Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammivauvat 2015 <3

22.04.2014 |

Täällä olis plussattu tänään aamulla, la olis oviksen mukaan 2.1, kuukautiskierrosta ei paree mitään laskeskella kun on niin epäsäännöllinen kierto.

Toista odotellaan, esikoistyttö on 3v ja leikkikaveri on erittäin odotettu. 

Yritän päivitellä ketjua ahkerasti eli laittakaahan selkeesti nimimerkki ja laskettu aika. Suljetun ryhmänkin voin perustaa jos tarvetta on, itseä se ainakin kovasti kiinnostaa. Siellä vois sitten tarkemmin kysellä sen fb-ryhmän perään jos sille kiinnostusta löytyy :)

Ihanaa, olo on onnellinen <3

anita, la 2.1

Ja arvatkaas vaan meinasko heti otsikkoon tulla kunnon typo kun hyvin vahvasti elän vielä vuotta 2014 :D

Kommentit (550)

361/550 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervis!

Onpas kiva kun aika moni on jo päässyt ultraan ja saanut hyviä uutisiakin.

HELLMIlle tervetuloa mukaan.

(.) Näyttäs aivan kuin vuoto olisi hiipumaan päin!!! Nyt ei ole pariin päivään tullut kuin ihan pientä siteeseen ja pyyhkiessä tietty jotakin. Mutta huima ero viikon takaiseen. Tuntuu hyvälle, toivotaan, että loppuu kokonaan.

Etova olo jatkuu ja väsymys on aivan kaameaa. Mutta en valita, en vaikka mieli välillä tekisikin. Töissä olen edelleen sinnitellyt kertomatta. Ajattelin, että jos/kun nt-ultrassa kaikki on kuten pitää, kerron pomolle kesken lomansa, jotta saa rauhassa sulatella asiaa. Lähimmille työkavereille asia selvinnee kyllä lomien jälkeen kun näytän turpoavan kuin pullataikina =).

Mukavaa kesäviikonloppua kaikille!

LMC ja Muru-Veijari 10+0 (jee, poks poks)

362/550 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun täällä on porukkaa :) ja vitsit kuinka moni on päässyt jo näkemään pienen:) mä vielä odottelen kirjettä tuolta suomen suurimmalta telakalta.. voiskohan sinne soittaa kun mun pitäisi sopia yksi työreissu juuri jollekin noista kolmesta viikosta jolloin sen pitäisi olla. Neuvolasta kyllä kielsivät. Mutta en kai voi odottaa kirjettä viikolle 13 ja aikaa 13+6 jos mun on pakko olla pois yksi viikko välillä rv 11-14... ehkä soitan ti jos sieltä ei ma tule lappua.

Kerron tänä viikonloppuna meidän perheille,  jännittää!! Mä en kestä jos kaikki itkee. On siis monta vuotta toivottu tällaista uutista <3

Kuulostaa LMC hyvältä :)

Havu 10+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/550 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havu ja muutkin jotka miettivät ettei ultrakutsua ole tullut, niin saa sinne laitokselle soittaa ja kannattaakin, jos vähänkin epäröi jotain.

Minulla kävi niin, että aloin juurikin 10+ viikolla ihmettelemään, kun kutsua ei ole tullut, joten päätin soittaa Kättärille ja kysäistä asiasta. Heillä ei ollut mitään tietoja minusta ja kehottivat soittamaan Naistenklinikalle, jonne annetaan myös osa ajoista. Tämäkään paikka ei ollut saanut mitään tietoja. Sitten vaan soittoa neuvolaan, joka oli unohtanut (!) lähettää paperini eteenpäin. Onneksi laittoivat ne heti menemään ja sainkin parin päivän päästä kutsun postissa. Että näinkin voi käydä. Tod.näk. siellä on vaan ruuhkaa eivätkä kovin aikaisin kutsuja lähettele, mutta onneksi päätin epäillä neuvolan toimintaa, sillä muuten olisi mennyt aika ohi, jos olisin vaan kutsua jäänyt odottelemaan.. (sitä ei olisi koskaan tullut)

