Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinua luultu tyhmemmäksi kuin oikeasti oletkaan?

Vierailija
04.12.2020 |

Mikä siihen on mielestäsi ollut syynä? Lääkärissä tai vastaavassa saatetaan pitää tyhmänä "heikomman" sosio-ekonomisen statuksen takia.

Itsekään en ole mies, korkeasti koulutettu, varakas saati sitten nuori (en kyllä vanhakaan, mutta varsinkin naisilla hivenenkin "sallittua" korkeampi ikä tietää vaikeuksia).

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin. Olen pienikokoinen, joten ilmeisesti siksi. Toisaalta sitten toisinkin päin, yleensä itseäni vanhemmat naiset pitävät minua älykkäänä. Olen aika keskinkertainen. Yksi hyvä esimerkki kun olin ostamassa itselleni polkupyörää ja mies oli mukana katselemassa itselleen jotain vaatteita. Myyjä ei huomioinut minua mitenkään, mutta kun mies tuli paikalle, niin sitten huomioi, niin että myyjä puhui vain miehelle, ei minulle lainkaan. Sanoin, että kiitos ja näkemiin, menen ostamaan pyöräni sieltä missä saan palvelua ja mies tuli perässä. 

Vierailija
102/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan blondi kirjoitti:

Kyllä. Olen blondi. On kätevää piiloutua tämän blondimaskin taakse. Tarkkailla ihmisiä ja olla aina askeleen edellä. Näytellä hidasta ja tyhmää.

Joskus " lipsahtaa" ja joku huomaakin, että "tuollahan on aivot"

Tämä on hyvä. Todistettavasti olen huomannut saman.

Ystäväni on älykkö, mutta hölmö huvinsa on tekeytyä välillä tosi hitaaksi kun olemme jossakin. Palvelu senmukaista ja huomannut monta " kusetusyritystä"

Voi heitä parkoja jotka ovat oikeasti hitaita järjenjuoksussa. Elämä on kovaa ja maailma julma paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vanhanaikaisessa ja hierarkisessa työpaikassa jouduin nuorehkona naisena kokemaan paljonkin tuollaista kohtelua. Onneksi ymmärsin nopeasti korjata luuni siitä paikasta.

Vierailija
104/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vanhanaikaisessa ja hierarkisessa työpaikassa jouduin nuorehkona naisena kokemaan paljonkin tuollaista kohtelua. Onneksi ymmärsin nopeasti korjata luuni siitä paikasta.

Ei ollut mitään kivaa kohtelua siinä vaiheessa, kun tajuttiin ettei minua missään tapauksessa olisi saanut pysymään kiltin tyhmän tytön roolissa siinä yhteisössä.

Vierailija
105/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Ja johtuu keskittymishäiriöstäni. Ymmärrän kyllä ihmisiltä tämän luulon, koska keskittymiskyvyttömyyteni saattaa tosiaan näyttää välillä tyhmyydeltä, vaikka vaiva ei älykkyyteen liity mitenkään.

Vierailija
106/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että jos ei ole kuin itse on niin toinen on sitten idiootti/tyhmä.

Jokainenhan näkee asioita eri silmin, joten ihmisten kannattaisi avartaa näkemystäänsä.

Luulenpa tyhmempien olevan ne, jotka aina vetoavat omiin näkökantoihin.

Myös kaikkikin ovat tyhmiä tavalla tai toisella.

Niitä joita sanotaan tyhmemmiksi niin heidän kanssaan viihdyn paremmin, kuin niiden vakavien seurassa useimmiten.

On tyhmyyttä nimetä toisia tyhmiksi.

Huutelusta nimittelyksi ovat oikeasti niitä typeryksiä.

Paljon kehittävämpää ja kärkevämpää olisi olla sovitteleva inhottavana olemisen sijaan.

