Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joidenkin äitien pitää niin näyttävästi imettää,

Vierailija
17.04.2014 |

kaivavat nännin esiin rumista äitiysliiveistään ihan missä vaan, ja kuvittelevat että se on jotenkin sallittua? On se ymmärrettävää imettää omaa lastaan (olen itse imettänyt kolme lasta) mutta hei, pieni häveliäisyys kuuluu kohteliaisuuteen. En mä halua edes itse äitinä saada näkymää suppilomaiseen märkään nänniin, josta roiskahtelee maitoa ympäri lattioita, yöks!

Kommentit (174)

Vierailija
101/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKILLA IHMISILLÄ ON NÄNNIT, miksi se joitain niin inhottaa? Miehet kulkevat kaupungilla nännit paljaina, oikein keikistelevät, usein kuppikokokin on vähintään C tai D, karvaisen kaljamahan kanssa siinä oikein hyllyvät menemään, miksi sitä ei paheksuta?

Vierailija
102/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julki-imetys on aivan varmasti joku suomalaisten pellossa kasvaneiden juntti-ihmisten juttu, sillä koskaan en ole nähnyt suomenruotsalaisen imettävän julkisilla paikoilla. Harvemmin he kantavat pieniä vauvoja mukanaan minnekään, mutta kukapa sieltä Espoon hienosta monen sadan neliön rantatalosta minnekään markettiin tai kahvilaan viitsii vauvaa lähteä kuskaamaan, kulkutautien keskelle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:52"]

KAIKILLA IHMISILLÄ ON NÄNNIT, miksi se joitain niin inhottaa? Miehet kulkevat kaupungilla nännit paljaina, oikein keikistelevät, usein kuppikokokin on vähintään C tai D, karvaisen kaljamahan kanssa siinä oikein hyllyvät menemään, miksi sitä ei paheksuta?

[/quote]

Kyllä paheksutaan, mikään ei ole junttimoukkamaisempaa kuin mies joka riisuu paitansa esim. ravintolan terassilla!

Vierailija
104/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:36"]

Niin...tarinassasi oli kyse samasta naisjoukosta, joka toimii näin, ei lukemattomista eri ihmisistä. Ongelmatapauksia löytyy ja niiden voi joko antaa häiritä, tai antaa asian olla. He eivät selkeästi aio muuttaa käytöstään, joten mitä siinä vaiheessa voi tehdä?

[/quote]

Ja minunko henkilökohtaisesti pitäisi nähdä "lukemattomia ihmisiä" tekemässä tuota, jotta se olisi ongelma? Oli tuolla joku toinenkin joka näki kahvilassa jonkun/joidenkin äitien imettämässä näytöstyyliin, ja sitten tuo Stockan kenkäpenkin imettäjä. Varmaan myöskin ap:lla on omakohtaisia kokemuksia, kun kerran aloituksen teki. Siinähän niitä sinulle oli tiivistettynä tässä keskustelussa- onhan noita jo muutama tässä vajaan tunnin aikana tullut.   

Vierailija
105/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te julkipaikkaimettäjät oikeasti ajattele että mitä SE LAPSENNE ajattelisi teistä kun te teette sitä????! Kun kerrotte sille vanhempana että hih hih siinä sinäkin roikut tissiä imemässä kun käytiin kavereiden kanssa Stokkan kahvilassa ja siinä ne ihmiset vaan ihmetteli että onpa sillä potralla pojalla nälkä? Luuletteko että lapsi pitää sitä mahtavana saavutuksena ja saatte vuoden äiti-palkinnon? Tuskin!

Vierailija
106/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen julki-imettäjä. Aika sujuvasti imetän missä vain. Harso olalle ja eväät suuhun. Kukaan ei varmasti näe mitään, niin miksi ihmisiä ällöttää pelkkä tieto imetyksestä? Kuten tuossa mainittiin, on aikalailla päänsisäinen ongelma joillekin.

