Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätin puolet karkeista kassalle, käskin jakaa henkilökunnalle.

Vierailija
10.04.2014 |

Ostin tänään Marianne-pussin (suklaakarkkeja, joissa on mintunmakuinen kova kuori) K-kaupasta.

Koska ei ole mitään järkeä ostaa 220 grammaa karkkia vain itselleen, eikä kotona ole muita, avasin pussin kassalla ja kaadoin puolet karkeista kassan viereiselle pöydälle ja sanoin, että "tässä on minulle liikaa, ja kun teillä ei ole pienempiä pusseja, jätän osan tähän, jakakaa ne vaikka henkilökunnan kesken".

Kassanainen katsoi aika oudosti eikä sanonut mitään. Olisin tietenkin voinut heittää ne roskiin ovensuussa, mutta ajattelin ettei ole kiva tuhlata, ja ehkä myyjät tykkäisi niistä. Mielestäni toimin oikein.

Onko tämä joku lihotussalaliitto että kuluttajan pitää itse tajuta heittää puolet pois?

Mitä järkee?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ison numeron teit yhdestä karkkipussin ostamisesta. 

Vierailija
82/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:35"]Kyllä minäkin katsoisin oudosti. Tulee kyllä mielisairas mieleen tästä aloituksesta, ei millään pahalla. Jos juuri kaupassa alkaa mesota pienemmistä pusseista, tulee tunne että syytät kassaa siitä minkä kokoisia karkkipusseja joutuu myymään.

Muutenkin outoa jos sinulla ei ole ketään tuttuja/kavereita kenelle antaa "ylimääräiset".

Kolmanneksi 220 grammaa on pieni pussi muutenkin.

Neljänneksi karkit pilaantuvat hitaasti, olisivat varmaan vielä muutaman vuoden syöntikelpoisia.[/quote]

1. ymmärrän tavallaan, mutta juuri _kaupassahan_  minä niitä karkkipusseja olen ostamassa...

2. asun metsässä (oikeesti). On mulla naapuri, mutta se työskentelee öisin, mikä tarkoittaa että se nukkuu päivisin, jolloin minä tulen kaupasta karkkipusseineni...

3. äitis on pieni karkkipussi! 220 g on sairaan ISO.

4. mut se on siellä kaapissa ja kiusaa minua joka hetki!

moni sanoo että olen hullu. aika pelottavaa. omasta mielestäni olen vaan järkevä. kuka on oikeassa?

- ap -

[/quote]

Tekosi oli jotenkin hieman agressiivisen ja omituisen tuntuinen. Minua ainakin myyjänä lähinnä hämmentäisi ja jopa arveluttaisi, jos joku käyttäytyisi noin oudosti. Sen tilanteen olisi voinut hoitaa myönteisemminkin. Olisit voinut iloisesti suu korvissa sanoa, että mulla on pieni ongelma. Mä haluaisin vain puolet tästä pussista, koska muuten mä syön nämä kaikki. Haluaisitko sinä tai joku muu myyjä auttaa minua näiden karkkien syömisessä. Voisin antaa puolet tästä pussista vaikka teidän taukotiloihin. Voin antaa kuitinkin tästä ostoksesta teille. Ja jos myyjä olisi halunnut karkkia, olisit ottanut jonkun puhtaan pikkupussin kassalta, johon olisit kaatanut karkkipussista ne karkit. Sitten koko ajan olisit ollut suu korvissa ja heittänyt samalla jotain kevyttä iloista jutustelua. Tämä kaikki olisi tietenkin pitänyt tehdä silloin kun takanasi ei ole jonoa.

Nyt sen sijaan hoidit asian negaation kautta. Sinulle jäi vähän paha mieli ja myyjälle jäi hämmentynyt olo.

Palautetta voi antaa monella tavalla. Palautteen antamista voi opetella. Negatiivisen palautteen voi opetella antamaan niin, että palautteen saajalle tulee hyvä mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:48"]Aika ison numeron teit yhdestä karkkipussin ostamisesta.[/quote]

Mjoo... mutta se on kiinnostanut monia (908 lukukertaa, as we speak). Enkä ole kuullut monenkaan tarjoavan kassalle ostamaansa tavaraa jota ei katso tarvitsevansa, että sikäli poikkeuksellinen aloitus, jolla täytyy olla edes jotain arvoa.

Jos aloitus kiinnostaa monia, ja koskee jotain poikkeuksellista asiaa, se on mielestäni oikeutettu.  Olen myös tosissani asiassani, mikä merkinnee jotain.

Non?

- ap -

Vierailija
84/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sun asperger diagnosoitu?

Vierailija
85/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:48"]Aika ison numeron teit yhdestä karkkipussin ostamisesta.[/quote]

Mjoo... mutta se on kiinnostanut monia (908 lukukertaa, as we speak). Enkä ole kuullut monenkaan tarjoavan kassalle ostamaansa tavaraa jota ei katso tarvitsevansa, että sikäli poikkeuksellinen aloitus, jolla täytyy olla edes jotain arvoa.

Jos aloitus kiinnostaa monia, ja koskee jotain poikkeuksellista asiaa, se on mielestäni oikeutettu.  Olen myös tosissani asiassani, mikä merkinnee jotain.

Non?

- ap -

[/quote]

Niin. Aika ison numeron teet...

Vierailija
86/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:35"]Kyllä minäkin katsoisin oudosti. Tulee kyllä mielisairas mieleen tästä aloituksesta, ei millään pahalla. Jos juuri kaupassa alkaa mesota pienemmistä pusseista, tulee tunne että syytät kassaa siitä minkä kokoisia karkkipusseja joutuu myymään.

Muutenkin outoa jos sinulla ei ole ketään tuttuja/kavereita kenelle antaa "ylimääräiset".

