Yritätkö vastata miehesi ulkonäkökriteerejä?
Siis muokata itseäsi ja tyyliäsi ulkoisesti sellaiseksi, josta tiedät miehesi pitävän?
Itse pyrin mm. seuraavilla tavoilla : en käytä enää räikeitä enkä etenkään punaisia kynsilakkoja, en värjää hiuksia enää mustaksi, meikkaan yleensä suht hillitysti, pyrin treenaamaan salilla pyllyä pyöreämmäksi, ajan karvat säännöllisesti, pyrin pitämään ihon pehmeänä (mies ei tykkää karheista jalkapohjista jne.) ja vaatteissa mietin ja kysyn mistä mieskin tykkäisi, kun sillä on ihan hyvä maku.
Kommentit (87)
En ole ottanut lävistyksiä kasvoihin, miehen ei pidä niistä, enkä pidä niitä itsekään mitenkään välttämättöminä. Pidän miehen minulle ostamia vaatteita, vaikka en pitäisi niistä kaikista! (:
Mies taas pitää partansa siistinä koska en tykkää resupekkaparrasta..
Enemmän silti toteutan omia kauneusihanteitani kuin miehen :-o
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:21"]
En. Yritän vastata omia ulkonäkökriteerejäni. Tuntuvat kelpaavan miehellekin.
[/quote]
Juuri näin. Kai me molemmat ollaan vastattu toistemme kriteerejä kun kerran yksiin päädyttiin... Vanhetaan tietysti molemmat, mutta esim. "siisteydestä" täytyy pitää huoli, ja siitä ettei ylipainoa kerry, molemmille on tärkeää ettei ole itse, eikä kumppani ole ylipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:39"]Minusta on tärkeää sekä naisen että miehen aina silloin tällöin TEHDÄ jotain, mikä miellyttää toista. Tällaista voisi olla esim. hieronta, toisen lempiruoan tekeminen.
[/quote]
Onhan ulkonäköön panostaminenkin tekemistä. Miehet ovat visuaalisia. Naisen panostus ulkonäköönsä todennäköisesti palkitaan siten että suhde kipinöi vielä vuosien jälkeenkin :) itse olen puolivälissä vielä 8,2kg tavoitteeseen :)
En yritä muokata itseäni minkäänlaiseksi, onneksi me molemmat pidämme minusta tällaisena:) Olen aina ollut hoikka, hyvinpukeutuva, kevyesti meikattu ja paksut upeat hiukset aina laitettuna. Työssäkin joutuu aina hieman laittautumaan joten on siinä ei ole mitään extratekemistä vaan joka päivä olen huoliteltu. Mies kehuu päivittäin:)
Mies on aina ollut tyylikäs ja pukeutunut hyvin, puhdas ja hyväntuoksuinen:) Kotosalla ollaan molemmat "lökäreissä" viikonloppuisin - talo teettää hommia ulkona ja sisällä joten tehtävien mukaan.
Sairauden tai lääkkeen takia lihominen ei haittaisi koska se olisi todennäköisesti väliaikaista mutta muuten emme aio kumpikaan repsahtaa.
+/- 50v:t
Eräille näköjään halu miellyttää omaa miestä on Se synneistä raskain :) taitaa olla herkkä aihe kun pitää vetää mukaan sairastelut sun muut. Miten sekin tähän asiaan liittyy? Ja mitä sairasta on kyykyissä ja muissa peppua kohentavissa liikkeissä? Muuten ok mut sitten sairasta jos se oma mies sattuu tykkäämään? :D Käsittämätöntä
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:40"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:28"]
Pointtina ei ollut se, että muokkaa jotta kelpaisi, vaan koska haluaa miellyttää. Vaikuttaa siltä, että pyrkimys miellyttää toista ulkoisesti on monesta jotenkin alentavaa vrt. käytöksellä tai vaikka hyvällä ruualla miellyttäminen. Miksi näin? Ap on 34, en siis kovin nuori. Ja naimisissa 10v. En muuten myöskään todellakaan ole päästä itseäni koskaan lihomaan, mutta se on ihan oma ehdottomuuteni aina ollut, eikä liity miehen miellyttämiseen mitenkään.
[/quote]
Oletpa varma itsestäsi. Hienoa, kun joku uskaltaa ajatella, ettei koskaan sairastu lihottavaan sairauteen tai joudu lääkitykselle, joka kerää nestettä.
Tuntemani miehet pitävät itsetunnon kohdillaan olevista naisista, hyvin erilaisista sellaisista.
