Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syötte aamupalaksi?

Vierailija
22.04.2014 |

Itse en voisi elää ilman aamupalaa! Herään joka aamu todella aikaisin vain sen takia, että ehdin tehdä nopean lenkin (siis oikeesti joku 15-20min), että kroppa herää, sen jälkee suihku ja rauhassa aamupala.

Tän alustuksen jälkeen päästäänki siihen, et mieheni jaksaa kauhistella joka aamu aamupalaani. Hän itse juo kupin kahvia ja syö jogurttipikarin. Itse syön moniviljapuuroa maustamattomalla jogurtilla ja marjoilla, 1-2kananmunaa, jonkun hedelmän (yleensä banaanin), lisöks joko ihan vaan sellasenaan paprika/kurkku ym. siivuja tai sitten todella nälkäsenä aamuna nekin menee leivän päällä, jossa on myös levite, kinkku ja juusto.

Noniin naiset: mitä teidän aamupalaanne kuuluu? Ja kuulostaako aamupalani hurjalta?

Vielä tähän pitää lisätä, kun sitä ekana kuitenkin epäillään, että olen täysin normaalipainoinen (174cm/68-70kg) ja terve 26v nainen. Ja myönnän, että aamupalani on varmaan päivän suurin/energiarikkain ateria. Lisäks syön lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan.

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aamulla ruoka maistu, on elimistössä jokin vialla. Kannattaa tutkia kehoa ja selvittää mistä aamuiset oksenteluhalut johtuvat. ENKÄ NYT PUHU MISTÄÄN AAMUPAHOINVOINNISTA! Itseltä löytyi kysta joka yöaikaan pääsi nousemaan mahalaukkua vasten aiheuttaen oksennustunteita. Leikattiin pois ja aamupala ei ole ikinä ollut ihanempaa

Vierailija
42/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pääse liikkeelle ilman isoa aamiaista. Olen joskus laskenut, että keskiverto aamiaiseni sisältää noin 800 kaloria. Lounaan syön yhden maissa, päivällinen 5-6 ja vielä pieni tai joskus suurempikin iltapala. Välipaloja syön ainakin aamiaiaen ja lounaan välillä. Painoindeksi on juuri ja juuri 20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 10:35"]Mulle kuulostaa isolta. Arkiaamuisin syön kuten miehesi: maitokahvi ja jugurttia. Viikonloppuna syön pari leipää esim. pähkinävoilla, kananmunan ja maitokahvia, ehkä jonkun hedelmän. En muutenkaan syö yhtä monta ateriaa kuin sinä vaan aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Olen 169/59, nainen 43 v. Mulla kävi mielessä että jos muut päivän ateriasi eivät ole hyvin kevyitä/et liiku todella paljon, olet minun ikääni mennessä kerennyt kerätä aika huomattavan ylipainon...

[/quote]

Syön lounaaksi jotai kevyempää: salaatti/keitto+hedelmä, välipalaksi porkkana/hedelmä/näkkäriä ja päivälliseksi ihan kotiruokaa: esim. riisiä, kanaa ja salaattia/perunamuusia, lihapullia ja salaattia, iltapalaks rahkaa+marjoja/hedelmiä

Liikun aamulenkkini lisäksi arkisin n. tunnin päivässä ja viikonloppuna hieman enemmän (juoksu, sali, sulkapallo, uinti, hiihto jne.)

Aloittaja

Vierailija
44/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtaan aamu ihminen joten aamupalakaan ei ole suosikki ateriani. Syon kuitenkin aamulla kulhollisen myslia maustamottan jogurtin tai maidon kanssa tai maitoon tehdyn puuron hedelmien/ marjojen kanssa ja mukillinen lattea ilman sokeria. Esim kananmunia tai voileipaa en saa millaan alas.

Vierailija
45/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasellinen kaurapuuroa maidon ja voisilmän kanssa sekä kaksi iiiisoa kuppia kahvia. Joskus myös mehua.

Vierailija
46/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Yleensä kaurapuuroa, johon tippa suolaa ja maitoa..sokeria en laita yhtään. Tänään söin viilin, johon sekoitin kauraleseitä.

Vierailija
47/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, 

aamiaisesi kuulostaa todella erinomaiselta! Varmasti yksi syy siihen, miksi olet noin hyvissä mitoissa. :) 

Itse syön luonnonjogurttia ja marjoja, en vain saa aamuisin syötyä enempää. Minunkin pitäisi jaksaa herätä aiemmin ja käydä pienellä lenkillä, se auttaisi ja saisin energiapitoisemman aamiaisen syötyä! 

Mutta kun aina niin nukuttaa aamuisin.... zzzzz.... :)

Vierailija
48/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 10:37"]

En saa aamulla palaakaan alas. Jotenki etoo edes ajatus aamupalasta. En ymmärrä tuollaisia aamupalan hehkuttajia, sitä palvotaan kuin mitäkin jumalaa. Aamupalan skippaajia pidetään sitten huonoina ihmisinä

[/quote]

Oot huono ihmineeeeeen!!! 

Vierailija
49/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuroa itsekin,leipää ja teetä. :-)

Vierailija
50/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen joo, mutta melko tuhti kuitenkin.

Vierailija
51/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:15"]Normaalipainoinen joo, mutta melko tuhti kuitenkin.

[/quote]

bmi on tällä 68kg:n "kesäpainolla" (minulla luonnollinen muutos ollut viimeiset 6 vuotta, että kevään aktiivisuus vie sen kilon pari ja syksyllä pimeyden ja kylmyyden viedessä ulkoilun iloa ne kilo-pari palaa) on 22,4 joten en ole tuhtiudestani huolissa :) tunnen oloni tässä painossa ja omissa nahoissani hyvältä, joten minulle se riittää :) vaikka aivan varmasti voisin olla paljonkin kireämmässä kunnossa.

