Mistä ruuasta teille on jäänyt kammo?
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 00:30"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 19:20"]maksalaatikko,maissi ja herneet..
[/quote]
No miksi tämäkin saanut alapeukkuja? Kaikki ei tykkää kaikesta.
[/quote]
Se on saanut alapeukkuja siksi, että vain rikkaat länsimaalaiset voivat valittaa ruoasta. En tykkää, yäk, pahaa, niinkuin pikkulapset. Lähtekääpä vuodeksi Afrikkaan paikallisten keskuuteen ja tulkaa sen jälkeen uudestaan valittamaan miten ei joku terveellinen ja ravitseva ruoka maistu.
[/quote]
Tulipa tästä mieleen vaikka, ei Afrikkaan liitykkään. Nyt jo kuollut Mummoni oli Karjalan evakkoja ja hän aina meille lapsille kertoili tarinoita pakenemisestaan sodan jaloista. Kerrankin ei kuulemma viikkoon saanut muuta ruokaa kuin homehtunutta ruisleipää, mutta pakko oli syödä että jaksoi liikkua. Tämä jäi alaasteikäiselle lapsellekin tiukasti mieleen, ja myöhemmin päätinkin että ikinä en mistään ruoasta valita. Me Suomalaiset olemme etuoikeutettuja kun meillä riittää ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 00:30"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 19:20"]maksalaatikko,maissi ja herneet..
[/quote]
[/quote]
Se on saanut alapeukkuja siksi, että vain rikkaat länsimaalaiset voivat valittaa ruoasta. En tykkää, yäk, pahaa, niinkuin pikkulapset. Lähtekääpä vuodeksi Afrikkaan paikallisten keskuuteen ja tulkaa sen jälkeen uudestaan valittamaan miten ei joku terveellinen ja ravitseva ruoka maistu.
[/quote]
Oletko itse ollut Afrikassa vuoden? Tykkäätkö varmasti itse ihan kaikista ruoista?
Niimpä.
[/quote]
En "tykkää" kaikista ruoista, mutta syön mitä tahansa mitä minulle tarjotaan. En ikinä kehtaisi valittaa mistään ruoasta. Ja kyllä, olen itseasiassa ollut Afrikassa yhteensä 3 vuotta eri paikoissa kirkon lähetystyössä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 00:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oletko itse ollut Afrikassa vuoden? Tykkäätkö varmasti itse ihan kaikista ruoista?
Niimpä.
[/quote]
Se on muuten niiNpä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 23:17"]
Silakkapihvit ja paistetut muikut. Kiitos vaan äiti, nykyään en syö kalaa enää ollenkaan. En vaan saa sitä alas, kun muistan, miten ällöjä ne ruodot oli kurkussa. Joo ja vielä sanottiin, että ne on niin pehmeitä, että kyllä ne voi syödä mukana...
[/quote]
Mikä juntti sinäkin olet, luulet että silakka ja muikku = kaikki kalat? Äiteen kasvatus epäonnistunu pahemman kerran...
Mämmi & Piimä.
Mämmiä pakotettiin syömään tarhassa,muutama viikko sitten kokeilin mämmiä (kokeiltu muutamia kertoja aiemminkin) eikä se vaan mene alas...
Pala nousee kurkkuun kun yritän syödä.
Piimää halusin tarhassa MAISTAA pyysin pienen tilkan,täti kaatoi lasin täyteen...
Itkin ja join piimää vielä ruokailun päätyttyä muiden jo leikkiessä ulkona.. Pelkkä piimän haju saa mulla oksennuksen kurkkuun.
Pitkään en välittänyt maksa ruoista (muu kun maksamakkara ja maksalaatikko),kerran ulkomailla ollessani söin aivan järkyttävän hyvää maksaruokaa!!! Sen jälkeen oon syönyt kotonaki,se on pitkälti kyllä kii valmistustavasta :D
hyytelösokerilla päällystetyt kakut ja porkkanaletut
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niimpä.