Lapsettomat häät todellakin tarkoittavat sitä!!!
Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin alkukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin.
Kommentit (154)
Aika jännä. Minä olen ollut siinä uskossa, että kyllä sylivauvat ovat tervetulleita lapsettomiin juhliin. Näin ainakin on aina ollut kaikissa lapsettomissa juhlissa, joissa minä olen ollut mukana. Tuo jo ihan käytännön syistä, koska harvemmin sylivauvat pärjäävät montaa tuntia iman äitiä. (Ja mitä tuolla joku vertasi, että kyllähän jotkut vauvat kasvaa kokonaan äidittöminä, niin ei varmaan tarvitse aiheuttaa pienelle vauvalle mitään tuollaista tarpeetonta hylkäämiskokemusta, jos se äiti tai läheisin hoitaja kuitenkin on olemassa.)
Yleensähän tuo syy lapsettomiin häihin on se, että karsitaan kuluja kun jätetään lapset pois, tai sitten ei haluta sitä riehuvaa lapsilaumaa juhliin, jonka perässä juostaan sitten koko suvun voimin paimentamassa, tai sitten halutaan että aikuiset voi juhlia vapaammin ilman lapsia. Mitä ihmettä pikkuvauvat tuolla haittaavat?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 04:32"]
Aika jännä. Minä olen ollut siinä uskossa, että kyllä sylivauvat ovat tervetulleita lapsettomiin juhliin. Näin ainakin on aina ollut kaikissa lapsettomissa juhlissa, joissa minä olen ollut mukana. Tuo jo ihan käytännön syistä, koska harvemmin sylivauvat pärjäävät montaa tuntia iman äitiä. (Ja mitä tuolla joku vertasi, että kyllähän jotkut vauvat kasvaa kokonaan äidittöminä, niin ei varmaan tarvitse aiheuttaa pienelle vauvalle mitään tuollaista tarpeetonta hylkäämiskokemusta, jos se äiti tai läheisin hoitaja kuitenkin on olemassa.)
Yleensähän tuo syy lapsettomiin häihin on se, että karsitaan kuluja kun jätetään lapset pois, tai sitten ei haluta sitä riehuvaa lapsilaumaa juhliin, jonka perässä juostaan sitten koko suvun voimin paimentamassa, tai sitten halutaan että aikuiset voi juhlia vapaammin ilman lapsia. Mitä ihmettä pikkuvauvat tuolla haittaavat?
[/quote]
Niin no kirjoitinkin ettei sitä vauvaa nyt pidä altistaa äidittömyydelle vähäksikään aikaa, mietin vain että mitä pahaa se saa aikaan jos vauva tottunut isänkin hoitoon? Miten tässä maailmassa sitten pärjäävät muut kun vaikutti, että lapset eivät suurinpiirtein selviä elävänä jos äiti on päivän poissa... Ja toki, joidenkin on pakko pärjätä eikä se tarkoita että kaikkien pitäisi nyt siis jättää lapsensa jonkun muun hoiviin. Kunhan mietin että mitä siitä oikeasti seuraa, jos joku äiti jättää vauvan päiväksi isälle tai muulle läheiselle hoitoon?
Näitä käsityksiä sitten näköjään on monia, minä ymmärrän lapsettomat kutsut siten että lapset eivät ole tervetulleita, iästä riippumatta ellei kutsussa ole erikseen mainittu että sylivauvat voivat tulla.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:13"]
Jos mamma ei pysty jättämään pentua kenenkään hoitoon, mamma jää juhlista pois. Nuo minä minä minä mammat ovat niiin raivostuttavia!!
[/quote]
1) Kaikki vauvat eivät ole niin vain jätettävissä hoitoon.
2) Kaikilla ei ole sellaisia hoitajia, jotka voisivat hoitaa vauvaa häiden ajan.
[/quote]
No sitten mamma jää pois häistä. Niin yksinkertaista se on. Eikö mammat tosiaan pysty kunnioittamaan toisia ihmisiä yhtään???
[/quote]
Kyllä ne on yleensä ne morsiammet, jotka eivät kunnioita sitä kohteliasta kieltäytymistä. Itse jouduin kieltäytymään tuoreenä äitinä kolmista lapsettomista häistä. ensimmäinen morsian oli sitä mieltä, että olisin voinut jättää 2vk vanhan yöksi mummolaan.
