Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joidenkin äitien pitää niin näyttävästi imettää,

Vierailija
17.04.2014 |

kaivavat nännin esiin rumista äitiysliiveistään ihan missä vaan, ja kuvittelevat että se on jotenkin sallittua? On se ymmärrettävää imettää omaa lastaan (olen itse imettänyt kolme lasta) mutta hei, pieni häveliäisyys kuuluu kohteliaisuuteen. En mä halua edes itse äitinä saada näkymää suppilomaiseen märkään nänniin, josta roiskahtelee maitoa ympäri lattioita, yöks!

Kommentit (174)

Vierailija
161/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:48"]

Tästä ketjusta kyllä huomaa "keneen kalikka kalahtaa" ;). 

[/quote]

Typerää ajatellakin noin. Itse en imettänyt kumpaakaan lasta kuukautta kauempaa, enkä koskaan julkisesti (en tainnut kotoa poistua tuona aikana). Mutta puolustan kyllä äitien oikeutta imettää missä tahansa. Itse toki pitäisin harsoa edessä, mutta ihan oikeasti minulle ei kuulu, jos joku ei sitö harsoa siinä halua syystä tai toisesta pitää.

Vierailija
162/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:09"]

Mutta syöhän aikuisetkin julkisella paikalla. Miksei sitten vauvat? Koska TISSIT! Ihmisten on luonnollista syödä kun on nälkä, myös vauvojen. Kyse on syömisen luonnollisesta tapahtumisesta. Mun mielestä ällöä kaikki kehotukset mennä vessaan imettämään. Kunhan ensin aikuiset alkaa syömään vessassa niin katsotaan vauvat sitten kun luulen siisteystason nousseen melkoisesti jos ihmiset alkaisivat julkisissa vessoissa syömään :)

[/quote]

Jälleen yksi, joka olisi voinut lukea ketjun ja kommentoida vasta sitten. Imetystä julkisella paikalla täällä ei kukaan vastusta, päinvastoin moni on todennut että on erittäin ok imettää lasta ihan missä vaan. Mutta sen imettämisen voi tehdä muut huomioon ottaen, ei esitellen niitä utareitaan kaikelle kansalle. Tämä keskustelu koski siis noita showimettäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:33"]Onhan oksentaminen, kuseminen, paskantaminen, piereskely, röyhtäily jne. jne. erittäin luonnollista toimintaa ihmiselle. Silti ei kuulu hyviin käytöstapoihin harrastaa niitä julkisilla paikoilla tai vieraiden ihmisten läsnäollessa. Että sen takia minusta tuo luonnollisuus- kortti on vähän typerähkö.

[/quote]

Mutta syöhän aikuisetkin julkisella paikalla. Miksei sitten vauvat? Koska TISSIT! Ihmisten on luonnollista syödä kun on nälkä, myös vauvojen. Kyse on syömisen luonnollisesta tapahtumisesta. Mun mielestä ällöä kaikki kehotukset mennä vessaan imettämään. Kunhan ensin aikuiset alkaa syömään vessassa niin katsotaan vauvat sitten kun luulen siisteystason nousseen melkoisesti jos ihmiset alkaisivat julkisissa vessoissa syömään :)

[/quote]

Mutta miksi ne tissit pitää pitää siinä kaikkien näkösällä? Miksi niitä ei voi vaikka harsolla peittää? 

[/quote]

Yleensä ne peitetäänkin. Ilmeisesti vain stadissa törmää tissien leväyttäjiin harva se hetki. Jostain syystä en ole kyllä Helsingissä vieraillessani törmännyt tähän laajaan ilmiöön.

Vierailija
164/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:07"]Ja jos joku uskaltautuu ystävällisesti huomauttamaan, että voisitko imettää jossain muualla kuin puolen metrin päässä viereisessä pöydässä, samalla kun yrität syödä, niin alkaa sellainen paskamyrsky ja mulkoilu, että oksat pois! Vaikka lastenhoitohuoneessa olisi varsin mukavat tilat suorittamaan kyseinen toiminto:)

[/quote]

Minä imetin tänään Sokoksen herkun ruokapöydässä. En hetkeäkään harkinnut meneväni koko tavaratalossa oleviin kahteen lastenhoitohuoneeseen, jotka ovat käytännössä tilavia vessoja. Ne eivät ole mukavia, siistejä, enkä söisi siellä itsekään mitään. Niihin on aina vartin jono edes vaippaa vaihtamaan. Kaikki varmaan nauttivat, kun aiheuttaisin vielä pahemman ruuhkan imettämällä siellä. Eikä vauva ole ainoa lapseni. Sillä aikaa kun imettäisi siellä vessassa, ehtisi kolmevuotias isoveli nuohota vessassa joka nurkan. Ihanaa.

