Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua luultu tyhmemmäksi kuin oikeasti oletkaan?

Vierailija
04.12.2020 |

Mikä siihen on mielestäsi ollut syynä? Lääkärissä tai vastaavassa saatetaan pitää tyhmänä "heikomman" sosio-ekonomisen statuksen takia.

Itsekään en ole mies, korkeasti koulutettu, varakas saati sitten nuori (en kyllä vanhakaan, mutta varsinkin naisilla hivenenkin "sallittua" korkeampi ikä tietää vaikeuksia).

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luullaan jatkuvasti. Johtuu autistisista piirteistäni ja muusta semmoisesta.

Joo mulla sama. Olen aika nuori, ja sellainen perinteisesti ”hyvännäköinen” hoikka ja vaalea. Ulosantini on surkea. Todella surkea.

Olen vaativassa tehtävässä ja korkeassa asemassa, mutta pääsääntöisesti kaikki asiakkaat pitää mua sihteerinä vaikka todellisuudessa olen kaikkien seniori asiantuntijoiden johtaja ja ylin asiantuntija.

Vierailija
82/137 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan tiedä... ei oo kukaan koskaan sanonut niin ainakaan. Fiksuksi on usein sanottu ja koen itseni ainakin tarpeeksi fiksuksi enkä kyseenalaista sitä joten ehkä siksi en osaa huomata jos joku olettaa jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava = tyhmä.

Tai näin oletetaan.

No mutta sehän on totuus. Jos olisit fiksu et olisi antanut itsesi lihoa tai ainakin olisit laihduttanut. Lihavuus on näkyvin asia ihmisessä joka todistaa tyhmyydestä, ahneudesta ja laiskuudesta. 

Joko olet itse tyhmä, kun ajattelet noin tai sitten olet halpamainen trolli. Tosi pahasti sanottu toiselle. Tämä itseään lihavaksi kutsuva ei ole yhtään sen väheksyttävämpi tyyppi, kuin kukaan muukaan. Lihavuuteenkin voi olla monia eri syitä. Todella tyhmä pitää oikeasti olla, että tollaista kirjoittelee toisesta.

Juu juu, totuus sattuu. Ymmärrän kyllä että sulle on helpompaa haukkua totuuden ääneen sanojia kuin hyväksyä sitä että olet himojesi orja vailla mitään itsekuria ja normaalipainoisten silmissä kuvottava. 

Ei lihavat ole mun mielestä kuvottavia. Tuommoinen paska-asenne taas pilaa ihmisen.  

t. fitti

Vierailija
84/137 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava = tyhmä.

Tai näin oletetaan.

No mutta sehän on totuus. Jos olisit fiksu et olisi antanut itsesi lihoa tai ainakin olisit laihduttanut. Lihavuus on näkyvin asia ihmisessä joka todistaa tyhmyydestä, ahneudesta ja laiskuudesta. 

Joko olet itse tyhmä, kun ajattelet noin tai sitten olet halpamainen trolli. Tosi pahasti sanottu toiselle. Tämä itseään lihavaksi kutsuva ei ole yhtään sen väheksyttävämpi tyyppi, kuin kukaan muukaan. Lihavuuteenkin voi olla monia eri syitä. Todella tyhmä pitää oikeasti olla, että tollaista kirjoittelee toisesta.

Juu juu, totuus sattuu. Ymmärrän kyllä että sulle on helpompaa haukkua totuuden ääneen sanojia kuin hyväksyä sitä että olet himojesi orja vailla mitään itsekuria ja normaalipainoisten silmissä kuvottava. 

Arvasin, että sanot noin, että totuus sattuu. Mä oon kylläkin nuori hoikka mies ja tässä ei ole mitään aihetta arvostella toisia. Sä kuvotat mua tommoisella asenteella. Harvat ihmiset suututtaa minua, mutta sinä kuulut niihin. Ja jos sinä vetoat siihen, että minä olen inhottava sinua kohtaan niin siihen sanon: Sinä ansaitset samanlaista kohtelua, kuin minkälainen olet toisille. Arvostelen sinua nyt siksi, koska olet todella inhottava ihmiselle, jota et tunne tippaakaan.

