Onko sinua luultu tyhmemmäksi kuin oikeasti oletkaan?
Mikä siihen on mielestäsi ollut syynä? Lääkärissä tai vastaavassa saatetaan pitää tyhmänä "heikomman" sosio-ekonomisen statuksen takia.
Itsekään en ole mies, korkeasti koulutettu, varakas saati sitten nuori (en kyllä vanhakaan, mutta varsinkin naisilla hivenenkin "sallittua" korkeampi ikä tietää vaikeuksia).
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
No mutta sehän on totuus. Jos olisit fiksu et olisi antanut itsesi lihoa tai ainakin olisit laihduttanut. Lihavuus on näkyvin asia ihmisessä joka todistaa tyhmyydestä, ahneudesta ja laiskuudesta.
Tuo on täyttä paskaa. Huomattava lihavuus on näkyvä todiste siitä että ihmisellä on jotain mielenterveydessä, menneisyydessä traumoja jne. Ja saattaapa olla vielä fyysisestikin paljon vituralla esim. raudanpuute, deen puute jne. on lihavilla yleisiä, lihavat kuluttaa deetä enemmän kuin hoikat. Ja kun on puute deestä, raudasta ja muistakin niin millä helvetillä siinä jaksaa alkaa laihduttamaan kun nuo puutokset aiheuttaa vielä masennustakin.
Tuo on siinäkin mielessä naurettava väite että yleensä lihavat ovat olleet ennen hoikkia, eli silloin ovat olleet fiksuja ja älykkäitä, ja lihoessaan vaikka vaikeassa elämäntilanteessa heidän älykkyytensä laskee roimasti tyhmän puolelle mutta jos sattuu laihtua niin taas älykkyys palautuu? Yleensä syöpää sairastava laihtuu roimasti, ennen syövän löytymistäkin, eli onko syöpäpotilaat ja anorektikot erittäin älykkäitä? Kuulostaa tyhmältä vai mitä? Ja väität että kaikki hoikat ovat ahkeria eivätkä ole ahneita? Se se vasta kuulostaa täysin seinähullulta. Se on nimenomaan erittäin tyhmää väittää että kropan rasvan osuus määrittää aivojen toimintaa. Aivot on muuten myös pääosin rasvasta koostuva elin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
No mutta sehän on totuus. Jos olisit fiksu et olisi antanut itsesi lihoa tai ainakin olisit laihduttanut. Lihavuus on näkyvin asia ihmisessä joka todistaa tyhmyydestä, ahneudesta ja laiskuudesta.
Joko olet itse tyhmä, kun ajattelet noin tai sitten olet halpamainen trolli. Tosi pahasti sanottu toiselle. Tämä itseään lihavaksi kutsuva ei ole yhtään sen väheksyttävämpi tyyppi, kuin kukaan muukaan. Lihavuuteenkin voi olla monia eri syitä. Todella tyhmä pitää oikeasti olla, että tollaista kirjoittelee toisesta.
Juu juu, totuus sattuu. Ymmärrän kyllä että sulle on helpompaa haukkua totuuden ääneen sanojia kuin hyväksyä sitä että olet himojesi orja vailla mitään itsekuria ja normaalipainoisten silmissä kuvottava.
Minua pidetään älykkäämpänä kuin olen silloin kun on sopivasti ylöspäin menevä bipo -vaihe. Ihan huipulla olen niin itsevarma, että minua pidetään jopa tyhmempänä kuin olen. Kun olen alamaissa, ihmiset arvioivat minut juuri oikein.
Minä olen pitkään luullut tai vähintäänkin esittänyt viisaampaa kuin olen, kunnes valaistuin ja tajusin, että tyhmähän minä olen ja vielä nolokin kaikkine viisasteluineni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
Miekestäni taas on sairasta kontrollia laskea jokainen suupala ja rakentaa minäkuvaansa salilla peilin edessä tai sometykkäyksien varaan. Lihominen on irtipäästämistä. Monet eivät uskalla päästää itseään lihomaan.
Mitä ihmettä höpiset? Normaalipainossa pysyminen ei todellakaan vaadi mitään joka suupalan kyttäystä tai salilla käyntiä.
Kyllä alkaa vanhemmiten vaatia. Aineenvaihdunta hidastuu.
Missähän iässä tämä tapahtuu? Mietin vaan kun edelleen melkein viisikymppisenä painan saman verran kuin parikymppisenä ja ruokailuissa ei ole muuttunut juuri mikään.
Esitän yleensä tyhmempää kuin olen. Silti ihmiset luulevat minua älykkäämmäksi kuin oikeasti olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Lääkärissä puhuvat vältellen lääketieteellistä sanastoa. Suomentavat kaiken kuin idiootille.
