Miksi joidenkin äitien pitää niin näyttävästi imettää,
kaivavat nännin esiin rumista äitiysliiveistään ihan missä vaan, ja kuvittelevat että se on jotenkin sallittua? On se ymmärrettävää imettää omaa lastaan (olen itse imettänyt kolme lasta) mutta hei, pieni häveliäisyys kuuluu kohteliaisuuteen. En mä halua edes itse äitinä saada näkymää suppilomaiseen märkään nänniin, josta roiskahtelee maitoa ympäri lattioita, yöks!
Kommentit (174)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 11:56"]
Veikkaan, että nämä dramatisoivat julki-imettäjät ovat niitä, jotka lapsen saatuaan hävittävät kaiken muunkin kyvyn huomioida kanssaihmisiä, sillä se oma lapsi saa tehdä MITÄ VAIN. Lapsi saa rääkyä vaikkapa kirkossa, toisten häissä tai hautajaisissa ja se on suloista, lapsi saa ronkkia vieraiden ihmisten ruokia ja vartaloita ja se on suloista, lapsi saa räkiä, sylkeä ja puklia minne sattuu ja se on suloista, lapsen kakka ja pierut paikasta riippumatta ovat suloisia jne. Koska MINULLA on lapsi, niin minun ja tietysti minun lapseni tarpeet menevät aivan kaikkien muiden maailman asioiden edelle.
Imettäminen on luonnollista, mutta kyllä se sen häveliäisyys ja siihen suhtautuminen lähtee imettäjästä itsestään, ei kanssaihmisistä, jotka osoittavat paheksuntaa. Itse on käsitettävä mikä sopii, ei michelinravintoloissa voi ottaa tissiä esiin, kauppakeskuksen syrjäisemmässä nurkassa harson alla hädän tullen se voi olla ennemmin ok. Tilannetajun ja ennakoinnin puute tuntuu olevan monilla mammoilla enemmän sääntö kuin vakio.
[/quote]
Sori, mutta kyllä lapsen tarpeet ajavat aikusten tarpeiden edelle, oli paikka vaikka paavin ruokapöytä :D Ja mites meinasit puklut ja paskat estää tulemasta "väärässä paikassa"? Tulppaat kakaran umpeen? Besides, ne hoitohuoneet ei todellakaan oo imetystä varten, ihan vaan senki takia että siellä vaihdetaan vaippoja. Kahviloissa jne on mukavia sohvia sen hoitohuoneen nurkkaan tungetun hepposen tuolinrämän sijasta, ja harso+imetysliivit ja tarkoitukseen sopiva paita luulis jokaiselta äidiltä löytyvän että säästetään kanssaihmisten hermoja. Sitäpaitsi, naiset omien kokemuksien mukaan on niitä, jotka tuijottaa "pahalla silmällä" vaikka kuinka olisi harso eikä mitään mistään näy, miehet vaan kävelee pokkana ohi ja kattelee seinille... :D
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:02"]
Muuten ok, mutta miksi sen äidin pitäisi kammeta sinne kauppakeskuksen syrjäisimpään nurkkaan imettämään, kuin joku varas konsanaan? Huivi tai harso peittona voi imettää huomaamattomasti missä vain, eikä silloin sitä imetystä huomaa kukaan muu, kuin sellainen, joka kyttäämällä kyttää, mitä muut tekee.
[/quote]
Niin juuri, se huivi tai harso peittona, tai jos sellaista ei ole mukana, niin sitten siirtyy vähän syrjempään. Mikä siinä on niin vaikea tajuta?
[/quote]
Ei mitään, tajuatko, että vastasin vanhempaan viestiisi, jossa et avannut tuota asiaa sen kummemmin, joten siinä vaiheessa en voinut tietää, mitä mahdoit tarkoittaa tuolla syrjään vetäytymisellä? Tuo tarkentava kirjoitus tuli samaan aikaan, kun vastasin edelliseen, en minä nyt jumantsuikka mikään ajatustenlukija tai ennustaja ole :D.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:08"]
:D :D Kiitos, kun piristit päivääni, julkipiereskelijä. Ihan mahtavia nää sun argumentit :D Aijai, kyllä taas jaksaa.