Vierailija
85/137 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiossa oli pari kertaa sellainen tilanne, että opettaja yllättyi kokeen jälkeen kuinka hyvin se meni. Syynä tähän oli kuulemma se, että kun en puhunut paljon ja olin hiljaisempi sekä en viitannut niin hän jotenkin luuli etten tiedä asioista mitään. Hän ihmetteli sitä, että kuinka minun päässäni nyt niin paljon kaikkea asiaa liikkuu ja sanoi, että pitäisi alkaa puhumaan enemmän ja tuoda se myös julki. Tässä kaikessa ihmettelin vaan sitä, että eihän se kerro ihmisestä kuinka paljon hän asioista tietää jos vaan katsotaan sitä puheliaisuutta ja muuta persoonaa. Ei siitä pitäisi tehdä mitään päätelmiä. Jotenkin tuosta tuli sellainen olo, että minuakin pidettiin ihan typeränä aiemmin. Sekin on myös eri asia, että jos jokin aine on vaikea niin ei se silti tarkoita, että olisi kaikessa huono.

Minulle myös sanottiin noin. Nykyään avostetaan huomion kerjäämistä ja kilpaillaan siitä ja sen avulla. Näkyy somessa. Tuleeko suuna päänä olemisen korostus kasvatuksesta?

Vierailija
86/137 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle kertyisi kiloja lihavaksi asti, tutkisin kyllä itseäni ja omaa käytöstäni enkä etsisi syytä mystisestä vaivasta joka vaan lihottaa.

Itsereflektio ja rehellisyys itseään kohtaan kertoo myös älykkyydestä.

Vitamiinien ja raudanpuutos, kilpirahastestit ja perusverenkuvan voi otattaa yksityisessä labrassa ilman lähetettä, esim synlab.

Pyrkimys henkiseen kasvuun ja suurempaan ymmärrykseen itsestä ja maailmasta kertoo myös älykkyydestä.

Vierailija
87/137 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät ne toisia tyhmiksi luulee. Paperilta tai naamasta ei välttämättä näe, mikä ihminen on kyseessä.

Vierailija
88/137 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pukeutumisesta. Jos pukeudun tyylikkäästi (business casual), niin minua tervehditään usein, vastapuoli kuuntelee ja pitää minua älykkäänä. Jos pukeudun verkkareihin, minua tervehditään harvoin, vastapuoli ei kuuntele ja minua pidetään tyhmänä.

Stockmannin tavaratalo Helsingissä on hyvä paikka tehdä vertailua siitä, miten asiakkaan pukeutuminen vaikuttaa palvelutasoon. Tällä viikolla kävin ostoksilla "ykköset yllä" eli tyylikäs kauluspaita, tiukat farkut ja pitkä takki. Myyjät tervehtivät spontaanisti, kun kävelivät vastaan. Jos menen ostoksille verkkareissa, myyjät kohtelevat minua kuin ilmaa. 

Sama manipulaatio tehoaa myös parisuhdemarkkinoilla. Jos haluan välttää ei-toivottua huomiota (persaukisten miesten kömpelöt lähestymiset), niin tarvitsee vain pukeutua kuin bisnesnainen.

Vierailija
89/137 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukiossa oli pari kertaa sellainen tilanne, että opettaja yllättyi kokeen jälkeen kuinka hyvin se meni. Syynä tähän oli kuulemma se, että kun en puhunut paljon ja olin hiljaisempi sekä en viitannut niin hän jotenkin luuli etten tiedä asioista mitään. Hän ihmetteli sitä, että kuinka minun päässäni nyt niin paljon kaikkea asiaa liikkuu ja sanoi, että pitäisi alkaa puhumaan enemmän ja tuoda se myös julki. Tässä kaikessa ihmettelin vaan sitä, että eihän se kerro ihmisestä kuinka paljon hän asioista tietää jos vaan katsotaan sitä puheliaisuutta ja muuta persoonaa. Ei siitä pitäisi tehdä mitään päätelmiä. Jotenkin tuosta tuli sellainen olo, että minuakin pidettiin ihan typeränä aiemmin. Sekin on myös eri asia, että jos jokin aine on vaikea niin ei se silti tarkoita, että olisi kaikessa huono.

Minulle myös sanottiin noin. Nykyään avostetaan huomion kerjäämistä ja kilpaillaan siitä ja sen avulla. Näkyy somessa. Tuleeko suuna päänä olemisen korostus kasvatuksesta?

No itsehän olen paljon äänessä kun kyseessä on jokin turhanpäiväinen aihe, mutta jos mennään sitten asiaan niin oon usein hiljaa, koska vaikka tietäisinkin asiasta paljon, niin olen yleensä niin sellainen "asia voi olla näin koska a tai voi se olla niinkin koska b tai noinkin koska c". Kun harvoin on mitään yhtä ja oikeaa vastausta ja mielipidettä mihinkään. Tyydyn korjaamaan jos joku päästää ilmoille ihan selkeitä virheellisiä väittämiä.