Toinen valitti, kun en jättänyt 1,5kk ikäistä heidän järjestämäänsä lastenvahtipalveluun 20 km päähän häistä (häihin mentiin veneellä ja matka kesti tunnin.) lastenvahdit olivat kaikki alle 18v.
Kolmas meni samana kesänä naimisiin ulkomailla ja laittoi ystävyytemme poikki, kun en lähtenyt ilman 3kk ikäistä vauvaa 14h lentomatkan päähän häihin.
Kenellekään näistä ei tietenkään sopinut, että olisi ottanut sen imeväisikäisen mukaan sinne häihin. Häät kun olivat _lapsettomat_. Syytä tivasivat jokainen, kun kieltäydyttiin kutsusta miehen kanssa.
[/quote]
Ai olisit ehdoin tahdoin lennättänyt pikkuäpiksen 14 tunnin päähän? I doubt. Ellet sitten ole sadisti, joka haluaa narsistisesti piinata muita lentomatkustajia lapsensa kiljunnalla.
Meidän häissä kielto on 1-4v, 7-9v, 11v, ja 14-16v. Kokemuksen perusteella juuri tuon ikäiset saattavat pilata juhlatunnelman eivätkä täten sovi meidän häihimme.
[/quote]
Miten ihmeessä joku voi olla noin uuvatti, ettei ymmärrä selvää suomen kieltä? Jos joku ihan selvästi ilmoittaa, että nämä häät on lapsettomat, niin silloin hän varmastikin myös tarkoittaa niin. Jos hän taas haluaakin järjestää sellaiset pippalot, jotka ovat sallittu sylilapsille, mutta kielletty muilta lapsilta, niin silloin hän pomminvarmasti ilmoittaa sen kutsussa!
Kun joku haluaisi rajoittaa kutsuttavia juhliinsa esimerkiksi niin, että rajaa vanhukset pippaloistaan pois syystä tai toisesta, niin sinä varmaan pohtisit, että todennäköisesti eivät halua nuukia eläkeläisiä juhliinsa koska söisivät niin paljon ja muutenkin riehakkaalla humppaamisellaan aiheuttaisivat häiriötä. Tästä tekisit tietenkin jatkopäätelmän, että koska 92 vuotias mummosi ei syö enää oikeastaan paljon mitään, eikä enää jaksa humppaillakaan, niin voit aivan huoletta roudata mummosi pippaloihin mukaan, vai kuinka ;)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 05:10"]
[/quote]
Miten ihmeessä joku voi olla noin uuvatti, ettei ymmärrä selvää suomen kieltä? Jos joku ihan selvästi ilmoittaa, että nämä häät on lapsettomat, niin silloin hän varmastikin myös tarkoittaa niin. Jos hän taas haluaakin järjestää sellaiset pippalot, jotka ovat sallittu sylilapsille, mutta kielletty muilta lapsilta, niin silloin hän pomminvarmasti ilmoittaa sen kutsussa!
Kun joku haluaisi rajoittaa kutsuttavia juhliinsa esimerkiksi niin, että rajaa vanhukset pippaloistaan pois syystä tai toisesta, niin sinä varmaan pohtisit, että todennäköisesti eivät halua nuukia eläkeläisiä juhliinsa koska söisivät niin paljon ja muutenkin riehakkaalla humppaamisellaan aiheuttaisivat häiriötä. Tästä tekisit tietenkin jatkopäätelmän, että koska 92 vuotias mummosi ei syö enää oikeastaan paljon mitään, eikä enää jaksa humppaillakaan, niin voit aivan huoletta roudata mummosi pippaloihin mukaan, vai kuinka ;)
[/quote]
Vanhukset myös ikävästi lemahtavat kuselle.
