Naiset, MIKSI leikkaatte hiuksenne lyhyiksi !?
Naiselle ei sovi lyhyet hiukset.
Poikatukassa ja lesbohiuksissa ei ole mitään puoleensavetävää.
Suurin osa naisista leikkaa joko naimisiin mentyään, tai täytettyään 30-40 vuotta, hiuksensa lyhyiksi. Tai jo aikaisemmin.
Oksettavaa.
Naisille kuuluu pitkät, vähintään hartioille ylettyvät, hiukset.
Olen itse 20-vuotias nainen ja hiukseni yltävät puoleen selkään. Ne olisivat vielä pidemmät, ellei äitini olisi niitä yläasteella lyhyiksi leikannut. Hiustenleikkuun takia, minua kiusattiin jatkuvasti ja haukuttiin pojaksi ja lesboksi. Kiitos äiti!!! Luojan kiitos hiukseni kasvoivat nopeasti takaisin!
Nyt olen ottanut perjaatteen, etten enää KOSKAAN leikkaa hiuksiani, paitsi latvoista max. 2 senttiä kaksihaaraisia aina välillä pois.
Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka leikkaavat lyhyet hiukset. Äitini on yksi näistä naisista ja hän pakotti minut ja siskonikin leikkaamaan aikoinaan lyhyeksi, mutta nyt osaamme jo pitää pintamme ja sanoa vastaan.
Äitini perustelee sitä sillä, että lyhyet hiukset on helpompi laittaa. Ei pidä paikkaansa. Ne sojottavat sinne sun tänne. Pitkät hiukset voi vain antaa olla kauniisti vapaana, tai laittaa yksinkertaisesti ponnarille. Lyhyille hiuksille ei voi tehdä kumpaakaan.
Kuulisin siis ilomielin jotain kertomuksia siitä, miksi ihmeessä naiset leikkaatte lyhyet hiukset!?
Kommentit (95)
Ikävää, että pidät lyhyitä hiuksiani rumina, mutta olisit eri mieltä, jos olisit nähnyt ne pitkinä. Joillakin ihmisillä, esim. minulla on niin ohuet hiukset, että ne eivät edes kasva pitkiksi, koska hapertuvat latvasta samaa tahtia kuin kasvavat juuresta. Ohuet hiukset pitkinä on todella rumat, sen olen tajunnut itsekin. Jos kasvattaisin pidemmät hiukset, haukkuisit hiuksiani hiiren hännäksi, mitä ne siis olisikin. Kun hiukset ovat lyhyet, saan erilaisilla muotoilutuotteilla niihin vähän ilmavuutta, pitkinä ne taas makaisivat pitkin päänahkaa. Tämä ei ole oma valintani, ottaisin milloin vain vaihdossa sinun paksut hiuksesi.
Jessus, että joidenkin on vaikea tajuat, että meitä on erilaisia. Luulisi tämänkin asian näkevän ihan silmillä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:53"]
Ne rumemmat naiset joutuvat piiloutumaan pitkien hiusten taakse, koska eivät uskalla paljastaa kasvojaan. Suurin osa naisista on epävarmoja kauneudestaan, kuten ap esimerkiksi, ja haluaa peittää rumuutensa pitkiin hiuksiin. Silloin kun hiukset ovat pitkät, ei kasvojen virheisiin kiinnitä niin paljon huomiota. Me kauniit pidämme mielellämme aivan lyhyttä tukkaa, se korostaa täydellisiä silmiä ja poskipäitä, sekä kasvojen luustoa. Mutta hyvä että teillä pulleammilla ja epätäydellisemmilläkin on jotain kaunista mitä esitellä! Vaikka useimmiten se suomalainen tukkalaatu ei kyllä ole kauneimmillaan pitkänä...
[/quote]
Juuri näin!!!! Esim. Halle Berry pitkillä hiuksilla... Ei hyvä.
