Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat häät todellakin tarkoittavat sitä!!!

Vierailija
23.04.2014 |

Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin alkukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin.

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:13"]

Jos mamma ei pysty jättämään pentua kenenkään hoitoon, mamma jää juhlista pois. Nuo minä minä minä mammat ovat niiin raivostuttavia!!

[/quote]

1) Kaikki vauvat eivät ole niin vain jätettävissä hoitoon.

2) Kaikilla ei ole sellaisia hoitajia, jotka voisivat hoitaa vauvaa häiden ajan.

[/quote]

No sitten mamma jää pois häistä. Niin yksinkertaista se on. Eikö mammat tosiaan pysty kunnioittamaan toisia ihmisiä yhtään???

[/quote]

Kuules nyt mamma. Just niin mä tekisinkin, jäisin pois häistä. Yritin vain kertoa sinulle, mamma, että asiat eivät todellakaan ole niin suoraviivaisia vauvan kanssa. Ymmärrätkö sinä, mamma, nyt tämän?

[/quote]

Kuule kultaseni, minä en ole paska-automaatteja maailmaan syytävä poikimiskone vaan onnellinen lapseton joka inhoaa äiti-ihmisiä jotka eivät kykene ottamaan huomioon ketään muuta kuin oman lösöperseensä ja penikkansa. :)

Hyvää yötä sinulle mammaliini. <3 Toivottavasti sinappikone ei valvota koko yötä. Jaxyhaleja sinulle! :*

Vierailija
62/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mamma ei pysty jättämään pentua kenenkään hoitoon, mamma jää juhlista pois. Nuo minä minä minä mammat ovat niiin raivostuttavia!!

[/quote]

2) Kaikilla ei ole sellaisia hoitajia, jotka voisivat hoitaa vauvaa häiden ajan.

[/quote]

No sitten mamma jää pois häistä. Niin yksinkertaista se on. Eikö mammat tosiaan pysty kunnioittamaan toisia ihmisiä yhtään???

[/quote]

Kyllä ne on yleensä ne morsiammet, jotka eivät kunnioita sitä kohteliasta kieltäytymistä. Itse jouduin kieltäytymään tuoreenä äitinä kolmista lapsettomista häistä. ensimmäinen morsian oli sitä mieltä, että olisin voinut jättää 2vk vanhan yöksi mummolaan.

Toinen valitti, kun en jättänyt 1,5kk ikäistä heidän järjestämäänsä lastenvahtipalveluun 20 km päähän häistä (häihin mentiin veneellä ja matka kesti tunnin.) lastenvahdit olivat kaikki alle 18v.

Kolmas meni samana kesänä naimisiin ulkomailla ja laittoi ystävyytemme poikki, kun en lähtenyt ilman 3kk ikäistä vauvaa 14h lentomatkan päähän häihin.

Kenellekään näistä ei tietenkään sopinut, että olisi ottanut sen imeväisikäisen mukaan sinne häihin. Häät kun olivat _lapsettomat_. Syytä tivasivat jokainen, kun kieltäydyttiin kutsusta miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*jaXu haleja

korjaa tyhmä, itsekäs kusipäävela joka ei osaa edes kirjoittaa. ;)

Vierailija
64/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tämähän vaikuttaakin varsin onnelliselta ja tasapainoiselta, jopa kypsältä ihmiseltä.. ;)

Vierailija
65/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuules nyt mamma. Just niin mä tekisinkin, jäisin pois häistä. Yritin vain kertoa sinulle, mamma, että asiat eivät todellakaan ole niin suoraviivaisia vauvan kanssa. Ymmärrätkö sinä, mamma, nyt tämän?

[/quote]

Kuule kultaseni, minä en ole paska-automaatteja maailmaan syytävä poikimiskone vaan onnellinen lapseton joka inhoaa äiti-ihmisiä jotka eivät kykene ottamaan huomioon ketään muuta kuin oman lösöperseensä ja penikkansa. :)

Hyvää yötä sinulle mammaliini. <3 Toivottavasti sinappikone ei valvota koko yötä. Jaxyhaleja sinulle! :*

[/quote]

Varmaan kaikki olemme yhtä mieltä siitä, että sinun kaltaisesi mamman ei olisikaan hyvä puskea maailmaan yhtään lasta, koska tuo aggressiivinen luonteesi tulee mitä selvimmin esille tekstistäsi. Toivottavasti sulla ei ole myöskään parisuhdetta, koska aika harva jaksaa kestää noin fanaattista mammaa. Lue nyt itsekin noita omia kirjoituksiasi, ja mieti, kirjoittaako niitä henkisesti tasapainoinen ihminen (vastaus on muuten "ei").