[/quote]
:D:D:D Tuo nyt on se käytäntö, joka ainakin omassa ystäva- ja sukulaispiirissäni on ollut :D Mutta minulla nyt ei noin kusipäisiä sukulaisia ja ystäviä olekaan, jotka vaan kiusallaan rajaavat tiettyjä henkilöitä pois juhlistaan, niin eipä ole tarvinnut tuollaista miettiä. Ja tiedoksi muuten, että aikuisillehan lähetetään omat kutsut (ainoastaan samassa taloudessa asuvat lapset kuuluvat siihen "perheineen" katergoriaan) eli jos haluat rajata mummot pois, niin sitten et lähetä kutsuja mummoille. Suosittelisin pientä etiketin kertausta, ennen kuin tulet tänne neuvomaan ja haukkumaan muita ;)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 05:28"]
[/quote]
:D:D:D Tuo nyt on se käytäntö, joka ainakin omassa ystäva- ja sukulaispiirissäni on ollut :D Mutta minulla nyt ei noin kusipäisiä sukulaisia ja ystäviä olekaan, jotka vaan kiusallaan rajaavat tiettyjä henkilöitä pois juhlistaan, niin eipä ole tarvinnut tuollaista miettiä. Ja tiedoksi muuten, että aikuisillehan lähetetään omat kutsut (ainoastaan samassa taloudessa asuvat lapset kuuluvat siihen "perheineen" katergoriaan) eli jos haluat rajata mummot pois, niin sitten et lähetä kutsuja mummoille. Suosittelisin pientä etiketin kertausta, ennen kuin tulet tänne neuvomaan ja haukkumaan muita ;)
[/quote]
Sä oletkin hieman uuvatimpi kuin luulinkaan, eli et ymmärrä edes rautakanki esimerkkejä. Esimerkki oli siis tyystin yleisluontoinen, jossa ei puhuttu häistä yhtään mitään, vaan ylipäätään pippaloista.
Sitäpaitsi lienet tasan viimeinen puhumaan etiketeistä yhtään mitään, jos et ymmärrä edes selkeämpääkin selkeämmän kutsun sisältöä, jossa ilmoitetaan, että nämä juhlat ovat lapsettomat :p
Miksi kutsutte häihinne ihmisiä, joilla on lapsia? He kuitenkin ottavat ne aina mukaan, oli toivetta lapsettomuudesta tai ei.
Minusta vauvasta lapsettomiin juhliin voi kysyä.
Lapseton morsian ei tosin ehkä tiedä että vauva voi katsoa strippiesityksen, kuunnella lapsille sopimattomia juttuja ja roikkua äitinsä mukana ilman että juoksentelee lattialla kiljumassa. Vauva saattaa huonolla tuurilla huutaa, tässä tilanteessa poistumisesta voi lapseton morsian hienovaraisesti muistuttaa äitiä esim. järjestämällä vauvalliselle paikan ovensuusta. Siksi vauvasta voi kysyä vaikka olisikin lapsettomat häät. Ja morsian voi myös perehtyä asiaan ja päättää onko vauva alle 3 kk, alle 6 kk vai jopa alle vuoden. Tai kysyä vauvan ääntelystä sen omistajalta joka tietää kiljahteleeko vauva jo. Silloin jäisin pois tai ottaisin hoitajan. Kiljahtelu ym. tulee kuvaan siinä vähän ennen vuoden ikää jos tulee.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:34"]
Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin alkukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin.
[/quote]
Aina kun alkaa aihe vapaalla olla tylsää, aloitetaan nämä samat provot.
Lapsettomat häät
Läskit
Imetys
SEKTIO ei ole synnytys
Tämäkin aloitus alkaa olla jo aika tylsä, kun tämänkin kevään aikana sama juttu on pyörinyt kymmenkunta kertaa
Hiukan edes yritystä, jookos
Lukematta ketjua, voin vanhastaan jo tietää samat väsyneet jankutukset
-miksi vauva ei pärjää yhtä päivää ilman äitiä. Eikö olisi ihana päästä kahdestaan, ilman lapsia jonnekin. Kumma kun jotkut mammat on niin marttyyreita, että ei voi vauvaa antaa pariksi tunniksi hoitoon. Olkoot tulematta jne...
Rasittavaa av-tyyliä koko ketju.
Morsian/kuka ikinä sen ilmoittautumisen juhliin vastaanottaa: Kun kutsuttu ilmoittaa, ettei pääse, älkää ruvetko tivaamaan syytä. Kun ei pääse, niin ei pääse.
Jatkossakin aion ilmoittaa tällaisiin, etten valitettavasti voi osallistua koska alle puolivuotiasta Jessicajannicaa en voi jättää hoitoon ja vielä sivulauseessa tuoda ilmi, että muille lapsilleni kyllä järjestyisi hoitopaikka. Morsian voi tähän sitten vastata, että onpa harmi tai todeta että ota vauva mukaan.