364/550 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis muillekko tulee kutsukirje ultraan? Mun piti ainakin itse varata ultra-aika hyvinkään sairaalaan :D

365/550 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täältä ilmoittautuu vielä yksi odottaja. Olen tätä lukenut aiemminkin, mutta en ole vielä aiemmin uskaltanut kirjoittaa. Nyt kun takana on kaksi ultraa, 13 viikkoa ja olemme kertoneet jo useammalle ihmisille muutenkin, uskallan kirjoittaa tännekin. Esikoinen sai tällä viikolla kuulla: ensimmäinen reaktio oli hämmennys, sitten nauroi leveästi ja toitottaa nyt itse kaikille: "Äidin masussa on vauva!" Eli enää ei voi salata. ;)

Toista odotellaan saapuvaksi 2.1.2015 (tämä on jo kolmas laskettu aika, jonka saimme, mutta eiköhän ole nyt niskaturvotusultran jälkeen todennäköisin). Ultrissa oli kaikki kunnossa ja pikkutyyppi kelluskeli rauhassa ja potkutteli jo vatsaan. Kääntyi kätilön mielestä kerran hymyilemäänkin, vaikka pääasiassa vähät välitti ultraamisesta, yritti nukkua ja oli koko ajan niin, että mittaaminen oli vähän vaikeaa.

Vauvavatsa alkaa jo näkyä, varmaan kahdesta syystä: tosi lyhyt selkä ja toinen raskaus, joten kertaalleen pullahtanut maha näkyy nopeammin... Tänään pitäisi kaivaa varastosta vanhat äitiyshousut, koska normifarkut eivät oikein enää mene kiinni.

Onnea kaikille! On ollut ihana lukea näitä, vaikka en ole aiemmin uskaltanut vielä kirjoittaa... :)

catalinas, 13 + 1

PS. Naistenklinikka ja Kättäri kai kutsuvat itse, Jorviin pitää varata. Ainakin tänne kutsukirje tupsahti kyllä Kättäriltä tosi nopeaan, joten kannattaa hätyytellä, ettei ole jäänyt minnekään.

366/550 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee joko kohta joku uskaltaa vauva masustaan kuvaa laittaa? ^^

367/550 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ja tervetuloa 2020:lle, Catalinalle, Mihmille ja Hellmille! :)

LMC, onpa hyvä jos vuoto alkaa pikkuhiljaa vähetä ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Niinkuin ilmeisesti muutama muukin täällä, myös minä hormonihuuruissani tirautin pari kyyneltä lukiessani sun tekstiä.:D Ja tosiaan, itse odottelen esikoista kun aiemmin kyselit.:)

Muillekin onnea hyvistä ultrauutisista! Itse saan vielä reilun viikon jännäillä ennen np-ultraa, mutta kyllä se nyt jo menee kun on näin pitkään jaksanut oottaa.:) Ja ku meillähän oli siis "vahinkoraskaus" kyseessä niin kun miehelle juttelin, että olisin kyllä kovin pettynyt jos ei siellä masussa mitään ookaan, ni se totes että sit pitää tehdä uus.:) Itellekin jotenkin tässä valjennut että kyllä nyt on juurikin oikee aika vauvalle vaikkei se suunniteltu ollutkaan.

Mulla on kyllä aivan järkyttävä pötsi, mutta vauvamasun kanssa sillä ei oo mitään tekemistä! :D Mulla jäi sen pahimman pahoinvoinnin jälkeen, kun viimein ruoka alko taas maistua, joku kauhee syöpöttely päälle ja se kyllä näkyy päälle päin. Oon syöny niin paljon kaikkee rasvasta ja epäterveellistä että ällöttää. Kilojakin on tullut muutama, mutta pelkään että olis tullut enemmänkin jos lihakset ei ois samalla liikkumattomuuden takia surkastunu kaikki pois.:D Noh, ehkä tilanne on vielä korjattavissa, ja nyt onneks pystyy pikkuhiljaa alkaa liikkua koko ajan enemmän vaikka salilla tuleekin vielä tosi pikaseen heikko ja huono olo. Kävely sen sijaan jo sujuu.:) Niin ja Havulle että en mäkään tosiaan loukkaantunut sun "liikuntahehkutusksista" vaan päinvastoin niistä saa sellasta tsemppiä että hemmetti, haluun iteki! Jatka siis kaikin mokomin hehkutusta!:)

