Onko lihava, jos käyttää H&M:n vaatteita koossa 44?
Kommentit (89)
Mitä väliä?
Jos Sijaltainen nousisi.
170/90 ja koko 44 (L), joten kyllä, epäilen että vähintään lievästi ylipainoinen olet.
H&M:n vaatteet ovat välillä ihan oudon kokoisia, eivät vastaa todellakaan kokomerkintäänsä. Esim. suorat housut ovat hirveitä kittanoita, joutuu ottamaan aina monta kokonumeroa normaalia isommat.
Viimeksi kun punnitsin itseni painoin 78 kg.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pituus 178 cm
Ap
Olen samanmittainen transnainen. 1Just viimeksi ostin mekon kokoa 38, kyllä roikkuisi kuin verho nuo 40@+ koot.
Pikkarit s-kokoa. Rintsikoita en käytä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus 178 cm
Ap
Olen samanmittainen transnainen. 1Just viimeksi ostin mekon kokoa 38, kyllä roikkuisi kuin verho nuo 40@+ koot.
Eikö sulla ota hartioista koko 38 kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus 178 cm
Ap
No joo, mulla on isot rinnat. Ja olen muutenkin harteikas ja lihaksikas. Ihailen kaltaisiasi siroja naisia. Olen kylläkin itsekin naisellisen näköinen, mutta näköjään liian lihava ihmisten silmissä. 😑
Ap
Vierailija kirjoitti:
No, itse olen pari kiloa ylipainoinen ja käytän kokoa 44 hm:n monissa yläosissa. Tämä ei johdu siitä että olisin valtava ihravuori, mulla vain on leveät hartiat. Hm:n housuissa käytän kokoa 42, jos eivät jousta ja jos joustavat, niin koko 40 on hyvä. Tuumissa 29 tai 30.
170cm/74kg
Älä valehtele tuumiasi, vyötärö muka 76 cm. Itse olen 160/57 ja nuo koot ovat just passelit. Sun kokoiselle tuumat pitää olla noin 32 tai 33.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni takit ja muut paidat, joissa ei ole trikoota, ovat aika normaalin kokoisia koossa 44. Joskus jopa pieniä. Olenko sokea omalle koolleni?
Ap
Et ole. Minäkään en ole lihava, vaikka käytän etenkin alaosissa kokoa 44. Olen 172 cm pitkä, normaalipainon ylärajalla. Muodot on kaikki takapuolessa ja reisissä, eikä polvet meinaa mahtua niihin henkkamaukan super skinny-housuihin, vaikka ottaisi kokoa 50. Ovat tehty tikuille. Sen takia shoppailen muissa ketjuliikkeissä jos shoppailen, koska ei vain päärynäpeffalle löydy sopivia vaatteita H&M:ltä, ellei ole trikoota.
Et todellakaan ole lihava, enemmänkin sutjakka.
Ärsyttää olla tyytymätön painoon. Koen, että tämä vie iloa elämästäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jahas, nimitrolli vaihtoi nimistä "onko lihava, jos..."-aiheeseen. Ilmiantakaa tämäkin paska.
Nimiketjuthan on hauskoja
Itse ollessani noin 3-kymppinen ja normaalipainoinen käytin vaatteita kokoa 38-40 ja hitto, kun ne ei kaikki sopineet rintojen kohdalta, joutu hankkimaan uusia 42/44... Naisillakin on erilaisia vartalotyyppejä ja muotoja, saman mittaisillakin...
BMI:n mukaan olet normaalipainoinen. Jos vyötärönympärys ei ole liikaa, niin olet ihan sopivan kokoinen 🙂
Paino kuulostaa normaalilta. Sanoisin, että sinun pituisena olisit laiha noin 70kiloisena.
Ei ole välttämättä. Joillakin vaateketjuilla on todella pieniä ja kapeita kokoja, ei ihme jos ihmiset etsivät epätoivoisesti muuta.
Riippuu varmaan siitä miten sen itse kokee, itse tunnen olevani lihava 36 koossa, syynä varmaan ainakin osittain lapsuuden/nuoruuden kokemukset, sen aikaiset tärkeät ihmiset saivat minut kokemaan itseni lihavaksi vaikka olin silloin alipainoinen. Nyt en enää tiedä miltä oikeasti näytän..
Kai tuon nyt täysipäinen voi katsoa ihan peilistä näyttääkö lihavalta? Isokokoisempi tarvitsee yleensä isomman koon, että hihojen pituus riittää ja vyötäröleikkaus on oikeassa kohti. Ei se sen kummempaa ole. Aika naurettavaa olisi jonkun 180-senttisen pukeutua XXS -kokoon vaikka tarpeeksi laiha niihin olisikin.
On mun mielestä. Itse olen kokoa 38/40 mutta hm vaatteista käytän s. Ja olen ylipainoinen
No ihan sama missä vaatteissa niin onhan tuo ylipainoo jos et oo semmonen lihaskimppu. Mistä ihmeestä ihmisillä on tullut käsitys että tuo olis normaali koko