Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätin puolet karkeista kassalle, käskin jakaa henkilökunnalle.

Vierailija
10.04.2014 |

Ostin tänään Marianne-pussin (suklaakarkkeja, joissa on mintunmakuinen kova kuori) K-kaupasta.

Koska ei ole mitään järkeä ostaa 220 grammaa karkkia vain itselleen, eikä kotona ole muita, avasin pussin kassalla ja kaadoin puolet karkeista kassan viereiselle pöydälle ja sanoin, että "tässä on minulle liikaa, ja kun teillä ei ole pienempiä pusseja, jätän osan tähän, jakakaa ne vaikka henkilökunnan kesken".

Kassanainen katsoi aika oudosti eikä sanonut mitään. Olisin tietenkin voinut heittää ne roskiin ovensuussa, mutta ajattelin ettei ole kiva tuhlata, ja ehkä myyjät tykkäisi niistä. Mielestäni toimin oikein.

Onko tämä joku lihotussalaliitto että kuluttajan pitää itse tajuta heittää puolet pois?

Mitä järkee?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 20:44"]Menevät suoraan roskiin, kukaan työntekijä ei työnnä suuhunsa mitään, mikä on asiakkaalta peräisin. Ei vaikka näkisi, että kaadat namit pussista johonkin pöydälle. Olisit vienyt vaikka naapurille.

[/quote] siis wtf? Meidän työpaikalle erikoismyymälään on monet tyytyväiset asiakkaat tuoneet kiitokseksi hyvästä palvelusta jos jonkinlaista karkkia ja suklaata. Eikä tod.ole edes meiltä ostettuja ja kaikki ollaan syöty tyytyväisenä.

Vierailija
62/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas röyhkimys, ap. Oletko harkinnut hoitoon hakeutumista? Mietitkö koskaan nälkään nääntyviä Afrikan lapsia samalla, kun itse kaadat karkit pöydälle?

T. vasemmistolaisen ja solidaarisen ideologian jo nuorena oppinut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ok.lta, mutta mitä siitä täällä palstalla huutelemaan.

Vierailija
64/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin. Se on aina parempi kuin antaa jotain muiden hyväksi.

t. AV-palsta

Vierailija
65/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin aluksi että halusit ilahduttaa aidosti, mutta leikitkin helmiä sioille -leikkiä. Ekaks, jos haluaa ilahduttaa, niin annetaan avaamaton pussi kassalle kiitokseksi, ei karkkeja jotka viskottu pöydälle, joita olet ronkkinut pussista ulos. Kaunis ajatus, mutta ota yheys karkinvalmistajaan, jos haluut muuttaa pussin kokoa.

Vierailija
66/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 20:17"]

Ostin tänään Marianne-pussin (suklaakarkkeja, joissa on mintunmakuinen kova kuori) K-kaupasta.

Koska ei ole mitään järkeä ostaa 220 grammaa karkkia vain itselleen, eikä kotona ole muita, avasin pussin kassalla ja kaadoin puolet karkeista kassan viereiselle pöydälle ja sanoin, että "tässä on minulle liikaa, ja kun teillä ei ole pienempiä pusseja, jätän osan tähän, jakakaa ne vaikka henkilökunnan kesken".

Kassanainen katsoi aika oudosti eikä sanonut mitään. Olisin tietenkin voinut heittää ne roskiin ovensuussa, mutta ajattelin ettei ole kiva tuhlata, ja ehkä myyjät tykkäisi niistä. Mielestäni toimin oikein.

Onko tämä joku lihotussalaliitto että kuluttajan pitää itse tajuta heittää puolet pois?

Mitä järkee?

[/quote]

Mitä järkee ostaa karkkipussi ja jättää puolet kassalle?Jos lihomista pelkäät,älä osta karkkia.Ja olisi ne paperilliset mariannet säilyneet vaikka keittiön kaapissa seuraavaan karkinhimoon asti,turhaa provosointia tuollainen käytös.Oletko mahdollisesti murrosikäinen?

Vierailija
67/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oikein kivasti tehty. Söisin jopa karkkeja. Kun itse olin kahvilassa töissä, eräs asiakas osti mulle pullan. Se oli kivaa, ja toki söin sen tauollani.

Vierailija
68/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet AP väärässä. Aika mponi osaa kyllä säännöstellä syömisiään, myös karkin määrää. Mä heitän aina välillä karkkia pois, kun jäävät meillä herkästi pyörimään kaappiin Edes lapset eivät tyhjennä varastoja. Ja ei ole edes karkkipäivää meillä. Karkkia syödään järkeviä määriä silloin, kun tekee mieli. Ei tarvitse ahmia koko pussia kerrallaan.

