Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syötte aamupalaksi?

Vierailija
22.04.2014 |

Itse en voisi elää ilman aamupalaa! Herään joka aamu todella aikaisin vain sen takia, että ehdin tehdä nopean lenkin (siis oikeesti joku 15-20min), että kroppa herää, sen jälkee suihku ja rauhassa aamupala.

Tän alustuksen jälkeen päästäänki siihen, et mieheni jaksaa kauhistella joka aamu aamupalaani. Hän itse juo kupin kahvia ja syö jogurttipikarin. Itse syön moniviljapuuroa maustamattomalla jogurtilla ja marjoilla, 1-2kananmunaa, jonkun hedelmän (yleensä banaanin), lisöks joko ihan vaan sellasenaan paprika/kurkku ym. siivuja tai sitten todella nälkäsenä aamuna nekin menee leivän päällä, jossa on myös levite, kinkku ja juusto.

Noniin naiset: mitä teidän aamupalaanne kuuluu? Ja kuulostaako aamupalani hurjalta?

Vielä tähän pitää lisätä, kun sitä ekana kuitenkin epäillään, että olen täysin normaalipainoinen (174cm/68-70kg) ja terve 26v nainen. Ja myönnän, että aamupalani on varmaan päivän suurin/energiarikkain ateria. Lisäks syön lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan.

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari-kolme kuivattua ruisleipää (varrasleipää) oivariinilla ja oltermannilla sekä teetä 1-2 kuppia. Joskus myös omenaa tai ei näitä vaan pekonia ja munia.

Vierailija
22/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa (kaura, tattari tai neljän viljan), välillä lisäksi joku hedelmä, lasillinen vettä ja 1-2 isoa kupillinen vihreää teetä. Oon niin kaukana aamuvirkusta kuin vaan voi ihminen olla, mutta oon oppinut rakastamaan aamiaista ja herääminen on huomattavasti tuskattomampaa kun tietää sen odottavan :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että täältäkin löytyyy aamupalan ystäviä! Meillä on ap:n kanssa samanlainen tilanne. Itse syön eniten aamulla ja annokset pienenee iltaa kohti, kun taas miehellä menee toisin päin. Eihän se mitään ongelmia tuota, mutta onhan se erikoista, että itse syö aamupalalla viis kertaa enemmän kuin mies

Vierailija
24/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja aloittaja jatkaa, että heti herättyäni juon ison lasin vettä ja aamupalan kanssa 2 lasia maitoa tai lasin maitoa ja lasin appelsiinimehua

Vierailija
25/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupin mustaa kahvia. Olen erittäin aamutorkku ja iltavirkku, enkä halua mitään ruokaa aamulla. Syön ekan ateriani klo 13 lounaan, sitten välipala klo 17-18 ja päivän tukevin ateria päivällinen klo 21 aikaan. Sopii minun ilta/yöpainotteiseen vuorokausirytmiini. 

Vierailija
26/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yksilöitä, miehesi on kyllä vähän hassu kun kauhistelee sun tapoja, mutta älä vaivaa sillä päätäsi.

Juon reippaasti espressoa, tuoremehua, syön vähän leipää + jtkn leikkelettä, hedelmiä, jugurttia ja marjoja. Ei noita kaikkia joka aamu, vaan vaihdellen sen mukaan miltä tuntuu. Minäkin olen illanvirkku ja aamuntorkku. 

Vierailija
27/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kuulostaa isolta. Arkiaamuisin syön kuten miehesi: maitokahvi ja jugurttia. Viikonloppuna syön pari leipää esim. pähkinävoilla, kananmunan ja maitokahvia, ehkä jonkun hedelmän. En muutenkaan syö yhtä monta ateriaa kuin sinä vaan aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Olen 169/59, nainen 43 v. Mulla kävi mielessä että jos muut päivän ateriasi eivät ole hyvin kevyitä/et liiku todella paljon, olet minun ikääni mennessä kerennyt kerätä aika huomattavan ylipainon...