N50
Lääkärijargon on kyllä aika käsittämätöntä jos ei ole alalla. Ammattilaisten kannattaa lähteä siitä oletuksesta, ettei potilas ole alalla, ei se ole tyhmänä pitämistä vaan yhteisen kielen puhumista.
Kyllä siellä tyhmänä ihmistä pidetään. Jos nyt ei aivan ammattisanaston kautta mutta muuten sitä tuntee itsensä täydeksi __________? Saa keksiä lauseen täydentävän sanan jos huvittaa.
Aineenvaihdunnasta ja painosta vääntäminen tämän aiheen alla ei kovin fiksua vaikutelmaa saa aikaan kyllä.
Aloittajan kysymykseen:
"Tällaista kysymystä ei epäilyksenalainen voi koskaan itse ratkaista. Sen asian määrittelee ympäristö. "
Nojaa. Kyllä sitä olen kyllä kuullut, että "ootsie tyhmä" kun olen ajatellut jotain ääneen.
Vaikka itsekseen puhuminen on todella outoa, saatan joskus havahtua siihen, että olen jo jonkun aikaa puhunut huomaamattamani itsekseen.
Ja mitä itsekseen puhumiseen tulee niin sitä pidetään kuulemma yhtenä älykkyyden merkkinä aivan kuten sitä, että mikä on sinun sisäinen vuorikausirytmi, oletko sotkuinen, pitkä, kissa ihminen ja savuton ovat myös kuulemma älykkyyden merkkejä jotka sopivat minuun, mutta olenko oikeasti älykäs?
No jaa... En oikein tiedä, koska olen saanut kuulla noita "ootsie tyhmä" juttuja sen verran paljon, että esittäessäni "tyhmän" kysymyksen
(ei ole tyhmiä kysymyksiä. on vain tyhmiä vastauksia)
sanon aina ennen itse kysymystä "tämä on tyhmä kysymys, mutta...x..." jolla vien toiselta tilaisuuden sanoa minua tyhmäksi pois, koska tein sen itse ensin
No toivottavasti ymmärsitte, koska olen monet kerrat suuttunut muille siitä, että olen joutunut toistamaan itseäni äikäisesti johtuen siitä, että muut ovat ymmärtäneet väärin...
Esimerkki:
Joku: vuonna x se jäätelö maksoi x penniä
Minä: mitä se tekisi euroissa?
Joku: kultaseni silloin oli markat. Ei euroja
Minä: VOI JUMALAUTA! Yksi euro on n.10 ruotsin kruunua. Kuinka paljon euro on markoissa!
Joku: ai sori. Euro on x markkaa
Te jotka muistatte markat, jos joku olisi kysynyt tuon aivan saman kysymyksen kuten minä tuossa esimerkissä, olisitteko te vastanneet tuon esimerkin mukaisesti vai kertoneet heti suosiolla mitä euro on markoissa ja markka senteissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
Ai se tyhmyys/älykkyys on näin helposti selvitettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Lääkärissä puhuvat vältellen lääketieteellistä sanastoa. Suomentavat kaiken kuin idiootille.
N50
Lääkärijargon on kyllä aika käsittämätöntä jos ei ole alalla. Ammattilaisten kannattaa lähteä siitä oletuksesta, ettei potilas ole alalla, ei se ole tyhmänä pitämistä vaan yhteisen kielen puhumista.
Kyllä siellä tyhmänä ihmistä pidetään. Jos nyt ei aivan ammattisanaston kautta mutta muuten sitä tuntee itsensä täydeksi __________? Saa keksiä lauseen täydentävän sanan jos huvittaa.
On ne asiat silti hyvä käydä läpi suomeksi latinan sijaan. Aika monesti keskustelupalstoilla ihmiset pyytävät apua potilastekstiensä kääntämiseen kun eivät itse ymmärrä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
Miekestäni taas on sairasta kontrollia laskea jokainen suupala ja rakentaa minäkuvaansa salilla peilin edessä tai sometykkäyksien varaan. Lihominen on irtipäästämistä. Monet eivät uskalla päästää itseään lihomaan.
Mitä ihmettä höpiset? Normaalipainossa pysyminen ei todellakaan vaadi mitään joka suupalan kyttäystä tai salilla käyntiä.
Missähän iässä tämä tapahtuu? Mietin vaan kun edelleen melkein viisikymppisenä painan saman verran kuin parikymppisenä ja ruokailuissa ei ole muuttunut juuri mikään.
