Lapsettomat häät todellakin tarkoittavat sitä!!!
Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin alkukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin.
Kommentit (154)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:05"]
Käytännöllisesti ajatellen: 1.) kuka sitä vauvaa/lasta hoitaisi sen koko hääjuhlareissun ajan ja missä 2.) mitä se maksaisi?
[/quote]
Kummi, sukulaislapsi, mummi, ukki. Jos reissussa majoitutaan muutenkin, niin ei mummi paljon tilaa vie.
[/quote]
Ei ole kummeja. Lapset eivät ole mitään vauvojen hoitajia. ls-ilmo on tehtävä, jos lapsi on vauvaa hoitamassa. Mummilla ja ukilla on omat menonsa (lue toiset häät).
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:39"] Mä olen tässä ajansaatossa alkanut myös arvostaa lapsettomia häitä ja muita juhlia. Ihan toista on juhlia aikuisten kesken. Kun matkassa on lapsia ja/ tai koiria, taantuvat aikuisetkin jollekin hämäräperäiselle tasolle. [/quote] Minulle "taantuminen jollekin hämäräperäiselle tasolle" tuo etsimättä mieleen viinaanmenevän sedän, joka alkaa käpälöidä jotain hämärää morsiamen ystävätärtä, joka on pitänyt sukkelan eestinkielisen puheen kesken hääaterian. [/quote]
Vaikkapa juuri mainitsemasi seikan johdosta lapset ja imeväiset on aiheellista jättää kotiin.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:08"]
Ehdotus, tehkää kuten tämä pariskunta niin kaikki on tyytyväisiä:
[/quote]
Linkkisi ei johtanut mihinkään ilmoitukseen, mutta varmasti joku pariskunta haki lastenhoitajaa häihinsä. Varmasti toimiikin isompien lasten kohdalla, mutta aika harva on valmis jättämään vauvansa jollekulle tuntemattomalle.
[/quote]
Alkuperäinen ilmoitus mikä on linkissä: "Haemme hääjuhlaamme kahta lastenhoitajaa.
Juhlamme järjestetään 28.6. Noormarkun Klubilla.
Toivomme Sinulta avoimuutta, energisyyttä sekä ennenkaikkea lapsenmielisyyttä. :-) Omaathan jonkunlaisen kokemuksen lastenhoidosta.
Hoidettavat lapset ovat sisarukset 7kk ja 3v sekä serkukset 1,5v ja 6v, joten toivomme Teiltä yhteistyökykyisyyttä toimia tiiminä. Ettehän myöskään jännitä kysyä apua/neuvoa mahdollisissa ongelmatilanteissa.
Työaika klo 13:30-02:00. Palkan lisäksi tarjoamme ruuat, kakkukahvit, iltapalat sekä tietenkin lain edellyttämät tauot.
HUOM! Vaatimuksena juhlavaatetus!"
HUOM, nuorimmainen on 7kk.
Lapsettomat häät koskee myös pikkuvauvoja. Se, ettei voi olla paria tuntia erossa vaikka tissilapsesta ei ole syy. Ihmiset vaan haluavat lapsensa mukaan häihin kun haluavat esitellä heitä. Itse arvostan lapsettomia tilaisuuksia ja nautin niistä (lapseni 2,3 ja 6v.)
Omatkin hääni olivat aikoinaan lapsettomat. Yksi pari jäi sen takia pois, yksi toi kuitenkin kolme lastaan paikalle (ei se ollut katastroofi enkä
siinä onnenhuumassa edes siitä harmistunut, jälkeen päin kuulin että olivat valittaneet kun ei ollut syöttötuolia) , yhden parin muistan poistuneen ennen kakkua ja ilmoittivat että lapsenvahti pitää päästää kotiin (oli ihan turha korostaminen). Mutta häät oli ihanat silti, pidä vaan ap pääsi! Iso lapsilauma usein muuttaa tilanteen luonteen täysin javanhemmat ei pääse relaamaan.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:41"]Pientä vauvaa ei voi jättää kotiin. Jos haluat ystävän tulevan häihisi, sinun on hyväksyttävä vauva. Jos et halua edes vauvaa, et myöskään loukkaannu kun ystäväsi ei tulekaan.
Ymmärrän lapsettomat häät, mutta minun on vaikea ymmärtää, miksi pieni vauva ei voisi tulla lapsettomiinkin häihin. Sovitte vain etukäteen, että jos lapsi itkee kirkossa, vanhemmat vievät vauvan ulos rauhoittumaan. Muutenhan vauvoista ei ole juuri mitään haittaa tai estettä viettää sellaisia häitä kuin morsiuspari haluaa. Jos vauva on itkuinen tapaus, tuskin äitikään jaksaa kauaa vauvan kanssa olla kirkossa.
[/quote]
Anteeksi en ymmärrä- selitätkö miksi pientä vauvaa ei voi jättää kotiin muutamaksi tunniksi?
