Mitkä sisustustrendit tulevat kestämään huonosti aikaa? Aloitan:
Nahkaiset "lenkki"vetimet. En voi käsittää, miten joku ajattelee niiden pysyvän kauniina vuotta pidempään. Tulevat venymään ja rasvoittumaan, ja luultavasti niihin kyllästyy muutenkin hyvin nopeasti.
Kommentit (573)
Harmaat sohvat. Onko ankeampaa väriä... Oikein "epäväri", oli ainakin pari vuotta sitten niin muodissa että sotkassa, jyskissä ym edullisemmissa huonekalukaupoissa ei minkään muun värisiä ollut edes valikoimassa. Kyllä oli tuskaa yrittää löytää uutta sohvaa, kun itse en harmaata ottaisi mistään hinnasta olohuonettani ankeuttamaan. No ikeasta löytyi sitten onneksi muunkin värisiä.
Ylipäätään ihan hullu ajatus, että joka ikinen suomen kansalainen tykkää yhtäkkiä missään huonekalussa vain yhdestä ainoasta väristä. Että nyt kaikilla on sitten samanvärinen sohva joka kodissa. Mistä ihmeestä tuollainen älytön trendi tuli??
Vierailija kirjoitti:
Unista kammottaa unta oli ja on edelleen kaiken tuhrimunen valkoisella maalilla. Vanhat, heikot huonekalut, seinät, kesämökit jne. Eniten säälittää vanhat tyylikkäät huonekalut siellä paksun valkoisen kalkkunasuikaleet alla.
Kiitos päivän nauruista, toivottavasti tyylikkäiden huonekalujen tuhriminen kalkkunasuikaleilla ei mene ikinä muodista 😂
Sisustustekstit on aikansa eläneitä. Sanahelinää seinällä. Kaunis maisemakuva on paljon kotoisampi.
Mustat keittiöt todella ankeita. Samoin tummanharmaat sohvat, vaalean harmaat taas on erittäin jees.
Sen sijaan en ole lainkaan samaa mieltä siitä että viherkasvi ”buumi” menisi ohi.
Todella monella se on rakkaana harrastuksena, ja hoitavat kasvejaan ja kehittävät taitojaan, eivätkä ota vaan koristeeksi (varmaan nämä kirjoittajat itse eivät vaivaudu hoitamaan...)
Keittiöiden yläkaapittomuus. Kätevää ehkä vaan murto-osalle sinkkumiehistä. Eikä se nyt niin paljon paremmalta näytäkään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ainakin rottingista tehtyjä kaapinovia ja olen jossain nähnyt myös kokonaan jostain tiheästä metalliverkosta tehdyn vaatekaapin. Eikö (etenkin vaate)kaapin funktio vähän kärsi, jos kaappiin näkee verkon/rottinkin silmistä sisään ja pölykin pääsee kivasti sinne?
Jotkut ajattelee, että vaatteille on parempi, jos vaatekaapissa vaihtuu ilma, ettei pohjalla olevat ala hasta ummehtuneelle. Siihen tollanen verkkokaappi olisi kätevä, eikä säilyttämisfuntio kärsi rei`istä. Itse kyllä oon päinvastaista koulukuntaa, ja haluan laittaa mahdollisimman paljon vaatetta suljettuihin laatikoihin, ettei tulis turkiskuoriaisia, ne häiritsee enemmän kuin döfä.
Vierailija kirjoitti:
Harmaat sohvat. Onko ankeampaa väriä... Oikein "epäväri", oli ainakin pari vuotta sitten niin muodissa että sotkassa, jyskissä ym edullisemmissa huonekalukaupoissa ei minkään muun värisiä ollut edes valikoimassa. Kyllä oli tuskaa yrittää löytää uutta sohvaa, kun itse en harmaata ottaisi mistään hinnasta olohuonettani ankeuttamaan. No ikeasta löytyi sitten onneksi muunkin värisiä.
Ylipäätään ihan hullu ajatus, että joka ikinen suomen kansalainen tykkää yhtäkkiä missään huonekalussa vain yhdestä ainoasta väristä. Että nyt kaikilla on sitten samanvärinen sohva joka kodissa. Mistä ihmeestä tuollainen älytön trendi tuli??
Kai tiesit, että sohviin voi yleensä itse valita paitsi jalat, myös päällisen materiaalin ja värin? Toki silloin sitä sohvaa ei saa heti mukaansa, vaan pitää odottaa viikkoja. Jyskin valikoimasta en osaa sanoa, mutta Sotkasta olen aikanaan itse ostanut sohvan ja nojatuolin, joihin valitsin haluamani kuosit ja värit. Eikä ollut mikään kallis sohvamerkki, vaan ihan tavallinen.
Itse aloitukseen vastaan, kuten niin moni muukin ennen minua: avokeittiö ja ylipäätään sellainen avoin tilaratkaisu, jossa eteinen, olohuone ja keittiö on yhtä suurta tilaa ja pahimmillaan kahden kerroksen korkuinen kaikukammio. Trendejä seuraa usein vastatrendi, joten veikkaan ”sokkeloisempien” talojen ja asuntojen suosion nousevan jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa äitini hommasi pari vuotta sitten harmaan kulmasohvan. Se sopii erittäin hyvin hänen värikkääseen kotiinsa. Samaa harmaata löytyy mm värikkäiden mattojen kuvioista, ruokailutilan kalustosta. Muita värejä on kyllä hänen kodissaan, seinissä, lattioissa, valaisimissa. Harmaa vähän rauhoittaa ja tasaa sitä.
Musta tuntuu, että tässä keskusteluketjussa aika moni luettelee vaan omia ns. inhokkejaan.
Itsekin oon sitä mieltä, että makrameet tuli ja meni, onneksi ovat aika pieni ekologinen satsaus. Itse en haksahtanut, mutta viherkasveista innostuin kyllä. Se on enemmänkin harrastus kuin sisustamista, mielestäni.
Mulla (asun saaressa meren ympäröimänä) on ihan aina ollut niitä kaikenlaisia kuivia meriheiniä ja osmankäämejä maljakossa, meillä oli niitä jo 80-luvulla kun olin lapsi. Jotenkin se ei mun kategoriassa ole mitenkään lyhyen ajan trendi vain siksi, että Sieppi myy sellaisia nettikaupassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on maininnut mustan keittiön. Alamme syksyllä rakentamaan ja musta keittiö kyllä kiinnostaisi, mutta pelkään juuri sitä, ettei niinsanotusti kestä aikaa. Minkälainen keittiö on tällä hetkellä ajaton? Kliininen kokovalkoinen ei tule kuuloonkaan.
Meillä on punainen. Ajattomuudesta en tiedä, mutta ollaan tykätty jo 6 vuotta.
Duck egg blue ? = kirjoita googleen kuvahaulla.
Olisi oman makuni mukaan suurinpiirtein, puiset tasot ehkä...
Miellyttävä väri, mutta nimenomaan trendikäs taas kerran, ja kohta vanhanaikainen.
Suosittelen että menee tutkimaan värikarttoja ja valitsee sieltä itseä miellyttävän joka EI ole nyt muotia. Tehtiin näin 15 vuotta sitten ja silloin moni ihmetteli, että onpa erikoinen valinta. No, itse tykätään edelleen ja ehkä valitettavasti täytyy todeta, että väri on nyt ollut pari vuotta ns trendiväri.
Joku puun väri on usein myös aika ajaton, esim tammi on aina ok.
Just näin. Mä 13 vuotta sitten maalasin keittiöni (oli harmaa) keltaiseksi ja nyt vuonna 2021 keltainen on vuoden väri! 😄 Olin siis aikaani edellä!
Ei, vaan oikeesti: käyttäkää värejä mistä itse tykkäätte ja että kodissa on hyvä itse olla! Viis veisaatte muiden instatrendeistä jos ne ei itelle nappaa!
Ja ihan aina on niitä, jotka ei tykkää. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt että miltähän nykyajan keittiöt näyttävät esim. 30 vuoden päästä?
Vaikka korkeakiiltovalkoinen.
Nyt ajatellaan varmaan että on ajaton. Itsekin niin ajattelen.
Pidetäänkö ovien mallia vanhanaikaisena? Kauhistellaan korkeakiiltoa ja sitä kuinka vanhanaikaista on.Mutta niin varmaan on ajatellut ne aiempien vuosikymmentenkin remppaajat kun valintoja tekivät että tosi hieno ja myyntivaltti. Kestää aikaa.
Entäs ne mintunvihreät, vaaleanpunaiset ja vaaleansiniset kylppärit jotka oli aikoinaan huippumuodikkaat.
Miltähän nykyiset kylppärit sitten näyttää 20 vuoden päästä?Tuntuu että sisustusmuotikin kiertää.
Kohta varmaan innostutaan taas niistä pastellikylppäreistä. Tosin nykyaikaistettuina versioina.Siis pastellikylppärithän on aivan ihania!
Itse olen sitä mieltä, että jos ostaa just sitä mistä itse tykkää eikä seuraa trendejä, on aina tyytyväinen omaan sisustukseen. Poikaystävän kanssa fanitetaan 60-luvun sisustusta, ja yhteiseen kotiin huolella hankitut vintage-huonekalut on nyt näyttäneet hyviltä jo viimeiset 5 vuotta ja toivottavasti näyttävät vielä pitkään.
Luetaan paljon arkkitehtuurista ja designista, minkä myötä on syntynyt aika selkeä kuva siitä mistä pidetään ja mikä on _meille_ ajatonta sisustusta. Klassikot ei myöskään ole turhaan klassikoita, ja kun tiettyihin juttuihin panostaa, on niiden ympärille helppo alkaa kokoamaan muuta sisustusta. Ja ehkä jonkun muun mielestä meidän koti on totaalisen elähtänyt, mutta meidänhän se on.
Meillä on kesäpaikalla edellisen omistajan 2000-l puolivälissä tekemä kylppäri jossa on ne tuon ajan tyypilliset kaakelit, mintunvihreät. Tässä vasemmanpuoleinen on melkein identtinen meidän kylppärin kaakelien kanssa https://images.ctfassets.net/5g7b6ypj247n/7tP8tCARCw3xPQ4SjzuGm6/43a3dc…
Ekan kerran kun näin ne, olivat ne mielestäni ihan sietämättömän rumat ja suunnitelmissa oli kaakelimaalit yms. Nykyään niihin on jo tottunut ja ollaan vaan tyytyväisiä että ei alettu remontoimaan vaan sen vuoksi että tuo ei miellyttänyt silmää.
Täällä on ennustettu, että musta-valko-harmaus, kirkkaat värit, ja puuterisävyt sekä beige on muuttumassa epätrendikkääksi. Mitähän innovatiivista trendikästä niitten sijaan sitten keksittäis?
Vierailija kirjoitti:
Nykyisnn bohotrendi kuivine heinätupsukoineen ja makramenaruineen on ainakin hetken huumaa.
Ihmettelen, miksei tämä ole levinnyt pukeutumiseen. Kaupoissa on kuitenkin tarjolla kauniita valkoisia hippitunikoita ja hippimekkoja. Ne voisi yhdistää sinisiin farkkuihin ja olkihattuihin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ennustettu, että musta-valko-harmaus, kirkkaat värit, ja puuterisävyt sekä beige on muuttumassa epätrendikkääksi. Mitähän innovatiivista trendikästä niitten sijaan sitten keksittäis?
Mä oon vasta alkanut innostumaan puuterisävyistä ja lohernpunaisista ja vaaleanpunaisista. Uskon tämän trendin kestävän pidempään.
Meillä on vanha talo (oikeasti vanha, 100v) ja huonekaluissa on paljon vanhoja puisia kalusteita, mutta tykkään yhdistää silti jotakin "muodikkaampaa" pienissä määrin. Esim. meillä on yksi iso makramee seinällä. Ihastuin makrameetöihin ennen kuin niistä tuli massamuotia, enkä viitsisi pistää tuota roviolle, koska se on niin kaunis.
