Mistä ruuasta teille on jäänyt kammo?
Kommentit (67)
Joku sisäelin ruoka, vaikka kieli, hyi yök!
Lauantaimakkaraa en halua syödä enää ikinä (lapsuustrauma)!!!
En voi syödä myöskään mitään, missä on kirsikkaa tai karvasmantelia... :(
Maksamakkara. Opettaja pakotti syömään ja söin sitä yhtä palaa puoli tuntia. Jostain syystä sama opettaja ei pakottanut juomaan maitoa, mutta en siihenkään koskaan oppinut.
Makaronista. Olen oman kiintiöni syönyt.
Päiväkodista jäi kammo pinaattikeittoon, ala-asteella hernekeittoon ja yläasteella kesäkeittoon. Näitä en koskaan enää suuhuni pistä! Hyi!
Pinaattikeitto. Koulussa pakotettiin syömään ja koitin oksu kurkussa syödä ja istuin vikana ruokalassa. Miellyttävää.
Veriohukaiset, kaikki paistetut kaaliruuat, pinaattikeitto, tilliliha, kaikki maksaruuat.
Ja minä kun olin kuvitellut olevani nirso...
Kuivakakku, siis sellainen kahvikakku, kun se on oikein KUIVAA... yäääh....
Rasvaton maito. Sain samana päivänä vatsataudin kun join sitä tarhassa. Te muut kuulostatte enemmänkin nirsoilta, joilla trauma on lähinnä se että on joutunut syömään ruokaa josta on päättänyt olla "tykkäämättä".
Pinaattikeitto. Päiväkodissa itku kurkussa sitä yritin saada alas ja kun päiväkodin tädit käänsi katseensa, niin kaadoin keitot taskuihin. Näin mulle on siis kerrottu, itsehän en muista. :)
En oo pinaattikeittoa maistanu kouluruokailun jälkeen, ala-asteellakin meinasi oksennus tulla. En sitten tiedä oliko se jo siinä vaiheessa enemmän henkistä oksettavuutta kuin sitä että se maistuisi pahalta.
Ehkä pitää kokeilla maistaa joku kerta ihan ilman ennakkoluuloja nyt aikuisiällä.
Mullakin kesäkeitto! En ollut koskaan sellaista lapsena syönyt ja opettaja pakotti syömään. Kerta kaikkiaan kammottava tilanne, muistan vieläkin sen nöyryytyksen. Enkä ole pystynyt kesäkeittoa koskaan syömään.
Sama tapahtui kaalikeiton kanssa. En ollut sitäkään koskaan ennen syönyt ja jo pelkkä haju oksetti. Sitäkin opettaja pakotti syömään lusikallisen, jonka syömiseen mulla meni n. tunti yökkäyksien säestämänä. Pitkään inhosin kaikkea, missä oli kaalia. Mutta vanhempana opin ensin syömään kaalikääryleitä (silloinen poikaystäväni teki), sitten kaalilaatikkoa. Kaalikeittoon en ole törmännyt, eiköhän tuo alas kuitenkin menisi.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:21"]
Rasvaton maito. Sain samana päivänä vatsataudin kun join sitä tarhassa. Te muut kuulostatte enemmänkin nirsoilta, joilla trauma on lähinnä se että on joutunut syömään ruokaa josta on päättänyt olla "tykkäämättä".
[/quote] Olin eka vastaaja, jonka kammo on kesäkeitto. Oikeasti se helvetin kesäkeitto on kuvottavaa, olin 3v, (vara)pph:lla hoidossa, mut pakotettiin oksennusta niellen syömään se järkyttävä keitto, sitten päikkäreille. Yritin sanoa, että paha olo, pitää päästä vessaan. En päässyt, noh oksennukset lensi matolle. Tämän muistan edelleen 30v myöhemmin, kesäkeittoa en ole sen koommin syönyt.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:55"]
Siinähän se kysymys olikin...
[/quote]
No ei mistään, olen aikuinen ihminen enkä ole jäänyt lapsen henkiselle tasolle.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:12"]
Ja minä kun olin kuvitellut olevani nirso...
[/quote]
Sanopa muuta, ihan käsittämätöntä paskanjauhantaa täällä... Maailmassa on miljoonia nälkää näkeviä ihmisiä, ja täällä aikuiset kehtaa valittaa jostain herne- tai pinaattikeitosta! Herätkää nyt oikeasti!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:21"]
Joo, vaikka niin. Mutta olen kyllä päättänyt olla tykkäämättä raaáksi jääneestä veripaltusta ihan yhden kerran maistamisen ja LOPPUUN syömisen jälkeen. Veriruoat menee kyllä, mutta ei raa´at.
[/quote]
Juustokeitto. Päiväkodissa istutettiin pöydässä varmaan tunti. Armahtivat lopulta kun ei vaan mennyt alas. Siellä me istuttiin. Minä ja yks poika, eri pöydissä. Muistan vieläkin mille se keitto haisi ja maistui ja tästä on aikaa 30v. Hyi!
Kesäkeitto. Oksennus nousee suuhun jo pelkästä ajatuksesta.