Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat häät todellakin tarkoittavat sitä!!!

Vierailija
23.04.2014 |

Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin alkukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin.

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa ei välttämättä voi jättää kotiin, isomman lapsen tietty jättäisin ja tulisin. Mutta jos olisi imetyksellä oleva vauva joka ei osaa pullosta juoda niin eihän se sitten muu auttaisi kuin skipata häät. Aika monet menot jouduin skippaamaan ekana 6kk aikana kun lapsi ei ymmärtänyt pulloa. Ei voinut edes isälleen jättää. Yritettiin kyllä.

Minusta pikkuvauvat on harmittomia lapsettomissa häissä. Sellaiset isommat ehkä häiritsee.

Vierailija
122/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 04:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 04:32"]

Aika jännä. Minä olen ollut siinä uskossa, että kyllä sylivauvat ovat tervetulleita lapsettomiin juhliin. Näin ainakin on aina ollut kaikissa lapsettomissa juhlissa, joissa minä olen ollut mukana. Tuo jo ihan käytännön syistä, koska harvemmin sylivauvat pärjäävät montaa tuntia iman äitiä. (Ja mitä tuolla joku vertasi, että kyllähän jotkut vauvat kasvaa kokonaan äidittöminä, niin ei varmaan tarvitse aiheuttaa pienelle vauvalle mitään tuollaista tarpeetonta hylkäämiskokemusta, jos se äiti tai läheisin hoitaja kuitenkin on olemassa.) 

Yleensähän tuo syy lapsettomiin häihin on se, että karsitaan kuluja kun jätetään lapset pois, tai sitten ei haluta sitä riehuvaa lapsilaumaa juhliin, jonka perässä juostaan sitten koko suvun voimin paimentamassa, tai sitten halutaan että aikuiset voi juhlia vapaammin ilman lapsia. Mitä ihmettä pikkuvauvat tuolla haittaavat?

[/quote]

Niin no kirjoitinkin ettei sitä vauvaa nyt pidä altistaa äidittömyydelle vähäksikään aikaa, mietin vain että mitä pahaa se saa aikaan jos vauva tottunut isänkin hoitoon? Miten tässä maailmassa sitten pärjäävät muut kun vaikutti, että lapset eivät suurinpiirtein selviä elävänä jos äiti on päivän poissa... Ja toki, joidenkin on pakko pärjätä eikä se tarkoita että kaikkien pitäisi nyt siis jättää lapsensa jonkun muun hoiviin. Kunhan mietin että mitä siitä oikeasti seuraa, jos joku äiti jättää vauvan päiväksi isälle tai muulle läheiselle hoitoon? 

Näitä käsityksiä sitten näköjään on monia, minä ymmärrän lapsettomat kutsut siten että lapset eivät ole tervetulleita, iästä riippumatta ellei kutsussa ole erikseen mainittu että sylivauvat voivat tulla.

[/quote]

Ei sen vakavampia seurauksia kuin että tissit räjähtää! :D Ainahan niitä voi pumpata jossain sivummalla samalla kun se oma vauva vetää pullosta jossain muualla maitoo. Mikäli kelpuuttaa pullon.. Mutta kokemuksesta voin sanoa, että kammottava on se tunne kun tissit paisuu ja kovettuu ja yhtä aikaa sitten ruutaa molemmista kun alkaa tyhjentään. Auts auts, mieluummin suoraan vauvan suuhun, sillä totutulla tyhjennys välillä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 13:11"]

Kyllä minua myös ärsyttäisi, jos joku vääntäisi vauvansa häihini. Siellä olisi mummit ja papat hääräämässä vauvan ympärillä ja välillä mamma iskisi lotkon pöytään ja alkaisi imettää. Sitä ihmettä sitten tuijottaisi loppuvieraat.

Häät olisivat minun juhla ja minä päättäisin, keitä sinne tulee. Jos joku tulisi vauvan kanssa, panisin bestmanin ohjaamaan hänet ulos häistä.