Joskus saatan esittää kieltäytymiseni kysymyksen muodossa, etenkin, jos kyse on jostain tärkeästä ihmisestä (eikä kumminkaimankaverista). Kivempi kysyä tärkeältä läheiseltä, että tulenko vauvan kanssa vai jäänkö kotiin, kun vaihtoehdot ovat siinä. Ei tartte sitten "bestiksen" pitää kolmea vuotta mykkäkoulua tai siskon värittää sukupuusta nimeäni piiloon...
Lapsettomat toki tarkoittaa lapsettomat. Jopa av-mamma tajuaa sen. Sitä sen sijaan ilmeisesti ei kukaan tunnu tajuavan, että tyhmiä kysymyksiä ei ole, on vain tyhmiä vastauksia. Vastaukseksi kysymykseen "voinko tuoda vauvani" voi antaa "juhlan luonne ei valitettavasti sovi pienelle, onpa harmi jos ette siksi pääse" ja that's it. Tai sit voi todeta, että tuo vaan, kun tilanpuutteen vuoksi rajattiin, mutteihän se vauva paikkaa vie/ruokaa tarvi. Silleen kohteliaasti, molemmin puolin.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:42"]
Ihanaa, etten ole yksin asian kanssa! Mieheni on jo sitä mieltä, että tuokoot vauvansa. No sehän se vasta oliskin...
-AP
[/quote]
Miksi et tee tässä asiaa miehen mieliksi?
[/quote]
Hah, ihan parasta. Ylläolevassa kysymyksessä oli 2 yläpeukkua ja 12 alapeukkua. Hyvin näkyy se asenne, että EI NYT SAATANA ANNETA SULHASEN PÄÄTTÄÄ MISTÄÄN JA PILATA HÄITÄ!!?!!!!!1!!!
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 07:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:42"]
Ihanaa, etten ole yksin asian kanssa! Mieheni on jo sitä mieltä, että tuokoot vauvansa. No sehän se vasta oliskin...
-AP
[/quote]
Miksi et tee tässä asiaa miehen mieliksi?
[/quote]
Hah, ihan parasta. Ylläolevassa kysymyksessä oli 2 yläpeukkua ja 12 alapeukkua. Hyvin näkyy se asenne, että EI NYT SAATANA ANNETA SULHASEN PÄÄTTÄÄ MISTÄÄN JA PILATA HÄITÄ!!?!!!!!1!!!
[/quote]
Taidat olla uusi palstamamma. Etkö tiedä, että aaveemamman häät ovat morsiamen ja kaasojen häät. Miehen rooli on vain tehdä yllätyskosinta ja sitten siirtyä sivuun vuodeksi odottamaan, kun mamma kavereiden kanssa suunnittelee häät ja näpertää karkit. Sen jälkeen sulhanen voi siirtyä alttarille tyrmistymään ihastuksesta, kun isukki saattaa morsiamen ja heidän kolme kakaraa alttarille.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 02:33"]
Mitä tulee pienten vauvojen pärjäämiseen, (kysyn koska itselläni ei ole tietämystä, olen nuori lapseton eikä lapset muutoin kiinnosta) niin miksi pienet vauvat eivät pärjää yhtä päivää ilman äitiä? Eikös maailmassa kuitenkin ole äidittömiä vauvojakin joita hoitaa joko isä tai joku ulkopuolinen? Tuttipullot...? Ei sillä että vauvaa nyt mitenkään pitäisi altistaa äidittömyydelle vaikka aamusta iltaan, mutta mietin että onko se kuitenkaan ihan mahdoton ajatus noin niinkuin oikeasti tarvittaessa? Tämä kysymys ei liity nyt häihin, tuli vain mieleeni kun joku kirjoitti jotenkin että "isä osallistuu sen minkä voi osallistua", eikös kuitenkin tässä maailmassa hoida isätkin vauvoja...
[/quote]
Toivottavasti palaat vielä lukemaan vastauksen, kerron mielelläni, miksi vauvan voi olla vaikea ilman äitiä.
Maailmassa on kyllä paljon vauvoja, joilla ei ole äitiä. Se ei kuitenkaan ole tilanne, jota pitäisi ehdoin tahdoin tavoitella, eivätkä monet äidit halua vauvaansa altistaa hetken äidittömyydelle. VOin kertoa syitä sille, miksi vanhemmat ovat haluttomia jättämään vauvaansa hoitoon häiden ajaksi, tai miksi se saattaa olla jopa mahdotonta (sovitaanko nyt, ettei kuitenkaan verrata hääpoissaoloa äidin kuolemaan tai esim. sairaalassaoloon, nämä ovat erittäin pakottavista olosuhteista johtuvia menoja).