Masukuvia oon mäkin ottanut satunnaisesti jo alusta asti.:) Itse asiassa jo ennen kun edes koko raskautta epäilin, koska halusin ikuistaa vatsalihakset, jotka näky ekaa kertaa elämässä. Onneksi tuli ikuistettua koska nyt niistä ei oo enää tietoakaan.:D Mutta luulen, että saan kyllä odottaa "oikeaa" vauvamahaa vielä pitkään, koska oon pitkä ja kohtu taaksepäin kallellaan ja eka raskaus. Mutta jännäähän se on sitten kun alkaa oikeesti näkyä.:) Nyt kyllä lihomisen ja turvotuksen takia kaikki housut puristaa ja farkut ahdistaa ja tekis mieli ihan siks jo siirtyä äitiysvaatteisiin...

Pahoinvointi on muuten lähes kokonaan poissa, ihanaa!!! Myös hajuherkkyys helpottanut tosi paljon. Kiva kuulla, että joillakin muillakin siltä osin kehitystä parempaan suuntaan.:) Ja PALJON tsemppiä niille, jotka edelleen pahoinvoinnin kanssa kamppailee! Mä oon niin onnellinen, kun olotila alkaa olla niin lähellä normaalia, armoton väsymyskin jo vähän väistynyt. En edes jaksa ruveta stressaamaan että oireettomuus olis merkki että kaikki ei olis kunnossa. 

Paljon on viestejä tullut viime käynnin jälkeen ja kaikenlaista piti varmaan kommentoida, mutta ei nyt muistu enempää mieleen. Innolla odottelen taas teidän viestejä!

368/550 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin mietin vielä, että olis kiva pitää jonkinnäköstä "lukua" lasketuista ajoista ja muista, mutta itse en ainakaan jaksaisi kaikkien osalta sellasta listaa päivittää, niin toimisko jos jokainen päivittäisi listaa aina omalta osaltaan? Kopioisi siis listan ja lisäisi omat tiedot siihen. Siihen voisi kerätä esim. lasketut ajat, monesko lapsi, aikanaan ehkä sukupuoli, lempinimi ja mitä nyt haluaa jakaa.:) Alotan nyt ite ja lähtekää mukaan, jos pidätte hyvänä ideana. Niin ja voisi kerätä lasketut ajat siis oikeassa järjestyksessä, niin näkee helpommin missä kohtaa kukin menee.

21.1.2015 Apila, 1. lapsi

Apila 10+5

369/550 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, hyvä idea, jatketaan listaa. :)

2.1.2015 Catalinas, 2. lapsi

Vierailija
370/550 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.1.2015 Catalinas, 2. lapsi

4.1.2015 Nipander, 1. lapsi

371/550 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.1.2015 Catalinas, 2. lapsi

4.1.2015 Nipander, 1. lapsi

21.1.2015 Apila, 1. lapsi

23.1.2015 Alima, 1. lapsi

372/550 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

373/550 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, vahingossa laitoin kaksi kertaa saman viestin.. :D

Jokatapauksessa, onnea kaikille odottajille!

Tänään oli ensimmäinen neuvola ja kolmannen kerran sain nyt pienokaisen ruudulta nähdä. <3 Voi että kun toinen heitteli kuperkeikkaa ja potkiskeli. Jalat ja kädet näkyi selvästi! :) Onse niin pieni ja silti jo ihan ihmisen näköinen. 

Mullakin olo alkaa lähennellä normaalia, turvotuskin vähentynyt. Neuvolatäti tunnusteli vatsanpäältä kohtua ja kertoi mistä itse voin tunnustella. Tollainen pallo tuossa häpyluun yläpuolella tuntuu. Ihmettelen kyllä suuresti miten näin aikaisilla viikoilla moisen voi tuntea, kun ensimmäinen raskaus kuitenkin kyseessä?!