Parikymppisenä söin ja join mitä huvitti. Toki liikuin paljon. Mielestäni en miettinyt syömisiäni. Olin hoikan ja normaalipainoisen välissä. On tullut noin kilo per vuosi lisää sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
Minäkin painan saman verran kuin liki 20 vuotta sitten, mutta minä vaan painan kymmeniä kiloja liikaa. En ole muuttanut juurikaan ruokailuani ja painoni pysyy parin kolmen kilon heittelyllä aika tasan siinä samassa talvella vähän lihon ja kesällä laihdun kun talvella en liiku yhtään ja kesällä teen puutarhatöitä jos jaksan. Pari kertaa nuorena kävi niin että paino nousi todella nopeasti paljon, n. 25kg 1-2 vuodessa, en tiedä vieläkään miksi koska olen tasan yhtä huonosti syönyt aina. Jotain mun kropassa on tapahtunut niinä aikoina. Enkä ole koskaan innostunut tarpeeksi laihduttamisesta koska olen aina väsynyt ja uupunut. Ehkä jonain päivänä laihdun jos saan muuten kehon vitamiinien ja hivenaineiden puutokset kuriin.
-99 lapsi kirjoitti:
Nojaa. Kyllä sitä olen kyllä kuullut, että "ootsie tyhmä" kun olen ajatellut jotain ääneen.
Vaikka itsekseen puhuminen on todella outoa, saatan joskus havahtua siihen, että olen jo jonkun aikaa puhunut huomaamattamani itsekseen.
Ja mitä itsekseen puhumiseen tulee niin sitä pidetään kuulemma yhtenä älykkyyden merkkinä aivan kuten sitä, että mikä on sinun sisäinen vuorikausirytmi, oletko sotkuinen, pitkä, kissa ihminen ja savuton ovat myös kuulemma älykkyyden merkkejä jotka sopivat minuun, mutta olenko oikeasti älykäs?
No jaa... En oikein tiedä, koska olen saanut kuulla noita "ootsie tyhmä" juttuja sen verran paljon, että esittäessäni "tyhmän" kysymyksen
(ei ole tyhmiä kysymyksiä. on vain tyhmiä vastauksia)
sanon aina ennen itse kysymystä "tämä on tyhmä kysymys, mutta...x..." jolla vien toiselta tilaisuuden sanoa minua tyhmäksi pois, koska tein sen itse ensin
No toivottavasti ymmärsitte, koska olen monet kerrat suuttunut muille siitä, että olen joutunut toistamaan itseäni äikäisesti johtuen siitä, että muut ovat ymmärtäneet väärin...
Esimerkki:
Joku: vuonna x se jäätelö maksoi x penniä
Minä: mitä se tekisi euroissa?
Joku: kultaseni silloin oli markat. Ei euroja
Minä: VOI JUMALAUTA! Yksi euro on n.10 ruotsin kruunua. Kuinka paljon euro on markoissa!
Joku: ai sori. Euro on x markkaaTe jotka muistatte markat, jos joku olisi kysynyt tuon aivan saman kysymyksen kuten minä tuossa esimerkissä, olisitteko te vastanneet tuon esimerkin mukaisesti vai kertoneet heti suosiolla mitä euro on markoissa ja markka senteissä?
Nykyeuroa on käytännössä mahdotonta verrata markkaan, jonka kurssi on vaihdellut myös rajusti. Ei yksi suomalainen sotilaskaan enää vastaa kymmentä ryssää.
Lukiossa oli pari kertaa sellainen tilanne, että opettaja yllättyi kokeen jälkeen kuinka hyvin se meni. Syynä tähän oli kuulemma se, että kun en puhunut paljon ja olin hiljaisempi sekä en viitannut niin hän jotenkin luuli etten tiedä asioista mitään. Hän ihmetteli sitä, että kuinka minun päässäni nyt niin paljon kaikkea asiaa liikkuu ja sanoi, että pitäisi alkaa puhumaan enemmän ja tuoda se myös julki. Tässä kaikessa ihmettelin vaan sitä, että eihän se kerro ihmisestä kuinka paljon hän asioista tietää jos vaan katsotaan sitä puheliaisuutta ja muuta persoonaa. Ei siitä pitäisi tehdä mitään päätelmiä. Jotenkin tuosta tuli sellainen olo, että minuakin pidettiin ihan typeränä aiemmin. Sekin on myös eri asia, että jos jokin aine on vaikea niin ei se silti tarkoita, että olisi kaikessa huono.
Kyllä. Olen sosiaalisesti jotenkin vähän kiusallinen ja ehkä siitä syntyy kuva, että olisin hieman tyhmä. Minua kiusattiin pitkään koulussa, joten tuntuu, että siksi en osaa käyttäytyä normaalisti.
Lisäksi saan kuulla välillä, että näytän bimbolta ja pinnalliselta. Tämä silti, vaikkei minulla ole mitään lisäkkeitä tai pidennyksiä enkä useimmiten meikkaa vahvasti.
Oikeasti olen ihan fiksu monissa asioissa ja ihmiset yllättyvät kun kuulevat, että opiskelen oikeustiedettä. Hävettää siksi puhua koko asiasta.
He’s a man of few words, and he doesn’t know what either of them means, people said, but not when he was within hearing.
'Joo, kyllä.