Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lihava, jos käyttää H&M:n vaatteita koossa 44?

Vierailija
05.12.2020 |

Joskus 42.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus 178 cm

Ap

Olen samanmittainen transnainen. 1Just viimeksi ostin mekon kokoa 38, kyllä roikkuisi kuin verho nuo 40@+ koot.

Pikkarit s-kokoa. Rintsikoita en käytä!

No joo, mulla on isot rinnat. Ja olen muutenkin harteikas ja lihaksikas. Ihailen kaltaisiasi siroja naisia. Olen kylläkin itsekin naisellisen näköinen, mutta näköjään liian lihava ihmisten silmissä. 😑

Ap

Kuulostaa todella hyvältä, minkä näköinen olet muuten?

Oletko miestä vaille? Missä asut?

Vierailija
62/89 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin lihavimmillani, painoin 102kg. Tästä noin 7 vuotta aikaa. Isoin koko jota käytin, oli 48. Nyt olen 72kg ja käytän kokoa 44. Olen 168cm pitkä. Mun mielestä noidek kokojen suhteen on tapahtunut vuosien aikana jotain muutosta 🤔 kun teininä 15 vuotta sitten olin saman kokoinen kuin nyt, niin käytin kokoa 42.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla h&m housukoko 40, joskus jopa koko 40 kinnaa. Paidat kokoa 38/40. Mitat 171cm/66kg. Oon päärynävartaloinen ja koen olevani keskikokoinen nainen. En missään nimessä laiha mutten plus-kokoinenkaan.

Vierailija
64/89 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää olla tyytymätön painoon. Koen, että tämä vie iloa elämästäni.

Ap

Jos koet painon ongelmaksi alat elämään sen mukaan, liikut enemmän, katsot tarkemmin mitä syöt ja illalla klo18 jälkeen korkeintaan hedelmiä, limsat ja e-juomat pois.

Vierailija
65/89 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olikohan monella tuommoista kokoa 90-luvulla...

kyllä on ihmiset sokeutuneet nykyään tässä asiassa

Hölmö, ap on kuitenkin 178cm pitkä.

Vierailija
66/89 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää olla tyytymätön painoon. Koen, että tämä vie iloa elämästäni.

Ap

Jos koet painon ongelmaksi alat elämään sen mukaan, liikut enemmän, katsot tarkemmin mitä syöt ja illalla klo18 jälkeen korkeintaan hedelmiä, limsat ja e-juomat pois.

Ei kaikki läskit vedä limsaa ja e juomaa ja mäkläriä. Nimimerkillä en ole sokerihiiri, mutta olen läski kotiruuan ystävä, jolla annoskoot vaan liian tuhteja.

Vierailija
67/89 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaatekoko painoa kerro.

Olen itse 157cm ja 51kg mutta käytän usein xl-vaatteita, ne on rentoja ja mukavia päällä

Vierailija
68/89 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:ssä koot on jo valmiiksi suuria,  aikalailla HM L on muissa merkeissä XL

Vierailija
69/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan siitä miten sen itse kokee, itse tunnen olevani lihava 36 koossa, syynä varmaan ainakin osittain lapsuuden/nuoruuden kokemukset, sen aikaiset tärkeät ihmiset saivat minut kokemaan itseni lihavaksi vaikka olin silloin alipainoinen. Nyt en enää tiedä miltä oikeasti näytän..

Sama mulla mutta toisinpäin.

Itse en tajunnut lihovani koska olin koko lapsuuden ja nuoruuden alipainoinen. Sain kuulla painostani koko ajan 10 vuotta. 24-vuotiaana aloin lihomaan enkä tajunnut sitä koska minulle nuorena aina sanottiin että olet laiha ja ruma. Heräsin muutaman vuoden kuluttua että olen pyöreä enkä enää laiha. Tajusin laihduttaa normaaliksi. Nyt en ole laiha kuten lapsena enkä pyöreä kuten päälle kakskymppisenä vaan just hyvä!

Vierailija
70/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus 178 cm

Ap

Kun sanoit tän niin et ole.