Vierailija
107/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu pukeutumisesta. Jos pukeudun tyylikkäästi (business casual), niin minua tervehditään usein, vastapuoli kuuntelee ja pitää minua älykkäänä. Jos pukeudun verkkareihin, minua tervehditään harvoin, vastapuoli ei kuuntele ja minua pidetään tyhmänä.

Stockmannin tavaratalo Helsingissä on hyvä paikka tehdä vertailua siitä, miten asiakkaan pukeutuminen vaikuttaa palvelutasoon. Tällä viikolla kävin ostoksilla "ykköset yllä" eli tyylikäs kauluspaita, tiukat farkut ja pitkä takki. Myyjät tervehtivät spontaanisti, kun kävelivät vastaan. Jos menen ostoksille verkkareissa, myyjät kohtelevat minua kuin ilmaa. 

Sama manipulaatio tehoaa myös parisuhdemarkkinoilla. Jos haluan välttää ei-toivottua huomiota (persaukisten miesten kömpelöt lähestymiset), niin tarvitsee vain pukeutua kuin bisnesnainen.

Mielenkiinnosta kysyn, että miten arvioit lähestyvän miehen persaukiseksi? Juurihan edellä kerroit, että miten stokkan myyjät arvioivat sinut väärin pukeutumisen perusteella.

Vierailija
108/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholisti mutta en kuitenkaan tyhmä vaikka niin ihmiset luulevat.

Vierailija
109/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on kuuluisa siitä että jokainen on se vaativan alan asiantuntija sekä mensan jäsen.

Mutta koskaan ei ole tullut vastausta että mitä se on se vaativa työ. Osaavalle se ei ole sitä.

Vierailija
110/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo saavuttanut enemmän kuin älylläni pitäisi saavuttaa. Riskinottokykyni on korkea ja en pelkää ottaa lainaa ja tottakai tuurilla ja yhteistyökumppaneilla on ollut iso vaikutus menestykseeni. Kiitos kaikille jotka ovat tämän mahdollistaneet ja aion jatkossa auttaa heitä jotka kärsivät puutteesta.

Vierailija
111/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeydyn tahallaan aina tietämättömäksi, vaikak todellisuudessa tiedän takuulla enemmän kaikesta mahdollisesta kuin 99% tämän tuhotun hyvinvointivaltion lammasapinoista.

Sinusta muistin kuinka olen aina ihmetellyt miten kouluttamattomat ja alhaisella älyllä varustetut ovat aina niin varmoja joka asiasta ja tietävät mielestään kaikesta kaiken. Ja jos heille yrittää jotain selittää ja kertoo faktoja niin alkaa vähättely että ei tuommoset kirjaviisaat mitään tiedä, kun minusta elämänkoululaisesta tuntuu että asia on näin niin se on sillon näin!

Vierailija
112/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu monta kertaa fiksummaksi mitä olen. Todellisuudessa olen ihan uuno lähes kaikessa :D

Vierailija
113/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultu todella usein, yläasteella lukiossa ja jopa yliopistossa opettaja täräyttänyt että en olisi uskonut että pystyt tähän tai että oletko varmasti tehnyt tämän itse etkä plagioinut. Joku yritti iskeäkin sanomalla että enpä olisi uskonut että olet noin fiksu, mutta hän olikin joku törppö joka testasi yleistietoani kännissä. Jopa perhe on epäillyt kykyjäni, mutta se kertoo enemmän heistä kuin minusta, olen korkeimmin koulutettu meistä.

Näytän myös babyfacelta ja minua luullaan usein jopa 10v nuoremmaksi. Olen ollut kiusattu ja kärsinyt sosiaalisesta ahdistuksesta enkä ole kovin hyvä pitämään puoliani, ja häiriintyneistä tyypeistä se on tyhmyyden merkki ja lupa kohdella huonosti. Onneksi ihan lähimmät tykkää ja itse kyllä oikeastaan pidän nuorekkaasta olemuksestani. Pidän lähipiirin pienenä ja nyt en ole kauheasti ollut viime vuosina tilanteissa joissa edes pitäisi todistella itseään enää. Hyvin harvoin olen esillä pätemässä asioista vaikka tietäisin paremmin kuin muut jonkun asian. Joskus tyhjimt tynnyrit kolisee eniten.

