Onko sinua luultu tyhmemmäksi kuin oikeasti oletkaan?
Mikä siihen on mielestäsi ollut syynä? Lääkärissä tai vastaavassa saatetaan pitää tyhmänä "heikomman" sosio-ekonomisen statuksen takia.
Itsekään en ole mies, korkeasti koulutettu, varakas saati sitten nuori (en kyllä vanhakaan, mutta varsinkin naisilla hivenenkin "sallittua" korkeampi ikä tietää vaikeuksia).
Kommentit (137)
Olen asunut toisessa maassa ja puhunut murtaen, siitähän saa hyvän syyn kohdella toista vähän hölmönä.
Vierailija kirjoitti:
Mensan blondi kirjoitti:
Kyllä. Olen blondi. On kätevää piiloutua tämän blondimaskin taakse. Tarkkailla ihmisiä ja olla aina askeleen edellä. Näytellä hidasta ja tyhmää.
Joskus " lipsahtaa" ja joku huomaakin, että "tuollahan on aivot"Tämä on hyvä. Todistettavasti olen huomannut saman.
Ystäväni on älykkö, mutta hölmö huvinsa on tekeytyä välillä tosi hitaaksi kun olemme jossakin. Palvelu senmukaista ja huomannut monta " kusetusyritystä"
Voi heitä parkoja jotka ovat oikeasti hitaita järjenjuoksussa. Elämä on kovaa ja maailma julma paikka.
Tyhmä kysymys, mutta kannattaa testata tyhmillä sanoilla kuunteleeko edes;-)
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/viljakuormista-l%C3%B6yty…
onko tuo sun mielestä viisasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti, johtuu babyfacestani. En näytä lähellekään ikäiseltäni ja v i t u t t a a jatkuvasti todistella, että minua ei voi vedättää😑
Viime vuonna minua luultiin livenä 8 vuotta nuoremmaksi kuin olen XDDDDDD.
Viimeksi tänään kysyttiin jälleen papereita ostaessani kuoharin 5.5% itsenäisyyspäivän kilistelyä varten. Olen jo 40-vuotias, enkä päiväkään alle sen näköinen. Kassan kysyessä papereita, jotka eivät olleet mukana, totesin vain, että olen kyllä jo 18 täyttänyt yli 20 vuotta sitten ja tähän neiti totesi ,että mutta meidän on kysyttävä paperit kaikilta alle 30 vuotiailta näyttäviltä.. Myi kuitenkin tajuttuaan virheensä. Heikko esitys, sanoisin. Laki ei vaadi tällaista kyselemään, myytävä on jos hlö on täysi-ikäinen. Totesin vain, että kiitos nyt kovasti kohteliaisuudesta, vaikka todellisuudessa on kyse pelkästä kiusanteosta.
Kyse ei ole kiusanteosta. Kassa voi saada potkut, jos jättää kysymättä papereita 30 vuotiaalta. Papereiden kysymistä valvotaan ja jokainen kysely kirjataan. Osa alle 30 vuotiaista näyttää vanhemmilta ja osa 40 vuotiaista taas nuoremmalta. Laki on laki. Jos haluatte sen oluen, pitäkää paperit mukananne.
Töissä koko ajan. Annan niiden luulla niin. Eivätpä saa minusta irti kaikkea hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pitävät tyhmänä koska siivoan työkseni. Haluan stressittömän helpon työn joka ei tule ajatuksiin vapaa-ajalla. On mulla myös kunnianhimoa, mutta se suuntautuu harrastuksiin eikä työelämään.
Siivousko helppoa ja stressitöntä?
Jokainenhan kokee työnsä eri tavalla. Jollekin siivous tai myyjän työ on liian raskasta ja liian vaativaa ja kiireistä.
Toiset vaan haluaa eri asioita työltään kuin toiset. Kuitenkaan kenenkään ammatti ei kerro ihmisen älykkyydestä yhtikäs mitään..
Vaihtelee, mutta mitäpä merkitystä sillä on. Jokainen tekee toisista päätelmänsä omien viitekehyksiensä puitteissa ja minä annan toisille vapauden päättää itse, olenko älykäs vai en tai jotain siltä väliltä. Kaikki me silti olemme aina jossain vähän hölmöjäkin. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Töissä koko ajan. Annan niiden luulla niin. Eivätpä saa minusta irti kaikkea hyötyä.
Harrastan samaa. :)
Never !
Aina on huomattu, että siinäpä menee älykkö !
Sincc
Luulo ei ole tiedon väärti. Nii.
Aina pitäisi olla järkevä, että ei pidettäisi tyhmänä, mutta koska höpöttäjillä on hauskempaa, niin siinäpähän pitävät.
Kyllä. Jatkuvasti. Olen kotirouva ja älyäni pidetään jotenkin puutteellisena koska minulla ei ole kunnianhimoa. Eräs tuttava purskahti nauruun kun tuli Mensasta puhetta ja kerroin olevani jäsen. Keskustelu päättyi sitten siihen että “no kyllä minäkin sinne sitten varmaan pääsisin”.
Ei ole. Koska ei minua voi tästä tyhmemmäksi enää luulla.
Usein, koska näytän niin tyhmältä. En kyllä ole huippuälykäs todellisuudessakaan. Mutta usein ihmiset luulevat että minulle voi tehdä mitä vain ja päästä siitä kuin koira veräjästä. Näytän myös kiltimmältä kuin olen.
Usein heittäydyn hiukan tyhmäksi. Ammatti vaatii.
Aina on luultu älykkäämmäksi.