Mitä syötte aamupalaksi?
Itse en voisi elää ilman aamupalaa! Herään joka aamu todella aikaisin vain sen takia, että ehdin tehdä nopean lenkin (siis oikeesti joku 15-20min), että kroppa herää, sen jälkee suihku ja rauhassa aamupala.
Tän alustuksen jälkeen päästäänki siihen, et mieheni jaksaa kauhistella joka aamu aamupalaani. Hän itse juo kupin kahvia ja syö jogurttipikarin. Itse syön moniviljapuuroa maustamattomalla jogurtilla ja marjoilla, 1-2kananmunaa, jonkun hedelmän (yleensä banaanin), lisöks joko ihan vaan sellasenaan paprika/kurkku ym. siivuja tai sitten todella nälkäsenä aamuna nekin menee leivän päällä, jossa on myös levite, kinkku ja juusto.
Noniin naiset: mitä teidän aamupalaanne kuuluu? Ja kuulostaako aamupalani hurjalta?
Vielä tähän pitää lisätä, kun sitä ekana kuitenkin epäillään, että olen täysin normaalipainoinen (174cm/68-70kg) ja terve 26v nainen. Ja myönnän, että aamupalani on varmaan päivän suurin/energiarikkain ateria. Lisäks syön lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan.
Kommentit (162)
Kutsutko ap tosiaan itseäsi normaalipainoiseksi...?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:20"]Kutsutko ap tosiaan itseäsi normaalipainoiseksi...?
[/quote]
Voi vittu teitä alipainoa ihannoivia / vaa'an numeroita tuijottavia juntteja. Kyllä, hän on normaalipainoinen. Ja ruumiinrakenne ratkaisee. Ootte vitun naurettavia:DD
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:20"]Kutsutko ap tosiaan itseäsi normaalipainoiseksi...?
[/quote]
Voi vittu teitä alipainoa ihannoivia / vaa'an numeroita tuijottavia juntteja. Kyllä, hän on normaalipainoinen. Ja ruumiinrakenne ratkaisee. Ootte vitun naurettavia:DD
[/quote]
jätetäänkö tää painokeskustelu kerrankin pois ja keskustellaan siitä mistä pitäiski: aamupalasta?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:20"]
[/quote]
Juurihan ap tuolla kertoi bmi:n tällä hetkellä olevan 22.4, kerro toki mitä se on jos ei normaalipainoa?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:20"]Kutsutko ap tosiaan itseäsi normaalipainoiseksi...?
[/quote]
[/quote]
jätetäänkö tää painokeskustelu kerrankin pois ja keskustellaan siitä mistä pitäiski: aamupalasta?
[/quote]
Sopii!
Puuroa+mustaherukkaa noin.2dl, yhden leivänpalan(ruis)ohut siivu kinkkua.
Kahvia 5dl.
Herättyäni juon ison lasin vettä ja kahviä kupillisen. Töihin menen juosten, kävellen tai jos on oikein kiire, pyöräillen.
Syön runsaan kasvispainotteisen lounaan työpaikallani. Illalla melko myöhään on päivän pääaterian vuoro. Paljon kasviksia taas. Ihanaa itseleivottua leipää, kalaa, juustoja. Herkutten joka ilta.
Siis vain vettä ja kahvia aamuisin. En halua syödä mitään aamulla enkä välitä välipaloista. Voin hyvin ja olen sopivan painoinen.
Arkiaamuina syön 2-3 palaa leipää juustolla tai puuron maidolla, hedelmän ja kupin teetä. Aamupalan jälkeen kuppi kahvia. Viikonloppuina syön tuhdimmin: pari terveellistä leipää (ruis, monivilja tms.) juustolla ja kurkku/tomaatti/paprika, 1-2 hillovoileipää tai croissantia hillolla, 1-2 keitettyä kananmunaa, luonnonjugurttia ja marjoja, iso kuppi kahvia. Viikonlopun aamupalalla pärjään pitkälle iltapäivään.
Nro 9! Diabeetikko ja leipää ja maitoa. Saahan sitä syödä mutta leipä ja diabetes ne huonosti yhteen soppii. Maidossa turhia hiilareita. MItä sä sit haluaisit syödä mutta pitää rajoittaa?
Mun aamupala kermarahkaa, pähkinöitä, mehukeittoa tai marjoja hiukan, pari kananmunaa, raakana en jaksa ehdi valmistaa.
Joskus sämpylä täytteillä, joskus munakasta, joskus kaurapuuroa ja mansikoita, joskus viiliä ja mysliä. Tuskin menee paria aamua kauempaa samalla syömisellä.
Eka aamupala arkisin klo 4-6 kaurapuuro veteen/soijamaitoon, maitokahvi. Toinen aamupala klo 8 maustamaton rahka+n. 2 dl hedelmää/marjoja, maitokahvi, kourallinen pähkinöitä.
Työpäivänä syön aamupalan autossa matkalla töihin. Syön sitä, mitä ehdin kotoa mukaan nappaamaan eli yleensä hedelmä ehkä kaksi tai keitetty kananmuna jos on tai karjalanpiirakka tms. helppoa syötävää. Pitkällä matkalla pari palaa scho-ka-colaa. Töissä juon sitten vettä ja jos on tarjolla niin kahvia.
Vapaapäivinä en syö aamupalaksi oikein mitään, kolme mukillista kahvia kahden tunnin aikana kun yritän herätellä itseäni. Jos joskus syön vapaalla aamupalaa, se on yleensä jotain leipää eri päälysteillä, jugurttia tai edellisen päivän jämäruokia.
Lautasellinen moniviljapuuroa hunajalla ja maidolla. Iso lasi vettä, pieni lasi tuoremehua. Leipäviipale kinkulla ja juustolla sekä salaatilla. Joskus vielä hedelmä. Yhdentoista aikaan on jo kiljuva nälkä taas. 170/59.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 17:54"]Lautasellinen moniviljapuuroa hunajalla ja maidolla. Iso lasi vettä, pieni lasi tuoremehua. Leipäviipale kinkulla ja juustolla sekä salaatilla. Joskus vielä hedelmä. Yhdentoista aikaan on jo kiljuva nälkä taas. 170/59.[/quote]
itsellänikin on tuhdista aamupalasta huolimatta, jo puolen päivän aikaan aivan kamala nälkä! Sitten lounaan jälkeen ei enää nälkää loppu päivänä kuulukkaan. Hassua.
Vähän vaihtelee, riippuen päivän ohjelmasta. Viime aikoina on mennyt joku näistä:
-tattaripuuroa ja jotain hedelmää/hillosilmä sen kanssa
-ruisleipäsiivu kurkkuviipaleilla ja hummuksella jossa on oliiveja seassa
-soijajogurttia banaanilla.
Noiden kanssa sitten muki tai pari rooibosta tai yrttiteetä, joskus myös ihan tavan teetä.
puuroa! joka aamu niin töissä kuin melkein kotonakin siis arkena ja viikonloppuna! mähän kuolisin nälkään... sen verran tekevä työ kuiteskin on jaksettava ja itse olen se esimerkki!
Maustamatonta rahkaa n 150g, mehukeittoa, omegaöljyä, mahd pähkinöitä, vettä, maitokahvia, ylensä myös leipä päällyksillä
Rahkaa, mysliä, raejuustoa, marjoja :)
Kuppi kahvia