Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätin puolet karkeista kassalle, käskin jakaa henkilökunnalle.

Vierailija
10.04.2014 |

Ostin tänään Marianne-pussin (suklaakarkkeja, joissa on mintunmakuinen kova kuori) K-kaupasta.

Koska ei ole mitään järkeä ostaa 220 grammaa karkkia vain itselleen, eikä kotona ole muita, avasin pussin kassalla ja kaadoin puolet karkeista kassan viereiselle pöydälle ja sanoin, että "tässä on minulle liikaa, ja kun teillä ei ole pienempiä pusseja, jätän osan tähän, jakakaa ne vaikka henkilökunnan kesken".

Kassanainen katsoi aika oudosti eikä sanonut mitään. Olisin tietenkin voinut heittää ne roskiin ovensuussa, mutta ajattelin ettei ole kiva tuhlata, ja ehkä myyjät tykkäisi niistä. Mielestäni toimin oikein.

Onko tämä joku lihotussalaliitto että kuluttajan pitää itse tajuta heittää puolet pois?

Mitä järkee?

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 01:20"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 00:33"]

Kassatyöntekijänä en olisi uskaltanut syödä karkkeja.

Minulla ei saa olla hallussani /en saa syödä myymälässä myytäviä tuotteita, joista minulla ei ole kuittia. Ja kuitti pitää nimenomaan olla sellainen, jossa on _minun oma henkilökohtainen henkilönumeroni_. Asiakkaan antama kuitti ei kelpaa. (Voisinhan ottaa karkkipussin hyllystä ja kuitin roskiksesta ja syödä sen karkkipussillisen eli tämän takia kuitissa pitää olla oma numeroni.)

Niin kova karkinhimo minulla ei ole, että riskeeraisin oman työpaikkani karkin takia. Meillä ollaan tosi tarkkoja tuotteista, joita syödään taukotiloissa. Kaikissa pitää olla oma henkilönumeron sisältämä kuitti kiinni.

Ja päiväysvanhat tuotteet menevät hävitykseen, eivät taukotilaan. Tätä seurataan meillä myös tarkasti.

[/quote]

entä jos tuo omia eväitä töihin kotoa? vai onko sekin kiellettyä? niiden kuiteissa kun ei voi olla sitä omaa koodia

[/quote]

Eväänä pitää olla sellaisia tuotteita, joiden alkuperä on helposti määriteltävissä ilman kuittia. Esim. kilpailijan halpamerkit, joita ei myydä meillä, ovat hyviä eväitä.

Myös käsilaukussa olevat esim. meikit pitää olla sellaisia, joiden alkuperä voidaan määritellä ilman kuittia. Esim. meikkituotteita, joita ei myydä kuin valmistajan omissa myymälöissä tai vain apteekissa.

Eli toisin sanoen: _kaikki_ mitä on työpaikalta poistuessa laukussa/taskussa pitää olla jäljitettävissä joko kuitin tai tuottessa olevan merkin mukaan.

nro 76

Vierailija
2/93 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 09:01"]

Minulla ei saa olla hallussani /en saa syödä myymälässä myytäviä tuotteita, joista minulla ei ole kuittia. Ja kuitti pitää nimenomaan olla sellainen, jossa on _minun oma henkilökohtainen henkilönumeroni_. Asiakkaan antama kuitti ei kelpaa. (Voisinhan ottaa karkkipussin hyllystä ja kuitin roskiksesta ja syödä sen karkkipussillisen eli tämän takia kuitissa pitää olla oma numeroni.)

Niin kova karkinhimo minulla ei ole, että riskeeraisin oman työpaikkani karkin takia. Meillä ollaan tosi tarkkoja tuotteista, joita syödään taukotiloissa. Kaikissa pitää olla oma henkilönumeron sisältämä kuitti kiinni.

Ja päiväysvanhat tuotteet menevät hävitykseen, eivät taukotilaan. Tätä seurataan meillä myös tarkasti.

[/quote]

Etkö muka saa tuoda eväitä naapurikaupasta? En kyllä suostuisi tuollaiseen kyttäämiseen.

[/quote]

Mikäli et suostu kyttäämiseen työpaikalla tai lähtötarkastuksiin työpaikalta poistuessa, olet entinen työntekijä.

