Mitkä sisustustrendit tulevat kestämään huonosti aikaa? Aloitan:
Nahkaiset "lenkki"vetimet. En voi käsittää, miten joku ajattelee niiden pysyvän kauniina vuotta pidempään. Tulevat venymään ja rasvoittumaan, ja luultavasti niihin kyllästyy muutenkin hyvin nopeasti.
Kommentit (573)
Vierailija kirjoitti:
Mustat keittiöt ja mustat yksityiskohdat kylppärissä tulee menemään ohi muutamissa vuosissa niin että viuhahtaa.
Istun täällä mun valkoisessa keittiössäni 10 vuoden päästä nauramassa, kun te katselette omaa keittiötänne ja kysytte itseltänne ääneen, ’mitä hittoa minä ajattelin vuonna 2020?’
Meillä on ollut valkoinen keittiö yksinkertaisen tyylikkäillä ovilla vuodesta 1994. Olemme jo muutamankin kerran ehtineet olla sekä muodin aallonharjalla että sen pohjalla, mutta kyllästyneet emme itse vielä ole. Tekstiileillä, tarve- ja koriste-esineillä sekä astioilla saa vaihdettua väriä ja tyyliä tarpeen mukaan.
Olivat jo tullessaan todella pliisuja, mielikuvituksettomia kauravellimäisiä, lisäisin tähän vielä makrame-härvelit seinillä. Monesti kalliilla kerralla hankittu köyhän näköinen look.
Vierailija kirjoitti:
Mustat keittiöt ja mustat yksityiskohdat kylppärissä tulee menemään ohi muutamissa vuosissa niin että viuhahtaa.
Istun täällä mun valkoisessa keittiössäni 10 vuoden päästä nauramassa, kun te katselette omaa keittiötänne ja kysytte itseltänne ääneen, ’mitä hittoa minä ajattelin vuonna 2020?’
Minä istun tälläkin hetkellä mustassa keittiössäni nauramassa, mitä ihmettä ajattelin rakennusaikaan 12 vuotta sitten, kun hetken edes harkitsin valkoista keittiötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä istun tälläkin hetkellä mustassa keittiössäni nauramassa, mitä ihmettä ajattelin rakennusaikaan 12 vuotta sitten, kun hetken edes harkitsin valkoista keittiötä.
Musta olisi minustakin ajatuksen tasolla hieno, mutta kaikki mustat keittiöt joita olen livenä nähnyt ovat olleet jotenkin kamalan pimeitä. Miten teillä, riittääkö valo?
Musta ja valkoinen molemmat huonoja. Kaikki pöly ja tahrat näkyy heti. Itse valitsisin tosin näistä kahdestan mustan keittiön. Oma keittiöni harmaa / metalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut valkoinen keittiö yksinkertaisen tyylikkäillä ovilla vuodesta 1994. Olemme jo muutamankin kerran ehtineet olla sekä muodin aallonharjalla että sen pohjalla, mutta kyllästyneet emme itse vielä ole. Tekstiileillä, tarve- ja koriste-esineillä sekä astioilla saa vaihdettua väriä ja tyyliä tarpeen mukaan.
Ja vetimillä muuttuu kaapiston ilme heti. Ja seinän värillä/tapetilla. Ei ole mitään järkeä repiä hyväkuntoista kaapistoa.
Kusenvärisen mäntypanelin aika onnksi meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Harmaat lattiat.
Neutraali on aina hyvä. Toimii ikuisesti, hieno, ei ärsytä seuraavaan sataan vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pampaheinät/osmankäämit maljakossa, olkilamput (sisustus a'la Sara Sieppi)
Järkyttävä se Siepon uusi asunto. Ikkunat on katon rajassa, istuessa näkee taivasta, tosin eipä siinä Munkkisaarenkadulla nähtävää olekaan. Kaikki seinät on vinot, keskellä lattiaa on hiukan tilaa muualle saa ryömiä. Kävin katsomassa asuntoa, se oli hirveä. Siis kävin kun oli myynnissä.
Se Siepon entinen oli ihana, asunto siis.
Onkohan tuo sieppo viinaan menevä? Ärsyttävästi puhuu, kiroilee hirveästi ja piparkakkutaloakin sanoo häneksi. Turha lihava kumitissiämmä,Minä kävin kans katsomassa, se on hirveä. Ymmärrän kyllä miksi sieppiä suretti pitkään kun sen erehtyi ostamaan, eikä kyllä ole tyytyväinen vieläkään, sen huomaa kaikesta. Ja ahdas surkea koppi se onkin.