[/quote]
Mikä ihme siinä on että aina pitää tulla huutelemaan sairauksista ja lääkityksistä... Mun miestä häiritsisi ehdottomasti jos paisuisin omaa välinpitämättömyyttäni norsuksi. Olisi ihan eri tilanne, jos painoa tulisi jostain minusta riippumattomasta syystä. Piti tämäkin nyt rautalangasta vääntää.
En. Ajatus, että pitäisi yrittää mukautua miellyttääkseen toista tuntuu ahdistavalta. Olen kuitenkin kelvannut miehelle tällaisena, vaikka hänen ei ole mitenkään pakko seurustella kanssani.
Jos oma makuni ulkonäköni suhteen muuttuisi jostain syystä jotenkin radikaalisti, toivoisin tietysti, että mies tykkäisi siitä uudestakin tyylistä, mutta voisin ehkä harkita jotain kompromissia, jos mies ei tykkäisi.
Kyllä mä uskon mieheni rakastavan itseäni ihan mun persoonani vuoksi. Mutta koska rakastan miestäni, haluan näyttää hänen silmissään mahdollisimman seksikkäältä. En tajua, miksi osa vastaajista voi vetää tällaisesta hernettä nenäänsä. :D
Mitään varsinaisia pukeutumisneuvoja meillä ei tietenkään jaella. Mutta tiedän esim. miehen tykkäävän saappaista, ja käytän siksi niitä aika usein. Mies ei pidä värikkäistä huulipunista, enkä mä niitä sitten ehdoin tahdoin käytä. Hoikka ja urheilullinen olisin joka tapauksessa, samoin luultavasti viihtyisin pitkissä hiuksissa joka tapauksessa.
En "muokkaisi" itseäni miehen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:51"]
Onhan ulkonäköön panostaminenkin tekemistä. Miehet ovat visuaalisia. Naisen panostus ulkonäköönsä todennäköisesti palkitaan siten että suhde kipinöi vielä vuosien jälkeenkin :) itse olen puolivälissä vielä 8,2kg tavoitteeseen :)
[/quote]
Mun mielestä on jotenkin hassua erotella sukupuolet noin. Ihan kuin naisia ei häiritsisi miesten lihominen ja rupsahtaminen.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:56"]
Eräille näköjään halu miellyttää omaa miestä on Se synneistä raskain :) taitaa olla herkkä aihe kun pitää vetää mukaan sairastelut sun muut. Miten sekin tähän asiaan liittyy? Ja mitä sairasta on kyykyissä ja muissa peppua kohentavissa liikkeissä? Muuten ok mut sitten sairasta jos se oma mies sattuu tykkäämään? :D Käsittämätöntä
[/quote]
Musta se kuulostaa jotenkin surulliselta, että tietoisesti muokkaa omaa ulkonäköään miehensä takia. Itse pidän itseni hoikkana, urheilen, meikkaan, laitan tukkaani ja pukeudun nätisti, mutta en todellakaan mieheni takia, vaan siksi, että tunnen itse oloni silloin hyväksi. Olin tällainen jo kauan ennen kuin tapasin mieheni ja tiedän, että kelpaisin hänelle myös pulleampana ja laittamattomana, niin kuin hänkin kelpaisi minulle. En itse haluaisi olla suhteessa, jossa mies asettaa kriteerejä, joihin täytyy mukautua. Se ei kuulosta aidolta rakkaudelta ja toisen hyväksymiseltä omana itsenään. Toisaalta ymmärrän kyllä, että ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä, mitä rakkaus on.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:51"]
[/quote]
Mun mielestä on jotenkin hassua erotella sukupuolet noin. Ihan kuin naisia ei häiritsisi miesten lihominen ja rupsahtaminen.
[/quote]
Miehillä kuitenkin kiihottuminen johtuu suurimmaksi osaksi visuaalisista ärsykkeistä. Meillä naisille se yksinään ei taida riittää ja hyvä niin :) poikkeuksiakin varmasti on.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:11"]
Ihan kuin naisia ei häiritsisi miesten lihominen ja rupsahtaminen.
[/quote]
No kyllähän se häiritsee, mutta ei sitä saa sanoa ääneen eikä varsinkaan täällä kirjoittaa. Luonne ja sisäinen kauneus ratkaisee vaikka olisi millainen haiseva plösö. Ja toki miehen täytyy ymmärtää pitää 25kg turvonnutta rasvatukkaista muijaa kauniina ja haluttavana.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:19"]
En, koska olen alusta saakka vastannut mieheni naiselle asettamia ulkonäkökriiterejä. Emmehän kai muuten yhdessä olisikaan.