Aloittaja

Vierailija
52/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:11"]Hei ap, 

aamiaisesi kuulostaa todella erinomaiselta! Varmasti yksi syy siihen, miksi olet noin hyvissä mitoissa. :) 

Itse syön luonnonjogurttia ja marjoja, en vain saa aamuisin syötyä enempää. Minunkin pitäisi jaksaa herätä aiemmin ja käydä pienellä lenkillä, se auttaisi ja saisin energiapitoisemman aamiaisen syötyä! 

Mutta kun aina niin nukuttaa aamuisin.... zzzzz.... :)

[/quote]

Kiitos ystävällisestä vastauksesta! :) minuakin kyllä välillä houkuttelisi jäädä vain sängyn pohjalle etenkin siihen aikaan, kun on kylmä ja pimeää. Näin kevään tullen nouseminen on paljon helpompaa. Suosittelen todellakin pientä aamulenkkiä jos se itselle sopii. Joitakinhan ennen aamupalaa liikkuminen voi heikottaa. Eikä se vie paljoa aikaakaan. Itsellänikin aamulenkki on juuri se 15-20min. Jo tuo muutamakin minuutti saa kropan mukavasti hereille :)

aloittaja

Vierailija
53/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munia 2kpl joko paistettuna tai keitettynä, kaverina pekonia tai vatajan nakkeja tai savulohta,marjasmoothie kookosmaitoon tehtynä, hunajalla makeutettu ja mct-öljyä loraus. Ollut ilman viljoja koko tämän vuoden ja nyt vielä sunnuntaista lähtien maidottomalla dieetillä kun vauva itkee niin paljon, katsotaan onko apua, VHH ruokavaliota noudatan

Vierailija
54/162 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin mulla on tosi kova nälkä. On myöskin mukavaa herätä ja mennä keittiöön valmistelemaan aamupalaa itselle ja samalla katsoa uutisia. Aamupalani arkena: 3dl vettä, 1,5dl mehua (yleensä ananas tai appelsiini), muki earl grey -teetä ja kauramaitoa, 2 ruisleipäviipaletta paahdettuna, päälle oivariinia ja kurkkua/tomaattia välillä juustoa, turkkilaista jogurttia pieni kippo ja päälle pakastemansikoita ja kun ne loppuu pakastimesta niin tyyliin mustikkakiisseliä/siivutettua banaania tms.

Viikonloppuisin syömme miehen kanssa brunssia. Välillä teemme munakokkelia ja pekonia ja välillä taas jenkkityyliin pannukakkuja suolaisilla (kinkkua, ranskankermaa, juustoa, säilykepersikkaa) ja makeilla täytteillä (hilloa, vaniljajäätelöä, vaahterasiirappia)

Vierailija
55/162 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä syön jotain näistä vaihtoehdoista:

-Muroja ja/tai mysliä soija- tai kauramaidolla (tai -jugurtilla)

-pari leipää (mieluiten suomalaista tummaa leipää, sitä tosin ei aina ole saatavilla sillä asumme ulkomailla) joiden päällä kasvismargariinia, soijajuustoa, savutofua tai jotakin kasvisleikettä, tomaattia/kurkkua/paprikaa

-kaurapuuroa joskus harvoin jos mieheni on innostunut lapsille keittämään

-joskus viikonloppuisin patonkia, jonka päällä maapähkinävoita ja hilloa

-joskus viikonloppuisin vegaanisia pannukakkuja hillolla

-smoothie jossa usein ananasmehua, pinaattia, sellerinvartta, banaania ja mahdollisesti ekstrana vähän chia-siemeniä tai hamppuproteiinia

Juomana aina vahvaa kahvia, monta kuppia. Joskus appelsiinimehuakin.

Vierailija
56/162 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huono syömään aamuisin, joten vähäsokerinen jugurtti tai rahka mehukeitolla ja kahvi .

Vierailija
57/162 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki-aamuina, kun on aina vähän kiire enkä kerkeä rauhassa herätä, juon kotona kahvia ja sitten työpaikalla ison smoothien (yleensä marjoista, kauramaidosta ja -jogurtista, joskus hedelmistä) ja syön pienen kourallisen manteleita.
Viikonloppuisin otan ensin kahvia ja myöhemmin syön kunnon aamupalan, mitä milloinkin tekee mieli; puuroa marjoilla, vastaleivottua sämpylää kasviksilla, vohveleita.. viimeinen on oikea pahe, olen tosi perso makealle mutten viitsi kauhean usein syödä kokonaan makeita aamupaloja. :D

Vierailija
58/162 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaurapuuroa ja marjoja ja/tai hedelmiä, appelsiinimehua tai kylmää vettä, kuppi teetä, mysliä + hedelmiä + maustamatonta jugurttia, paistettua munaa joko munakkaana tai lättynä ruisleivän päällä. En tietenkään kaikkea noita samalla kertaa. - Lilith

Vierailija
59/162 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 21-vuotias nainen, 67 kg, 174 cm. Syön aamuisin mysliä maustamattomalla jugurtilla ja hillonokareella, kokonaisen sämpylän kinkulla, voilla, salaatinlehdellä, tomaatilla ja juustolla, tuoremehua ja yhden kananmunan. Näillä mennään!

Vierailija
60/162 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa mustikoilla ja vettä.