Vierailija
71/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekoko ei kerro lihavuudesta mitään. Minä olen lyhyt punkero ja käytän kokoa 44, ylimääräistä läskiä on ainakin 20 kiloa. Ystäväni on pitkä ja hoikka, mutta isorintainen, joten joutuu myös käyttämään kokoa 44.

Vierailija
72/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun punnitsin itseni painoin 78 kg.

Ap

Olen 180cm pitkä ja kun painoin 74kg käytin h&m:n vaatteissa kokoja 38-40 ja M ja olin ystävieni mukaan liian laihan näköinen. Urheilin tosi paljon jne. Nykyään käytän kokoa 44 enkä ole mikään tankki tässäkään koossa vielä. Riippuu siis pituudesta oikeasti. Jos 165cm pitkä käyttää S kokoa ja 175cm käyttää myös S kokoa niin se 175cm pitkä näyttää todella paljon laihemmalta kuin 165cm pitkä S- kokoinen.

Vierailija
73/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Pituus/paino -suhteen puolesta sanoisin, että olet normaalipainoinen. Mutta toisaalta pituus/paino suhteen puolesta mäkin olen normaalipainoinen (167/67), mutta käytän silti vaatteita koossa 36-38. Olen lisäksi harteikas ja rintava, kuitenkin monet M-koon vaatteetkin ovat minulle isoja. Itse miellän, että koko 44 on "isojen tyttöjen" koko. Toki voisinhan mäkin niitä käyttää, eri asia kuinka hyvin istuisivat. Tuleeko sulla koossa ensiksi vastaan hihojen/lahkeiden pituus vai vyötärönympärys?

Vierailija
74/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan ole lihava, enemmänkin sutjakka.

Sutjakka voi olla mitä vaan riippuu keneltä kysyy millonkin. Muistan kun olin lihomassa tikusta palloksi ja äiti sanoi että olen mukavan sutjakka. Ois jo siitä pitäny tajuta et nyt ollaan menossa jo normaalin yli. Äitini mielestä 42 ja 44 on normaali koko ja oikeasti

36, 38 & 40 on normaali vaatekoko jos on normaalipituinen 160-180 cm pitkä

Vierailija
75/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Itse käytän kokoa 38 ja 163 ja 67kg eli lievästi ylipainoinen. Toki on aika paljon lihasta kun olen kilparatsastaja ja urheilen vähintään 5 krt viikossa.

Vierailija
76/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi jokainen voi laihduttaa jos itse niin haluaa. Kuukausi ja 5kg häviää .

Tämä totta

Vierailija
77/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalikokoisen yläraja on 40, sekin jo LARGE eli iso

Vierailija
78/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet. Itse käytän kokoa 38 ja 163 ja 67kg eli lievästi ylipainoinen. Toki on aika paljon lihasta kun olen kilparatsastaja ja urheilen vähintään 5 krt viikossa.

Ap on 178cm pitkä eli jos hän käyttäisi kokoa 38 olisi hän todella paljon laihemman näköinen kuin sinun pituisesi ihminen. Pitkä ihminen ei ole koossa 44 vielä lihava, mutta vähän pyöreä kyllä. Riippuu tietysti minne se läski jakautuu. Jos on vatsassa kaikki niin sitten kyllä näyttää pullukalta.

Vierailija
79/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihmisillä on niin laaja käsitys sopivasta. Jotkut ostaa oikeasti sen sopivan, toinen ison kun tykkää reilummasta ja väljemmästä ja toiset ostaa nafteja.

Itse kuulun tuohon ryhmään että ostan vaatteeni aina reiluna. En voi sietää edes täsmäsopivia vaan pitää olla väljä. Ystäväni taas kuuluu siihen joukkoon joka ostaa koon tai 2 pienemmän kun pitäisi, olipa kyse mistä vaatteesta vaan. Ei pysty edes käsiä liikuttamaan kunnolla kun takki on niin ahdas. Mutta hän on päättänyt olla jotain tiettyä kokoa eikä suostu ostamaan isompia.

Vierailija
80/89 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun punnitsin itseni painoin 78 kg.

Ap

Olen samankokoinen ja pituinen kuin sinä. En tiedä henkkamaukam vaatekoosta, mutta käytän kokoa 42.