[/quote]
Häistä ei yleensä selviä muutamalla tunnilla. Juuri se juhlakirkko/tai maistraatti tuskin kenenkään vieressä. Siirtyminen vastaanotolle vie myös aikaa. vastaanotto ei myösään ole vain muutamaa tuntia. Sitten vielä matkat kotiin.
Joillakin vauvoilla on ruoka-ajat jopa tunnin välein, jos on tiehän imun kausi. Jo muutamassa tunnissa ehtii siis olemaan monta ruoka-aikaa.
[/quote]
vauva ja tuttu hoitaja hotelliin hääpaikan viereen. Isä ja äiti voivat poiketa kirkon ja vastaanoton välillä hotellille.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:18"]
Se, ettei voi olla paria tuntia erossa vaikka tissilapsesta ei ole syy. I
[/quote]
On se syy. Ja ainakin mulle se olisi syy jättää tulematta.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:34"]
Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin alkukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin.
[/quote]
Jos vietätte häitä kirkossa, silloinhan voit sanoa, että kirkkoonhan lapset voivat tulla, vaikket toivoisi, mutta tilaisuus on lapseton. Eiköhän hän ymmärtäisi tuosta.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:08"]
Ehdotus, tehkää kuten tämä pariskunta niin kaikki on tyytyväisiä:
[/quote]
Linkkisi ei johtanut mihinkään ilmoitukseen, mutta varmasti joku pariskunta haki lastenhoitajaa häihinsä. Varmasti toimiikin isompien lasten kohdalla, mutta aika harva on valmis jättämään vauvansa jollekulle tuntemattomalle.
[/quote]
Alkuperäinen ilmoitus mikä on linkissä: "Haemme hääjuhlaamme kahta lastenhoitajaa.
Juhlamme järjestetään 28.6. Noormarkun Klubilla.
Toivomme Sinulta avoimuutta, energisyyttä sekä ennenkaikkea lapsenmielisyyttä. :-) Omaathan jonkunlaisen kokemuksen lastenhoidosta.
Hoidettavat lapset ovat sisarukset 7kk ja 3v sekä serkukset 1,5v ja 6v, joten toivomme Teiltä yhteistyökykyisyyttä toimia tiiminä. Ettehän myöskään jännitä kysyä apua/neuvoa mahdollisissa ongelmatilanteissa.
Työaika klo 13:30-02:00. Palkan lisäksi tarjoamme ruuat, kakkukahvit, iltapalat sekä tietenkin lain edellyttämät tauot.
HUOM! Vaatimuksena juhlavaatetus!"
HUOM, nuorimmainen on 7kk.
[/quote]
Tulee mieleen kysymyksiä? Maksaako työnantaja juhlavaatetuksen? Juhlavaatteissa kun vaihtaa kakkavaippoja ja vauvelit pissaavat ja kakkaavat kuivapesua vativalle vaatteelle. Kuka korvaa? Kuka maksaa myös lastenhoitajien juhlakampaukset (jos siis eivät ole miehiä)?
Miksi häät on lapsettomat? Itsekkäämpäähän se on kuin ottaa oma lapsi juhliin mukaan! Minä, minä, minä vaan hääparille eikä mammoille.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:05"]
Käytännöllisesti ajatellen: 1.) kuka sitä vauvaa/lasta hoitaisi sen koko hääjuhlareissun ajan ja missä 2.) mitä se maksaisi?
[/quote]ottakaa avuksi apet ja mummot, vaarit ja papat. Tarviiko aina mennä miehen kanssa häihin?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:41"]Pientä vauvaa ei voi jättää kotiin. Jos haluat ystävän tulevan häihisi, sinun on hyväksyttävä vauva. Jos et halua edes vauvaa, et myöskään loukkaannu kun ystäväsi ei tulekaan.
Ymmärrän lapsettomat häät, mutta minun on vaikea ymmärtää, miksi pieni vauva ei voisi tulla lapsettomiinkin häihin. Sovitte vain etukäteen, että jos lapsi itkee kirkossa, vanhemmat vievät vauvan ulos rauhoittumaan. Muutenhan vauvoista ei ole juuri mitään haittaa tai estettä viettää sellaisia häitä kuin morsiuspari haluaa. Jos vauva on itkuinen tapaus, tuskin äitikään jaksaa kauaa vauvan kanssa olla kirkossa.
[/quote]
Anteeksi en ymmärrä- selitätkö miksi pientä vauvaa ei voi jättää kotiin muutamaksi tunniksi?
[/quote]
Häistä ei yleensä selviä muutamalla tunnilla. Juuri se juhlakirkko/tai maistraatti tuskin kenenkään vieressä. Siirtyminen vastaanotolle vie myös aikaa. vastaanotto ei myösään ole vain muutamaa tuntia. Sitten vielä matkat kotiin.
Joillakin vauvoilla on ruoka-ajat jopa tunnin välein, jos on tiehän imun kausi. Jo muutamassa tunnissa ehtii siis olemaan monta ruoka-aikaa.