[/quote]
No kuten sanotaan, niin hulluilla on halvat huvin. Ole hyvä :)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:04"]
Miksi se kalahti, jos olen lapseton :D? Kai tästä asiasta saa muutkin puhua ja muodostaa mielipiteitä, kuin äidit?
[/quote]
Mistä lähtien mielipide on vaatinut omaa kokemusta asiasta? Ja ne mielipiteensä voi myös esittää ihan asiallisesti eikä av-mammalle tyypilliseen tapaan vastapuolen haukkumalla.
[/quote]
Missä olen haukkunut vastapuolta? Kysynyt kysymyksen, missä näitä tissien läväyttäjiä tapaa ja miten usein? Onko se haukkumista? Asiallista keskustelua av:lla on kyllä turha odottaa. Täällä paisutellaan ja liioitellaan niin paljon kuin mahdollista, vastataan ihmisille töykeimmällä mahdollisella tavalla ja etsitään kalikan kalahtamisia. Haukkuminen on yleistä.
Teet niin tai näin, se on aina väärinpäin, ainakin jos on imetyksestä kyse. Imettää pitäisi, mutta sitten kun sitä teet, niin paikkaa et löydä, kun paheksutaan. Vaikka rauhassa istut paikassa, mikä ei ole keneltäkään pois ja yksikään nänni tai paljas iho ei näy, niin jo pelkkä ajatus kuvottaa joitakin.
Sitten kun menet sinne vessaan, niin mummot raapii ovea ja kailottaa kovaan ääneen, että jopas jollakin kestää ja onkohan se pyörtynyt, missä on vartija?! Hoitohuoneeseen kun menet, niin muut äidit on harmissaan, että voihan sen imettää muuallakin, eikä viedä tilaa kakkaisilta vauvoilta.
Sitten jos jäät kotiin imetysajaksi, eli vuodeksi tai yli, niin johan kaatuu seinät päälle ja masennus iskee. Sitä en suosittele kenellekkään.
Jos maito annetaan tuttipullosta, niin sekin on paha asia. Joidenkin mielestä.
Eli miten miellyttää kaikkia? Ei siten mitenkään. Mites olis jos vain annetaan äitien imettää siellä missä ja miten parhaaksi näkevät? Äitiys ei ole muutenkaan mitenkään kovin helppo tehtävä, joten kaikki tuki ja kannustus on tarpeen. Pienestä ihmistaimesta ja hänen parhaastaan on kuitenkin kyse.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:28"]
Minullakin on kolme lasta ja kaiken maailman tapahtumissa, leikkipaikoissa, perhekerhoissa jne jne on todella tullut pyörittyä enkä ikinä ole tuollaista spektaakkelia nähnyt.
[/quote]
Kerran näin Isossa Omenassa ihan siinä kävelykadulla apteekin edessä, kun lihava mamma kaivoi häpeilemättä rupisen tissinsä esiin ja alkoi työntämään nänniä vauvansa suuhun. Kyllä tulin miettineeksi, että aika kehari täytyy olla, jos ei tuota voi mennä hieman sivumpaan tekemään.
Me muut nyt emme halua välttämättä katsella teidän levinneitä ruskea nännisiä, ja lipeäkalan värisiä imetys-suonitissejä vaikka kuinka niitä tyrkytätte näytille, kiitos vaan. Ne näyttävät lähinnä paistamattomalle seitille.