[/quote]

Sulhasen juhla se kai sitten ei ole ollenkaan....

Vierailija
124/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat häät pidetään lapsettomille ihmisille. As simple as that. Ei tarvi edes montaa kutsua. Säästyy rahaa.

Vierailija
125/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 13:17"]

Miten aikuista ihmistä voi häiritä jos mummot ja vaarit ihastelee lastenlastaan? Morsiantako niiden pitäisi ihastella? 

Oudoksun ylipäätään tätä minun hääni, minun juhlani asennetta. Itse järjestin häät vieraille ja vieraita varten. Halusin ystävieni ja sukulaisteni kanssa juhlistaa avioliittoani. Toki itse päätin järjestää lapsettomat häät, mutta en sentään niin ehdoton olisi ollut, että jos joku ei olisi päässyt vauvan takia tulemaan, etteikö hän olisi voinut vauvaa ottaa mukaansa. Meillä oli huippuhauska päivä. En ole niin pikkumainen, että lastenlastaan ihailevat isovanhemmat tai muutama vauvan rääkäisy haittaisi juhlatuultani. 

[/quote]

Eikö miehesi järjestänyt yhtään häitänne.

Eli häät ovat siis vain morsiamen juhla, mihin miestä tarvitaan vain seisomaan alttarilla ääliömäisen näköisenä, että morsian saa prinsessapäivänsä.

Vieraat ovat siellä vain siksi, että ihailevat morsianta.

Jos aaveemamma voisi mennä naimisiin yksin, olisi hän intopinkeänä. Miestä ei enää tarvitsisi edes siihen, että kosii ja seisoo alttarilla.

Vierailija
126/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikuista ihmistä voi häiritä jos mummot ja vaarit ihastelee lastenlastaan? Morsiantako niiden pitäisi ihastella? 

Oudoksun ylipäätään tätä minun hääni, minun juhlani asennetta. Itse järjestin häät vieraille ja vieraita varten. Halusin ystävieni ja sukulaisteni kanssa juhlistaa avioliittoani. Toki itse päätin järjestää lapsettomat häät, mutta en sentään niin ehdoton olisi ollut, että jos joku ei olisi päässyt vauvan takia tulemaan, etteikö hän olisi voinut vauvaa ottaa mukaansa. Meillä oli huippuhauska päivä. En ole niin pikkumainen, että lastenlastaan ihailevat isovanhemmat tai muutama vauvan rääkäisy haittaisi juhlatuultani. 

[/quote]

Toivottavasti isovanhemmat näkevät lastenlapsiaan sen verran usein, ettei niitä tarvitse ihailla kaikissa tilaisuuksissa koko aikaa. Pienemmissä juhlissa voi kummasti tulla orpo olo, jos puolet suvusta on kerääntynyt ihailemaan pukluja ja sinappikakkoja hääkakun leikkauksen aikana.

Vierailija
127/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 13:28"]

[/quote]

Eikö miehesi järjestänyt yhtään häitänne.

Eli häät ovat siis vain morsiamen juhla, mihin miestä tarvitaan vain seisomaan alttarilla ääliömäisen näköisenä, että morsian saa prinsessapäivänsä.

Vieraat ovat siellä vain siksi, että ihailevat morsianta.

Jos aaveemamma voisi mennä naimisiin yksin, olisi hän intopinkeänä. Miestä ei enää tarvitsisi edes siihen, että kosii ja seisoo alttarilla.

[/quote]

Itse asiassa ei järjestänyt häitä yhtään. Osallistui ainoastaan hääpäivän valitsemiseen ja varasi hääyöksi hotellin ja hommasi itselleen puvun. Muuten oli asenteella ihan sama. Häät olivat meidän, mutta minun järjestämät. Menin kyllä kaikesta sieltä missä aita oli matalin. En panostanut koristeluun tai kutsukortteihin. Siksi ne olikin rennot kun en odottanut täydellisyyttä. Meillä oli pienet, kivat lapsettomat juhlat, joita ei olisi pilannut edes se vauvan äiti joka olisi sinne hyvin voinut tulla ja vaikka olisi kaivanut tissinsäkin esiin (tosin en ole koskaan kenenkään nähnyt noin avoimesti imettävän).