Vierailija
66/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, että mikä siinä on vaikeaa tajuta ettei häät ovat lapsettomat. Jos et saa vauvalle/isommalle lapselle hoitajaa, älä tule häihin. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
67/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä ne on yleensä ne morsiammet, jotka eivät kunnioita sitä kohteliasta kieltäytymistä. Itse jouduin kieltäytymään tuoreenä äitinä kolmista lapsettomista häistä. ensimmäinen morsian oli sitä mieltä, että olisin voinut jättää 2vk vanhan yöksi mummolaan.

Toinen valitti, kun en jättänyt 1,5kk ikäistä heidän järjestämäänsä lastenvahtipalveluun 20 km päähän häistä (häihin mentiin veneellä ja matka kesti tunnin.) lastenvahdit olivat kaikki alle 18v.

Kolmas meni samana kesänä naimisiin ulkomailla ja laittoi ystävyytemme poikki, kun en lähtenyt ilman 3kk ikäistä vauvaa 14h lentomatkan päähän häihin.

Kenellekään näistä ei tietenkään sopinut, että olisi ottanut sen imeväisikäisen mukaan sinne häihin. Häät kun olivat _lapsettomat_. Syytä tivasivat jokainen, kun kieltäydyttiin kutsusta miehen kanssa.

[/quote]

Onpa sulle osunut ystäviä sanan varsinaisessa merkityksessä. Ehkä he tajuavat asian kun itse saavat lapsia, tai sitten ei jos ei osu vastaavaa tilaisuutta eteen mihin vauvaa ei voi ottaa mukaan... Toiset kun ei vaan tajua koskaan!

Vierailija
68/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi seuraavaa: eräs pariskunta ilmoitti ihan sivulauseessa sattumalta, että heidän 1-vuotias tulee myös häihin. Olin todella ällistynyt, koska en käsittänyt, miten he saattoivat kuvitella, että vauva on ok lapsettomiin häihimme (olin niin iloinen, että asia tuli vahingossa esiin). Selitin, että musiikki voi olla suht kovalla jo aikaisessa vaiheessa, emme ole huomioineet lapsia menussa emmekä ohjelmassa mitenkään, emme koe ok:ksi että ihmiset juovat lasten ympärillä ja että toivomme, että vanhemmat voivat vaihtaa vapaalle juhlimaat, bileet kun on kysymyksessä ja vieläpä iltapainotteiset häät (vihkiminen klo 15)! No he järjestivät vauvalle sitten hoidon, mutta ihmettelen edelleen, miksi ihmeessä he olisivat raahanneet vauvan bileisiin? Vieläpä kun pyysimme erikseen aiemmin, että ei lapsia?

Vierailija
69/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi seuraavaa: eräs pariskunta ilmoitti ihan sivulauseessa sattumalta, että heidän 1-vuotias tulee myös häihin. Olin todella ällistynyt, koska en käsittänyt, miten he saattoivat kuvitella, että vauva on ok lapsettomiin häihimme (olin niin iloinen, että asia tuli vahingossa esiin). Selitin, että musiikki voi olla suht kovalla jo aikaisessa vaiheessa, emme ole huomioineet lapsia menussa emmekä ohjelmassa mitenkään, emme koe ok:ksi että ihmiset juovat lasten ympärillä ja että toivomme, että vanhemmat voivat vaihtaa vapaalle juhlimaat, bileet kun on kysymyksessä ja vieläpä iltapainotteiset häät (vihkiminen klo 15)! No he järjestivät vauvalle sitten hoidon, mutta ihmettelen edelleen, miksi ihmeessä he olisivat raahanneet vauvan bileisiin? Vieläpä kun pyysimme erikseen aiemmin, että ei lapsia?

Vierailija
70/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

vauva ja tuttu hoitaja hotelliin hääpaikan viereen. Isä ja äiti voivat poiketa kirkon ja vastaanoton välillä hotellille.

[/quote]

Anteeksi mutta mitä kaikkea hääparit kuvittelevat että vieraat tekevät yksien juhlien takia? Vierasta hoitajaa ei pienelle vauvalle oikein voi hankkia, koska vauva ei vaan usein kelpuuta muuta kuin äidin/isän.  