Vierailija
69/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkee ostaa karkkipussi ja jättää puolet kassalle?Jos lihomista pelkäät,älä osta karkkia.Ja olisi ne paperilliset mariannet säilyneet vaikka keittiön kaapissa seuraavaan karkinhimoon asti,turhaa provosointia tuollainen käytös.Oletko mahdollisesti murrosikäinen?

Kiitos vastauksesta. En ole murrosikäinen, en pelkää lihomista, mutta en haluaisi ostaa karkkia enempää kuin minun tekee mieli syödä. Tiedän, että 220 grammaa on liikaa yhdelle ihmiselle yhdellä kertaa.

Monet on sanoneet, että voisin jättää seuraavaan kertaan sen liian määrän. He ovat tietenkin oikeassa. Ongelma on siinä, että olen heikko. Jos tiedän että minulla on karkkia kaapissa, on vaikea olla syömättä sitä. En varmaan ole tässä ainoa. Olisi hyvä, jos voisin ostaa karkkia vain sen määrän, mitä kerralla syön.

Sellaista määrää ei myydä (paitsi Citymarketissa irtomyynnissä, kuten opin tästä ketjusta, kiitos siitä!). Minun takapajulakaupungissa ei ole Citymarkettia, täällä on vain S ja K. 

En tarkoittanut tätä provosoinniksi enkä ylenkatseeksi. Ajattelin vain, käytännönläheisesti, että a) minulla on liikaa karkkia b) joku muu voi haluta sitä c) minä annan heille sitä, ettei se joudu hukkaan.

En ollut tajunnut, että ylimääräisen antamista pidettäisiin näin outona. Vauva-palsta heijastaa maan yleistä ilmapiiriä, joten tästä lähtien en jätä ylimääriä kauppaan, vaan hävitän ne muulla tapaa. Kiitos kaikille jotka ovat ottaneet kantaa tähän sinänsä pieneen asiaan!

- ap -

Vierailija
70/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saadaan kaupassa niin paljon karkkia, näytteitä ja päiväysvanhoja etc että roskiin asti menee mitä ei jakseta syödä. että siksi se myyjä

Sua oudosti katsoi

Vierailija
71/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 20:38"]Asetit myyjän hankalaan tilanteeseen. Annoit "almuja", joista pitäisi olla kiitollinen vaikkei tahtoisikaan. Lisäksi kassalla on nyt kuitittomia karkkeja ja myyjää voidaan epäillä varkaudesta. Siitä seuraa välitön työsuhteen purku.

[/quote] Juuri näin! Ei kassahenkilö voi pitää kuitittomia tuotteita tai missään tapauksessa syödä niitä!!!

Vierailija
72/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:12"]

Kiitos vastauksesta. En ole murrosikäinen, en pelkää lihomista, mutta en haluaisi ostaa karkkia enempää kuin minun tekee mieli syödä. Tiedän, että 220 grammaa on liikaa yhdelle ihmiselle yhdellä kertaa.

Monet on sanoneet, että voisin jättää seuraavaan kertaan sen liian määrän. He ovat tietenkin oikeassa. Ongelma on siinä, että olen heikko. Jos tiedän että minulla on karkkia kaapissa, on vaikea olla syömättä sitä. En varmaan ole tässä ainoa. Olisi hyvä, jos voisin ostaa karkkia vain sen määrän, mitä kerralla syön.

Sellaista määrää ei myydä (paitsi Citymarketissa irtomyynnissä, kuten opin tästä ketjusta, kiitos siitä!). Minun takapajulakaupungissa ei ole Citymarkettia, täällä on vain S ja K. 

En tarkoittanut tätä provosoinniksi enkä ylenkatseeksi. Ajattelin vain, käytännönläheisesti, että a) minulla on liikaa karkkia b) joku muu voi haluta sitä c) minä annan heille sitä, ettei se joudu hukkaan.

En ollut tajunnut, että ylimääräisen antamista pidettäisiin näin outona. Vauva-palsta heijastaa maan yleistä ilmapiiriä, joten tästä lähtien en jätä ylimääriä kauppaan, vaan hävitän ne muulla tapaa. Kiitos kaikille jotka ovat ottaneet kantaa tähän sinänsä pieneen asiaan!