Lain mukaan käsilaukkua ei saa tarkastaa jos ei epäillä rikosta ja työntekijä sanoo käsilaukun sisältävän vain henkilökohtaisia tavaroita (kukkaro, kuukautissuoja, allergialääke tms), mutta valitettavasti meillä työnantaja kävelee lain yli. Kaikki syynätään ja tarkastetaan..

nro 76 ja 93

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo oli hassua, tulee mieleen joku kontrollifriikki. Nykyään ihmiset ostavat jättipusseja, lähemmäs puoli kiloa,ja sinä avaudut kassalle 220 gramman pussista.

Minusta erikoiset ihmset ovat kivoja.

(Se joka myönsi että kassana pitäisi sinua hulluna listaten neljä kohtaa miksi, mutta kun tämän luin, et ollutkaan selvästikään).

Vierailija
4/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mulkoilisi kassana. Työssä kuin tiessä pitää osata mielestäni käyttäytyä. Vaikka ajattelisin että tuo ei taida kulkea ihan täysillä niin hymyilisin.

Tosin kassat eivät yleensä välitä tällaisista käytöstavoista vaan ovat aika yrmeitä asiakkaita kohtaan noin yleensä.

Ehkä tällä on vaikutus varkauksiin tai johonkin, ja heitä ohjeistetaan niin. Nykyään. En tiedä.

Vierailija
5/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalle mennään maksamaan ostokset, ei kuluttamaan seuraavien asiakkaiden aikaa jäämällä tekemään jotain ylimääräistä kassalle.

Vierailija
6/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:35"]

Tulee kyllä mielisairas mieleen tästä aloituksesta, ei millään pahalla.[/quote]

"Olet idiootti. Ei millään pahalla."

"Olet lihonut muodottomaksi läskiksi. Sillein hyvällä tavalla."

"Kaikella ystävällisyydellä, sun nenä on ihan jäätävä pottu."

Vierailija
7/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni muiden viskomia karkkeja, oli larkit sitten viskottu pöydälle tai maahan, ei syödä muuta kuin penkkaripäivänä. Ei käärekarkki miksikään mene edes pihalla, mutta harva niitä alkaisi sieltäkään noukkimaan.

Teollasi oli ihan hyvä tarkoitus mutta toteutus ontui. Olisit kysynyt myyjältä ja olisitte voineet laittaa karkit hedelmäpussiin suoraan.

Toisten heittämien karkkien noukkiminen on vähän "epätoivoisen" näköistä. Harva on niin köyhä kuitenkaan.

Liiam suuresta pakkauskoosta voi valittaa valmistajalle, ei se kaupan vika ole.

Vierailija
8/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Etkö muka saa tuoda eväitä naapurikaupasta? En kyllä suostuisi tuollaiseen kyttäämiseen.

Vierailija
9/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 20:44"]Menevät suoraan roskiin, kukaan työntekijä ei työnnä suuhunsa mitään, mikä on asiakkaalta peräisin. Ei vaikka näkisi, että kaadat namit pussista johonkin pöydälle. Olisit vienyt vaikka naapurille.

[/quote] siis wtf? Meidän työpaikalle erikoismyymälään on monet tyytyväiset asiakkaat tuoneet kiitokseksi hyvästä palvelusta jos jonkinlaista karkkia ja suklaata. Eikä tod.ole edes meiltä ostettuja ja kaikki ollaan syöty tyytyväisenä.

[/quote] Erikoismyymälä tai ruokakauppa....hmm hiukan eri juttu. Niitä tuotteita joita omassa myymälässä on myynnissä en voi ottaa kuititta.

[/quote] täällähän tuntuu suurin ongelma joillekin olevan noiden kääreessä olevien karkkien hygieenisyys. .

Vierailija
10/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 09:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 20:44"]Menevät suoraan roskiin, kukaan työntekijä ei työnnä suuhunsa mitään, mikä on asiakkaalta peräisin. Ei vaikka näkisi, että kaadat namit pussista johonkin pöydälle. Olisit vienyt vaikka naapurille.

[/quote] siis wtf? Meidän työpaikalle erikoismyymälään on monet tyytyväiset asiakkaat tuoneet kiitokseksi hyvästä palvelusta jos jonkinlaista karkkia ja suklaata. Eikä tod.ole edes meiltä ostettuja ja kaikki ollaan syöty tyytyväisenä.

[/quote] Erikoismyymälä tai ruokakauppa....hmm hiukan eri juttu. Niitä tuotteita joita omassa myymälässä on myynnissä en voi ottaa kuititta.

[/quote] täällähän tuntuu suurin ongelma joillekin olevan noiden kääreessä olevien karkkien hygieenisyys. .

[/quote]

Ehkä joillekin neurootikoille se hygieenisyys on ap:n jutun ongelma.Kyllä täällä suurin osa on ihmetellyt tuota tekoa itsessään,karkkien kaatamista kassalle,kun olisi voinut hoitaa sen karkkien "lahjoittamisen" tahdikkaamminkin.

11/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun tollasia asiakkaita kävisi meidänkin kaupassa, mielellään syötäisiin. Eikä ole mikään pieni kauppa kyseessä. 

Vierailija
12/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:42"]

Jos asiakas on tuimasti sanonut, että kun teillä ei myydä kun sen senkokoisia pusseja, niin mä en tarvi näitä.... Sen olisi voinut sanoa iloisesti, ystävällisesti, hymyssäsuin ja antaa kassan itse päättää, haluavatko he ne karkit.[/quote]

nyt alkaa tuntua, että olisi pitänyt antaa palautetta kirjallisesti. Jättää lappunen K-kaupan palautelaatikkoon, missä olisin sanonut että karkkipussit on liian isoja.

Luultavasti se olisi ollut viisasta.

Mutta myydäänkö yleensäkään enää normaalin kokoisia karkkipusseja?? Ehkä minä haen jotain mitä ei ole olemassakaan.

-ap, joka edelleen tekee numeron karkkipussin ostamisesta -

Jos pussikoko on todellinen ongelma,sinun pitäisi lähettää palautetta karkkitehtaalle,ei kauppa siihen voi vaikuttaa. Aika monelle se parisataa grammaa ON normaalikoko.Iso on 300 g jumbopussi ja pieni ehkä joku 100g minipussi.Minun lähikaupoissani on kaikkia kokoja saatavilla.Tietysti jossain korvessa valikoima on varmasti niukempi,mutta jos ostat karkkia vain pari kertaa vuodessa,voithan silloin käydä jossain kaueampana kaupassa,jos se puolikas karkkipussi kaapissa on kauhea asia? Jos jatkossakin haluat jakaa karkkisi kaupan henkilökunnan kanssa,teethän sen tahdikkaasti.Joku aikaisemmin ehdotti,että ystävällsesti kysyt ja karkit uuteen pussiin.Kassalle kaataminen vaikuttaa töykeältä.

Vierailija
13/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pussikoko on todellinen ongelma,sinun pitäisi lähettää palautetta karkkitehtaalle,ei kauppa siihen voi vaikuttaa. Aika monelle se parisataa grammaa ON normaalikoko.Iso on 300 g jumbopussi ja pieni ehkä joku 100g minipussi.Minun lähikaupoissani on kaikkia kokoja saatavilla.Tietysti jossain korvessa valikoima on varmasti niukempi,mutta jos ostat karkkia vain pari kertaa vuodessa,voithan silloin käydä jossain kaueampana kaupassa,jos se puolikas karkkipussi kaapissa on kauhea asia? Jos jatkossakin haluat jakaa karkkisi kaupan henkilökunnan kanssa,teethän sen tahdikkaasti.Joku aikaisemmin ehdotti,että ystävällsesti kysyt ja karkit uuteen pussiin.Kassalle kaataminen vaikuttaa töykeältä.

Okei, viesti on aika selvä: kauppa ei halua palautetta karkkipusseistaan, ja karkkien antaminen heille on outoa eikä lainkaan hyvien tapojen mukaista.

En kyllä aio lähteä kolmenkymmenen kilometrin päähän saadakseni silloin tällöin pienemmän karkkipussin, mutta en myöskään enää jätä ylimääräisiä kauppaan.

