauppiaan kanssa aika kovaan ääneen. Teknisesti ottaen kauppa näpisti minulta.
Mitä sä kuvittelet räyhäämisen auttavan? Saat vaan hankalan asiakkaan leiman. Tuleeko yllätyksenä että myös kaupassa koneet voi hajota? Osaatko edes arvata kuinka paljon ihmiset yrittävät väittää että kone ei anna panttia ja kun käydään katsomassa mitä asiakas on sinne tuonut niin eipä olekaan kelvollinen panttitölkki tai pullo, tää on niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Tietäisittepä mitä kaikkea ihmiset pullokoneisiin työntävät. Lasipurkkeja. Isoja erikoisen mallisia pulloja, jotka eivät mahdu laitteesta sitä tukkimatta läpi. Tyhjiä siivousainepurkkeja = siis myrkkyjä. Mehukatti-kanistereita. Kusta tai tupakantumppeja pulloissa. Jne.
Terkuin entinen pullopoika.
Tulipahan vaan mieleen tosta hajonneesta pullokoneesta ja huutajasta.
Kun itse olin kaupassa töissä asiakkaat toivat roppakaupalla alkoon kuuluvia pulloja ja marisivat kassalla kuinka automaatti taas ei anna panttia. No eihän se antanut kun alkon pullot eivät kuuluneet siihen aikaan sen ketjun pantteihin, samoin tupakintumpit ja vesi/olutjämät ja ties mitkä nesteet. Oikeasti tuosta olisi pitänyt saada vaarallisen työn lisää kun ei ikinä tiedä mitä ihmiset sinne työntää.
80-luvulla ei ollut somea, mutta meno oli melkoista.
Itsekin sain tappouhkauksia ja kaljainen muovikassi päähän, melkein tukehduin.
Eipä kirjoiteltu iltalehdessä.🤮
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Tämä on ihan suoraa seurausta siitä että kaupat kohtelee asiakkaita huonosti. Esimerkiksi markkinointi on harhaanjohtavaa, eikä reklamaatioihin vastata.
Joo mullekkin tuli eilen joku nainen aukomaan päätään harhaanjohtavasta mainonnasta. Mainoksessa luki "Erä! Pidätämme oikeuden loppuunmyyntiin" yms. Nainen vauhokosi että turhaan tuli tuotetta hakemaan myymälästä, että ihan harhaan johtavaa. Lopuksi vielä tivasi multa että etkö voi teidän virhettä edes myöntää?!!!?!!!! Johon tokaisin että no en voi myöntää asiaa mikä minun mielestä on ihan selkeä. Ja kerroin että tuotetta on vielä saatavilla verkosta ja ehtii vielä jouluksi, voin tilata sen tästä näin teille... ei ihan paska firma ja sä olet ihan paska ja nyt kyllä matkakorvaukset tähän kun turhaan tulin.....
-Mukavaa joulun aikaa kaikille!
Kaupan kassalle jos annatte palautteet niin menee kuulkaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :D Asiakas unohtaa teidät ja sanomanne siinä sekunnissa kun lähdette kassalta. Itse teen keikkatyötä pk-seudulla, joka päivä eri kaupassa, en tiedä kenenkään työkaverin nimeä saati esimiestäni. En tosiaan anna itselleni huonon työntekijän leimaa nillittämällä mitä taas joku aasi on kassalla valittanut :D netissä ne asiakaspalautteet menee esimiehelle, ei myyjien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama se, mitä sinä maksat. Emme ole yhtä, kuten tästä keskustelustakin huomaa. Kaltaistesi mulkkujen takiako vaivautuisin.
Käytän maskia vain, jos siitä on itselleni hyötyä.
hyötyä.
Sivistynyttä kielenkäyttöä. Y-laudalta päivää? Mitä hyötyä sinusta on? Haittaako jotakuta, jos sinut rajataan tehohoitopaikkojen loppuessa hoidon ulkopuolelle? Onko sinulla arvoa? Entä jos elämisesi ei kiinnosta ketään?
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalle jos annatte palautteet niin menee kuulkaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :D Asiakas unohtaa teidät ja sanomanne siinä sekunnissa kun lähdette kassalta. Itse teen keikkatyötä pk-seudulla, joka päivä eri kaupassa, en tiedä kenenkään työkaverin nimeä saati esimiestäni. En tosiaan anna itselleni huonon työntekijän leimaa nillittämällä mitä taas joku aasi on kassalla valittanut :D netissä ne asiakaspalautteet menee esimiehelle, ei myyjien kautta.
Eikö kaupan kassapojat ja -naiset ole usein jonkun henkilörekryfirman välittämiä työntekijöitä?
Ei ne tiedä sen kaupan asioista tai päätä niistä.
Kaupan kassa voi näin koronatilanteessa vähän auttaa asiakkaita hidastamalla hihnaa, niin ettei seuraava asiakas hypi niskaan. Tämäkään ei aina auta. Tänään lonkeropäkkejä viereeni hihnalle työntävä, käytöksellään oireileva, keski-ikäinen nainen likaisen näköinen maski naamallaan kiukkuili, kun osoitin että turvaväli. On kyllä karseaa, että tyhmimpien ehdoilla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassa voi näin koronatilanteessa vähän auttaa asiakkaita hidastamalla hihnaa, niin ettei seuraava asiakas hypi niskaan. Tämäkään ei aina auta. Tänään lonkeropäkkejä viereeni hihnalle työntävä, käytöksellään oireileva, keski-ikäinen nainen likaisen näköinen maski naamallaan kiukkuili, kun osoitin että turvaväli. On kyllä karseaa, että tyhmimpien ehdoilla mennään.
Ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki, eli suomeksi sanottuna ihan k*sessa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuuleman mukaan voi pyytää antamaan pakkausrauhan hihnan päähän, jos ei halua toista asiakasta viereensä, mutta sitä pitää osata erikseen pyytää siltä kassahenkilöltä.
Olen myös ollut todistamassa tilannetta, jossa yksi asiakas oli hihnan päässä pakkaamassa valtavia ostoksiaan, jolloin kassahenkilö ystävällisesti piippasi ja pakkasi muovipussiin seuraavan asiakkaan ostokset, jolloin asiakas pääsi lähtemään liikkeestä heti maksettuaan.
Korona-aika vaatii joustoa ja kärsivällisyyttä ihan puolin ja toisin, joten täytyy kyllä nostaa hattua alan ammattilaisille - ei ole helppoa ei!
Vierailija kirjoitti:
mt-ongelmat lisääntyneet
Todella ärsyttävää kun meitä mt-ongelmaisia syytetään kaikesta. Mulla on kaksisuuntainen ja syömishäiriö, en ikimaailmassa kohtelisi kassaa ilkeästi.
Kyllä ne on enimmäkseen "terveet" iäkkäämmät henkilöt, jotka noin käyttäytyy. Voihan siinä olla joku sotatrauma taustalla, en tiedä. Siihen aikaan ei tutkittu eikä hoidettu.
Mt-ongelmaiset ovat usein arkoja ja kilttejä muille, kun ovat joutuneet kokemaan kovia. Enemmän me olemme huonon käytöksen ja vihan uhreina kuin tekijöinä.
Vierailija kirjoitti:
Tammisaaren Lidlissä todistin kun hyvin nuori kassahenkilö ei puhunut riittävän paljon/hyvin ruotsia. Iäkäs rouva asiakas tylytti tätä että olet sitten täysin väärässä paikassa töissä.
Työkaveri sai törkeät haukut sivistymättömyydestä, tyhmyydestä jne kun ei osannut puhua ruotsia asiakkaalle. Että sillä tavalla sitä pakkoruotsia nostetaan ylös...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mt-ongelmat lisääntyneet
Todella ärsyttävää kun meitä mt-ongelmaisia syytetään kaikesta. Mulla on kaksisuuntainen ja syömishäiriö, en ikimaailmassa kohtelisi kassaa ilkeästi.
Kyllä ne on enimmäkseen "terveet" iäkkäämmät henkilöt, jotka noin käyttäytyy. Voihan siinä olla joku sotatrauma taustalla, en tiedä. Siihen aikaan ei tutkittu eikä hoidettu.
Mt-ongelmaiset ovat usein arkoja ja kilttejä muille, kun ovat joutuneet kokemaan kovia. Enemmän me olemme huonon käytöksen ja vihan uhreina kuin tekijöinä.
Juuri näin. Olen täysin samaa mieltä. Huonot käytöstavat ja tyhmyys ei ole mt-ongelma, joksi näköjään joku tietämätön luulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Tämä on ihan suoraa seurausta siitä että kaupat kohtelee asiakkaita huonosti. Esimerkiksi markkinointi on harhaanjohtavaa, eikä reklamaatioihin vastata.
Syytön se osa-aikainen myyjä on mainonnan harhaanjohtavuuteen, liukkaaseen keliin, sun menkkoihin, mummosi kuppaan... Anna palaute netissä tai palautelaatikon kautta. Meillä palautelaatikko käydään kerran kuukaudessa läpi ja ne palautteet, jotka koskevat ketjua, lähetetään johtokunnalle. Ja asialliseen palautteeseen vastataan asiallisesti, ärjymiseen vastaa tyhjä hiljaisuus.
Tämä vastaushan täältä aina tulee. Eihän se ole sen yksittäisen kassatyöntekijän syytä, mutta hänelle maksetaan siitä että hän ottaa kaiken paskan vastaan selkänsä takana piilottelevan kauppiaan puolesta.
Kuten edellä sanoin, reklamaatioihin ei vastata, seuraava vaihe on palaute kasvotusten.
Minulla olisi nyt esimerkiksi blac friday tarjouksen hinnasta reklamoitavaa gigantille, mutta sepä ei ole ihan helppoa. Ainoa suora kavava on MAKSULLINEN puhelinnumero, eli minun pitäisi maksaa siitä että voi kertoa heille heidän tekemästä virheestä. Kyllä muuten kyrpii taas.
Tuskin sinäkään kassalle maksat, kun hänelle huutamaan käyt? Työnantaja maksaa työnteosta, ei muusta. Seuraavalla kerralla voitkin antaa räyhäämisesi viattomalle kohteelle seteliä kouraan, kyllä mä ainakin jaksaisin silloin nauraa sulle makeammin vaan. Oot ressukka. Terveisin entinen myyjä/kassa
Tölkissä ei tarvitse olla isoa virhettä, kun siitä ei saa panttia. Kuhmu, likatahra viivakoodin päällä, roskia tai nestettä sisällä eli väärä paino jne, jolloin kone ei lue sitä pantilliseksi.
Sitten on toki niitä koneita, jotka pöllivät aina ok tölkkejä. En asioi niissä kaupoissa.