Jos satuit näkemään nännini oman ruokailusi lomassa, niin sinun on täytynyt oikein tuijottaa. Keskittyisit ap vaan omaan seurueesi ja ruokailuusi, niin ongelmasi katoaisi itsestään.

Vierailija
165/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi et osaa ottaa muita ihmisiä huomioon peittämällä niitä tissejäsi?

Vierailija
166/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:33"]Onhan oksentaminen, kuseminen, paskantaminen, piereskely, röyhtäily jne. jne. erittäin luonnollista toimintaa ihmiselle. Silti ei kuulu hyviin käytöstapoihin harrastaa niitä julkisilla paikoilla tai vieraiden ihmisten läsnäollessa. Että sen takia minusta tuo luonnollisuus- kortti on vähän typerähkö.

[/quote]

[/quote]

Hei älykääpiö! Julkisella paikalla ruokitaan vauvaa tuttipullosta, kotona tai vaikka hoitohuoneessa tai vessassa rintaruokitaan. Onko niin vaikea ymmärtää?Jokaisella äidillä ja isällä on mukana vaippakassi, jossa on mukana vaipat, maidot, tuttipullot jne. Eli pulloruokinta on yleisellä paikalla helpompi ja parempi ratkaisu kunin rintaruokinta.

[/quote]

Et selvästikään tiedä imettämisestä mitään. Tuttipullosta ruokiminen haittaa täysimetyksen onnistumista. Lapseni ei ole saanut koskaan lehmänmaitopohjaista korviketta, enkä näe sinun tissikammosi takia syytä sitä alkaa lapselle syöttämään.

Imettäminen on hygienisempaakin, kuin tuttipullojen ja korvikkeen raahaaminen kaupungilla. Eivätkä kaikki lapset edes suostu syömään tuttipullosta...

Vierailija
167/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:09"]Joo: mainostetaan alusvaatteita ja uikkareita päälysvaatteet päällä!

Miten vauvan ruokailu liittyy miehen kusemiseen? Miksi unohdat naisen kusemiset? Tai oksentamiset baari-illan jälkeen? 

Ranskassa on oikea asenne: perustuslaissa jo lukee että lapsella on OIKEUS syödä, vaikka ravintolassa. Mutta hei: Tampereella Näsinneulassa entinen ravintoitsija meni vaatimaan äitiä poistumaan imettämästä lastaan ravintolasta. Siis poisti maksaneen asiakkaan koska tämä ei ilmeisesti tilannut maitoa vauvalleen keittiöstä! :)

Vauva on ihminen ja oikeutettu ruokaan. Toiletti on ulostamisalue, siellä on luonnollista kusta ja oksentaa. Mene sinä sinne syömään omat ruokasi? Sitähän sinä vertaat.

Suomalaiset on joskus säälittävän barbaareja.

[/quote]

Joo, no mut se rintojen paljastelu yleisellä paikalla on seksuaalista häirintää. Eikö sitä lasta voi pulloruokkia tai mennä vessaan imettämään? Näin miehenä voin sanoa, että kiihotun joka kerta, kun joku nainen tempaisee tissit esiin yleisellä paikalla ja alkaa imettämään vauvaa. Se itse imetys ei kiihota, vaan ne paljaat rinnat. Ja olen itsekkin isä, mutta vaimon kanssa ruokitaan pullomaidolla/kiinteillä vauvan ruuilla vauvaamme. Ei olisi julki-imetys tullut ikinä mieleen meillä, koska se on sen verran intiimi asia.