Enkä ikimaailmassa menisi lastenhoitohuoneeseen vaipparoskan sekaan imettämään tai vessaa varaamaan. Itseä kuvottaisi syödä vessassa pahassa hajussa ja suolistoperäisten bakteerien keskellä niin vielä vähemmän vauvan veisin sinne syömään! Ja vaikka on isompikin vauva, niin äkkiä siinä 10min vierähtää kaivaa harsot ja muut esiin niin en kyllä kehtaisi vessaa varata.

Suurinta osaa ällöttää TIETO imetyksestä, ei se tissin näkeminen. Itse useimmiten olen nähnyt kaltaisiani häveliäitä harso-imettäjiä ja ei sieltä mitään näy vaikka juuri tämän aiheen takia olen joskus oikein yrittänyt kurkistella :)

Spektaakkeli-imetykseen en minäkään ole törmännyt ikinä :D

Vierailija
107/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:17"]

Kellään ei ole antaa esimerkkejä, missä tapaa niitä kyttääviä, rintojaan esitteleviä mammoja, jotka läväyttävät suurieleisesti tissit tiskiin imetystä varten, mutta silti näistä esityksistä täällä puhutaan, kuin tämä olisi jotenkin yleistäkin? Eikä kukaan vastaa, miten usein on törmännyt tällaiseen suurieleiseen julki-imettäjään? Jos tällainen on kovinkin yleistä, niin luulisi olevan helppo vastata vaikka siihen, miten usein suurinpiirtein törmää tällaiseen imettäjään? Tämä ihan oikeasti kiinnostaa, koska itse en ole törmännyt yhteenkään ja hämmästelen, jos joku törmää tällaiseen tapahtumaan harva se päivä.

[/quote]

Kuinka usein sitten pitäisi törmätä, että saisi paheksua näytösimettäjiä? Poikkean usein, melkein pävittäin lounasaikaan eräässä kahvilassa, ja kyllä siellä suunnilleen kerran viikossa joku imettää oikein näyttävästi. En ole kiinnittänyt huomiota onko aina sama imettäjä, voi ollakin. Tuntuu vain, että tuollaisessa tilanteessa joillakin tärkeämpää kuin ruokkia lapsensa on päästä imettämään mahdollisimman julkisesti.

[/quote]

Tästä aloituksesta ja muutenkin näistä puheista saa sellaisen kuvan, että tämä on jo suuri ongelma Suomessa. Et tiedä, onko kyseessä sama imettäjä, vaikka käyt samassa paikassa ja törmäät usein samaan ilmiöön, asia häiitsee sinua? Tottakai saat tästä asiasta valittaa vaikka maailman tappiin asti, en minä sitä kiellä. Ihmettelen vain. Ihmiset törmäävät jatkuvasti elämässään sellaisiin ihmisiin, jotka eivät käyttäydy sen mukaan, mitä ihminen itse toivoisi muiden käyttäytyvän. Kannattaako niitä marginaalitapauksista kuitenkaan puida viikko tolkulla ja yleistää, että tämä olisi kovinkin yleistä? Minusta ei.

[/quote]

Minulla ei ole tapana tuijottaa näytösimettäjääkään niin kauan, että mahdollisesti tunnistaisin hänet seuraavalla kerralla, enkä aio tuijottaa jatkossakaan.

Huvittavaa, että syytät muita yleistämisestä, mutta silti yleistät itsekin. "Valittaa vaikka maailman tappiin", "puida viikko tolkulla" jne. Ei käynyt mielessäsi, että aloitus koski näytöksenkaltaista julki-imetystä, joten siitä tässä tietysti keskustellaan. Ja se että keskustellaan aloituksen aiheesta ei suinkaan tarkoita, että aihe olisi keskustelijoiden mielessä 24/7.

Mielenkiintoista on sekin, ettei kukaan ole osannut kertoa (järkevää) syytä showimetykselle, vaikka sitä kovasti puolustellaan. Huomaamatonta, huivin tms. suojassa tapahtuvaa imetystä tässä nimittäin ei ole pidetty pahana.

