Mitä syötte aamupalaksi?
Itse en voisi elää ilman aamupalaa! Herään joka aamu todella aikaisin vain sen takia, että ehdin tehdä nopean lenkin (siis oikeesti joku 15-20min), että kroppa herää, sen jälkee suihku ja rauhassa aamupala.
Tän alustuksen jälkeen päästäänki siihen, et mieheni jaksaa kauhistella joka aamu aamupalaani. Hän itse juo kupin kahvia ja syö jogurttipikarin. Itse syön moniviljapuuroa maustamattomalla jogurtilla ja marjoilla, 1-2kananmunaa, jonkun hedelmän (yleensä banaanin), lisöks joko ihan vaan sellasenaan paprika/kurkku ym. siivuja tai sitten todella nälkäsenä aamuna nekin menee leivän päällä, jossa on myös levite, kinkku ja juusto.
Noniin naiset: mitä teidän aamupalaanne kuuluu? Ja kuulostaako aamupalani hurjalta?
Vielä tähän pitää lisätä, kun sitä ekana kuitenkin epäillään, että olen täysin normaalipainoinen (174cm/68-70kg) ja terve 26v nainen. Ja myönnän, että aamupalani on varmaan päivän suurin/energiarikkain ateria. Lisäks syön lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Apuasokeria kirjoitti:
Tuoremehussa ja jogurtti pikarissa on järkyttävissä määrin sokeria.. Hedelmä on hyvä vaihtoehto ja puuro.. Juomana kahvi/tee tai maito.
No kuule valitse se vähäsokerinen tai sokeriton vaihtoehto niin ei tarvitse panikoida.
Kannattaa jättää hedelmäkin pois, siinä vasta sokeria onkin. Näin kesällä kannattaa lenkillä kerätä voikukan lehtiä ja syödä vaan niitä. Hyvää, terveellistä eikä sisällä sokeria. Ainakaan mahdottomasti. Talvella sitten lumen synti on tarpeeksi kevyttä. Mutta keltaista lunta ei kannata syödä.
Nyt just kaksi leipäpalaa, juustoa ja maustekurkkua - lämmitettyinä, kahvi, jäätelö ja litra kivennäisvettä.
Työaamuina se on jogurtti tai hedelmä ja menoksi. Meen töihin tekemään aamupalaa, että heräilen siinä juoksennellessa ja syön sitten kasilta siellä. Aamupuuro voisilmällä ja mehu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuasokeria kirjoitti:
Tuoremehussa ja jogurtti pikarissa on järkyttävissä määrin sokeria.. Hedelmä on hyvä vaihtoehto ja puuro.. Juomana kahvi/tee tai maito.
No kuule valitse se vähäsokerinen tai sokeriton vaihtoehto niin ei tarvitse panikoida.
Kannattaa jättää hedelmäkin pois, siinä vasta sokeria onkin. Näin kesällä kannattaa lenkillä kerätä voikukan lehtiä ja syödä vaan niitä. Hyvää, terveellistä eikä sisällä sokeria. Ainakaan mahdottomasti. Talvella sitten lumen synti on tarpeeksi kevyttä. Mutta keltaista lunta ei kannata syödä.
¨Keltaisessa on kaikki mausteet.
Me ihmiset ja meidän rytmit ja syömiset erilaisia! Itse juon n. puolitoista mukillista tummaa luomukahvia, jossa seassa tippa lulmumaitoa. Kulhollinen luomukaurapuuroa ja usein joku hedelmä. Protskut ja vitskut sitten iltaa kohti. Ihmisillä niin erilaiset työt ja rytmit, että mitä toisten syömisiä miettimään. Aloittajan aamiainen toki hyvältä ja terveelliseltä kuulostaa leikkeleitä lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuasokeria kirjoitti:
¨Keltaisessa on kaikki mausteet.
Mutta sekin voi sisältää sokeria. 😂
Joka ikinen aamu juon kupin kahvia ja syön 200g alpron soijajogua jossa on 40g paulins granolaa, paljon pensasmustikoita, 1-2rkl chiansiemeniä ja 1-2rkl kurpitsansiemeniä. Joskus tähän lisänä vielä omena.
Kuulostaa siltä, että liikut ja voit huoletta aamupalasi syödä. Terveellä ihmisellä voi olla terveellinen suhtautuminen ruokaan sen kummemmin sokereita, kaloreita, hiilareita yms miettimättä.