Jos jollain vaaleanpuna nänniset kiinteät rinnat joissa ei lasta ryystämässä niin ne voi tuoda näytille. Tämä siis miespuolisen mielipide asiasta.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:09"]
Sori, mutta kyllä lapsen tarpeet ajavat aikusten tarpeiden edelle, oli paikka vaikka paavin ruokapöytä :D Ja mites meinasit puklut ja paskat estää tulemasta "väärässä paikassa"? Tulppaat kakaran umpeen? Besides, ne hoitohuoneet ei todellakaan oo imetystä varten, ihan vaan senki takia että siellä vaihdetaan vaippoja. Kahviloissa jne on mukavia sohvia sen hoitohuoneen nurkkaan tungetun hepposen tuolinrämän sijasta, ja harso+imetysliivit ja tarkoitukseen sopiva paita luulis jokaiselta äidiltä löytyvän että säästetään kanssaihmisten hermoja. Sitäpaitsi, naiset omien kokemuksien mukaan on niitä, jotka tuijottaa "pahalla silmällä" vaikka kuinka olisi harso eikä mitään mistään näy, miehet vaan kävelee pokkana ohi ja kattelee seinille... :D
[/quote]
Niin no kukaanhan täällä ei ole puhunut siitä että vauvaa pitäisi nälässä pitää. Imettämisen voi vaan hoitaa hiukan korrektimminkin, huivin alla tai syrjemmässä. Varmasti voi myös paavinpöydästä poistua hetkeksi aikaa.
Hei haloo, nää jokapaikan imettäjät on niitä joiden perheistä tehdään muutenkin ylivoimaisesti eniten lastensuojeluilmoituksia, joten voidaan päätellä siitä että millaisia nää äidit oikeasti on luonteeltaan....
Kellään ei ole antaa esimerkkejä, missä tapaa niitä kyttääviä, rintojaan esitteleviä mammoja, jotka läväyttävät suurieleisesti tissit tiskiin imetystä varten, mutta silti näistä esityksistä täällä puhutaan, kuin tämä olisi jotenkin yleistäkin? Eikä kukaan vastaa, miten usein on törmännyt tällaiseen suurieleiseen julki-imettäjään? Jos tällainen on kovinkin yleistä, niin luulisi olevan helppo vastata vaikka siihen, miten usein suurinpiirtein törmää tällaiseen imettäjään? Tämä ihan oikeasti kiinnostaa, koska itse en ole törmännyt yhteenkään ja hämmästelen, jos joku törmää tällaiseen tapahtumaan harva se päivä.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:12"]
Missä olen haukkunut vastapuolta? Kysynyt kysymyksen, missä näitä tissien läväyttäjiä tapaa ja miten usein? Onko se haukkumista? Asiallista keskustelua av:lla on kyllä turha odottaa. Täällä paisutellaan ja liioitellaan niin paljon kuin mahdollista, vastataan ihmisille töykeimmällä mahdollisella tavalla ja etsitään kalikan kalahtamisia. Haukkuminen on yleistä.
[/quote]
Siinä kun totesit että pieremisen ja imettämisen rinnastaminen rinnastaminen kertoo argumentista kaiken olennaisen... Ja sinähän tuon ehditkin jo sanoa, että av:lla on turha asiallista keskustelua odottaa ;)
En minäkään ime mieheni penistä julkisilla paikoilla, ja silti tämä on minun oikeus, minun tarpeeni hyvän parisuhteen ylläpitämiseksi ja meille maailman luonnollisin asia.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:28"]
Minullakin on kolme lasta ja kaiken maailman tapahtumissa, leikkipaikoissa, perhekerhoissa jne jne on todella tullut pyörittyä enkä ikinä ole tuollaista spektaakkelia nähnyt.
[/quote]
Kerran näin Isossa Omenassa ihan siinä kävelykadulla apteekin edessä, kun lihava mamma kaivoi häpeilemättä rupisen tissinsä esiin ja alkoi työntämään nänniä vauvansa suuhun. Kyllä tulin miettineeksi, että aika kehari täytyy olla, jos ei tuota voi mennä hieman sivumpaan tekemään.
[/quote]
Kerran? Ja siitä yhdestä kerrasta elämäsi aikana pitää nostaa näin suuri haloo?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:17"]
Kellään ei ole antaa esimerkkejä, missä tapaa niitä kyttääviä, rintojaan esitteleviä mammoja, jotka läväyttävät suurieleisesti tissit tiskiin imetystä varten, mutta silti näistä esityksistä täällä puhutaan, kuin tämä olisi jotenkin yleistäkin? Eikä kukaan vastaa, miten usein on törmännyt tällaiseen suurieleiseen julki-imettäjään? Jos tällainen on kovinkin yleistä, niin luulisi olevan helppo vastata vaikka siihen, miten usein suurinpiirtein törmää tällaiseen imettäjään? Tämä ihan oikeasti kiinnostaa, koska itse en ole törmännyt yhteenkään ja hämmästelen, jos joku törmää tällaiseen tapahtumaan harva se päivä.
