Onko sinua luultu tyhmemmäksi kuin oikeasti oletkaan?
Mikä siihen on mielestäsi ollut syynä? Lääkärissä tai vastaavassa saatetaan pitää tyhmänä "heikomman" sosio-ekonomisen statuksen takia.
Itsekään en ole mies, korkeasti koulutettu, varakas saati sitten nuori (en kyllä vanhakaan, mutta varsinkin naisilla hivenenkin "sallittua" korkeampi ikä tietää vaikeuksia).
Kommentit (137)
Eii elämä ole luuulemista vaan se on se mikä on käsityskyvyn ulottuvisssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pitävät tyhmänä koska siivoan työkseni. Haluan stressittömän helpon työn joka ei tule ajatuksiin vapaa-ajalla. On mulla myös kunnianhimoa, mutta se suuntautuu harrastuksiin eikä työelämään.
Siivousko helppoa ja stressitöntä?
Varmasti monessa paikassa ei ole. Itse olen laitoshuoltaja pienessä päiväkodissa, meillä ei ole kiirettä vaan yleensä mulla on päivän aikana tunti ylimääräistä aikaa miettiä että mitähän nyt tekisi... :)
Siivoustyöhönkin vaaditaan koulutusta tai ainakin kokemusta alalta. Riippuu tietysti tehtävästä - osa on oikeasti kovaa osaamista vaativia - osa ei. Tuleehan meille muualta niitä riuskia ei-niin-ammattitaitoisia henkilöitä töihin. Roskat osataan viedä ja luutakin pysyy kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
No mutta sehän on totuus. Jos olisit fiksu et olisi antanut itsesi lihoa tai ainakin olisit laihduttanut. Lihavuus on näkyvin asia ihmisessä joka todistaa tyhmyydestä, ahneudesta ja laiskuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pitävät tyhmänä koska siivoan työkseni. Haluan stressittömän helpon työn joka ei tule ajatuksiin vapaa-ajalla. On mulla myös kunnianhimoa, mutta se suuntautuu harrastuksiin eikä työelämään.
Siivousko helppoa ja stressitöntä?
Varmasti monessa paikassa ei ole. Itse olen laitoshuoltaja pienessä päiväkodissa, meillä ei ole kiirettä vaan yleensä mulla on päivän aikana tunti ylimääräistä aikaa miettiä että mitähän nyt tekisi... :)
Siivoustyöhönkin vaaditaan koulutusta tai ainakin kokemusta alalta. Riippuu tietysti tehtävästä - osa on oikeasti kovaa osaamista vaativia - osa ei. Tuleehan meille muualta niitä riuskia ei-niin-ammattitaitoisia henkilöitä töihin. Roskat osataan viedä ja luutakin pysyy kädessä.
Toki vaaditaan mutta itse laitoshuoltajan ammattitutkinnon omaavana voin kertoa että koulutus on kyllä normaaliälyiselle melko helppo :)
Jatkuvasti. Olen vähän homssuinen, laiha, pienikokoinen, ujo ja tyttömäinen joten en tietenkään ymmärrä mistään mitään. Sitten kun tiedänkin jotain, niin sitä pitää ääneen ihmetellä.
Juu. Lääkärissä puhuvat vältellen lääketieteellistä sanastoa. Suomentavat kaiken kuin idiootille.
N50
Aika usein. Ei haittaa. Minulla ei ole tarvetta päteä älykkyydellä tai muillakaan asioilla. Toivottavasti niitä hävettää, jotka ovat aliarvioineet minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
No mutta sehän on totuus. Jos olisit fiksu et olisi antanut itsesi lihoa tai ainakin olisit laihduttanut. Lihavuus on näkyvin asia ihmisessä joka todistaa tyhmyydestä, ahneudesta ja laiskuudesta.
Miekestäni taas on sairasta kontrollia laskea jokainen suupala ja rakentaa minäkuvaansa salilla peilin edessä tai sometykkäyksien varaan. Lihominen on irtipäästämistä. Monet eivät uskalla päästää itseään lihomaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Lääkärissä puhuvat vältellen lääketieteellistä sanastoa. Suomentavat kaiken kuin idiootille.
N50
Lääkärijargon on kyllä aika käsittämätöntä jos ei ole alalla. Ammattilaisten kannattaa lähteä siitä oletuksesta, ettei potilas ole alalla, ei se ole tyhmänä pitämistä vaan yhteisen kielen puhumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
Sinua ei ainakaan tartte vain luulla tyhmäksi. Olet aidosti idiootti, ääliö ja sen päälle ilkeä. Oikea myrkkykeiso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
Miekestäni taas on sairasta kontrollia laskea jokainen suupala ja rakentaa minäkuvaansa salilla peilin edessä tai sometykkäyksien varaan. Lihominen on irtipäästämistä. Monet eivät uskalla päästää itseään lihomaan.