Vierailija
128/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 13:33"]

[/quote]

Toivottavasti isovanhemmat näkevät lastenlapsiaan sen verran usein, ettei niitä tarvitse ihailla kaikissa tilaisuuksissa koko aikaa. Pienemmissä juhlissa voi kummasti tulla orpo olo, jos puolet suvusta on kerääntynyt ihailemaan pukluja ja sinappikakkoja hääkakun leikkauksen aikana.

[/quote]

Totta. Ja morsian on turhaan vääntänyt juhlat, kun kukaan ei huomaa häntä

Vierailija
129/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhy yhy. Mun päivä prinsessana on pilattu. Viekää se kakara hevon kuuseen. Yhy yhy.

Vierailija
130/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutaman viikon kuluttua: Yhy yhy. Mut ku mä haluun sen vauvan nyt heti. Yhy yhy.

Vierailija
131/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 13:47"]

Ja muutaman viikon kuluttua: Yhy yhy. Mut ku mä haluun sen vauvan nyt heti. Yhy yhy.

[/quote]

Muutaman viikon kuluttua: yhyy yhyy, miehellä on toinen nainen, kun kyllästyi siihen, että kaksi vuotta suunnittelin tyttökavereiden kans elämäni tärkeintä päivää ja nyt annan sille vain ovistikun näyttäessä ovulaatioaikaa

Vierailija
132/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi varmasti osaa äänestää jaloillaan, jos sanot selvästi ja suoraan, ettei sinun häihisi tuoda yhtään lapsivierasta, ei vauvaa eikä teiniä. Todennäköisesti entinen ystävä tuon jälkeen, mutta mihin sinä tuota ystävää oikeasti tarvitset? Sinähän et aio koskaan hankkia lapsia ja tai ainakaan osallistua lastenhankinnan jälkeen mihinkään sosiaaliseen tapahtumaan, sama se on tehdä selvä pesäero kaikkiin ystäviin jo samantien, jos eivät voi matkustaa 800km häihin ja jättää 3-viikkoista kotiin muutamaksi päiväksi.

Toisaalta, jos häät järjestetään ystäväsi kotipaikkakunnalla, jossa myös vauvan isovanhemmat, kummit, sedät ja tädit ja muut varahoitajat asuvat, turhaa nillitystä vauvan mukaan ottamisesta. Vauva pärjää hyvin vihkimisen ajan ilman omia vanhempiaan ja juhlapaikalle voi saapua vaikka vähän myöhässä vauvan ruoka-ajan jälkeen, harvoin hääohjelma alkaa samalla hetkellä kuin vieraat ehtivät siirtyä kirkosta juhlapaikalle.

Kohteliasta on lähettää kutsu kaikille, joiden haluaa osallistuvan häihin, joka ei pääse paikalle ei pääse, häät eivät paria vierasta kaipaa. Paljon töykeämpää olisi valikoida jo etukäteen "en lähetä kutsua, kun eivät kuitenkaan tule, heillä ei ole hoitajaa lapselle".

Vierailija
133/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:17"]

Ompas täällä kiihkeä meno ja meininki :)

Itse olen mies ja ollut kolme kertaa elämäni aikana häissä (omia ei ole ollut ja tuskin enää tuleekaan, ikää jo sen verran). Yksissä häissä oli vauva (se ainoani) mukana. Luonnollisestikaan kutsussa ei mitään rajoitusta lasten suhteen ollut. Olimme vain pakolliset eli kirkon ja ruuat, jonka jälkeen häippäsimme. Kaksissa muissa häissä olimme emännän kanssa kahdestaan.