- Vauva on liian pieni jätettäväksi hoitoon. Nykyään suositellaan, että vauvalle sopiva hoitoaika on tunti per elinkuukauksi (ja vuorokausi per ikävuosi), siis nelikuukautisen vauvan voi jättää neljäksi tunniksi jne. Ainakin minä koin tämän suosituksen hyväksi, enkä itsekään symbioosivaiheen takia halunnut olla erossa vauvasta pitkiä aikoja.
- Imetys. Kaikki vauvat eivät syö pullosta. Tätä ei moni tajua. Pullo ei yksinkertaisesti käy, eivät myöskään muut syöttövälineet, ainoastaan tissi. Varsinkin hyvin pienen vauvan kanssa myös äidin juhlailta voi kärsiä huomattavasti, sillä jos vauva ei ole imemässä rintoja, maito pitää pumpata pois. Ainakaan minä en nauttisi pumppaushetkestä juhlapaikan vessassa. Jos maitoa ei pumppaa, rinnat täyttyvät maidosta kivikoviksi, ja seurauksena on pahimmillaan rintatulehdus.
- Vauva vierastaa. Todella monet vauvat vierastavat hyvin suuren osan vauvavuottaan. Tämä on yksilöllinen ominaisuus, jota ei voi kasvattaa pois.
- Sopivan hoitajan löytyminen. Tässäkin ketjussa moni yksinkertaistaa tilanteen sillä, että vauvan voi vain jättää hoitoon. Kaikilla ei kuitenkaan ole leegiota ihmisiä, joille vauvan voisi jättää. Mulla esimerkiksi oli vauva-aikana käytännössä vain vanhempani, jotka heidätkin olisi sitten pitänyt raahata satojen kilometrien päähän hääreissulle mukaan (kaverimme ja sukulaisemme eivät asu lähistöllä). Ja entä jos myös vanhempani olisivat olleet samoissa häissä? Ei ketään hoitajia. Itse koin lisäksi, että vauvanhoidon sälyttäminen toisten ihmisten harteille on vähän kohtuutonta: muutama tunti hoituu kyllä, mutta entä jos vauva alkaakin kaipailla äitiä ja vierastaa? Kiva sitten kanniskella tunnista toiseen itkevää vauvaa. Minkäänlainen yöhoito ei olisi onnistunut, koska äitini käyttää unilääkkeitä, ja isäni taas ei ole mikään vauvanhoitomaestro, taaperon kanssa sujuu kaikki kyllä täysin ongelmitta.
Tässä erinäisiä syitä sille, miksi vauvan hoitoon jättäminen ei monelle pariskunnalle ole mikään vaihtoehto. Mä olisin jättänyt menemättä lapsettomiin häihin.
mun häihin kutsutaan vaan ihmisiä joilla on lapsia, lapsettomilla ei ole mitään asiaa
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 07:38"]
Mitä tulee pienten vauvojen pärjäämiseen, (kysyn koska itselläni ei ole tietämystä, olen nuori lapseton eikä lapset muutoin kiinnosta) niin miksi pienet vauvat eivät pärjää yhtä päivää ilman äitiä? Eikös maailmassa kuitenkin ole äidittömiä vauvojakin joita hoitaa joko isä tai joku ulkopuolinen? Tuttipullot...? Ei sillä että vauvaa nyt mitenkään pitäisi altistaa äidittömyydelle vaikka aamusta iltaan, mutta mietin että onko se kuitenkaan ihan mahdoton ajatus noin niinkuin oikeasti tarvittaessa? Tämä kysymys ei liity nyt häihin, tuli vain mieleeni kun joku kirjoitti jotenkin että "isä osallistuu sen minkä voi osallistua", eikös kuitenkin tässä maailmassa hoida isätkin vauvoja...
[/quote]
Toivottavasti palaat vielä lukemaan vastauksen, kerron mielelläni, miksi vauvan voi olla vaikea ilman äitiä.