[/quote]
Lukutaidotonko olet? Tuonne edelliselle sivulle kirjoitin oman kokemukseni kun jollekin on noin sydämen asia se tietää.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:12"]
[/quote]
Siinä kun totesit että pieremisen ja imettämisen rinnastaminen rinnastaminen kertoo argumentista kaiken olennaisen... Ja sinähän tuon ehditkin jo sanoa, että av:lla on turha asiallista keskustelua odottaa ;)
[/quote]
Koska minusta pieremisen ja imettämisen rinnastaminen ei vain toimi. Pidän sitä älyttömänä vertauksena. Se ei ole haukkumista, se on mielipide siitä, että minusta pieremisestä ja imettämisestä ei voi edes puhua samana päivänä. Se ei ole asiallinen vertauskuva.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:18"]
En minäkään ime mieheni penistä julkisilla paikoilla, ja silti tämä on minun oikeus, minun tarpeeni hyvän parisuhteen ylläpitämiseksi ja meille maailman luonnollisin asia.
[/quote]
Ihmiset vertaa peniksen imemistä ja pieremistä imettämiseen? Ihan oikeasti?
[/quote]
Kuinka usein sitten pitäisi törmätä, että saisi paheksua näytösimettäjiä? Poikkean usein, melkein pävittäin lounasaikaan eräässä kahvilassa, ja kyllä siellä suunnilleen kerran viikossa joku imettää oikein näyttävästi. En ole kiinnittänyt huomiota onko aina sama imettäjä, voi ollakin. Tuntuu vain, että tuollaisessa tilanteessa joillakin tärkeämpää kuin ruokkia lapsensa on päästä imettämään mahdollisimman julkisesti.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:22"]
Koska minusta pieremisen ja imettämisen rinnastaminen ei vain toimi. Pidän sitä älyttömänä vertauksena. Se ei ole haukkumista, se on mielipide siitä, että minusta pieremisestä ja imettämisestä ei voi edes puhua samana päivänä. Se ei ole asiallinen vertauskuva.
[/quote]
Sen voit sitten ilmaista kertomalla tuon asian, etkä nonsoleeraamalla koko kommenttia ja toisen vastaavaa mielipidettä. :D:D Ja ollaanpas sitä nyt hienopieruja :D Imettämisestä ja pieremisestä ei voi puhua samana päivänä :) Haloo, molemmat ihan luonnollisia tarpeita, jotka täytyy täyttää.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:19"]
[/quote]
Lukutaidotonko olet? Tuonne edelliselle sivulle kirjoitin oman kokemukseni kun jollekin on noin sydämen asia se tietää.
[/quote]
Jos kerta sinä osaat lukea, osaat varmasti vastata siihen olennaiseen kysymykseen, että miten usein olet törmännyt tällaiseen häiritsevään toimintaan? Kerran elämässäsi? Peräti kahdesti? Miten yleistä tällainen toiminta oikeasti on?
En suoraan sanottuna osaa erottaa, mitkä täällä ovat niitä todellisia kokemuksia, koska tarinat rupisista nänneistä ja läskitisseistä kerronnallisesti eivät kuullosta kovin uskottavilta. Nämä jutut on kerrottu täällä siihen tyyliin, että väkisinkin tulee mieleen, että miten paljon kertoja on lisännyt omaa tarinaansa joukkoon ja hieman värittänyt juttuja. Tulee rehellisesti sanottuna sellainen olo, että muutama ihminen provoilee tahallaan.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:05"]
Luulisi, että on itselleen ja lapsellekin mukavampaa ja rauhallisempaa imettää hieman sivummalla.
[/quote]
Lapselle toki paras mahdollinen tilanne SYÖDÄ RAUHASSA mutta kun sen äipän on nähtävästi ihan pakko tehdä siitä tilanteesta kamala numero jokaiselle ohikulkijalle tai maksavalle asiakkaalle.