Minä vähän hämmästelen tätä ketjua. Minun mielestä tässä ketjussa ei pitäisi olla edes mitään keskusteltavaa, niin selkeästi aloittaja kertoi, miten hänen juhlissaan toimitaan. Jos kutsussa täysin selkeästi kerrotaan, mikä on pariskunnan päätös omien juhlien suhteen, niin on kertakaikkisen tökeröä lähteä takaoven kautta ruikuttamaan itselle erioikeuksia. Juhlien järjestäjillä on aina omat syynsä toimia niin kuin he toimivat, eikä ole kenenkään kutsun saaneen tehtävä arvioida mitä ne ovat ja miksi he ovat ratkaisuunsa päätyneet, vaan tehdä omat päätöksensä juhliin osallistumisesta niissä raameissa, jotka on kutsussa ilmoitettu.

[/quote]

Mutta olen olemassa kahdenlaisia lapsettomia häitä. Niihin, joihin sylivauvat ovat tervetulleita ja niihin joihin eivät ole. Ainakaan aloituksessa ap ei täsmentnyt että olisi kutsussa nimenomaan kieltänyt vauvatkin, joten ihan aiheellista minusta kysyä sitä, jos kerran jollaine kutsutulla on sylivauva.

[/quote]

Lainaus aloitusviestistä: " Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt??" 

Ai tää olikin provoketju. No niin, olisihan se pitänyt tajuta, vaan kun sinisilmäisenä miehenä tulee ketjuun, jonka aihe on itselle sinänsä melko yhdentekevä niin kuin miehille yleensäkin ja naisille taas kuolemaakin vakavampi ja se maailman tärkein asia, niin ajattelin, että täällä ihan tosissaan vauhkotaan, mutta ei näköjään sitten kuitenkaan.

Vierailija
134/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa onko lapsettomat häät jees tai ei niin kertokaa yleisempiä syitä miksi lapset on ei-kutsuttujen listalla. En ole koskaan saanut kutsua sellaisiin häihin, eikä siis kokemusta vaikka olen 40-vuotias.

Vierailija
135/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 10:02"]

Ottamatta kantaa onko lapsettomat häät jees tai ei niin kertokaa yleisempiä syitä miksi lapset on ei-kutsuttujen listalla. En ole koskaan saanut kutsua sellaisiin häihin, eikä siis kokemusta vaikka olen 40-vuotias.

[/quote]

Olen itse ollut useissa sellaisissa häissä, joissa on vähintään kymmenen lasta ikähaitarilla 5kk-10v. Pieniä vauvoja hyppyytetään sylistä toiseen koko suvun voimin ja kaikkien pitäisi niitä ihastella. Vauvojen vaipanvaihdot ja syömiset ovat koko juhlan pääosassa. Ja sitten vielä lisäksi nämä isommat lapset juoksevat ja riehuvat ja heittelevät lelujaan ympäriinsä eivätkä vanhemmat yritäkään tehdä asialle mitään. Katsovat menoa vaan voimattoman näköisinä.

Näiden syiden takia lapsia ei jaksa missään muualla kuin lastenjuhlissa.

Vierailija
136/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsettomat häät jotenkin näin iso ongelma näin monelle palstamammalle? Jos teidän oma pikkurakaskullannuppu ei saa tulla häihin ja loukkaannutte siitä, (HUOM Muidenkaan lapset ei sinne saa tulla) niin älkää menkö häihin ollenkaan. Turha kiskoa herneitä nenään pussikaupalla kun se pyyntö EI mene kutsussanne näin " Älkää tuoko sitä teidän pekkatuuliiaa mukananne"

Ystäväni meni viime kesänä naimisiin ja kertoi jälkikäteen, että miksei järjestänyt lapsivapaita häitä. Siellä ei meinannut mitään kuulla tai huomata kun osa lapsista inisi ja vinkui ja rääkyi ja repi morsiamen mekkoakin( nykyään kun niin moni jättää komentamatta lapsiaan.....)