Maailmassa on kyllä paljon vauvoja, joilla ei ole äitiä. Se ei kuitenkaan ole tilanne, jota pitäisi ehdoin tahdoin tavoitella, eivätkä monet äidit halua vauvaansa altistaa hetken äidittömyydelle. VOin kertoa syitä sille, miksi vanhemmat ovat haluttomia jättämään vauvaansa hoitoon häiden ajaksi, tai miksi se saattaa olla jopa mahdotonta (sovitaanko nyt, ettei kuitenkaan verrata hääpoissaoloa äidin kuolemaan tai esim. sairaalassaoloon, nämä ovat erittäin pakottavista olosuhteista johtuvia menoja).
- Vauva on liian pieni jätettäväksi hoitoon. Nykyään suositellaan, että vauvalle sopiva hoitoaika on tunti per elinkuukauksi (ja vuorokausi per ikävuosi), siis nelikuukautisen vauvan voi jättää neljäksi tunniksi jne. Ainakin minä koin tämän suosituksen hyväksi, enkä itsekään symbioosivaiheen takia halunnut olla erossa vauvasta pitkiä aikoja.
- Imetys. Kaikki vauvat eivät syö pullosta. Tätä ei moni tajua. Pullo ei yksinkertaisesti käy, eivät myöskään muut syöttövälineet, ainoastaan tissi. Varsinkin hyvin pienen vauvan kanssa myös äidin juhlailta voi kärsiä huomattavasti, sillä jos vauva ei ole imemässä rintoja, maito pitää pumpata pois. Ainakaan minä en nauttisi pumppaushetkestä juhlapaikan vessassa. Jos maitoa ei pumppaa, rinnat täyttyvät maidosta kivikoviksi, ja seurauksena on pahimmillaan rintatulehdus.
- Vauva vierastaa. Todella monet vauvat vierastavat hyvin suuren osan vauvavuottaan. Tämä on yksilöllinen ominaisuus, jota ei voi kasvattaa pois.
- Sopivan hoitajan löytyminen. Tässäkin ketjussa moni yksinkertaistaa tilanteen sillä, että vauvan voi vain jättää hoitoon. Kaikilla ei kuitenkaan ole leegiota ihmisiä, joille vauvan voisi jättää. Mulla esimerkiksi oli vauva-aikana käytännössä vain vanhempani, jotka heidätkin olisi sitten pitänyt raahata satojen kilometrien päähän hääreissulle mukaan (kaverimme ja sukulaisemme eivät asu lähistöllä). Ja entä jos myös vanhempani olisivat olleet samoissa häissä? Ei ketään hoitajia. Itse koin lisäksi, että vauvanhoidon sälyttäminen toisten ihmisten harteille on vähän kohtuutonta: muutama tunti hoituu kyllä, mutta entä jos vauva alkaakin kaipailla äitiä ja vierastaa? Kiva sitten kanniskella tunnista toiseen itkevää vauvaa. Minkäänlainen yöhoito ei olisi onnistunut, koska äitini käyttää unilääkkeitä, ja isäni taas ei ole mikään vauvanhoitomaestro, taaperon kanssa sujuu kaikki kyllä täysin ongelmitta.
Tässä erinäisiä syitä sille, miksi vauvan hoitoon jättäminen ei monelle pariskunnalle ole mikään vaihtoehto. Mä olisin jättänyt menemättä lapsettomiin häihin.
[/quote]
Muahahaa, miten joku jaksaa väkertää ihan näin tosissaan pitkän vastauksen ilmiselvään provoon :D
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 07:38"]
[/quote]
[/quote]
Kuka jaksaa lukea.......
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:30"]
Meillä ollut puolin ja toisin juhlissa sääntö että kielletty 1-17 v, vauvat sallittuja. On toiminut hyvin, viimeksi oli juhlissa kaksi vauvaa jotka nukkuivat kilpaa. Eivät haitanneet ketään ja oli ihana nähdä vanhempiaan.
[/quote]
Nämä siis olleet teidän tapanne toimia omissa juhlissanne. Aloittaja taas kyllin selkeästi sanoi, että heidän häänsä on lapsettomat, teidän säännöissähän taas ihan selkeästi lukee, että sallittu 0-1 vuotialle. Jokainen luo omiin juhliinsa tasan juurikin sellaiset säännöt, kuin itse haluaa. Kun sen vielä kutsussa selkeästi ilmoittaa, niin pelihän on silloin äärettömän selvä kaikille. Tottakai lapsettomat häät järjestävän on myöskin ymmärrettävä, että tuollaisen ehdon laittaessaan, joitakin poisjäämisiä saattaa tulla.