Joskus on vaikea tietää, milloin olla käytännöllinen.

- ap -

Vierailija
14/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 00:11"]

Okei, viesti on aika selvä: kauppa ei halua palautetta karkkipusseistaan, ja karkkien antaminen heille on outoa eikä lainkaan hyvien tapojen mukaista.

En kyllä aio lähteä kolmenkymmenen kilometrin päähän saadakseni silloin tällöin pienemmän karkkipussin, mutta en myöskään enää jätä ylimääräisiä kauppaan.

Joskus on vaikea tietää, milloin olla käytännöllinen.

- ap -

Tämä ei ole vain tekninen asia. On olemassa pieniä nyansseja ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Ilmeitä, eleitä, hymyjä, huumoria. Niitä sopivasti käyttämällä saadaan poikkeavatkin asiat hoidetuksi niin, ettei kukaan nolostu ja kaikille tulee hyvä mieli. Ehkä tämä on sinulle haastavaa.

Vierailija
15/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee aina leipää hukkaan. Jätänkö mä tästä lähtien ylimääräiset siihen kassalle? Pakkaan vaikka hedelmäpussiin?

Vierailija
16/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 00:17"]Meillä menee aina leipää hukkaan. Jätänkö mä tästä lähtien ylimääräiset siihen kassalle? Pakkaan vaikka hedelmäpussiin?[/quote]

onko tämä vitsi? tiedätkö jo etukäteen, mikä osa leivästä teillä menee hukkaan? yleensähän ihmiset havahtuvat siihen, että leipä kovettuu ja menee vanhaksi vasta joitakin päiviä sen jälkeen, kun ovat sen leivän ostaneet. Tiedätkö sinä jo kassalla, että osa leivästä tulee menemään hukkaan? 

Tuntuisi oudolta jättää esim. puolet limpusta kassalle. Senhän voi vaikka pakastaa, jos ei jaksa syödä kaikkea. Miksi et halua pakastaa ylimääräistä?

- ap -

Vierailija
17/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 00:17"]Meillä menee aina leipää hukkaan. Jätänkö mä tästä lähtien ylimääräiset siihen kassalle? Pakkaan vaikka hedelmäpussiin?[/quote]

onko tämä vitsi? tiedätkö jo etukäteen, mikä osa leivästä teillä menee hukkaan? yleensähän ihmiset havahtuvat siihen, että leipä kovettuu ja menee vanhaksi vasta joitakin päiviä sen jälkeen, kun ovat sen leivän ostaneet. Tiedätkö sinä jo kassalla, että osa leivästä tulee menemään hukkaan? 

Tuntuisi oudolta jättää esim. puolet limpusta kassalle. Senhän voi vaikka pakastaa, jos ei jaksa syödä kaikkea. Miksi et halua pakastaa ylimääräistä?

- ap -

[/quote]

Vastaapa itsellesi myös...

Vierailija
18/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 00:26"]

- ap -

[/quote]

Samaa voisimme kysyä sinulta: mikset voisi säilyttää niitä ylimääräisiä karkkeja omassa kotonasi? Vaikka jossain ylimmässä kaapissa, jonne on kurjaa kiivetä. Tai sitten vaikka pakastaa ne karkit... (Miltähän muuten pakastetut karkit maistuisivat? Onko kukaan kokeillut?)

Vierailija
19/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/93 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole vain tekninen asia. On olemassa pieniä nyansseja ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Ilmeitä, eleitä, hymyjä, huumoria. Niitä sopivasti käyttämällä saadaan poikkeavatkin asiat hoidetuksi niin, ettei kukaan nolostu ja kaikille tulee hyvä mieli. Ehkä tämä on sinulle haastavaa.

Olet ystävällinen. Ehkä ongelma on tosiaan siinä, etten osaa ilmaista itseäni oikealla tavalla. On vaikea ymmärtää, miksi ylimääräisen karkin lahjoittaminen olisi ongelma. Olin järkyttynyt niistä alapeukuista, mitä tämä aloitus sai aikaan. Joko muut ovat takakireitä ja puolihulluja, tai sitten minussa on jotain pahasti vialla. En ehkä halua tietää, kumpaa.

- ap -

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi