7 kuukauden keto + OMAD -tulokset (-51kg)
Eli olen syönyt 7kk ajan vähähiilihydraattista ruokavaliota (<30g/pvä) ja oltuani muutaman viikon tällä ruokavaliolla huomasin ettei lounasaikaan ollut nälkä, joten jätin kaikki päivän kalorini illalliselle + jälkiruoalle. Olen syönyt niin paljon kuin jaksan.
Paino tippunut 107kg -> 56kg, lääkärin mukaan esidiabetes muuttunut parhaimpiin glukoosiarvoihin mitä hän on nähnyt pitkiin aikoihin. Triglyseridit tippuneet 2,7 -> 0,1. Tämäkin oli lääkärin mukaan hämmästyttävä arvo.
HDL-kolesteroli: 0,7 -> 2,1
LDL-kolesteroli: 4,7 -> 1,4
Alat: 109 -> 6
Kommentit (130)
Ja nyt kun siirryt normi dietillesi niin 2-vuoden päästä on 107kg + 10kg
Aivan mahtavaa ap!
Kiitos aloituksesta, minäkin sain inspiraatiota! :) jatka samaan malliin.
Itse en jatkanut vaan aloin syömään kuten muutkin, paino nousi 25 kg vaikka olin saanut ketolla pudotettua aikaisemmin lähes saman verran.
Keto/vhh sopi minulle paljon paremmin kuin mikään muu. Rakastin sitä aikaa kun ruoka ei ollut se, joka hallitsi vaan söin kun oli nälkä, ravitsevaa ruokaa.
Sitten hiljalleen alkoi murtumaan tuo oma uusi tottumus (se elämänvaihe oli hirveää aikaa, joten aloin tunnesyömään) ja kun olin lihonut en jaksanut enää välittää.
Nyt kun olen vapaa ja onnellisempi, voisin taas keskityttyä kokonaisvaltaisemmin itseeni.
Vierailija kirjoitti:
Niin näitä tarinoitahan on paljon, mutta lääkärit eivät voi tätä suositella koska toimeentulo loppuisi.
Monenko lääkärin tienestit sitten mitenkään sidoksissa lihavuuteen tai diabetekseen? Moniko kansalainen haluaa elää vähähiilarisella+omad ruokavaliolla? Lisäksi onko anonyymin nettimkirjoittajan kertomus automaattisesti uskottava on myös huomioitava.
Vierailija kirjoitti:
Rakastin sitä aikaa kun ruoka ei ollut se, joka hallitsi vaan söin kun oli nälkä, ravitsevaa ruokaa.
Miten tuo on pelkkää ketoon liittyvä? Onko vaihtoehdot keto tai mättää kaksinkäsin herkkuja? Ihminen voi syödä nälkään hyvää ravitsevaa ruokaa monella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastin sitä aikaa kun ruoka ei ollut se, joka hallitsi vaan söin kun oli nälkä, ravitsevaa ruokaa.
Miten tuo on pelkkää ketoon liittyvä? Onko vaihtoehdot keto tai mättää kaksinkäsin herkkuja? Ihminen voi syödä nälkään hyvää ravitsevaa ruokaa monella tavalla.
Aivan, keto ja vhh on hyvä tapa syödä hyvää ja ravitsevaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei laihdutuksen jälkeen tietenkään palata siihen ruokavalioon, joka alunperin lihotti. Koskee kaikkia laihdutustapoja.
Sori, mutta ei ole uskottavaa, että painonpudotus olisi tuolla lähtöpainolla 7 kk:ssa 51kg.
Tuttu juttu, laihdun ketoilemalla 17 kg neljässä kuukaudessa. Nälkä ja kaikki hiilarihimot katosi ja olo oli tosi hyvä.
Muutama traumaattinen tapahtuma vuoden aikana ja olen syönyt 10 kg takaisin. Eli minäkin olen käyttänyt syömistä tunteideni rauhoittamiseen.