Vierailija
108/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on typerä provo, eikä provoa kannattaisi ruokkia, mutta en ole ikinä eläissäni nähnyt rintoja esittelevää imettäjää. Aivan kainosti imettävät kaikki, ja niin minäkin.

Vierailija
109/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä näin pari vuotta sitten julki-imettäjän katsastusasemalla, istui siinä tissi paljaana hallin puolella jollain likaisella penkillä 3-4 metriä lähimmästä autosta, yritti selvästi kerjätä katsastusmiesten huomiota vaikka nämä ei näyttäneet huomioivan, vaan yksikin puisteli päätään. Kävelin ohi kun menin viemään oman autoni rekisteriotetta, ja minulle tuli huono olo ja päänsärkyä siinä hallissa kun hetken paperien käsittelyä odotin koska siellä haisi pakokaasu eli ilmeisesti se poistoputki vuoti ja oli muutenkin tosi likaista, eli onko tuo nyt fiksuin mahdollinen paikka imettää vauvaa tai viedä tuollaiseen paikkaan ylipäätään? Sillä lapsella todetaan aivan varmasti vielä astma ja migreeni tuon takia, jos ei ole todettu jo!!!

Vierailija
110/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen imettänyt sovituskopeissa ja pyytänyt kyseisen liikkeen myyjältä luvan. Toki jos on ollu ruuhkaisaa, niin kyllä olen imettänyt vessassakin. En koskaan lastenhoitohuoneessa, koska tiedän tunteen kun odottelet pääseväsi vaipanvaihtoon...viimeksi odottelin 10minuuttia ja sieltä tuli ulos herra puku päällä paskalta. Vieressä olisi ollut iso miesten wc.. Että näin.

Vierailija
111/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla sairas ihminen jos imettäminen liittyy omassa päässä seksiin. Jos se inhottaa että äiti ruokkii vauvaansa niin mihin se liittyy? Onko se se että vauva imee? Vai yleensäkin että mitä se vauva imee, eli tissiä, ja tissejä pidetään seksiin liittyvinä? Tuleeko vauvan tissin imemisestä se mieleen kun itse seksiä harrastasessasi miehesi imee sinun tissejäsi, ja se inhottaa? Jos imetystä verrataan julkiseen seksin harrastamiseen, täytyy olla todella pervo mieli.

Vierailija
112/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT antaa todennäköisimmin pulloa. Tutkitusti kouluttautuneet äidit imettävät pitkään, matalasti kouluttautuneet tai ei ollenkaan kouluttautuneet antavat korviketta.

Vierailija
113/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:04"]

Tämä on typerä provo, eikä provoa kannattaisi ruokkia, mutta en ole ikinä eläissäni nähnyt rintoja esittelevää imettäjää. Aivan kainosti imettävät kaikki, ja niin minäkin.

[/quote]

Ja koska sinä et ole nähnyt, sellaisia ei olekaan.

Vierailija
114/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:16"]

Pitää olla sairas ihminen jos imettäminen liittyy omassa päässä seksiin. Jos se inhottaa että äiti ruokkii vauvaansa niin mihin se liittyy? Onko se se että vauva imee? Vai yleensäkin että mitä se vauva imee, eli tissiä, ja tissejä pidetään seksiin liittyvinä? Tuleeko vauvan tissin imemisestä se mieleen kun itse seksiä harrastasessasi miehesi imee sinun tissejäsi, ja se inhottaa? Jos imetystä verrataan julkiseen seksin harrastamiseen, täytyy olla todella pervo mieli.

[/quote]

Sorry mutta viestisi meni kyllä ihan ohi maalin. Jos olisit viitsinyt lukea ketjun ensin, niin olisit huomannut, että täällä lähes kaikki ovat samaa mieltä kanssasi. Imettäminen julkisellakin paikalla on täysin ok ja luonnollista.

