Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomat häät todellakin tarkoittavat sitä!!!

Vierailija
23.04.2014 |

Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin alkukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin.

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:34"]

Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin alkukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin.

[/quote]

Mitä osaa sanasta vauva SINÄ et ymmärrä? Pientä vauvaa ei voi jättää muiden hoitoon, jos vauvaa imetetään. Siksi sinulta on kohteliaasti  kysytty, voidaanko vauvan osalta tehdä poikkeus, sillä jos ei voida, vauvaperhe ei varmaankaan pääse paikalle.

Vaikka juhla olisi aikuisille, poikkeuksia voidaan tehdä. Juhlatavat ovat ylipäätään muuttuneet. Esimerkiksi väitöskaronkat olivat ennen pienen piirin ammattijuhlia, joissa olivat paikalla väittelijä, vastaväittäjä, kustos ja muutama muu arvovieras, mutta ei juuri koskaan perhettä. Nykyään on tapana kutsua karonkkaan myös lähisukua, ystäviä ja jopa teini-ikäiset lapset, jos sellaisia on. Olenpa ollut sellaisessakin karonkassa, jossa yhdellä vieraalla (tai oikeastaan parilla) oli mukanaan pikkuvauva, koska se väittelijällä ei ollut mitään vauvan tuomista vastaan.

Vierailija
22/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäinen se vauva on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:36"]No se nyt vaan on säälittävää, että jotkut eivät osaa olla muutamaa tuntia ilman jälkikasvuaan. Alkoholia ei ole pakko nauttia, voi olla vesilinjallakin ja lähteä ajoissa kotiin.

[/quote]

Mutta sitten on turha valittaa että onpas sivistymättömät häät kun muut haluavat juoda.

[/quote]

Miksi häissä pitäisi juoda? Minä olen ollut monissa häissä, joissa ei ole juopoteltu. Joissakin ei ole ollut alkoholitarjoilua lainkaan.

Vierailija
24/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnia avioparin juhlalle ei vauvoille hellalettas

Vierailija
25/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:41"]

Pientä vauvaa ei voi jättää kotiin. Jos haluat ystävän tulevan häihisi, sinun on hyväksyttävä vauva. Jos et halua edes vauvaa, et myöskään loukkaannu kun ystäväsi ei tulekaan. 

Ymmärrän lapsettomat häät, mutta minun on vaikea ymmärtää, miksi pieni vauva ei voisi tulla lapsettomiinkin häihin. Sovitte vain etukäteen, että jos lapsi itkee kirkossa, vanhemmat vievät vauvan ulos rauhoittumaan. Muutenhan vauvoista ei ole juuri mitään haittaa tai estettä viettää sellaisia häitä kuin morsiuspari haluaa. Jos vauva on itkuinen tapaus, tuskin äitikään jaksaa kauaa vauvan kanssa olla kirkossa. 

[/quote]

Tarkoitin siis, että itkuisen vauvan kanssa äiti ei jaksa kauaa olla hääjuhlassa, koska suurin osa ajasta menee vauvan hyssyttelyyn jossain juhlatilan ulkopuolella. 

Itse en voi vain ymmärtää, mitä haittaa pienestä vauvasta on hääjuhlassa, vaikka tarkoitus on pitääkin aikuisten juhlat. Ymmärrän lapsettomat häät ja tietenkin kunnioittaisin juhlan järjestäjien toivetta. Voisin itsekin pitää lapsettomat häät, mutta jos itselleni tärkeä ystävä joutuisi jättämään häiden vuoksi pienen vauvan kotiin tai voisi sen takia vain lyhyesti piipahtaa vihkitilaisuudessa, haluaisin ilman muuta, että hän ottaa vauvan mukaansa. 

Vierailija
26/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi voinut jättää kuopusta esim. toisella paikkakunnalla olleiden häiden vuoksi. Syynä yksinkertaisesti se, että hän ei suostunut juomaan maitoa (edes äidinmaitoa) tuttipullosta. Pari tuntia pystyin olemaan pois kotoa kerrallaan.

Tietysti jos häät ovat ihan lähellä, niin kai sitä pikaisesti piipahtaa olisi voinut.

Vierailija
27/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva oli 3kk lapsettomien häiden aikaan ja todellakin veimme lapsen sinne. Kiltistihän tuo nukkui ja poistuttiin melkein heti ruuan jälkeen. Vanhempi lapsi oli mummulla hoidossa. Ongelma oli siinä, että hyvä ystäväni meni naimisiin samana päivänä, joten koko kaveripiiri oli siellä. Sitten taas omat vanhemmat ja suku näissä samoissa häissä. Jäljelle jäi vain vanha anoppi, jolla oli ikää jo 84, joten en todellakaan jätä lievästä dementiasta kärsivälle vastasyntynyttä hoitoon. Vanhempi lapsemme oli jo 10, joten meni anopille.

Vierailija
28/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks jotkut ei vaan tajua, että kaikki ei halua kakaroita juhliinsa?

Vierailija
29/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein mankuu...