Mitä ihmettä höpiset? Normaalipainossa pysyminen ei todellakaan vaadi mitään joka suupalan kyttäystä tai salilla käyntiä.
Olen oppinut, että vaikuttamalla hiukan tyhmemmältä kuin on, pääsee vähemmällä. Fiksuja hiillostetaan koulussa, opiskelussa ja töissä. Heidän pitäisi pystyä parempaan. Parempi siis säästellä fiksuutta, ja hyödyntää se itselle sopivissa asioissa.
Kyllä maailmassa viedään helposti viimeiset mehut, jos annetaan siihen tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
Mitä ihmettä höpiset? Normaalipainossa pysyminen ei todellakaan vaadi mitään joka suupalan kyttäystä tai salilla käyntiä.
No, uskallatko lihottaa itseäsi 5 kg?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
Lihomiseen on monia eri syitä. Mulle tuli ylimääräsiä kiloja paljon, kun olin onnettomuuden jälkeen liikuntakyvytön. Ilmeisesti olisi pitänyt pärjätä jollain 500 kalorilla niin ei olisi kiloja tullut. Kuntoutus on vielä kesken eli en pääse liikkumaan vieläkään ja sitten on tietenkin tää tilanne eli korona. Tyhmänhän tää musta tekee.
Kyllä!!! Siihen vaikuttaa varmasti paljon haluni laittautua ulkoisesti ja näyttää kauniilta. Nauran ja heitän puujalkaläppää. Olen luonnonlapsi heittäytyjä. Mutta kova lapsuus ja nuoruus on kasvattanut henkistä viisautta sekä minulla on laaja tietämys monesta asiasta ja yleissivistystä. Se vaan ei näy päällepäin.
Sitä paitsi käytän tätä myös taktiikkana: Leikin joskus tyhmempää kuin olen, silloin näen ihmisestä todellisen luonnon miten käyttäytyy ihmisiä kohtaan. Yrittääkö huijata, kohdella huonosti, manipuloida, valehdella jne. Tälläisellä käytöksellä ihminen menee black listille ja kertoo sydämen viisaudesta ja empatiasta, piirteitä joita arvostan kaikista eniten ihmisessä. Joskus olen myös paljastanut jälkeenpäin taktiikkani yllätyksenä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
Kyllä alkaa vanhemmiten vaatia. Aineenvaihdunta hidastuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä!!! Siihen vaikuttaa varmasti paljon haluni laittautua ulkoisesti ja näyttää kauniilta. Nauran ja heitän puujalkaläppää. Olen luonnonlapsi heittäytyjä. Mutta kova lapsuus ja nuoruus on kasvattanut henkistä viisautta sekä minulla on laaja tietämys monesta asiasta ja yleissivistystä. Se vaan ei näy päällepäin.
Sitä paitsi käytän tätä myös taktiikkana: Leikin joskus tyhmempää kuin olen, silloin näen ihmisestä todellisen luonnon miten käyttäytyy ihmisiä kohtaan. Yrittääkö huijata, kohdella huonosti, manipuloida, valehdella jne. Tälläisellä käytöksellä ihminen menee black listille ja kertoo sydämen viisaudesta ja empatiasta, piirteitä joita arvostan kaikista eniten ihmisessä. Joskus olen myös paljastanut jälkeenpäin taktiikkani yllätyksenä...
Sitten meitä on kaksi. Paitsi en itsekään aina erota, narraanko vai olenko oikeasti hiukan yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
Joko olet itse tyhmä, kun ajattelet noin tai sitten olet halpamainen trolli. Tosi pahasti sanottu toiselle. Tämä itseään lihavaksi kutsuva ei ole yhtään sen väheksyttävämpi tyyppi, kuin kukaan muukaan. Lihavuuteenkin voi olla monia eri syitä. Todella tyhmä pitää oikeasti olla, että tollaista kirjoittelee toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava = tyhmä.
Tai näin oletetaan.
No, uskallatko lihottaa itseäsi 5 kg?
Toki, mun painoni voisi nousta 5 kg ja olisin edelleen normaalipainoinen. Mutta miksi ihmeessä varta vasten lihottaisin? Syön normaalisti ja herkuttelen välillä. Mitään suupaloja ei tarvitse tarkkaan vahtia.
Arvelen, että toiset varmaan tollaisella käyttäytymisellä yrittävät kohottaa asemaansa.
Haluavat näyttää teidän edessänne paremmalta ihmiseltä, kuin oikeasti onkaan.