Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen syrjäytynyt nuori. Kysyttävää?

Vierailija
17.04.2014 |

ev

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päädyit tuohon?

Vierailija
2/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, minulla on kysyttävää. Ala uskoa itseesi, nyt! Voit saavuttaa elämässäsi käytännössä mitä vaan. Ihmisen potentiaali on rajaton. Katso vaikka: http://sixpack6pack.blogspot.fi/2014/04/uskon-ja-tahdonvoiman-merkitys.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:58"]

Miten päädyit tuohon?

[/quote]

Ongelmallinen lapsuus, motivaation puute, masennus ja lopulta päihteet. -ap

Vierailija
4/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:00"]

On, minulla on kysyttävää. Ala uskoa itseesi, nyt! Voit saavuttaa elämässäsi käytännössä mitä vaan. Ihmisen potentiaali on rajaton. Katso vaikka: http://sixpack6pack.blogspot.fi/2014/04/uskon-ja-tahdonvoiman-merkitys.html

[/quote]

Miksi et sitten kysynyt mitään? - ohis

Vierailija
5/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aivan kamalaa lässytystä. Noilla ihmisillä ei ole hajuakaan siitä elämästä, mitä toiset ovat päätyneet elämään. On pikkuisen eri asia treenata itselleen kiinteät pakarat kuin muuttaa käytännössä koko lähipiiri, paikkakunta, elämäntyyli, arjen rytmi, jne. Kiitos kuitenkin, kaunis ajatus. -ap

Vierailija
6/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluaisit opiskella? Tai tehdä työksesi?

Vierailija
7/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on perheesi?

Vierailija
8/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko jostain apua, terapiaa, aa?

Vierailija
9/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ystäviä?

Vierailija
10/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:18"]

Mitä haluaisit opiskella? Tai tehdä työksesi?

[/quote]

Moni ala kiinnostaa, kuten sairaanhoitaja tai toimittaja, mutta motivaationi ei vaan riitä opiskeluun paria kuukautta pidemmälle. Toki tilanne elää koko ajan, ja toivon, että elämäni pääsee vielä raiteilleen, ja voisin jättää hyvästit nykyiselle elämälleni. -ap

Vierailija
11/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:18"]

Millainen on perheesi?

[/quote]

Päälle päin tavallinen, keskiluokkainen neljän lapsen ydinperhe. Vanhemmillani on kuitenkin ei-hirveän-vakavia hoitamattomia mielenterveysongelmia sekä ajoittain myös lieviä päihdeongelmia, jotka varmasti vaikuttivat psyykkiseen kehitykseeni. Muista lapsista tuli kuitenkin normaaleja, koulutettuja ja työssäkäyviä aikuisia. -ap

Vierailija
12/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:19"]

Saatko jostain apua, terapiaa, aa?

[/quote]

Tapaan välillä paikkakuntani nuorisotyöntekijää. Kävin nuorempana terapiassakin, ja hyödyin siitä jonkin aikaa. Sitten tuntui, että en saanut enää mitään irti ja lopetin. Olen hakeutunut terapiaan kerran myöhemminkin, mutta kemiat eivät kohdanneet. En jaksanut lähteä etsimään uutta terapeuttia. Osaan käsitellä ongelmiani muillakin keinoilla ja menneisyyden solmukohdat on saatu auki, joten en koe, että terapia olisi nyt välttämätöntä. -ap

Vierailija
13/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:19"]

Onko sinulla ystäviä?

[/quote]

Periaatteessa kyllä, mutta pidän häneen aika harvoin yhteyttä, koska välimatkaa on sekä fyysisesti että henkisesti. Renttuseuraa minulla kyllä on, mutta en pidä heitä oikeina ystävinäni; pikemminkin yksinäisyyden lievittäjinä, välttämättömänä pahana, joita en tapaisi, jos olisi yhtään varaa valita. -ap

Vierailija
14/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko chicago iida?

Vierailija
15/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:56"]

Oletko chicago iida?

[/quote]

En. -ap

Vierailija
16/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syytät tilanteestasi muita paitsi itseäsi? Näyttää siltä, että olet syrjäyttänyt ihan itse itsesi, kun et halua etkä viitsi yrittää muuttaa tilannettasi. Toivottavasti kasvat nopeasti aikuiseksi ja tajuat ottaa itseäsi niskasta kiinni.

Vierailija
17/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko määritellä tarkemmin? Mitä tarkoittaa, että olet syrjäytynyt? Tunnettko itsesi syrjäytyneeksi? Eli määrittelitkö itse itsesi vai tuloiko määritelmä ulkopuolelta?

Vierailija
18/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:04"]

[/quote]

Aivan kamalaa lässytystä. Noilla ihmisillä ei ole hajuakaan siitä elämästä, mitä toiset ovat päätyneet elämään. On pikkuisen eri asia treenata itselleen kiinteät pakarat kuin muuttaa käytännössä koko lähipiiri, paikkakunta, elämäntyyli, arjen rytmi, jne. Kiitos kuitenkin, kaunis ajatus. -ap

[/quote]Tais omaa blogiaan mainostaa, eipä ollut muuten blogiin kommentoitu. Ootko ajatellu lopettaa päihteet? kysyn mä

Vierailija
19/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 16:12"]Miksi syytät tilanteestasi muita paitsi itseäsi? Näyttää siltä, että olet syrjäyttänyt ihan itse itsesi, kun et halua etkä viitsi yrittää muuttaa tilannettasi. Toivottavasti kasvat nopeasti aikuiseksi ja tajuat ottaa itseäsi niskasta kiinni.[/quote]

Huh, missä kohtaa olen syyttänyt muita? Kuten sanoin, sisaruksistani on kaikista tullut kunnon kansalaisia, joten vanhempiani en tosiaankaan voi syyttää. Ihan itse minä kouluni olen keskeyttänyt ja kaljapulloon tarttunut.

On totta, että pystyisin varmasti muuttamaan elämäni, jos tahtoa ja uskoa vaan riittäisi, vaikka vaikeaa se varmasti olisi. Mutta mitä tehdä, kun sitä motivaatiota ei ole tarpeeksi? Kun viimeistään pari kuukautta siitä, kun on yrittänyt saada elämänsä kuntoon, tulee sellainen hällä väliä- olo ja vastustamaton halu palata takaisin tuttuun, turvalliseen ja mukavaan entiseen elämään? Ns. normaali elämä ei tunnu tarjoavan minulle tarpeeksi, että valitsisin sen ja kaiken sen vaivannäön.

Toivottavasti sinäkin joku päivä vielä opit ymmärtämään erilaisia ihmisiä ja tilanteita. Ajattelutapasi on aika mustavalkoinen. -ap

Vierailija
20/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:56"]

Oletko chicago iida?

[/quote]

Ohis mutta mistä vitusta on lähtenyt oletus että Iida olisi jotenkin syrjäytynyt? Iida opiskelee yliopistossa, tekee käännöstöitä ohessa, hänellä on hyvä perhetausta ja omistusasunto alle 25-vuotiaana. Mua suoraansanottuna vituttaa lukea päivästä toiseen kuinka Iida on päihteiden väärinkäyttäjä, syrjäytynyt, sossupummi ja vaikka mitä, vaikka hänen elämänsä on mallillaan. Paremmin kuin esimerkiksi minulla 21-vuotiaana.