[/quote]
vauva ja tuttu hoitaja hotelliin hääpaikan viereen. Isä ja äiti voivat poiketa kirkon ja vastaanoton välillä hotellille.
[/quote]
Kun kaikkialla ei ole sitä hotellia juhlapaikan vieressä. Olen itsekin ollut muutamissa häissä ns syrjäkylillä, ei siellä ollut mitään paikkaa lähellä vauvalle ja hoitajalle.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tutut hoitajat vauvalle ovat isä ja äiti. Jos näistä molemmat ovat häissä, niin tuttua hoitajaa ei vauvalle ole. kaikissa juhlapaikoissa eit odellakaan ole mitään hotelleja lähietäisyydellä esim. seurojen talot yms.
Voi, ihan itsekin haluaisin kerran elämässä kokea räkänokkavapaat hääjuhlat!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tutut hoitajat vauvalle ovat isä ja äiti. Jos näistä molemmat ovat häissä, niin tuttua hoitajaa ei vauvalle ole. kaikissa juhlapaikoissa eit odellakaan ole mitään hotelleja lähietäisyydellä esim. seurojen talot yms.
[/quote]
Mä esim. olin pikkuvauvan kanssa häissä Suomenlinnassa. Sieltäpä olisi ollut rentoa pistäytyä mantereen puolella hotellissa katsomassa vauvaa välillä (jos sattumalta olisimme saaneet äitini mukaan reissuun vauvaa hoitamaan).
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:34"]
[/quote]
Jos vietätte häitä kirkossa, silloinhan voit sanoa, että kirkkoonhan lapset voivat tulla, vaikket toivoisi, mutta tilaisuus on lapseton. Eiköhän hän ymmärtäisi tuosta.
[/quote]
Kirkkoonhan voi joka tapauksessa tulla kuka vain, oli kutsuttu tai ei. Hääpari ei voi sitä rajoittaa. Jos haluaa kontrolloida sitä kuka seuraa vihkimistä, se on järjestettävä yksityisessä tilassa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:42"]
Ihanaa, etten ole yksin asian kanssa! Mieheni on jo sitä mieltä, että tuokoot vauvansa. No sehän se vasta oliskin...
-AP
[/quote]
Miksi et tee tässä asiaa miehen mieliksi?
Kyllä on naimisiin menemisestä tehty hankalaa nykyisin. Häät ovat parhaimmillaan, kun kaiken ikäistä vierasta on läsnä. Jokainen huolehtii omasta jälkikasvustaan ja isoisovanhemmistaan.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:13"]
Jos mamma ei pysty jättämään pentua kenenkään hoitoon, mamma jää juhlista pois. Nuo minä minä minä mammat ovat niiin raivostuttavia!!
[/quote]
1) Kaikki vauvat eivät ole niin vain jätettävissä hoitoon.
2) Kaikilla ei ole sellaisia hoitajia, jotka voisivat hoitaa vauvaa häiden ajan.
[/quote]
No sitten mamma jää pois häistä. Niin yksinkertaista se on. Eikö mammat tosiaan pysty kunnioittamaan toisia ihmisiä yhtään???
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:13"]
Jos mamma ei pysty jättämään pentua kenenkään hoitoon, mamma jää juhlista pois. Nuo minä minä minä mammat ovat niiin raivostuttavia!!
[/quote]
1) Kaikki vauvat eivät ole niin vain jätettävissä hoitoon.
2) Kaikilla ei ole sellaisia hoitajia, jotka voisivat hoitaa vauvaa häiden ajan.
[/quote]
No sitten mamma jää pois häistä. Niin yksinkertaista se on. Eikö mammat tosiaan pysty kunnioittamaan toisia ihmisiä yhtään???
[/quote]
Kuules nyt mamma. Just niin mä tekisinkin, jäisin pois häistä. Yritin vain kertoa sinulle, mamma, että asiat eivät todellakaan ole niin suoraviivaisia vauvan kanssa. Ymmärrätkö sinä, mamma, nyt tämän?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:11"]
Miksi pitäisi tehdä poikkeusta yhden perheen kohdalla? Sitten jokaisella olisi oikeus tuoda vauvansa tai kaksosvauvat mukanaan. Olisiko ystävällistä jättää tulematta häihin, ellei voi ilman vauvaa tulla. Aika ikävää kysellä hääparilta poikkeuksia (eli voiko vauan ottaa mukaan), kun kerran kutsussa on selkeästi ilmoitettu toive lapsettomista häistä. Itsekästä ajattelua.
Mikään ystävyys ei siihen kaadu, että jättää häihin tulematta, kun siihen on hyä syy.
[/quote]
Yleensä harvalla häävieraalla sattuu olemaan yhtäaikaa pieni vauva.
[/quote]
Meillä oli häät, joihin saivat kaikki tulla vauvasta vaariin. Olihan noita vauvoja useampi, kun omista ja miehen kavereista moni oli avioitunut vuotta, paria meitä aiemmin :)