Vierailija
28/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa aamulla palaakaan alas. Jotenki etoo edes ajatus aamupalasta. En ymmärrä tuollaisia aamupalan hehkuttajia, sitä palvotaan kuin mitäkin jumalaa. Aamupalan skippaajia pidetään sitten huonoina ihmisinä

Vierailija
29/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 10:29"]

Ainiin ja aloittaja jatkaa, että heti herättyäni juon ison lasin vettä ja aamupalan kanssa 2 lasia maitoa tai lasin maitoa ja lasin appelsiinimehua

[/quote]Hampaat kannattais pestä ihan ensin

Vierailija
30/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin aamulla todella kova herkuttelija ja voisin syödä vaikka mitä, mutta diabeteksen takia pidän aamiasen kohtuullisena, eli ruisleipä, kasviksia ja lasin maitoa.

Vierailija
31/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aamu-uninen joten aamupalalle ei usein jää aikaa. Saatan jättää väliin tai sitten nappaan lusikallisen kookosrasvaa suuhun ja ulos. Töissä juon kahvit.

Vierailija
32/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen illanvirkku ja aamuntorkku, mutta en kyllä silti pysty lähtemään ilman aamupalaa liikenteeseen. Pääsääntöisesti syön aamulla kaurapuuroa (johon lorautan sekaan rypsiöljyä) raejuuston ja mustikoiden kanssa. lisäksi juon kaksi mukillista maitokahvia. Joskus syön leipää (päällä voita, leikkelettä, juustoa, vihanneksia), kreikkalaisjogurttia hedelmien ja pähkinöiden kanssa tai paistettuja munia ja pekonia.

Vierailija
33/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa ison aamiaisen ystävä :)

Mä syön alkuun yleensä jonkun hedelmän, esim. ison omenan. Sitten parin desin purkki skyr-rahkaa tai maustamatonta jugurttia, jossa seassa noin desi mustikoita. Sitten kaksi reilua ruisleipäpalaa, joiden päällä joko seesamitahnaa, savulohta tai kananmuna siivuttuna sekä aina paljon paprikaa ja kurkkua tms. vihannesta. Tulos on semmoinen kukkurallinen leipäherkku :) Yleensä vielä tämänkin satsin jälkeen on nälkää jäljellä, joten natustan jälkkäriksi kourallisen pähkinäsekoitusta. Huuhtelen ruoat alas muutamalla kupillisella teetä, ilman sokeria.

Jos en syö aamiaista, koko päivä menee ihan sekaisin. Aamulla herätessä on iso nälkä. Bmi, kun sitä kuitenkin joku kohta miettii, on 19,2.

Vierailija
34/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 10:29"]

[/quote]

Pesen hampaat noustuani. Minulla on vesilasi odottamassa valmiina yöpöydällä, juon sen heti kellon soitua. Ei kai sillä voi haittaa hampaille olla? Vai mitä tarkoitat?

Aloittaja

Vierailija
35/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 10:29"]

[/quote]

Pesen hampaat noustuani. Minulla on vesilasi odottamassa valmiina yöpöydällä, juon sen heti kellon soitua. Ei kai sillä voi haittaa hampaille olla? Vai mitä tarkoitat?

Aloittaja

Vierailija
36/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,25 dl kreikkalaista jogurttia, 1-2 dl mustikoita ja hyppysellinen saksanpähkinöitä. Joka arkiaamu. Viikonloppuisin munakasta ja vihanneksia, joskus leipää.

Vierailija
37/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinirahkan. Olen aina nälkäinen aamulla ja normaalit muroaamiset ei riitä pitämään mahaa hiljaisena lounaaseen asti. Kahvia juon vain jos pysyn kotona.

Vierailija
38/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla syön ruisleipää johon tulee runsaasti salaattia, juustosiivu, tomaattia ja kurkkua ja keittokinkkua ja keitetty kananmuna ja ryb & deckersiä lasillinen. Ja ah.. kahvia iso muki.

Vierailija
39/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään aamulla yhtään mitään. Saan hirveitä vatsanväänteitä koko päiväksi jos syön mitään kiinteää heti aamusta. Eka päivän ruoka on sitten lounaalla.

Vierailija
40/162 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättyäni klo 6.20 juon ison lasin vettä ja otan kalkki- ja magnesiumtabletit. Ja lisää vettä. Pyöräilen kaupungin läpi töihin seiskan aikaan ja töissä syön aamupalan klo 8.45: kaurapuuroa veteen tehtynä, joku hedelmä ja teetä. Lisäksi varsinkin vkloppuisin kananmunaa aamupalassa mukana ja jos muistan niin otan kanamunaa myös töihin mukaan. Leipää en voi syödä (vehnäallergia) enkä myöskään maitoa (maitoproteiiniallergia).