Vierailija
30/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaisi, jos meidät kutsuttaisiin lapsettomiin häihin, mentäisiin tai oltaisiin menemättä tilanteen mukaan. Oltiin esikoisen vauva-aikana kaksissa häissä, ja aika hankalaa olisi ollut järjestää vauvan hoito. Molemmat juhlat olivat satojen kilsojen päässä kotoamme. Olisi pitänyt saada joku taho kykkimään hotellihuoneessa häiden keston ajan. Vauvaa eivät hoitaneet oikeastaan muut kuin vanhempani, joten olisko me sitten roudattu äitinikin reissulle mukaan? Pakko olisi ollut tarjoutua maksamaan hänellekin hotellihuone, joten melko tyyris reissu olisi tullut, kun muutenkin rahat olivat vähissä. Joten jos tuossa vaiheessa olisi tullut kutsu lapsettomiin häihin, olisi ollut pakko sanoa kiitos ei.

Vierailija
31/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöllisesti ajatellen: 1.) kuka sitä vauvaa/lasta hoitaisi sen koko hääjuhlareissun ajan ja missä 2.) mitä se maksaisi?

Vierailija
33/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tehdä poikkeusta yhden perheen kohdalla? Sitten jokaisella olisi oikeus tuoda vauvansa tai kaksosvauvat mukanaan. Olisiko ystävällistä jättää tulematta häihin, ellei voi ilman vauvaa tulla. Aika ikävää kysellä hääparilta poikkeuksia (eli voiko vauan ottaa mukaan), kun kerran kutsussa on selkeästi ilmoitettu toive lapsettomista häistä. Itsekästä ajattelua.

Mikään ystävyys ei siihen kaadu, että jättää häihin tulematta, kun siihen on hyä syy.

Vierailija
34/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole vaihtoehtoa jättää vauva kotiin. Kaikki vauvat eivät suostu juomaan pullosta maitoa. Se ongelma.

Vierailija
35/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:08"]

Ehdotus, tehkää kuten tämä pariskunta niin kaikki on tyytyväisiä:

https://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/hae.htm?lang=fi&tarkempiHaku=false&rows=&sort=&hakusana=&alueet=Pori%2C+&ilmoitettuPvm=1&tyonTyypit=22&vuokrapaikka=---

[/quote]

Linkkisi ei johtanut mihinkään ilmoitukseen, mutta varmasti joku pariskunta haki lastenhoitajaa häihinsä. Varmasti toimiikin isompien lasten kohdalla, mutta aika harva on valmis jättämään vauvansa jollekulle tuntemattomalle.

Vierailija
36/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:10"]

Miksi pitäisi tehdä poikkeusta yhden perheen kohdalla? Sitten jokaisella olisi oikeus tuoda vauvansa tai kaksosvauvat mukanaan. Olisiko ystävällistä jättää tulematta häihin, ellei voi ilman vauvaa tulla. Aika ikävää kysellä hääparilta poikkeuksia (eli voiko vauan ottaa mukaan), kun kerran kutsussa on selkeästi ilmoitettu toive lapsettomista häistä. Itsekästä ajattelua.

Mikään ystävyys ei siihen kaadu, että jättää häihin tulematta, kun siihen on hyä syy.

[/quote]

Yleensä harvalla häävieraalla sattuu olemaan yhtäaikaa pieni vauva. 

Vierailija
37/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:39"]
Mä olen tässä ajansaatossa alkanut myös arvostaa lapsettomia häitä ja muita juhlia.
Ihan toista on juhlia aikuisten kesken. Kun matkassa on lapsia ja/ tai koiria, taantuvat aikuisetkin jollekin hämäräperäiselle tasolle.
[/quote]

Minulle "taantuminen jollekin hämäräperäiselle tasolle" tuo etsimättä mieleen viinaanmenevän sedän, joka alkaa käpälöidä jotain hämärää morsiamen ystävätärtä, joka on pitänyt sukkelan eestinkielisen puheen kesken hääaterian.

Vierailija
38/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:05"]

Käytännöllisesti ajatellen: 1.) kuka sitä vauvaa/lasta hoitaisi sen koko hääjuhlareissun ajan ja missä 2.) mitä se maksaisi?

[/quote]

Kummi, sukulaislapsi, mummi, ukki. Jos reissussa majoitutaan muutenkin, niin ei mummi paljon tilaa vie.

Vierailija
39/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mamma ei pysty jättämään pentua kenenkään hoitoon, mamma jää juhlista pois. Nuo minä minä minä mammat ovat niiin raivostuttavia!!

Vierailija
40/154 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:13"]

Jos mamma ei pysty jättämään pentua kenenkään hoitoon, mamma jää juhlista pois. Nuo minä minä minä mammat ovat niiin raivostuttavia!!

[/quote]

1) Kaikki vauvat eivät ole niin vain jätettävissä hoitoon.

2) Kaikilla ei ole sellaisia hoitajia, jotka voisivat hoitaa vauvaa häiden ajan.