Muistan lukiossa, miten minua pelotti viitata esim historian tunneilla, jos opettaja kysyi jotain mihin piti itse ajatella omilla aivoillaan. Minulla oli aina vastaus, mutta en uskaltanut vastata, jos se vastaus olisi ihan väärin. No, lopulta aina olisin ollut oikeassa, mutta en vaan saanut suutani auki. Minulle on usein naurettu, jos olen ajatellut vähän pidemmälle kuin muut. Hyvin saadaan ihmiset hiljennettyä sillä tavalla.

Vierailija
90/137 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luultu virallisen koulutuksen puuttumisen takia. 

Vierailija
91/137 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan!

Vierailija
92/137 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulle kertyisi kiloja lihavaksi asti, tutkisin kyllä itseäni ja omaa käytöstäni enkä etsisi syytä mystisestä vaivasta joka vaan lihottaa.

Itsereflektio ja rehellisyys itseään kohtaan kertoo myös älykkyydestä.

Vitamiinien ja raudanpuutos, kilpirahastestit ja perusverenkuvan voi otattaa yksityisessä labrassa ilman lähetettä, esim synlab.

Pyrkimys henkiseen kasvuun ja suurempaan ymmärrykseen itsestä ja maailmasta kertoo myös älykkyydestä.

Masennuskin voi aiheuttaa mielitekoihin.

Älykkyyttäkin on myös monenlaista.

Helppo sitä itse on huudella, jos ei itse kärsi...

Vierailija
93/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luullaan jatkuvasti. Johtuu autistisista piirteistäni ja muusta semmoisesta.

Joo mulla sama. Olen aika nuori, ja sellainen perinteisesti ”hyvännäköinen” hoikka ja vaalea. Ulosantini on surkea. Todella surkea.

Olen vaativassa tehtävässä ja korkeassa asemassa, mutta pääsääntöisesti kaikki asiakkaat pitää mua sihteerinä vaikka todellisuudessa olen kaikkien seniori asiantuntijoiden johtaja ja ylin asiantuntija.

Tuskin sinua tyhmänä pidetään, koska olet ylennyt jo nuorena, hyvännäköisenä ja vielä naisena kaikkien senioriasiantuntijoiden ylijohtajaksi😀

Vierailija
94/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Monet pitää minua viisaampana kuin oikeasti olen.

Vierailija
95/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia, viisaammaksi ja tyhmemmäksi.  Moni yrittänyt kävellä yli.

Vierailija
96/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen blondi. On kätevää piiloutua tämän blondimaskin taakse. Tarkkailla ihmisiä ja olla aina askeleen edellä. Näytellä hidasta ja tyhmää.

Joskus " lipsahtaa" ja joku huomaakin, että "tuollahan on aivot"

Vierailija
97/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun heti todettakoon, että ei koske kaikkia ihmisiä seuraava kirjoitus. Silti. Jatkuvasti. Olen naiskoodari. Lisäksi noin kolmekymppinen, akateeminen ja ihan nätti. Habitus on tavallinen ja poikkean ulkoisesti aika lailla stereotyyppisestä koodarista. Kuulen ei koodareilta, esim. asiakkailta, usein esimerkiksi sellaisia kommentteja, että ai mä oon luullut, että koodaaminen on vaikeeta, mut teethän sinäkin sitä. Tai, että koodaaminen on suorittavaa työtä, jota nykyään lapsetkin osaavat. Jännittävästi myös naiset vähättelevät älyäni eikä se porukka ole mikään pieni otanta väestöstä.

Osa miehistä on todella asenteellisia örmyjä eivätkä kuuntele töissä ja kun sitten usein huomataan, että olin alun perin oikeassa ottavat kunnian ja idean itselleen. Lisäksi osa miehistä pitää henkilökohtaisena viihdykkeenään, "kun vaimo ei kotona ymmärrä" ja kun sanoo ettei kiinnosta mikään säätö niin kanssani ei haluta enää tehdä töitä, koska olen niin tyhmä ja vaikea.

Ymmärrän, että nämä ihmiset ovat ennakkoluulojensa vankeja ja heillä on omia ongelmia enkä ota henkilökohtaisesti.

Jos sitä aina välillä löytää mukavia tyyppejä ja pääsee kivaan projektiin niin muistaa miksi alun perin alalle hakeutui.

Vierailija
98/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi miespuolinen hammashoitaja lässytti minulle kuin lapselle.

Taisi luulla joksikin kehitysvammaiseksi...

Kun kävin toisen kerran, ei enää lässyttänyt.

Vierailija
99/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisikaan luulla. Pääsen aina yllättämään sillä saralla, jopa itseni.

Vierailija
100/137 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeydyn tahallaan aina tietämättömäksi, vaikak todellisuudessa tiedän takuulla enemmän kaikesta mahdollisesta kuin 99% tämän tuhotun hyvinvointivaltion lammasapinoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi