Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syötte aamupalaksi?

Vierailija
22.04.2014 |

Itse en voisi elää ilman aamupalaa! Herään joka aamu todella aikaisin vain sen takia, että ehdin tehdä nopean lenkin (siis oikeesti joku 15-20min), että kroppa herää, sen jälkee suihku ja rauhassa aamupala.

Tän alustuksen jälkeen päästäänki siihen, et mieheni jaksaa kauhistella joka aamu aamupalaani. Hän itse juo kupin kahvia ja syö jogurttipikarin. Itse syön moniviljapuuroa maustamattomalla jogurtilla ja marjoilla, 1-2kananmunaa, jonkun hedelmän (yleensä banaanin), lisöks joko ihan vaan sellasenaan paprika/kurkku ym. siivuja tai sitten todella nälkäsenä aamuna nekin menee leivän päällä, jossa on myös levite, kinkku ja juusto.

Noniin naiset: mitä teidän aamupalaanne kuuluu? Ja kuulostaako aamupalani hurjalta?

Vielä tähän pitää lisätä, kun sitä ekana kuitenkin epäillään, että olen täysin normaalipainoinen (174cm/68-70kg) ja terve 26v nainen. Ja myönnän, että aamupalani on varmaan päivän suurin/energiarikkain ateria. Lisäks syön lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan.

Kommentit (162)

Vierailija
121/162 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastillit ja pellava maistuu.

Vierailija
122/162 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättyä pari kuppia mustaa kahvia. Sitten teen tallihommat n. 1-2 h jonka jälkeen on nälkä. Vakio aamupala on paistetut kananmunat 1 kokonainen + 2 valkuaista (en tykkää kauheasti keltuaisesta, koira syö ylimääräiset) ruisleivällä. Lisäksi maustamatonta jogurttia, hunajaa, marjoja ja pähkinöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/162 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaks kuppia kahvia. Siinä se. Syön aamupalan vain hotellissa ja sit syön nii paljon ja kaikkea, kun maha vetää.

Oletko minkä kokoinen?

Tämmönen 171cm pitkä ja paino heiluu 62-65kg välillä.

Vierailija
124/162 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon aamulla maitokahvia. Vähän ennen kun alan lounasta tekemään, syön jogurtin tai leivän, koska on jo liian nälkä. Mutta aamuisin ei vain maistu. Ja mä oon tämmönen laiha läski 🤣 Eli ihan hoikka vaatteet päällä, ilman oon löllyvää ihraa 😝

Vierailija
125/162 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanin aamupala: iso kuppi kahvia tai mustaa teetä kauramaidolla, joko leipää banaanilla ja maapähkinävoilla tai sitten tuorepuuro (kaurahiutaleita, soijajugurttia, siemeniä, hedelmää tai marjoja). Lisäksi jotain muuta hedelmää jos sattuu olemaan. Olen itsekin aamuntorkku, ja syön aamupalan yleensä keskipäivän aikaan tai kolmisen tuntia heräämisen jälkeen. Ilta-ateria sitten tukevampi.

Vierailija
126/162 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan päivästä. Jos ei tarvitse lähteä mihinkään, niin saatan unohtaa aamiaisen, mutta esim. tänään kun piti lähteä kotoa jo klo 7, niin söin yhden näkkileivän, jonka päällä leikkelettä ja kurkkua. Muistaakseni join kulauksen mehua. 

Yleensä se on leipä (vaalea tai tumma), mitä syön aamulla. 

Vierailija
127/162 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomisen kannalta on nykytiedon mukaan ihan sama, milloin ne päivän kalorinsa syö, kunhan kokonaissaanti ei ylitä kulutusta.

Mutta moni ei aamuisin tosiaan saa syötyä paljon. Itse kuulun tuohon kategoriaan ja kateellisena katson esimerkiksi hotelleissa, kun mies kykenee mättämään ison aamiaisen. Minä en, ja sitten saakin kohta kaupungilla etsiskellä jotain hiukopalaa...

Tosin en vapaapäivinä yleensä syö lounasta ollenkaan, mutta jotain pientä kyllä.

Aamupalalla yleensä juon lapsillisen tuoremehua, kupin tai kaksi kahvia ja pari vehnänlesepaahtoleivän viipaletta salamin tms. mausteisen päällisen kera.

Nyt ollaan koko perhe Tallinnassa, paistoin perheelle kookos-ricotta- sekä banaanipiimäpannareita, päälle tuoreita pensasmustikoita ja mansikoita. Eli lomalla ja vapaapäivinä yleensä teemme vähän isomman aamiaisen.

Vierailija
128/162 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aina paljon kaikkee... Ehkä leipää, mutta ainakin kalkkuna- tai kinkkuleikkele, juustoa, ehkä paistettua munaa. Porkkanaa, tomaattia, kurkkua, paprikaa.  Viinirypäleitä tai banaania tai jotain muuta hedelmää, tänään oli jogurttia müslillä, mansikoilla ja mustikoilla. Aina myös jotain makeaa, suklaata, keksiä tai lettuja esim. Tuoremehua tai inkiväärishotti välillä, joskus riisipuuroa, välillä mies laittaa munakkaan. Maitokahvia. 

Mulla usein aamupala/brunssi on ainoa kunnon ateria minkä syön, ja usein myös se ainoa mihin jaksan panostaa.

Mitä sitten syöt muilla päivän aterioilla?

Vierailija
129/162 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee vähän kausittain, mitä syön aamupalaksi. Yleensä joku vaihtoehto alla olevista (200-300kcal):

- kreikkalaista jogurttia, banaania, saksanpähkinää

- kaurapuuroa, siemeniä, marjoja

- täysjyvämuroja/sadonkorjuumysliä + kevytmaitoa

- leipä, leikkele, juustosiivu, kurkkua

Vierailija
130/162 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli litraa kahvia ja iso puuro reilulla hillolla ja maidolla.

90% aamuista täysin sama aamiainen.

Vierailija
131/162 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön tarkalleen 20-24 hiilihydraattia aamupalalla.

Vierailija
132/162 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee fiiliksen ja käytettävissä olevan ajan mukaan. Töihin pakkaan monesti mukaan purnukallisen (n. 4 dl vetoinen pakastusrasia) turkkilaista tai luonnonjogurttia, marjoja, kaurahiutaleita, banaania ja siemeniä.

Kotona saatan syödä esimerkiksi kaksi viipaletta ruisleipää, päällä vaihdellen tomaattia, punasipulia, basilikaa. Lisäksi saatan nakertaa porkkanaa ja juoda kaakaon. Tai joskus jos tekee mieli makeampaa niin leivälle voita ja aprikoosihilloa.

Joskus vaihtoehtoisesti maitoa ja mysliä.

Mutta usein (vähintään parina päivänä viikossa) syön heti aamusta jotain lämmintä, esimerkiksi lämmitän kattilassa mustapapuja (+ oliiviöljyä, yrttejä ja mausteita) ja paistan kaksi kananmunaa. Välillä keitän pastaa aamupalaksi.

N35, 160/55

Vierailija
133/162 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla aina paljon kaikkee... Ehkä leipää, mutta ainakin kalkkuna- tai kinkkuleikkele, juustoa, ehkä paistettua munaa. Porkkanaa, tomaattia, kurkkua, paprikaa.  Viinirypäleitä tai banaania tai jotain muuta hedelmää, tänään oli jogurttia müslillä, mansikoilla ja mustikoilla. Aina myös jotain makeaa, suklaata, keksiä tai lettuja esim. Tuoremehua tai inkiväärishotti välillä, joskus riisipuuroa, välillä mies laittaa munakkaan. Maitokahvia. 

Mulla usein aamupala/brunssi on ainoa kunnon ateria minkä syön, ja usein myös se ainoa mihin jaksan panostaa.

Mitä sitten syöt muilla päivän aterioilla?

Riippuu paljon siitä oonko yksin kotona vai kaksin. Yksin ollessa vaikka jotain salaattia, aika paljon tulee käytettyä puolivalmiita juttuja kun en tykkää kauheesti kokkailla varsinkaan vaan itselleni. Jos mies on kotona, saatetaan grillata jotain näin kesäaikaan, muulloin laitetaan useimmiten joku tuorepasta, pizzaa, keittoa, salaatti... tai syödään ulkona. Toi päivän toinen ateria yleensä joskus 15-17 aikaan, muuta en sit syökään. Jos oon töissä (harvemmin, satunnaisia keikkahommia) niin sit on erilainen rytmi koska aamupalaa ei ehdi kunnolla laittaa/nauttia, lounas aikaisemmin ja ehkä vielä illemmallakin jotain. Joo pitäis syödä useampi ateria/välipaloja mutta tää sopii mulle.

Vierailija
134/162 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en syö aamupalaksi mitään muuta kuin lasin vettä ja lääkkeet, syön töissä ekan lämpimän ruuan parin tunnin päästä. Mutta näin satokautena aamulla ennen töihin lähtöä kun käyn huoltamassa kasvimaat/huoneen ja puutarhan popsin satoa samalla. Eli mm. vadelmaa, mansikkaa, porkkanaa, pensasmustikkaa, paprikaa, salaattia, omppua, tomaattia, kurkkua, päärynää, luumua, uppoaa kypsyysasteen mukaan. Viikonloppuisin leivon aina leipää, tosin herään jossain 11 aikaan ja "aamupala" on valmis yhden aikaan. Nytkin taikina kohoamassa :) ja kasvimaalta leivälle täytteet.

Vierailija
135/162 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä pelkkää kaljaa. Yleensä pelkkää kahvia mutta jos närästää, silloin otan lasin maitoa ja keitän puuroa.

Vierailija
136/162 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aina tosi runsaan aamiaisen. Mutta aika sama joka aamu. Keitetty kananmuna, juustoa(yleensä 2 erilaista), voita, mustia ja vihreitä oliiveja, kotona tehtyjä hilloja (nyt mansikka ja aprikoosi), sesamrinkeliä, mustaa teetä, vihreitä makeita minipaprikoita.

En asu Suomessa joten tämä perus aamiainen täälläpäin.

Vierailija
137/162 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään n klo 6, näin lomallakin ja alan touhuta kaikenlaista. Käyn kaupungilla/kaupassa/lenkillä/suihkussa, mitä milloinkin. Syön ”aamupalan”eli lounaan n klo 11-12. Ei ole nälkä aiemmin. Sitten juon päiväkahvin klo 15 about ja illallinen klo 18-19. Normaalipainossa olen.

Vierailija
138/162 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mukillinen mustaa kahvia. Sitten veteen keitetty lese-kaurapuuro, ruispala maksamakkaralla ja juustolla ja puoli lasillista rasvatonta maitoa.

Vierailija
139/162 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tsiisus. Superihmisetkö täällä mainostaa terveyttään?

90% aamupaloistani on 2 leipää (usein vaalea, harvemmin ruisleipä) perinteisellä kinkku-juusto-kurkku-tomaatti päällisillä.

Seurana kuppi kahvia ja lasi tuoremehua.

Puuroa en syö, en myöskään ole mikään raksujen (murot, myslit yms) ystävä.

Rahka on jees jos lisää kermaa ja sokeria - mutta terveellisyys kärsii. Myöd maustamattomat jugurtit voi sivuuttaa.

Miehen kanssa joskus harvoin viritetään kananmuna-pekoni -aamupala.

Joskus lasten kanssa tulee poikkeuksellisesti syötyä riisipiirakka munavoilla tai riisipuuro mansikkakiisselillä, mutta ne kerrat mahtuu yhden käden sormiin..

Hoikka olen, koen olevani riittävän terve ja vahva, virkeys sitten vaihtelee kolmen alle 5 vuotiaan nukkumisen mukaan..

Vierailija
140/162 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee, mutta reippaasti syön minäkin. Melkein aina pari palaa paahtoleipää vihannes-becel-juusto päällisellä ("juusto" tosin on usein kasvisversiota). Juhlapäivänä saatan syödä leipäni hunajalla tai nutellalla ja mansikoilla. Tai jos oikein paheelliseksi alan niin maksamakkaralla, juustolla ja paprikalla. Ja sitten lisäksi joko iso hedelmäsmoothie kauramaitoon ja -jugurttiin, iso lasi appelsiinimehua (mieluusti itse puristettua), tai teetä. Jos pääsen kahvikoneen ääreen niin capuccino tai latte maistuisi kanssa. Joskus syön pelkästään pinaattimunakkaan tai puuroa kauramaidolla ja marjoilla.