Joten, jos häritsee tämä _pyyntö_ ÄLÄ mene sinne häihin. yksinkertaista.

Vierailija
137/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin ihmiset valitsevat menevätkö häihin, pääsevätkö viitsivätkö jne. Mutta yksi hyvä pointti on myös se, että hääparikaan ei saa loukkaantua jos vieraat kieltäytyvät juuri tämän lapsettomuus-teeman takia. Ja pahimmassa tapauksessa katkaise välejä jos ei häihin osallistu. Onneksi minun tuttavapiirissä on vain ihmisrakkaita ihmisiä, ikään ja sukupuoleen jne. katsomatta ovat sitten lapsettomia tai ei. Jotenkin vastenmielisen oloista lapsivihaa palsta pullollaan. En käsitä.

Vierailija
138/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:13"]

Jos mamma ei pysty jättämään pentua kenenkään hoitoon, mamma jää juhlista pois. Nuo minä minä minä mammat ovat niiin raivostuttavia!!

[/quote]

1) Kaikki vauvat eivät ole niin vain jätettävissä hoitoon.

2) Kaikilla ei ole sellaisia hoitajia, jotka voisivat hoitaa vauvaa häiden ajan.

[/quote]

No sitten mamma jää pois häistä. Niin yksinkertaista se on. Eikö mammat tosiaan pysty kunnioittamaan toisia ihmisiä yhtään???

[/quote]

Kuules nyt mamma. Just niin mä tekisinkin, jäisin pois häistä. Yritin vain kertoa sinulle, mamma, että asiat eivät todellakaan ole niin suoraviivaisia vauvan kanssa. Ymmärrätkö sinä, mamma, nyt tämän?

[/quote]

Kuule kultaseni, minä en ole paska-automaatteja maailmaan syytävä poikimiskone vaan onnellinen lapseton joka inhoaa äiti-ihmisiä jotka eivät kykene ottamaan huomioon ketään muuta kuin oman lösöperseensä ja penikkansa. :)

Hyvää yötä sinulle mammaliini. <3 Toivottavasti sinappikone ei valvota koko yötä. Jaxyhaleja sinulle! :*

[/quote]

Varmaan kaikki olemme yhtä mieltä siitä, että sinun kaltaisesi mamman ei olisikaan hyvä puskea maailmaan yhtään lasta, koska tuo aggressiivinen luonteesi tulee mitä selvimmin esille tekstistäsi. Toivottavasti sulla ei ole myöskään parisuhdetta, koska aika harva jaksaa kestää noin fanaattista mammaa. Lue nyt itsekin noita omia kirjoituksiasi, ja mieti, kirjoittaako niitä henkisesti tasapainoinen ihminen (vastaus on muuten "ei").

[/quote]

Oletko poikinut aivosi pellolle samalla kuin sen mongoloidisi? Olen lapseton. Se tarkoittaa sitä että minulla ei ole lapsia. En siis voi olla mamma. :D

Vierailija
139/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 10:02"]

[/quote]

Täällä jo tuo lasten meuhkaaminen ja häslääminen mainittiin, joten ei siitä sen enempää. Häät ovat monelle puhtaasti aikuisten juhla ja niissä myös perinteisesti juodaan alkoholia, jotkut melko runsaastikin. Mielestäni sellainen atmosfääri ei sovi lapsille.

Vierailija
140/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:51"]

Lainaus aloitusviestistä: " Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt??" 

Ai tää olikin provoketju. No niin, olisihan se pitänyt tajuta, vaan kun sinisilmäisenä miehenä tulee ketjuun, jonka aihe on itselle sinänsä melko yhdentekevä niin kuin miehille yleensäkin ja naisille taas kuolemaakin vakavampi ja se maailman tärkein asia, niin ajattelin, että täällä ihan tosissaan vauhkotaan, mutta ei näköjään sitten kuitenkaan.

[/quote]

Niin, eihän siinä ole mitään mainintaa sylivauvoista. Siksi vieraalta ihan fiksu ele kysyä.