- ap -

Ajatus että joku muu voisi haluta karkkisi on kyllä kaunis,se taas että kaadoit kasan karkkia myyjille kassalla,kuulostaa vähän sellaiselta heitetään-koiralle-luu-eleeltä. Siitä luultavasti negatiivinen palaute.Jos sinun on pakko ostaa juuri 220g Mariannepussi(joistan karkeista on minipussiversioita ja irtokarkkeja voi aina valita sopivan määrän),niin anna vaikka jollekin tutulle loput,yksinkertaista!

Vierailija
73/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 20:44"]Menevät suoraan roskiin, kukaan työntekijä ei työnnä suuhunsa mitään, mikä on asiakkaalta peräisin. Ei vaikka näkisi, että kaadat namit pussista johonkin pöydälle. Olisit vienyt vaikka naapurille.

[/quote] siis wtf? Meidän työpaikalle erikoismyymälään on monet tyytyväiset asiakkaat tuoneet kiitokseksi hyvästä palvelusta jos jonkinlaista karkkia ja suklaata. Eikä tod.ole edes meiltä ostettuja ja kaikki ollaan syöty tyytyväisenä.

[/quote] Erikoismyymälä tai ruokakauppa....hmm hiukan eri juttu. Niitä tuotteita joita omassa myymälässä on myynnissä en voi ottaa kuititta.

Vierailija
74/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä ainakin olisin kassalla vielä työskennellessäni vienyt ne taukohuoneeseen. Käärehän niissä on.

Vierailija
75/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin katsoisin oudosti. Tulee kyllä mielisairas mieleen tästä aloituksesta, ei millään pahalla. Jos juuri kaupassa alkaa mesota pienemmistä pusseista, tulee tunne että syytät kassaa siitä minkä kokoisia karkkipusseja joutuu myymään.

Muutenkin outoa jos sinulla ei ole ketään tuttuja/kavereita kenelle antaa "ylimääräiset".

Kolmanneksi 220 grammaa on pieni pussi muutenkin.

Neljänneksi karkit pilaantuvat hitaasti, olisivat varmaan vielä muutaman vuoden syöntikelpoisia.

Vierailija
76/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus että joku muu voisi haluta karkkisi on kyllä kaunis,se taas että kaadoit kasan karkkia myyjille kassalla,kuulostaa vähän sellaiselta heitetään-koiralle-luu-eleeltä. Siitä luultavasti negatiivinen palaute.Jos sinun on pakko ostaa juuri 220g Mariannepussi(joistan karkeista on minipussiversioita ja irtokarkkeja voi aina valita sopivan määrän),niin anna vaikka jollekin tutulle loput,yksinkertaista!

Meidän kaupoissa ei ole muuta kuin näitä jättipusseja, olen katsonut.

En ollut tajunnut, että sitä mitä tein, pidettiin ylenkatseena.  Arvostan kassatyöntekijöitä, he tekevät kovasti töitä. Täytyy vaan vastedes pystyä heittämään kylmästi liika määrä pois. 

Tämä on hienoa AV:ssä: Saa suoraa palautetta. 

Vierailija
77/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskasti tehty, olisin saattanut tehdä samoin! hyvä idea! :)

Vierailija
78/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskasti tehty, olisin saattanut tehdä samoin! hyvä idea! :)

Vierailija
79/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:35"]Kyllä minäkin katsoisin oudosti. Tulee kyllä mielisairas mieleen tästä aloituksesta, ei millään pahalla. Jos juuri kaupassa alkaa mesota pienemmistä pusseista, tulee tunne että syytät kassaa siitä minkä kokoisia karkkipusseja joutuu myymään.

Muutenkin outoa jos sinulla ei ole ketään tuttuja/kavereita kenelle antaa "ylimääräiset".

Kolmanneksi 220 grammaa on pieni pussi muutenkin.

Neljänneksi karkit pilaantuvat hitaasti, olisivat varmaan vielä muutaman vuoden syöntikelpoisia.[/quote]

1. ymmärrän tavallaan, mutta juuri _kaupassahan_  minä niitä karkkipusseja olen ostamassa...

2. asun metsässä (oikeesti). On mulla naapuri, mutta se työskentelee öisin, mikä tarkoittaa että se nukkuu päivisin, jolloin minä tulen kaupasta karkkipusseineni...

3. äitis on pieni karkkipussi! 220 g on sairaan ISO.

4. mut se on siellä kaapissa ja kiusaa minua joka hetki!

moni sanoo että olen hullu. aika pelottavaa. omasta mielestäni olen vaan järkevä. kuka on oikeassa?

- ap -

Vierailija
80/93 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 21:05"]

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience." Mark Twain

Heippa!

[/quote]

Puhkikulunut palsta-argumentti