[/quote]

Ongelmahan on vain ja ainoastaan sinun. Joko pysyt kotona vakavan seksuaaliongelmasi kanssa tai hankit siihen apua psykologilta tai psykiatrilta. Minä en ainakaan pulloruokkisi lastani jonkun seksuaalisesti häiriintyneen yksilön takia. Enkä imettäisi vessassa. Syötkö itse vessassa? Syöminen ei noin muutenkaan ole mikään intiimi asia.

Vierailija
168/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:33"]

Onhan oksentaminen, kuseminen, paskantaminen, piereskely, röyhtäily jne. jne. erittäin luonnollista toimintaa ihmiselle. Silti ei kuulu hyviin käytöstapoihin harrastaa niitä julkisilla paikoilla tai vieraiden ihmisten läsnäollessa. Että sen takia minusta tuo luonnollisuus- kortti on vähän typerähkö.

[/quote]

Luonnollisia, kyllä. Mutta näitä toimintoja ei tehdä julkisesti tai ainakin vältetään. Sen sijaan syöminen on joka ikisessä maailman kolkassa sosiaalinen tapahtuma.

Vierailija
169/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:33"]Onhan oksentaminen, kuseminen, paskantaminen, piereskely, röyhtäily jne. jne. erittäin luonnollista toimintaa ihmiselle. Silti ei kuulu hyviin käytöstapoihin harrastaa niitä julkisilla paikoilla tai vieraiden ihmisten läsnäollessa. Että sen takia minusta tuo luonnollisuus- kortti on vähän typerähkö.

[/quote]

[/quote]

Hei älykääpiö! Julkisella paikalla ruokitaan vauvaa tuttipullosta, kotona tai vaikka hoitohuoneessa tai vessassa rintaruokitaan. Onko niin vaikea ymmärtää?Jokaisella äidillä ja isällä on mukana vaippakassi, jossa on mukana vaipat, maidot, tuttipullot jne. Eli pulloruokinta on yleisellä paikalla helpompi ja parempi ratkaisu kunin rintaruokinta.

[/quote]

Miksi pitäisi antaa, anteeksi nyt vain, täysin paskaa lehmänmaitokorviketta, kun oma keho tuottaa täydellistä ravintoa vauvalle? Enkä tällä nyt yritä syyllistää niitä, joiden täytyy pulloruokkia syystä tai toisesta.

Pysy kotona, jos et kestä ruokailun katsomista.

Vierailija
170/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:33"]

Onhan oksentaminen, kuseminen, paskantaminen, piereskely, röyhtäily jne. jne. erittäin luonnollista toimintaa ihmiselle. Silti ei kuulu hyviin käytöstapoihin harrastaa niitä julkisilla paikoilla tai vieraiden ihmisten läsnäollessa. Että sen takia minusta tuo luonnollisuus- kortti on vähän typerähkö.

[/quote]

Luonnollisia, kyllä. Mutta näitä toimintoja ei tehdä julkisesti tai ainakin vältetään. Sen sijaan syöminen on joka ikisessä maailman kolkassa sosiaalinen tapahtuma.

[/quote]

Imettäminen taas ei ole sosiaalinen tapahtuma. Monen mielestä se on intiimi yksityisasia kuten olet varmasti tästäkin ketjusta huomannut. Kaikki eivät halua olla läsnä kun äiti imettää vauvaa. Se koetaan usein kiusalliseksi. Samaan tapaan kuin olisi kiusallista todistaa jonkun toisen vessatoimintoja, vaikka tämä julkisesti ulostava ei itse yleisöstä kiusaantuisikaan.

Vierailija
171/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Parempaako et keksinyt? Syömisestähän tässä keskustelussa ei ole puhuttu mitään ja  imettämisestäkään julkisella paikalla ei ole kukaan mitään poikkipuolista sanonut!! Nuo tissejään auliisti esittelevät mammat tässä ovat keskustelun aiheena. Jos olisivat miehiä, niin syytettäisiin itsensäpaljastelusta. Nyt kun ovat naisia ja äitejä, niin kuvittelevat sitten oikeuttavan tuon itsensäpaljastelun sillä vauvalla. 