Lapsettomat häät on ok, mutta pieni vauva (ainakin alle 6kk) harvemmin pärjää muun kuin äidin kanssa. Ainakin oma vauvani pärjäsi tuossa iässä isänkin kanssa (joka siis osallistui hoitoon niin paljon kuin isä nyt voi osallistua) muutaman tunnin, mutta eipä juuri enempää. Rintaa oli annettava ja pidettävä sylissä. Kuinka nolo voi hääpari olla jos ei tällaista tajua ja loukkaantuu jos juhlavierasjoukossa on joku vauvansa kanssa? Parhaimmillaan hyvin pieni vauva nukkuu vaunuissa ja välillä äiti imettää jossain omassa rauhassa. Ketä häiritsee? Luulisi että hääparilla on muutakin mietittävää. Jos lähipiirissäni joku järjestäisi lapsettomat häät, morsian&sulhanen saisi juhlia aika lailla kahdestaan, ei riittäisi hoitajia ja osa vauvoista liian pieniä hoitoon vietäviksi. 

Vierailija
71/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on viety lapsi lapsettomiin häihin. Jes jes...

http://www.vauva.fi/keskustelu/3970885/ketju/3_vuotias_vietiin_lapsettomiin_haihin

Vierailija
72/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:10"]

Miksi pitäisi tehdä poikkeusta yhden perheen kohdalla? Sitten jokaisella olisi oikeus tuoda vauvansa tai kaksosvauvat mukanaan. Olisiko ystävällistä jättää tulematta häihin, ellei voi ilman vauvaa tulla. Aika ikävää kysellä hääparilta poikkeuksia (eli voiko vauan ottaa mukaan), kun kerran kutsussa on selkeästi ilmoitettu toive lapsettomista häistä. Itsekästä ajattelua.

Mikään ystävyys ei siihen kaadu, että jättää häihin tulematta, kun siihen on hyä syy.

[/quote]

Toivottavasti ymmärrät, että kysymys ei oikeastaan ollut siitä, voiko vauvan tuoda häihin, vaan siitä, tulevatko vauvan vanhemmat vai eivät. Jos vauvaa ei voi tuoda, myöskään vanhemmat eivät tule. Tuskinpa kutsuttujen joukossa kovin monia vauvaperheitä on, joten on turha väittää, että asia olisi ongelma.

Jokainen saa tietysti järjestää sellaiset häät kuin haluaa, mutta asettaa kovin tiukkoja ehtoja, ei pidä ihmetellä, jos vieraista iso osa ei pääse.

Vierailija
73/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:41"]Pientä vauvaa ei voi jättää kotiin. Jos haluat ystävän tulevan häihisi, sinun on hyväksyttävä vauva. Jos et halua edes vauvaa, et myöskään loukkaannu kun ystäväsi ei tulekaan. 

Ymmärrän lapsettomat häät, mutta minun on vaikea ymmärtää, miksi pieni vauva ei voisi tulla lapsettomiinkin häihin. Sovitte vain etukäteen, että jos lapsi itkee kirkossa, vanhemmat vievät vauvan ulos rauhoittumaan. Muutenhan vauvoista ei ole juuri mitään haittaa tai estettä viettää sellaisia häitä kuin morsiuspari haluaa. Jos vauva on itkuinen tapaus, tuskin äitikään jaksaa kauaa vauvan kanssa olla kirkossa. 

[/quote]

Anteeksi en ymmärrä- selitätkö miksi pientä vauvaa ei voi jättää kotiin muutamaksi tunniksi?

[/quote]

Häistä ei yleensä selviä muutamalla tunnilla. Juuri se juhlakirkko/tai maistraatti tuskin kenenkään vieressä. Siirtyminen vastaanotolle vie myös aikaa. vastaanotto ei myösään ole vain muutamaa tuntia. Sitten vielä matkat kotiin.

Joillakin vauvoilla on ruoka-ajat jopa tunnin välein, jos on tiehän imun kausi. Jo muutamassa tunnissa ehtii siis olemaan monta ruoka-aikaa.

[/quote]

vauva ja tuttu hoitaja hotelliin hääpaikan viereen. Isä ja äiti voivat poiketa kirkon ja vastaanoton välillä hotellille.

[/quote]

Mistä te näitä tuttuja lastenhoitajia oikein kaivatte? Ei minulla ainakaan sellaista ole. Isovanhemmat eivät osallistu ja en nyt ole edes halunnut pientä vauvaa edes hoidattaa kenellekään aiemmin. Nyt puhutaan kuitenkin pikkuvauvoista eli alle 6kk. Ei kukaan omista lapsitani ole tuon ikäisenä vielä ollut tuntiakaan hoidossa. Tulee ystävien ja sukulaisten häät kohtuuttoman kalliiksi jos joutuu ostamaan häälahjan, mahdollisesti juhlavaatteita sekä palkkaamaan lastenhoitajan ja maksamaan hänelle vielä hotellihuoneenkin.