Surettiko, missä siitä mainitsi? Tosi ahtaalta näyttää tuo uusi koti kyllä. En oo kovin tarkasti seurannut mutta näemmä valkoisuus ja heinät jo vähän väistyy..
Vierailija kirjoitti:
Kaikki boheemit heinähatut ja muut pölynkerääjät mitä Raffiassa myydään. Ovat jo pitkään olleet out mutta ihmiset eivät vain tajua.
No minulla ei ole koskaan ollut kotona mitään heinähattukamaa, mutta ei minua kyllä kiinnosta että mikä on out ja mikä ei. Kotini ei ole mikään julkinen trendiesittelysali.
Minulla on moderni tyyli ja saan aina kehuja sisustuksestani, mutta se on silti omanlaiseni. Ostelen tavaraa sieltä sun täältä, en ikinä kaikkea samasta kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamiaiskaappi. Naurettavaa...
Miksi?
Haaveilin sellaisesta pitkään ja toteutin haaveeni keittiöremontin yhteydessä, kun koko keittiö pantiin uusiksi. Et sinä tiedä, että se on aamiaiskaappi.
Meillä on puusepän tekemä versio mittojen mukaan, 120 cm leveä alaosa on normaali laatikosto ja yläosassa pariovet, jotka aukeavat 180 astetta. Sisällä on kaunis puuvuoraus, valot ja tilaa kaikelle tarpeelliselle: aamiaisella tarvittavat astiat, espressokone ja maidonvaahdotin, pieni munankeitin, leivinpaahdin, leipälaatikko, leikkuulauta, kahvikapselit kauniissa lasipurkissa ja vielä riittää laskutilaa sen verran, että mahtuu laskemaan siihen jääkaapista leikkeleet ja vihannekset sekä tekemään voileipänsä.
Ai että minusta on ihanaa tulla aamulla keittiöön, avata kaapin ovet ja kaikki tarpeellinen on siinä esillä. Jokainen ottaa tarvitsemansa, siirtyy keittiön pöydän ääreen syömään (joka näin ollen myös on ja pysyy siistinä, kun siihen ei ole ladottu mitään aamiaistarvikkeita.
Ja yhtä ihanaa on aamiaisen päätteeksi sulkea kaapin ovet ja keittiö on tiptop siisti.(Ja jos nyt joku keksii ihmetellä, niin kyllä, jääkaappitavarat joutuu laittamaan jääkaappiin ennen ovien sulkemista 🙄).
No minun mielestäni on paljon kätevämpää aamulla kävellä makkarista vessaan, vessasta pari askelta keittiöön ja siinä on kaffinkeitin valmiina pöydällä. Lasit ja lautaset ovat kaapissa tai astianpesukoneessa.
En koe mitenkään työlääksi aamupalan tekemistä XD. Enkä tosiaan jaksaisi ottaa kaffinkeitintä aina jostain kaapista ulos ja tunkea takaisin. Toki en tiedä onko näissä ihme aamupalahökkeleissä pistorasiat, mutta silti en ymmärrä miksi kaffinkeitin pitäisi piilottaa.
Ja tosiaan en näe siinä mitään kätevää, päinvastoin.
Sellanen yli vedetty jenkki-farmhouse-tyyli rumilla fonteilla kirjoitettuine mietelauseineen kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaat lattiat.
Neutraali on aina hyvä. Toimii ikuisesti, hieno, ei ärsytä seuraavaan sataan vuoteen.
Harmaa laminaatti on kamala ja keinotekoisen näköinen ja todellakin ärsyttää jo heti uutena.
Vierailija kirjoitti:
Kusenvärisen mäntypanelin aika onnksi meni jo.
Tykkään mäntypaneelista! Ja rakastan mäntylattiaa.
Avokeittiö
Näkyi jo astomesulla, että keittiö Eino yksi seinämä olohuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Avokeittiö
Näkyi jo astomesulla, että keittiö Eino yksi seinämä olohuoneessa.
Anteeksi
Ei ole yksi seinämä olohuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuosina on kuvissa näkynyt tosi paljon mustia keittiöitä ja kullanvärisiä hanoja. Luulen, että etenkin nuo hanat aiheuttavat ihmetystä kymmenen vuoden päästä.
Vaikka ne uudet hanat olisi hopean väriset, ne näyttävät vanhanaikaisilta ja kulahtaneilta 10 vuoden päästä.