Mun piti mennä hiilareissa nollaan että laihtuminen alkoi. Suvussa paljon kakkostyypin diabetesta, mikä selittää osittain asiaa.
On niin helppo lihoa kun syö leipää ja muita hiilareita, ja hiilareiden syöminen aiheuttaa hallitsematonta nälkää. Kierre on valmis.
Ketoilussa on hienoa se että ruoka ei enää hallitse sinua. Suosittelen kaikille.
Ja aion aloittaa taas, kiitos AP tästä postauksesta! Ja onnittelut! Muistan miten hyvältä tuntui olla kun paino oli tippunut. Se vaikutus tuntui kehossa ja mielialassa 🙏
Vierailija kirjoitti:
Niin näitä tarinoitahan on paljon, mutta lääkärit eivät voi tätä suositella koska toimeentulo loppuisi.
Lääkärit eivät suosittele, koska he eivät saa suositella mitään muuta kuin virallista suositusruokaa. Koskee myös ravitsemusterapeutteja.
Näin vain Suomessa.
Juu, itse laihduin 15 kg 3 kk:ssa (70 kilosta 55 kiloon) eikä tarvinnut nälästä kärsiä.
Mies laihtui saman verran ja samalla pääsi eroon psoriasis-ihottumasta.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei päätä eikä
Lääkäriä edes kiinnosta se mitä ihminen kaupasta kärryynsä latoo. Lihavuudesta ei voi vastaanotolla enää edes puhua koska kehopositiivisuus ja mielensä pahoittaminen ja somepurkaukset tämän jälkeem.
Kohta tulet kuulemaan kuinka taas on väärin laihdutettu ja liikunta laihduttaa :D
Mun mies laihtui vhh, ei edes ketolla 4 kuukaudessa 17 kg ja pääsi eroon verenpainelääkityksestä ja 2 db:stä. 21 vuoteen ei ole kilot tulleet takaisin vaikka syökin hiilareita ja herkuttelee välillä. Normaali hyvä kotiruoka riittää
Vierailija kirjoitti:
Mun mies laihtui vhh, ei edes ketolla 4 kuukaudessa 17 kg ja pääsi eroon verenpainelääkityksestä ja 2 db:stä. 21 vuoteen ei ole kilot tulleet takaisin vaikka syökin hiilareita ja herkuttelee välillä. Normaali hyvä kotiruoka riittää
Vhh-ruokavaliossa syödään ihan normaalia hyvää kotiruokaa. Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kuvittelevat, että tämä tapahtuu kaikilla dieeteillä, vaikka se koskeekin vain kalorinrajoitusdieettejä, jotka surkastuttavat lihasmassan ja saavat ihmisen hormonitoiminnan sekaisin.
Miksi sitä lihoisi? Itse syön normaalipainoisenakin OMAD rytmillä, koska se nyt vain on paras tapa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenko lääkärin tienestit sitten mitenkään sidoksissa lihavuuteen tai diabetekseen? Moniko kansalainen haluaa elää vähähiilarisella+omad ruokavaliolla? Lisäksi onko anonyymin nettimkirjoittajan kertomus automaattisesti uskottava on myös huomioitava.
Useamman kuin uskoisitkaan, koska lääkeyhtiöiden tulokset on sidoksissa tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta olen myös pudottanut 50 kg vuodessa OMADilla ja kaikki läheiseni tietävät sen. Miksi sitä salailisin? Ja mulle on aivan sama mitä muut uskoo tai tekee. Jos haluaa jatkaa läskinä, niin siitä vaan. Siitä voi olla pitkän talven aikana hyötyäkin, että on vararavintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, keto ja vhh on hyvä tapa syödä hyvää ja ravitsevaa ruokaa.
Toki, mutta OMAD ei vaadi ketoilua, kunhan rasvanpolton saa käyntiin. Itse olen OMADilla syönyt koko ajan runsaasti hiilareita, koska liikun paljon.