Kolmanneksi 220 grammaa on pieni pussi muutenkin.

Neljänneksi karkit pilaantuvat hitaasti, olisivat varmaan vielä muutaman vuoden syöntikelpoisia.[/quote]

1. ymmärrän tavallaan, mutta juuri _kaupassahan_  minä niitä karkkipusseja olen ostamassa...

2. asun metsässä (oikeesti). On mulla naapuri, mutta se työskentelee öisin, mikä tarkoittaa että se nukkuu päivisin, jolloin minä tulen kaupasta karkkipusseineni...

3. äitis on pieni karkkipussi! 220 g on sairaan ISO.

4. mut se on siellä kaapissa ja kiusaa minua joka hetki!

moni sanoo että olen hullu. aika pelottavaa. omasta mielestäni olen vaan järkevä. kuka on oikeassa?

- ap -

[/quote]

Juu tajuan kkyllä että karkit eivät kaapissa pysy, ei minullakaan.

Mutta itse kassana olisin varmaan pitänyt sinua hulluna (kohdat 1,2, 3)

Mutta oletkin vain erikoinen.

Vierailija
87/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:00"]Ap, onko sun asperger diagnosoitu?[/quote]

Kiitos kiinnostuksesta. Mulla ei itseasiassa ole aspergeria (testattu on). En pääse autismiin asti. Olen muuten vaan epäsosiaalinen.

- ap -

Vierailija
88/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en mäkään niitä yht äkkiä vaan alkais kaatamaan siinä kassalla, vaan toteisin reippaasti että en mä tätä koko pussia halua, kelpaiskos sinne kassan taakse nää loput. Käytän kanssa pientä/keskisuurta kauppaa yleensä, ja aika tutuksi on kassatädit tulleet, että niiden kanssa voi jopa jutellakkin. Ja varmasti vastauksena olisi että anna tänne vain, kyllä me syödään. Eli kysymyksen kautta jakoon namut kassalla, jos ei kaikkia halua itse syödä.

Toisinsanoen ajatuksena tekosi oli kiva, toteutus vähän kökkö.

Vierailija
89/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:00"]Ap, onko sun asperger diagnosoitu?[/quote]

Kiitos kiinnostuksesta. Mulla ei itseasiassa ole aspergeria (testattu on). En pääse autismiin asti. Olen muuten vaan epäsosiaalinen.

- ap -

[/quote]

Ymmärrän siis, että käytöksesi kassalla voi juontaa juurensa siitä, että käytäydyt ilmeisesti yleensäkin hieman eri tavalla kuin keskivertoihminen. Muutenhan sinulla ei olisi epäilty noita aspergerjuttuja? Sitä taustaa vasten, ymmärrän, että sinulle tuollaiset tilanteet ovat vaikeampia hoitaa kuin keskivertoihmiselle. Se on ihan fine. Sinä teit sen mukaan, minkä sinä koit oikeaksi. Keskivetoihminen olisi tehnyt sen eri tavalla. Mutta siinä se rikkaus onkin, että me ihmiset ollaan kaikki erilaisia.

Vierailija
90/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika mitä porukkaa taas. Kaikki on niin väärin ja omituista. Miksi pitää ajatella jotenkin yli koko homma. Oikeestikko ihmiset ajattelee tuollaisessa tilanteessa, että "asiakas taitaa vain vittuilla minulle kun antaa karkkeja niinkuin jotain almuja" Kaikesta sitä voikin ihminen loukkaantua ja kauhistella.

Vierailija
91/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:12"]

Voi hyvänen aika mitä porukkaa taas. Kaikki on niin väärin ja omituista. Miksi pitää ajatella jotenkin yli koko homma. Oikeestikko ihmiset ajattelee tuollaisessa tilanteessa, että "asiakas taitaa vain vittuilla minulle kun antaa karkkeja niinkuin jotain almuja" Kaikesta sitä voikin ihminen loukkaantua ja kauhistella.

[/quote]

Jos asiakas on tuimasti sanonut, että kun teillä ei myydä kun sen senkokoisia pusseja, niin mä en tarvi näitä.... Sen olisi voinut sanoa iloisesti, ystävällisesti, hymyssäsuin ja antaa kassan itse päättää, haluavatko he ne karkit.

Vierailija
92/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas on tuimasti sanonut, että kun teillä ei myydä kun sen senkokoisia pusseja, niin mä en tarvi näitä.... Sen olisi voinut sanoa iloisesti, ystävällisesti, hymyssäsuin ja antaa kassan itse päättää, haluavatko he ne karkit.[/quote]

nyt alkaa tuntua, että olisi pitänyt antaa palautetta kirjallisesti. Jättää lappunen K-kaupan palautelaatikkoon, missä olisin sanonut että karkkipussit on liian isoja.

Luultavasti se olisi ollut viisasta.

Mutta myydäänkö yleensäkään enää normaalin kokoisia karkkipusseja?? Ehkä minä haen jotain mitä ei ole olemassakaan.

-ap, joka edelleen tekee numeron karkkipussin ostamisesta -

Vierailija
93/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:19"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:12"]

[/quote]

Jos asiakas on tuimasti sanonut, että kun teillä ei myydä kun sen senkokoisia pusseja, niin mä en tarvi näitä.... Sen olisi voinut sanoa iloisesti, ystävällisesti, hymyssäsuin ja antaa kassan itse päättää, haluavatko he ne karkit.

[/quote]

Miksi oletat, että ap on tuimasti sanonut kassalle? Ajatellut vain, ettei turhaan osta liikaa (ettei tule syötyäkin liikaa) ja antanut loput työntekijöille. Onhan tämä tietysti hirvittävän väärin työntekijöitä kohtaan, että olisivat tauolla saaneet syödä karkkia.