Eivätkä yllämainitut seikat poista sitä tosiasiaa, ettei kaikki lapset suostu pullosta juomaan. Lisäksi on aika stressaavaa äidille miettiä pienen vauvan kanssa, onkohan sillä nyt nälkä jne. 2-3h voi olla monelle vauvalle liian pitkä syöttäväli. Äidin lähtiessä juhliin, vauva ei välttämättä ole ollut nälkäinen, joten nälkä voi yllättää nopeasti. Itseäni ainakin stressaisi paljon, itkeekö vauva nälissään. 

Tällaisessa tilanteessa äiti joutuu jättämään häät väliin, vaikka kyseessä olisi kuinka läheinen ihminen. Ei se tietenkään iso asia ole, mutta jos kyseessä on morsiamelle tärkeä ihminen ja morsian haluaa vauvan äidin juhliinsa, voi joutua joustamaan lapsettomista häistä sen verran, että vauva saa tulla mukaan. Edelleenkään en ymmärrä mitä haittaa vauvasta olisi. Ihan voi muut metelöidä, juoda, bilettää, puhua ronskeja ja viettää aikuisten aikaa vauvasta huolimatta. Isompien lasten kohdalla tilanne on jo ehkä toinen.

Vierailija
74/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häissä kummipoika huusi kauan kirkossa, just silloin ku itse yritti kuunnella joko sanon tahdon,..

Vierailija
75/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:41"]Pientä vauvaa ei voi jättää kotiin. Jos haluat ystävän tulevan häihisi, sinun on hyväksyttävä vauva. Jos et halua edes vauvaa, et myöskään loukkaannu kun ystäväsi ei tulekaan. 

Ymmärrän lapsettomat häät, mutta minun on vaikea ymmärtää, miksi pieni vauva ei voisi tulla lapsettomiinkin häihin. Sovitte vain etukäteen, että jos lapsi itkee kirkossa, vanhemmat vievät vauvan ulos rauhoittumaan. Muutenhan vauvoista ei ole juuri mitään haittaa tai estettä viettää sellaisia häitä kuin morsiuspari haluaa. Jos vauva on itkuinen tapaus, tuskin äitikään jaksaa kauaa vauvan kanssa olla kirkossa. 

[/quote]

Anteeksi en ymmärrä- selitätkö miksi pientä vauvaa ei voi jättää kotiin muutamaksi tunniksi?

[/quote]

Häistä ei yleensä selviä muutamalla tunnilla. Juuri se juhlakirkko/tai maistraatti tuskin kenenkään vieressä. Siirtyminen vastaanotolle vie myös aikaa. vastaanotto ei myösään ole vain muutamaa tuntia. Sitten vielä matkat kotiin.

Joillakin vauvoilla on ruoka-ajat jopa tunnin välein, jos on tiehän imun kausi. Jo muutamassa tunnissa ehtii siis olemaan monta ruoka-aikaa.

[/quote]

Aivan. Mutta minä ainakaan en juuri tämän takia kyllä edes harkitsisi mihinkään toisten juhliin lähtöä, ellei kyseessä olisi todella läheinen sukulainen. Vauvan ristiäiset, joita ei tilan puutteen takia pidetty kotona, olivat ainoat juhlat, joissa on ollut mukana. Noissa juhlissa pieni päivänsäde vaati tissiä  tunnin välein - olin ihan tuota varten hankkinut napitettavan paitamekon, mutta silti vaatteiden kanssa oli vähän vaikeaa -  ja päätti tehdä vielä valtaisat niskakakat juuri ennen alttarille menoa, minkä takia toimitus myöhästyikin 10 minuuttia. Muuten vauva on kyllä kulkenut mukana, ollut toki läsnä perheaterioilla ja käynyt jopa ulkomailla. Mutta toisten selkeästi vauvoille sopimattomista juhlista pysyn kyllä poissa. Esim. häät olisivat juuri sellainen juhla, jonka kohdalla olisin todella iloinen, jos kutsujat ymmärtäisivät, miksen tule mukaan, vaikka muuten toki hääparia muistaisin. 

Vierailija
76/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut puolin ja toisin juhlissa sääntö että kielletty 1-17 v, vauvat sallittuja. On toiminut hyvin, viimeksi oli juhlissa kaksi vauvaa jotka nukkuivat kilpaa. Eivät haitanneet ketään ja oli ihana nähdä vanhempiaan.

Vierailija
77/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mieti ap ite jos joku ei haluis sun muksui häihin? vai ootko joku lesbo hiiri joka ei voi saafa ees lapsii!

Vierailija
78/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse ollut minkäänlaisissa häissä mutta oli se aika kurjaa kun serkku kutsui lapsettomiin häihinsä kaikki meidän perheen aikuiset. Koska häät oli k-18, äiti, isä ja täysi-ikäiset isoveljeni lähtivät häihin ja koska minä olin vasta 15, minut jätettiin kotiin ja samoin jäi 13-vuotias veljeni. Serkku ois voinut ajatella järjestelyjä vähän paremmin. Ois vaikka jättänyt kutsumatta kaikki lapset perheistä joissa on alaikäisiä. Sitä paitsi kyllähän reilusti yli 10-vuotiaat osaa olla ihan aikuismaisesti kun pyydetään. Kyllä sen ikäiset tietää kuinka häissä käyttäydytään eikä ruveta riehumaan tai sitten poistetaan takavasemmalle jos aiotaan riehua. Serkunhan nuo häät olivat ja hän miehensä kanssa tietty päätti ketä kutsuvat mutta tulihan siinä väkisinkin vihaiseksi kun tolla tavalla vain jättivät meidät ulkopuolelle vaikka tavallaan olisivat ihan hyvin voineet kutsua.

Vierailija
79/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tämäkin ketju on näin pitkä, en ymmärrä mitä epäselvää siinä on kellekään, jos saa kutsun jossa määritelty ketkä sinne juhliin ovat tervetulleita? Alkaako ihmiset aina kutsun saadessaan kyselemään, voivatko ottaa sen ja sen henkilön mukaansa vaikka ei ole kutsuttukaan?

Mitä tulee pienten vauvojen pärjäämiseen, (kysyn koska itselläni ei ole tietämystä, olen nuori lapseton eikä lapset muutoin kiinnosta) niin miksi pienet vauvat eivät pärjää yhtä päivää ilman äitiä? Eikös maailmassa kuitenkin ole äidittömiä vauvojakin joita hoitaa joko isä tai joku ulkopuolinen? Tuttipullot...? Ei sillä että vauvaa nyt mitenkään pitäisi altistaa äidittömyydelle vaikka aamusta iltaan, mutta mietin että onko se kuitenkaan ihan mahdoton ajatus noin niinkuin oikeasti tarvittaessa? Tämä kysymys ei liity nyt häihin, tuli vain mieleeni kun joku kirjoitti jotenkin että "isä osallistuu sen minkä voi osallistua", eikös kuitenkin tässä maailmassa hoida isätkin vauvoja...

Vierailija
80/154 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:10"]

Miksi pitäisi tehdä poikkeusta yhden perheen kohdalla? Sitten jokaisella olisi oikeus tuoda vauvansa tai kaksosvauvat mukanaan. Olisiko ystävällistä jättää tulematta häihin, ellei voi ilman vauvaa tulla. Aika ikävää kysellä hääparilta poikkeuksia (eli voiko vauan ottaa mukaan), kun kerran kutsussa on selkeästi ilmoitettu toive lapsettomista häistä. Itsekästä ajattelua.

Mikään ystävyys ei siihen kaadu, että jättää häihin tulematta, kun siihen on hyä syy.

[/quote]

Toivottavasti ymmärrät, että kysymys ei oikeastaan ollut siitä, voiko vauvan tuoda häihin, vaan siitä, tulevatko vauvan vanhemmat vai eivät. Jos vauvaa ei voi tuoda, myöskään vanhemmat eivät tule. Tuskinpa kutsuttujen joukossa kovin monia vauvaperheitä on, joten on turha väittää, että asia olisi ongelma.

Jokainen saa tietysti järjestää sellaiset häät kuin haluaa, mutta asettaa kovin tiukkoja ehtoja, ei pidä ihmetellä, jos vieraista iso osa ei pääse.

[/quote]

Onko tämä nyt sitä kuuluisaa naisen logiikkaa? Ensin sanotaan, että kutsuttujen joukossa tuskin on kovinkaan montaa vauvaperhettä ja heti perään todetaan, että jos noin tiukkoja sääntöjä laatii, niin ei tarvi ihmetellä jos vieraista iso osa jättää tulematta. Minun ymmärtääkseni tuskimpa kovin monta ja iso osa ovat kokolailla vastakkaisia joukkomääreitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä