"Älkää kiltit ihmiset tehkö lapsia enää 43-vuotiaana"
tällaisia kommentteja en ymmärrä. olisko näiden esittäjillä mennyt paras nuoruus hukkaan?
eihän se kuulu kenellekään, milloin joku lapsensa hankkii, jos hankkii.
Kommentit (303)
Olen vanhan äidin lapsi. Ja ei, en suosittele nelikymppisenä äidiksi tuloa kenellekään.
samassa puistossa asuu 29 vuotias äiti, jolla on 4 lasta. Eka on pariin kertaan ollut huostaanotettu, kaikilla 4 eri isä ja äiti, no on mitä on.
Jos eka lapsi tulee nuorena, sitä ei ole hirveesti kouluja käynyt ja yh-tuet menee tupakkaan.
Kuinka paljon näitä on ?
Tiedätkö yhtään 43 v tuoretta yh-äitiä, jolla ei ole elämä hallinnassa ja tuhlaa rahansa tupakkaan.
Joka kerta kun olemme samaan aikaan puistossa, tulee äiti kerjäämään jotain. Milloin pyytää että katsoisin lapsia vähän aikaa, onneksi sain siitä varoituksen, kuulemma häviää tuntikausiksi, jos tähän suostuu. Välillä kehuu vaatteita ja pyytää niitä itselleen, tupakkaa pyytää ja kolikoita.
Ja samaan aikaan myös ilmoittaa olevansa niin tyytyväinen kun sai lapset nuorena. 10 v enää ja hänellä alkaa oma elämä. Nii, jos nuorin on n 3 v, minkälainen oma elämä alkaa kun tämä nyt nuorin ( kyllähän äiti kerkee vielä muutaman muksun pyörittää maahan ), on kun lapsi on 13 v.
Ja kyllä minä elän omaa elämääni joka päivä, oli lapsi tai ei.
Työpaikalla harjoittelija jää äitiyslomalle kesällä ja aikoo tulla syksyllä, sen jälkeen kun vauva on 3 kk, takaisin. Isä jää kevääseen asti kotiin.
Itse olen huomannut mitä nuorempi, sitä lyhyemmät on äitiyslomat.
Onko se sitten lapsen etu että vauva tungetaan alle vuoden ikäisenä tarhaan ja yritetään joka viikonloppu työntää lapset jonnekin hoitoon ? En ole yhtään yli 40 v äitiä sortunut näihin.
samassa puistossa asuu 29 vuotias äiti, jolla on 4 lasta. Eka on pariin kertaan ollut huostaanotettu, kaikilla 4 eri isä ja äiti, no on mitä on.
Jos eka lapsi tulee nuorena, sitä ei ole hirveesti kouluja käynyt ja yh-tuet menee tupakkaan.
Kuinka paljon näitä on ?
Tiedätkö yhtään 43 v tuoretta yh-äitiä, jolla ei ole elämä hallinnassa ja tuhlaa rahansa tupakkaan.
Joka kerta kun olemme samaan aikaan puistossa, tulee äiti kerjäämään jotain. Milloin pyytää että katsoisin lapsia vähän aikaa, onneksi sain siitä varoituksen, kuulemma häviää tuntikausiksi, jos tähän suostuu. Välillä kehuu vaatteita ja pyytää niitä itselleen, tupakkaa pyytää ja kolikoita.
Ja samaan aikaan myös ilmoittaa olevansa niin tyytyväinen kun sai lapset nuorena. 10 v enää ja hänellä alkaa oma elämä. Nii, jos nuorin on n 3 v, minkälainen oma elämä alkaa kun tämä nyt nuorin ( kyllähän äiti kerkee vielä muutaman muksun pyörittää maahan ), on kun lapsi on 13 v.
Ja kyllä minä elän omaa elämääni joka päivä, oli lapsi tai ei.
Työpaikalla harjoittelija jää äitiyslomalle kesällä ja aikoo tulla syksyllä, sen jälkeen kun vauva on 3 kk, takaisin. Isä jää kevääseen asti kotiin.
Itse olen huomannut mitä nuorempi, sitä lyhyemmät on äitiyslomat.
Onko se sitten lapsen etu että vauva tungetaan alle vuoden ikäisenä tarhaan ja yritetään joka viikonloppu työntää lapset jonnekin hoitoon ? En ole yhtään yli 40 v äitiä sortunut näihin.
WT-naisten ikäkaari ja parasta ennen on pikkusen eri asia kuin laadukkaiden itsestään huolehtivien rotunaisten.. Sori jos totuus kirpasee, eri mailmoista ollaan.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:03"]
Ei viiskymppinen nyt vielä niin vanha ole ettei jaksaisi eskarireppua pakata. = )) Pitäisihän hänen vielä jaksaa työelämässäkin 20 vuotta nykyvaatimusten mukaan!
Monestihan mummot juurikin hoitavat näitä pieniä koululaisia ja eikös heidän ikänsä yleensä ole siellä 60-70 ikävuoden paikkailla muuten.
Ihan hyvin voi saada lapsia vielä nelikymppisenäkin. Kyllä se lastensaantikyky sitten lakkaa kun ON OIKEASTI liian vanha.
[/quote]
Hassua, kun oikeassa elämässä ne viiskymppiset tuntuu valittavan väsymystään. Ja oikeassa elämässä tunnen pari äitiä, jotka tekivät lapsen reilusti päälle 40v ja kyllä olivat väsyneitä ja valittivat. Ja kun nyt lapset on murkkuiässä ja ovat jotain 55v valittavat vielä enemmän.
Ja kyllä, tunnen 40v lapsensa saaneita, jotka viiskymppisinä ovat melkoisia siiderivalaita.
Enemmän kuitenkin tunnen pirteitä ja jaksavia pienten lasten äitejä, jotka ovat 25v-30v. Lisäksi tunnen 55 vuotaita, joilla on jo lapset maailmalla ja ovat pirteitä ja elävät ihan uutta vaihetta parisuhteessaan. Mieskin nauttii, kun saa vihdoin viettää aikaa vaimonsa kanssa kahdestaan, eikä elämä ole yhtä vaipparuljanssia koko ajan ja niiden eskarireppujen pakkaamista ja harrastuksiin kuskaamista.
Minä olen 20 vuotiaan äidin lapsi. Ja en suosittele kaksikymppisenä äidiksi tuloa kenellekään. Olisi saanut kymmenen vuottaa odottaa vielä. Mutta ehdottomasti joka tapauksessa parempi näin kuin ei ollenkaan!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:30"]
Olen vanhan äidin lapsi. Ja ei, en suosittele nelikymppisenä äidiksi tuloa kenellekään.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:34"]
Kyllä, olisin jäänyt mieluummin syntymättä kuin kuullut koko kouluajan kiusaamista siitä, että äiti oli jo 50v kun menin kouluun ja isä lähemmäs 70v. Toisten mummot ja papat oli samanikäisiä.
[/quote]
Puhut niin paskaa.... Kukaan ekaluokkalainen ei osaa arvioida aikuisten ikää.
[/quote]
Kuinka "vanhan" äidin lapsi olet ja minkä ikäinen olet nyt?
Mä nyt sitten toivon, että nämä vanhoja äitejä ja heidän jaksamistaan kritisoivat eivät enää raahaisi omia lapsiaan niille yli 40v. isovanhemmille. Sillä hehän EIVÄT jaksa niitä lapsia hoitaa. He ovat vanhoja ja väsyneitä. Tämä on nyt tässä ketjussa todistettu. Yli 40v. ei jaksa hoitaa lapsia, ei edes lapsenlapsia. Hoitakaa ne lapsenne itse, olettehan nuoria ja jaksavia.
[/quote]
Mä taas olen nuoren äidin lapsi ja tein lapsen 41-vuotiaana. Olisin itsekin mielummin syntynyt neli- kuin kaksikymppiselle äidille.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:54"]
Aika köyhää elämää niillä, jotka pitävät itseään vanhana 40-kymppisenä! Itse sain esikoiseni 33- vuotiaana ja nyt melkein 36- vuotiaana haluan toisen lapsen. Päivääkään en vaihtaisi pois! Ja tunnen itseni edelleen nuoreksi ja hyvinvoivaksi!
[/quote]
Aika moni varmaan ajattelee niitä riskejä tässä.. Jos lapsen voi saada aiemmin, miksi odottaa ja kasvattaa riskejä, jotka aina realisoituvat jonkun kohdalla? Ehkä vanhemmat äidit eivät ole millään löytäneet miestä ja siksi saavat esikoisen myöhään, niinhän se taitaa usein olla.
[/quote]
No siinäpä taas järjen jättiläinen! Tottakai kyse on siitä ettei ole riittävän ajoissa löytänyt miestä! Kyllä kuule useasti syy on siinä, että raskautuminen kestää pitkään jopa vuosia. Mieti sitä!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:52"]
WT-naisten ikäkaari ja parasta ennen on pikkusen eri asia kuin laadukkaiden itsestään huolehtivien rotunaisten.. Sori jos totuus kirpasee, eri mailmoista ollaan.
[/quote]
hahahaaaa, ei kyllä ole rotunaisia näkynyt raskaana enää päälle 40v :DDDD
Kyllä ne melkoisia mammoja on olleett, kun elämässä ei ole muuta, kuin putkauttaa aina uusi penska, että ei tarvitsisi töihin mennä. Tai sitten näitä uuden kierroksen epätoivoisia, jotka yrittää sitoa heti uuden miehen itseensä lapsella.
Rotunaiset on löytäneet miehen nuorena ja perustaneet perheen silloin. Ei ole tarvinnut epätoivoisesti etsiä puolisoa vielä nelikymppisenä
Totuus sattuu :D
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:03"]
[/quote]
[/quote]
On se hiukan eri asia hoitaa lastenlastaan kerran kuukaudessa, kuin olla lapsesta vastuussa ympärivuorokautta.
Toivottavasti tuolla järjenjuoksulla et tosiaan tee yhtään lasta
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:36"]
Melkoinen teiniäiti on ollut jo 43-vuotiaana on mummoiässä. On siinä aikaa olla puolet elämästä mummona, kun odotettavissa oleva elinikä on yli 80.
[/quote]No ei edes tarvi olla teiniä äitiä. Muuttuuko elämä jotenkin huonommaksi jos on nelikymmppisenä lapsenlapsia? Olettteko vähän vajaita käyviä? Paremminhan sitä jaksaa touhuta lastenlasten kanssa kun ei ole itsekkään mikään vanhus.
[/quote]
Ja samalla lailla touhuta omien pienten lasten kanssa, kun ei ole mikään vanhus, eikö vain?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:52"]
[/quote]
hahahaaaa, ei kyllä ole rotunaisia näkynyt raskaana enää päälle 40v :DDDD
Kyllä ne melkoisia mammoja on olleett, kun elämässä ei ole muuta, kuin putkauttaa aina uusi penska, että ei tarvitsisi töihin mennä. Tai sitten näitä uuden kierroksen epätoivoisia, jotka yrittää sitoa heti uuden miehen itseensä lapsella.
Rotunaiset on löytäneet miehen nuorena ja perustaneet perheen silloin. Ei ole tarvinnut epätoivoisesti etsiä puolisoa vielä nelikymppisenä
Totuus sattuu :D
[/quote]
Ai kiitos, olen siis rotunainen vaikka olenkin mummoäiti, YES!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:03"]
[/quote]
[/quote]
On se hiukan eri asia hoitaa lastenlastaan kerran kuukaudessa, kuin olla lapsesta vastuussa ympärivuorokautta.
Toivottavasti tuolla järjenjuoksulla et tosiaan tee yhtään lasta
[/quote]
Kerran kuussa =D=D=D=D=D=D
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:24"]
Mä aina oletan että näiden kommenttien esittäjät ovat jotain parikymppisiä lapsosia jotka vielä luulevat että 40-vuotiaana varsinainen elämä on ohi ja on aika istahtaa kiikkustuoliin muistelemaan menneitä. Nyt 43-vuotiaana, 6 kk ikäisen äitinä, tiedän paremmin :D
[/quote]
Tai vanhempia naisia, jotka ovat nähneet sen tutuillaan, kun se vauva-aika jaksetaan, mutta sitten se jaksaminen loppuu murrosiässä.
Mutta kukin tavallaan. Mutta aika hukassa oli muutama vanhempi äiti yläasteen vanhempainillassa nuorten elämästä.
[/quote]
Voin hyvinkin olla hukassa sitten kun lapseni on murrosiässä. Mutta niin olisin ollut kaksi-kolmikymppisenäkin. Ei kiinnostaneet muiden nuorten touhuilut edes silloin kun itse olin nuori. En ole ollut koskaan kiinnostunut ihan kaikesta nykymaailmassa. Pitäisikö sillä perusteella jättää lapset tekemättä?
Jos mietin omaa elämää, mitä haluan olla 55 vuotiaana. Olen mieluummin mummo, kuin siinä iässä pienten lasten äiti. En voisi kuvitellakaan enää siinä vaiheessa kulkevani alakoulussa vanhempainvarteissa :)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:16"]
tällaisia kommentteja en ymmärrä. olisko näiden esittäjillä mennyt paras nuoruus hukkaan?
eihän se kuulu kenellekään, milloin joku lapsensa hankkii, jos hankkii.
[/quote]Kyllä niillä on menny lapsuus vähän pitkäksi, jotka hankkii lapsia vasta nelikymppisinä.
[/quote]
On ollut muuta tekemistä. Tavallista aikuisen elämää, mutta ilman lapsia.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:25"]
Down on niin lievä vamma, että sellaista en haluaisi edes tutkittavan. Ne todella vaikeat vammat taas ovat sellaisia, että niihin ei äidin iällä ole vaikutusta. Mitenkäs sitten tilanne, että äiti saa lapsen ihan ilman tekemättä reilusti yli 40-vuotiaana? Siis raskauden ja synnytyksen ja vanhojen solujen vaarallisuus jäisi pois. Onko tämä luvallista mielestänne?
[/quote]Kyllä se laitonta on tuokin. tai ainakin moraalitonta. Ettet vaan olisi joku wanha ja laiska siiderivalas? :-D