Vierailija
115/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:05"]Minäpä näin pari vuotta sitten julki-imettäjän katsastusasemalla, istui siinä tissi paljaana hallin puolella jollain likaisella penkillä 3-4 metriä lähimmästä autosta, yritti selvästi kerjätä katsastusmiesten huomiota vaikka nämä ei näyttäneet huomioivan, vaan yksikin puisteli päätään. Kävelin ohi kun menin viemään oman autoni rekisteriotetta, ja minulle tuli huono olo ja päänsärkyä siinä hallissa kun hetken paperien käsittelyä odotin koska siellä haisi pakokaasu eli ilmeisesti se poistoputki vuoti ja oli muutenkin tosi likaista, eli onko tuo nyt fiksuin mahdollinen paikka imettää vauvaa tai viedä tuollaiseen paikkaan ylipäätään? Sillä lapsella todetaan aivan varmasti vielä astma ja migreeni tuon takia, jos ei ole todettu jo!!!

[/quote]No aivan varmasti todetaan! Ahhahahaa :D

Vierailija
116/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 11:29"]

Mä tykkään tehdä aina niin, että lyön tissit tiskiin, bum bum, yleensä niin että paidan napit lentää lähellä olevan rouvan kahviin. Sitten mä istutan lapset parin metrin päähän lattialle ja pumppaan että tulee maito sihkuamaan. Sitten komento "ruokaa tuloo" ja maidot naamaan (tai osa lattialle ja muiden kahvittelijoiden päälle).

[/quote]

Totally WT. Enough said.

[/quote]Totaalisen yläluokkaista, osaat englantia, aplodit :D :D

Vierailija
117/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:42"]Eikö tuota julkista imetystä voisi alkaa kutsumaan sen oikealla nimellä tästä lähtien eli WT-IMETYS ?

[/quote]Hurraa, penaalin terävin kynä.

Vierailija
118/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:45"]Nämä WT-IMETTÄJÄT on aina liikkeellä joko yksin tai pienessä naisporukassa. Harvemmin kukaan sellainen tekee sitä jolla mies mukana. Tai mies on jäänyt ravintolan tai kahvilan pöytään odottamaan kun nainen käynyt lastenhoitohuoneessa imettämässä tai vaihtamassa vaipat.

Eli tästä voimme päätellä että WT-IMETTÄJÄT ovat jätettyjä naisia tai sellaisia epätoivoisia jotka yrittävät kerjätä sillä ruputissillä miesten huomion :-D

[/quote]No niin WC-imettäjä rauhotu nainen :D

Vierailija
119/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 11:42"]

Joskus tuntuu, että näillä näyttävästi imettävillä äideillä on käynnissä joku yhden naisen mielenosoitus, ja että he oikein odottavat että joku tulee paheksumaan.

[/quote]

Niin varmaan haha. Huomaa kyllä keitä ei ole lapsena pitkään imetetty, se kun vaikuttaa suotuisasti myös älyn kehittymiseen

Vierailija
120/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:05"]Minäpä näin pari vuotta sitten julki-imettäjän katsastusasemalla, istui siinä tissi paljaana hallin puolella jollain likaisella penkillä 3-4 metriä lähimmästä autosta, yritti selvästi kerjätä katsastusmiesten huomiota vaikka nämä ei näyttäneet huomioivan, vaan yksikin puisteli päätään. Kävelin ohi kun menin viemään oman autoni rekisteriotetta, ja minulle tuli huono olo ja päänsärkyä siinä hallissa kun hetken paperien käsittelyä odotin koska siellä haisi pakokaasu eli ilmeisesti se poistoputki vuoti ja oli muutenkin tosi likaista, eli onko tuo nyt fiksuin mahdollinen paikka imettää vauvaa tai viedä tuollaiseen paikkaan ylipäätään? Sillä lapsella todetaan aivan varmasti vielä astma ja migreeni tuon takia, jos ei ole todettu jo!!!

[/quote]No aivan varmasti todetaan! Ahhahahaa :D

[/quote]

Sinun mielestä on ookoo pitää lasta pakokaasuissa? No okei sitten.....