Vierailija
114/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, useinkin. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Kun olen yksin, niin tajuan asiat, mutta kun paikalla on tuntemattomia tai puolituttuja, niin aivoni menevät jotenkin lukkoon. Siis en välttämättä osaa tehdä jotain yksinkertaista asiaa, muutun todella kömpelöksi. Sitten menen paniikkiin ja häpeän, ja onnistun usein mokaamaan jonkun todella yksinkertaisen asian tekemisen.

Niin ärsyttävää. Ymmärrän kyllä miksi minua pidetään tyhmänä, ja varmaan osa säälii minua.

Vierailija
115/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliset taidot ja hyvä ulosanti tulkitaan usein älykkyydeksi. En siis sosiaalisissa tilanteissa vaikuta kovin älykkäältä. Nuorempana se tuntui todella epäreilulta. Mutta kyllä se pidemmällä aikavälillä tasoittuu, jos on samassa työpaikassa ja tekemisissä enimmäkseen samojen ihmisten kanssa. Uudet ihmiset ja tilanteet tuovat kyllä edelleen väärinkäsityksiä. Olen se, joka toisessa ketjussa kertoi olevansa esimies, mutta esimieheksi luultiin sijastani velvoitetyöllistettyä 😁

Vierailija
116/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vanhemmat ja kouluja käymättämät miehet puhuvat tyhmistä tytöistä. Itselleni ei sentään ole kyseisen kaltaiset henkilöt tulleet päätään aukomaan.

Vierailija
117/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä minua luullaan älykkäämmäksi kuin itse asiassa olen. 

Vierailija
118/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 153cm babyface, valitettavasti edelleen näin 40-vuotiaana. Ehkä kammorupdahdus tulee myöhemmin ja lisää sitä kautta luotettavuuttani. Nyt minua pidetään aina ammattitaidottomana, harjoittelijana, just aloittaneena ja lapsellisena joidenkin ihmisten toimesta. Olen kuullut monia kertoja, että "oho, osaat hän sä tän!", "En olisi arvannut!", "Tuli parempi kuin oletin!", "No ihan hyvähän se sitten oli".

Silleen, no kiitos vaan vatusti. En ole ollut omalla alallani kuin 19 vuotta. Joo, tiedän kyllä mitä olen tekemässä, vaikka olenkin sinua puoli ihmistä lyhyempi ja ääneni on kimeä ja naamani epäilyttävä.

En tiedä onko miehillä helpompaa?

Vierailija
119/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti, johtuu babyfacestani. En näytä lähellekään ikäiseltäni ja v i t u t t a a jatkuvasti todistella, että minua ei voi vedättää😑

Viime vuonna minua luultiin livenä 8 vuotta nuoremmaksi kuin olen XDDDDDD.

Viimeksi tänään kysyttiin jälleen papereita ostaessani kuoharin 5.5% itsenäisyyspäivän kilistelyä varten. Olen jo 40-vuotias, enkä päiväkään alle sen näköinen. Kassan kysyessä papereita, jotka eivät olleet mukana, totesin vain, että olen kyllä jo 18 täyttänyt yli 20 vuotta sitten ja tähän neiti totesi ,että mutta meidän on kysyttävä paperit kaikilta alle 30 vuotiailta näyttäviltä.. Myi kuitenkin tajuttuaan virheensä. Heikko esitys, sanoisin. Laki ei vaadi tällaista kyselemään, myytävä on jos hlö on täysi-ikäinen. Totesin vain, että kiitos nyt kovasti kohteliaisuudesta, vaikka todellisuudessa on kyse pelkästä kiusanteosta. 

Vierailija
120/137 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Monet pitää minua viisaampana kuin oikeasti olen.

Enkä muuten pidä siitä yhtään.