Vierailija
172/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 17:28"]

[/quote]

Parempaako et keksinyt? Syömisestähän tässä keskustelussa ei ole puhuttu mitään ja  imettämisestäkään julkisella paikalla ei ole kukaan mitään poikkipuolista sanonut!! Nuo tissejään auliisti esittelevät mammat tässä ovat keskustelun aiheena. Jos olisivat miehiä, niin syytettäisiin itsensäpaljastelusta. Nyt kun ovat naisia ja äitejä, niin kuvittelevat sitten oikeuttavan tuon itsensäpaljastelun sillä vauvalla. 

[/quote]

Kyllähän täällä on sellaisia kirjoituksia, missä imettäminen koetaan kiusalliseksi, vaikka nännit ei vilkkuisikaan. Mm. tuon 145 kirjoituksen henkilö pitää imettämistä intiiminä tapahtumana, jota ei saisi tehdä julkisesti, koska se on kiusallista. Ei ainakaan tuossa viestissä eritellyt, että koskisi vain rinnat levällään imettäjiä. Ja tuollainen ahdistuminen ja kiusaantuminen huomaamattomastakin imettämisestä on sairasta. Kannattaa ylipäätänsä muutenkin kääntää katse, jos joku asia ahdistaa, eikä jäädä tuijottamaan. Työmiesten hymyt julkisilla paikoilla on tosi vastenmielistä katsottavaa, siksi en jää niitä tuijottamaan, vaan käännän katseeni visusti muualle.

Vierailija
173/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:33"]Onhan oksentaminen, kuseminen, paskantaminen, piereskely, röyhtäily jne. jne. erittäin luonnollista toimintaa ihmiselle. Silti ei kuulu hyviin käytöstapoihin harrastaa niitä julkisilla paikoilla tai vieraiden ihmisten läsnäollessa. Että sen takia minusta tuo luonnollisuus- kortti on vähän typerähkö.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et selvästikään tiedä imettämisestä mitään. Tuttipullosta ruokiminen haittaa täysimetyksen onnistumista. Lapseni ei ole saanut koskaan lehmänmaitopohjaista korviketta, enkä näe sinun tissikammosi takia syytä sitä alkaa lapselle syöttämään.

Imettäminen on hygienisempaakin, kuin tuttipullojen ja korvikkeen raahaaminen kaupungilla. Eivätkä kaikki lapset edes suostu syömään tuttipullosta...

[/quote]

just joo. Ala vielä tissifriikki syyllistämään. Toisilla kun ei sitä maitoa tullut kuin kuukauden verran ja sen lisäksi muksu hyljeksi tissiä. Oliko se pitänyt tappaa nälkään? Neuvolassamme muutenkin suositeltiin pulloimetystä ja kerrottiin, että ei se rintaimetys ole yhtään sen parempi. No terve poika meillä on, eikä ole koskaan ollut kipeä, eikä ole millekkään allerginen, vaikka tuttelilla onkin elänyt, ennen kiinteitä.

Vierailija
174/174 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä aina menee keskustelu ot-linjalle tai ihmiset ei osa ymmärrä mikä olikaan alkuperäinen aihe. Minusta voi imettää julkisella paikalla mutta tulee olla riittävän huomaavainen ja tehdä se vähin elein ja äänin. Sen tissin voi aivan varmasti paljastaa sitten kun on se kaapu tai harso aseteltu. Mä en voi sietää näitä jotka tissit levällään imettää. Mulla on yksi ystävä tällainen (asuu ulkomailla) ja olin hänen luonaan vieraisilla. En ihan ymmärtänyt että tarviiko se lapsi ihan noin usein ruokaa kun varsin vähän väliä imetettiin kun olimme katselemassa kaupunkia, kenkäkaupassa, yhessä tavartalossa, kaikissa kahviloissa. Tyyli oli juuri tuo tissi esiin ja poika imemään. Ihan kun olis myös hakenut sitä että joku tulee sanomaan. Sit ku yhes kahvilassa oltiin mä jo sanoin että hei come on oo nyt vähä tarkempi. Ei siitä mitään mesoamista seurannut, mutta ystäväni on aina ollut sen tyylinen että mä oon tätä mieltä ja näytän sen myös kantaaottavasti, väittelyä tai huomiota saadakseen. Tietysti jos haluaa sitä keskustelua herättää mutta...