Skyr on parempi vaihtoehto kuin jogurtti jossa paljon piilosokeria, välipalana silloin tällöin.. Puuroa ja hedelmää aamulla. Vihreää teetä. Ja leivässä 40-60% rasva levitteenä + kalkkuna tai broileri lihana.. Kasvikset leivälle hyviä päällysteitä. Kuitupitoinen leipä jossa kuitua 6g/100g kohti.
Ruokaonhyväystävä kirjoitti:
Skyr on parempi vaihtoehto kuin jogurtti jossa paljon piilosokeria, välipalana silloin tällöin.. Puuroa ja hedelmää aamulla. Vihreää teetä. Ja leivässä 40-60% rasva levitteenä + kalkkuna tai broileri lihana.. Kasvikset leivälle hyviä päällysteitä. Kuitupitoinen leipä jossa kuitua 6g/100g kohti.
Ei ole kovin kuitupitoinen vaan vaaleaa pullaleipää. Ruisleivässä on 10g/100, näkkärissä jo 17g ja hapankorpussa peräti 23g. Jälkiuunileivässä 15g. Makuasia, mutta skyr on pahaa. Mieluummin syön ihan tavallisen rahkan ja nautin sen makeudesta.
Joskus syön ihan lämpimän ruuan leipineen päivineen. Joskus muuten vain runsaan. Joskus pelkkää makeaa ja joskus en mitään.
Eniten vaikuttaa mitä olen illalla syönyt/ tehnyt, että onko ruokahalua ollenkaan vai ihan hillitön nälkä. Sen mukaan sitten syön.
Vierailija kirjoitti:
Kaks kuppia kahvia. Siinä se. Syön aamupalan vain hotellissa ja sit syön nii paljon ja kaikkea, kun maha vetää.
Oletko minkä kokoinen?
Eikö ketään läski uskalla kertoa aamupalaansa? Täällä laiheliinit vain kirjoittelemassa aamupaloistaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään läski uskalla kertoa aamupalaansa? Täällä laiheliinit vain kirjoittelemassa aamupaloistaan.
Mistä sä sen tiedät? Todella harva laittanut vastaukseensa mittojaan ja miksi pitäisikään?
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen aamu juon kupin kahvia ja syön 200g alpron soijajogua jossa on 40g paulins granolaa, paljon pensasmustikoita, 1-2rkl chiansiemeniä ja 1-2rkl kurpitsansiemeniä. Joskus tähän lisänä vielä omena.
Anteeksi mut mä luen ton suunnilleen näin:
Teollistamukamössä grammantarkkuudella hörönplöö, siihen umbatsadanga ja 1-2 piste koivunmahlajuuri.
Hyi.
Mä söin aamupalaksi kaks viipaletta paahdettua ruisleipää voilla, juustolla, kurkulla ja paprikalla. Oli hyvää.
Niin, ja minäkin oon näitä jotka syö amiaisen neljän-viiden tunnin päästä heräämisestä.
En pysty syömään aamulla mitään. Tyrni- tai makeuttamatonta mustikkamehua juon mukillisen. Iltapäivällä/illalla syön jotain liha,kala tai kananmunapitoista ruokaa salaatin kera. Toki välillä on kasvispäiviäkin, esim. sosekeitot tai höyrytetyt kasvikset. Noudatan omia tuntemuksiani, en mitään suosituksia! Olen terve ja hyväkuntoinen. T: N 66
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 10:29"]
Ainiin ja aloittaja jatkaa, että heti herättyäni juon ison lasin vettä ja aamupalan kanssa 2 lasia maitoa tai lasin maitoa ja lasin appelsiinimehua
Hampaat kannattais pestä ihan ensin
Pesen hampaat noustuani. Minulla on vesilasi odottamassa valmiina yöpöydällä, juon sen heti kellon soitua. Ei kai sillä voi haittaa hampaille olla? Vai mitä tarkoitat?
Aloittaja
En ole kyseinen kommentoija, mutta minäkin tiedän, että yön aikana suussa muhii valtavamäärä bakteereita, joten niitä ei kannata huuhdella suolistoon + että ruoka tähän bakteerimössöön kiihdyttää vain niiden kasvua.
Vedän lääkkeet, odotan tunnin. Sinä aikana siivoan tai käyn lenkillä tai molemmat. Aamiainen: keitän puuron joskus veteen, joskus maitoon. Keitetty muna. Hedelmä. Tee maidolla. Olen normaalipainoinen.
Kaks kuppia kahvia. Siinä se. Syön aamupalan vain hotellissa ja sit syön nii paljon ja kaikkea, kun maha vetää.