Joku puhui aiemmin jostain facebook -ryhmästä. Miten sellaisen liitytään? Olisin halukas ehdottomasti. Olisi helpompi lisäillä kuvia ja kanssaodottajatkin saisivat kasvot. :) Onkohan sellaista suljettua ryhmää?

Sonkku, mulla seuraava neuvolakäynti on lääkärikäynti ja siellä kuulemma lääkäri tekee perusmittausten lisäksi sisätutkimuksen. Ottaa papa-näytteen (jos ei ihan vasta otettu). Näin mulle ainaki neuvolatäti sanoi. :)

Alima 10+3

374/550 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9.1.2015 llara, 1. lapsi

375/550 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaanhan me tehdä uus ryhmä facebookkiin jos ei siihen aiempaan huolita :)

1.1.2015 2o2o, 1 lapsi

9.1.2015 llara, 1. lapsi

376/550 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1.2015 2o2o, 1 lapsi

9.1.2015 llara, 1. lapsi

Havu, 1. lapsi

377/550 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa heinäkuuta kaikille!

Ollaan nyt kerottu läheisimmille ja ihanaa kun voi puhua ääneen! Hassua kun ei tämä muutunut yhtään sen todellisemmaksi vaikka nyt muutkin tietää :D oon sama minä edelleen!

Oon menossa labroihin, pari tuntia pitäisi vielä pidättää. Mä en kestä!!! Pakko kai se on kun oon jo näin pitkään kärvistellyt :D eikä mulla edes ole mikään pakko käydä pissalla usein..

Soitin siitä ultrasta, olivat lähettäneet kutsun jo aikoja sitten... kai se kohta tulee?  No sainpahan tietää ajan :) enää pari viikkoa tarvii odottaa kaverin näkemistä!!

Mulla on ihan kauhea ongelma ton syömisen kanssa :( mä en vaan pysty edes ajattelemaan lihaa, kanaa tai kalaa. Mikään ruokaruoka ei maistu. Jos meen kauppaan, sieltä tulee vaan vihanneksia, leipää ja rahkaa. Tää ei oo mikään pieni ongelma, ihan kuin oisin taas 3v ja vaadin saavani syödä ainoastaan spagettia ja voita!! Paahtoleipä ja mandariinit käy lisäksi. Rakastan normaalisti ruokaa ja nyt en halua mitään, en yhtään mitään!! Ja KARSEE nälkä!!! Viimeiset 2-3vk mennyt näin. Ähhh.. en tiedä kumpi on parempi: alun "syönnythetimitävaankaiken" vai tää "mäenkylhaluuyhtäänmitäänenainakaantotaehkämandariinin?nälkä!". Toivottavasti se saa kaiken tarvitsemansa siellä masussa... oon välillä pakottanut itseni mupeltamaan jotain kunnollista ruokaa,  aika tuskaa istua puoli tuntia mutustamassa jotain maailman ihaninta kalan palaa...

Aika omaa napaa tänään :D

Havu 10+5

378/550 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"PumPumPumPumPum"

Äsken tulin just lääkäristä ja siellä kuunneltiin sydänäänet. Ei voi ku hymyillä! kaikki oli niinkuin pitikin <3

Vielä 13 päivää ultraan ei vaan malttais enää odottaa päivääkään, mutta eikös se niin mene, että hyvää kannattaa odottaa? ;) 
Eipä tällähetkellä oikein muuta, hymy pyllyssä töihin! 

Sonkku 11+0 

379/550 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenhän se meni :(

Oli muuten paljon kovemmat kivut kuin mitä kuvittelin km:ssä vielä tässä vaiheessa olevan.

Tänään labraan ja viikonpäästä uudelleen. Hormonimäärät kuulemma kertovat onko kohtu tyhjentynyt kunnolla. Täällä takapajulassa ei edes ultralla tarkisteta.

380/550 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1.2015 2o2o, 1 lapsi

9.1.2015 llara, 1. lapsi

19,1,2015 Relight, 1. lapsi

Havu, 1. lapsi