Muuten välttelen koko talon sisustamista yhden trendin mukaan, se ei ole mitenkään ekologista, koska sitähän saa parin vuoden välein olla uusimassa kaikkea. Muistan bohotyylistäkin ajatelleeni, että kolmen vuoden päästä tuokin näyttää typerälle, jos KAIKKI kotona on muutettu olkilampuiksi ja hapsutyynyiksi. Ajaton sisustus on ehdottomasti lempparini. Tosin taitaa nuo vanhat koivulipastot ja muutkin olla jossain määrin muoti-ilmiö, vaikka meillä ne on valittu talon hengen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisnn bohotrendi kuivine heinätupsukoineen ja makramenaruineen on ainakin hetken huumaa.
Mulla on ollut valkoinen bohokoti jo 30 vuotta olkikoreineen ja puutarjottimineen. Klassikko osalle suomalaisista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vihreät seinät (ei ne joitakin vuosia sitten olleet limen vihreät seinät, vaan nykyiset tummemmat)
Mulla on ollut sen väriset Teema-kupit/astiasto 90-luvulta asti. Niihin ei kyllästy koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Katsoitko sohvan värejä vain ilmaisjakelumainoksesta vai kävitkö liikkeessä asti selvittelemässä kangas- ja värivaihtoehtoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa äitini hommasi pari vuotta sitten harmaan kulmasohvan. Se sopii erittäin hyvin hänen värikkääseen kotiinsa. Samaa harmaata löytyy mm värikkäiden mattojen kuvioista, ruokailutilan kalustosta. Muita värejä on kyllä hänen kodissaan, seinissä, lattioissa, valaisimissa. Harmaa vähän rauhoittaa ja tasaa sitä.
Musta tuntuu, että tässä keskusteluketjussa aika moni luettelee vaan omia ns. inhokkejaan.
Itsekin oon sitä mieltä, että makrameet tuli ja meni, onneksi ovat aika pieni ekologinen satsaus. Itse en haksahtanut, mutta viherkasveista innostuin kyllä. Se on enemmänkin harrastus kuin sisustamista, mielestäni.
Mulla (asun saaressa meren ympäröimänä) on ihan aina ollut niitä kaikenlaisia kuivia meriheiniä ja osmankäämejä maljakossa, meillä oli niitä jo 80-luvulla kun olin lapsi. Jotenkin se ei mun kategoriassa ole mitenkään lyhyen ajan trendi vain siksi, että Sieppi myy sellaisia nettikaupassaan.
Täällä myös ihmiset luettelee jotain muutamia vuosia vanhoja trendejä, jotka oli ja meni jo, hyvähän se on jälkeenpäin haukkua niitä :D harmaat sohvat esim ei varsinaisesti ole enää muodissa, mutta en usko että harmaa väri sinänsä koskaan muodista katoaa niinkuin ei beige ja valkoinenkaan. Ne on levollisia värejä joihin on helppo yhdistää muita värejä ja eri trendejä.
Nuo heinät on ihan selkeä trendijuttu, se että joku on tykännyt niistä läpi vuosikymmenten ei tarkoita, että ne olisivat muodikkaita. Ennen nykyistä bohotrendiä oli muodissa minimalismi, ei todellakaan näkynyt mitään pölynkerääjä-heiniä sisustuslehtien sivuilla vaikkapa 10 vuotta sitten. Sama juttu on rottinkikalusteet, esim äidilläni on ollut rottinkituolit jo kolmisenkymmentä vuotta, ne oli muotia sillon ysärillä ja nyt yhtäkkiä niiden suosio on räjähtänyt.
Mutta siitähän ei tarvitse välittää mikä on muotia, jokainen saa sisustaa miten tykkää :) jos tykkää niistä heinistä ja rottingista niin siinähän pitää niitä, ehkä ne taas joskus muutaman vuosikymmenen päästä on muodissa. Tai vaikkapa se nyt epämuodikas väritön valko-harmaa sisustus, ja voihan olla että ne livelovelaugh-tekstitarratkin tulee taas joskus muotiin uudelleen päivitettynä versiona :)
Koronaan kuolleen sukulaisen tuhkauurna kodin paraatipaikalla. Yöks.
Sanoma Oy on kestänyt aikaa tosi huonosti. Trollaaminen on aina ollut vähän jälkeenjääneiden puuhaa.