[/quote]
Itse en kyllä vastannut joskus ollenkaan mieheni ulkonäkökriteerejä, mutta ihastui muhun kuitenkin. En toki rumakaan ollut, mutta erilainen, kuin hän silloin toivoi.
[/quote]
Samoin. Mies pitää pitkistä bruneteista ja mä olen pieni blondi.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:56"]
[/quote]
Musta se kuulostaa jotenkin surulliselta, että tietoisesti muokkaa omaa ulkonäköään miehensä takia. Itse pidän itseni hoikkana, urheilen, meikkaan, laitan tukkaani ja pukeudun nätisti, mutta en todellakaan mieheni takia, vaan siksi, että tunnen itse oloni silloin hyväksi. Olin tällainen jo kauan ennen kuin tapasin mieheni ja tiedän, että kelpaisin hänelle myös pulleampana ja laittamattomana, niin kuin hänkin kelpaisi minulle. En itse haluaisi olla suhteessa, jossa mies asettaa kriteerejä, joihin täytyy mukautua. Se ei kuulosta aidolta rakkaudelta ja toisen hyväksymiseltä omana itsenään. Toisaalta ymmärrän kyllä, että ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä, mitä rakkaus on.
[/quote]
Sinun käsitykseesi rakkaudesta ei ainakaan taida kuulua sen rakkaimman ihmisen miellyttäminen. No ehkä sulla on jotain "henkisempää" rakkautta ;) miksi en panostaisi ulkonäkööni kun se miellyttää miestäni ja on palkitsevaa meille molemmille? Miellyttäähän miehenikin minua monin tavoin.
Kyllä pyrin miellyttämään miestä ulkonäölläni. Minusta on niin ihanaa, kun hän kehuu mua kauniiksi ja haluttavaksi. Eikä hän näitä asioita minulta mitenkään edellytä, mutta haluan itse näin tehdä. Ja kyllä, kipinää riittää vielä niin että jalat meinaa mennä alta, vaikka suhdetta on takana jo 15 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:16"]
[/quote]
[/quote]
Mitä "surullista" siinä on, että haluaa näyttää hyvältä miehensä silmissä? :D En vaan tajua. Minusta se on rakkauden osoitus. Eikä se tietenkään tarkoita sitä, että siinä parilla rakkaus perustuisi pelkästään johonkin pinnalliseen. Mutta kyllä mä ainakin haluan miehen pitävän myös mun ulkonäöstä. Itsestäni pitäisin huolta joka tapauksessa, mutta huomioin kyllä miehen mieltymykset esim. pukeutumisessa ja meikkien valinnassa. Kyllähän hänkin kysyy mun mielipidettä esim. vaatteita valitessaan.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:16"]
[/quote]
[/quote]
Oletko tyhmä vai näytteletkö sellaista sujuvasti?
Se, että tekee jotain toisen mieliksi on todella kaukana siitä, että muokkaa itseään kelvatakseen. Ei tässä ole puhe kelpaamisesta vaam siitä, että haluaa miellyttää omaa kumppaniaan.
Toisille meistä rakkaus tarkoittaa myös sitä, että ei olla pelkästään "minä, minä, minä" eikä edes aina "me" vaan joskus oikeasti "sinä".
No en nyt oikeastaan. Miehelläni ei mitään tarkkoja kriteerejä kai olekaan. Olen käsittänyt että ei pidä kovin ylipainoisista tai ison takapuolen omaavista naisista (ehdoton ei eivät nämäkään seikat kuitenkaan ole), ja olen pysynyt hoikkana tarvimatta sitä sen kummemmin yrittää. Myöskään alapääkarvoista ei pahemmin pidä, mutta enpä pidä minäkään, vaikka annan niiden välillä kasvaakin pidemmäksi... Joskus on sanonut että pitää minulla pitkistä hiuksista, mutta on minulla ollut välillä lyhyetkin ja niitäkin kehunut...
En todellakaan. Ei mieheni ole minulle mitään ulkonäkökriteerejä edes asettanut, vaan olen aina kelvannut omana itsenäni. Ei ole muutenkaan mitään negatiivista koskaan sanonut ulkonäöstäni (tai luonteestani). Päinvastoin kehuu aina, kuinka olen hänen mielestään niin kaunis ja ihana, vaikka minkälaiselta mörriltä näyttäisinkin :) No, sitä on kyllä ehdottanut, että voisin jättää hiukseni värjäämättä, mutta itse inhoan tukkani luontaista maantienharmaata väriä, joten vaalennan ne joka tapauksessa.