Joku Henna Kalinainen lyhyillä hiuksilla: kukaan ei edes huomaisi.
Rumilla on pakko olla pitkät hiukset :D
Mitenkahan ap sitten suun panee kun nykyinen lyhyt muoti saapuu vihdoinkin Suomeen. USAn pitkatukkaiset ovat kyllastyneet klipsipidennyksiinsa jotka syovat hiuksia ja maksavat maltaita.
Enaa ei kelpaa edes olkapaille ulottuva vaan yha useammalla on pixie, Julianne Houghilla oli eilen aivan upea, siina olisi hiirenhantaletit jaaneet itkemaan.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:49"]
Hiukseni ovat paksut, kauniit, tummanruskeat. Kyllästyin painavaan ponnariin niskassa, joka oli kesäisin kuuma. Vapaana en voinut pitää hiuksiani ollenkaan, ne olivat niin raskaat, että painuivat silmille. Ja silloin vasta kuuma tulikin.
Lisäksi halua, että kun käyn suihkussa, hiusten pesu on silleen, että suit sait shampoo ja huuhtelu, ei mitään sadan vuoden vaahdotusta ja virutusta.
Ja haluan, että hiukset on heti kuivat, ei seuraavana aamuna, kuten pitkä tukka.
Olet ap ihan vapaa kasvattamaan itsellesi pitkä tukan ja kokeilemaan elää sen kanssa. Ole hyvä. Odotan kokemuksiasi, selitykseksi ei kelpaa, että olet mies. Oletko munaton, kun et pitkiä hiuksia pidä? (Onko Jone Nikula munaton?) Kun kerran noin paljon pitkästä tukasta pidät, niin älä ihmeessä jätä sitä naisille.
[/quote]
Ai, eksä ollutkaan ap mies. Sorry.. Sekoitin ihan sut mieheen kun katsoin hiuks.... luin aloituksesi. Sori.
Ap on kovin nuori ja ymmärrettävää, että ajatusmaailmakin on noin lapsellinen..
Mutta asiaan.. Mulla on ollu monenmoista tukkatyyliä, enimmän osan elämää pitkä tai ainakin olkapäille ulottuva. Välillä taas melko lyhyt, polkka jne. Nyt on reilu puoli vuotta ollut edestä pidempi (leukaperiin ulottuva) ja takaa lyhkäsempi polkka. Viihdyn mainiosti ja koska treenaan paljon (5 pv viikossa, kovaa..), tämä malli on todella helppo, kun joutuu paljon pesemään. Lisäksi tätä on paljon kivempi sulloa uimalakkiin, kuin pitkää lettiä.. ;)
Ap ei varmaan ole koskaan kuullut, että jitkut voivat menettää hiuksensa esim. jonkun sairauden takia. Kun hiukset vihdoin kasvaa vaikkapa syöpähoitojen päätyttyä, on ihan sama minkä pituiset ne ovat, on vain ihanaa, että on ylipäätään tukkaa. Ja valitettavasti hiukset eivät kasva kerralla 30 senttiä.
Naiset joilla on lyhyet hiukset näyttävät yhtä tyhmältä kuin mies jolla on pitkät hiukset.
Minulla on niin ohuet hiukset, että ne näyttävät pitkinä kamalilta. Siksi.
Sehän on vain plussaa, jos luullaan mieheksi! Androgyyniys on tosi hot kummassakin sukupuolessa.
linkittäjä siis laittoi kuvan missä mun mielestä tosi kaunis lyhyt malli oikealla..todella naisellinen ja pehmeä...ei yhtään miehekäs. Myös salkkareiden isabellan tukka on tosi lyhyt ja todella naisellinen,niiiiiiiiiin paljon parempi hänelle kuin se pitkä,,,pitkässä oli jotenki mamma mainen
Mun hiuslatu on niin ohut ettei vaan kasva. Korkeintaan hartioillee saakka saan kasvatettua ja siihen lopahtaa ja takaa ne kuluu takinkauluksissa jne. Eivät ole sitten tasamittaiset alkunkaan. Lyhyt malli on vaan mulla siistimpi kuin liian ohuet pitkät hiukset, juurikin rotanhäntä tyyli....
Pinnalliset idiootit arvostelevat parikymppisenä niitä joilla on lyhyet hiukset ja nelikymppisinä niitä, joilla on pitkät. Jos ikää on jo lähellä tuplat ap:n ikään verrattuna, miksi edelleen haukutte tietyn hiustyylin naisia rumiksi?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:03"]
Naiselle ei sovi lyhyet hiukset.
Poikatukassa ja lesbohiuksissa ei ole mitään puoleensavetävää.
Suurin osa naisista leikkaa joko naimisiin mentyään, tai täytettyään 30-40 vuotta, hiuksensa lyhyiksi. Tai jo aikaisemmin.
Oksettavaa.
Naisille kuuluu pitkät, vähintään hartioille ylettyvät, hiukset.
Olen itse 20-vuotias nainen ja hiukseni yltävät puoleen selkään. Ne olisivat vielä pidemmät, ellei äitini olisi niitä yläasteella lyhyiksi leikannut. Hiustenleikkuun takia, minua kiusattiin jatkuvasti ja haukuttiin pojaksi ja lesboksi. Kiitos äiti!!! Luojan kiitos hiukseni kasvoivat nopeasti takaisin!
Nyt olen ottanut perjaatteen, etten enää KOSKAAN leikkaa hiuksiani, paitsi latvoista max. 2 senttiä kaksihaaraisia aina välillä pois.
Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka leikkaavat lyhyet hiukset. Äitini on yksi näistä naisista ja hän pakotti minut ja siskonikin leikkaamaan aikoinaan lyhyeksi, mutta nyt osaamme jo pitää pintamme ja sanoa vastaan.
Äitini perustelee sitä sillä, että lyhyet hiukset on helpompi laittaa. Ei pidä paikkaansa. Ne sojottavat sinne sun tänne. Pitkät hiukset voi vain antaa olla kauniisti vapaana, tai laittaa yksinkertaisesti ponnarille. Lyhyille hiuksille ei voi tehdä kumpaakaan.
Kuulisin siis ilomielin jotain kertomuksia siitä, miksi ihmeessä naiset leikkaatte lyhyet hiukset!?
[/quote]
Elämähän kannattaa elää kiusaajien ehdoilla ja kasvattaa omat lapsetkin siihen, että joukosta ei tule erottua tai kiusataan.
Vain yhdestä syystä minulla on lyhyet hiukset... siksi että minulla on harvinaisen ohuet hiukset siksi minulls ei lapsenakaan koskaan ollut edes puolipitkiä hiuksia.. jos minulla olisi paksut hiukset en ikinä leikkaisi lyhyeksi, mutta huonoille hiusgeeneille ei paljon mitään voi.
Vahvat naiset tulevat tänne raivoamaan etteivät välitä siitä mitä mieltä muut ovat heidän lyhyistä hiuksistaan. Tästä voimme päätellä että naisen piirteiden haluttavuuden kyseenalaistaminen on useille naisille arka paikka. Monet miehet preferoivat pitkiä naisellisia hiuksia. No niin ampukaa viestin tuoja.
Kylläpä ap:lla kasvaa hitaasti hiukset, jos yläasteella tapahtuneen leikkuun jälkeen ovat vasta puoleen selkään. Ei muuta kommentoitavaa.
Nuorempana hiukseni olivat alkaneet muuttaa väriään hiljalleen kauniin vaaleista mitättömän maantien värisiksi. Suunnilleen tällaisiksi:
http://neilgeorgesalon.files.wordpress.com/2012/04/natural-light-brown-hair.jpg
Halusin kuitenkin pitää hiukseni saman värisenä kuin ne olivat aikaisemmin (tässä):
http://www.trendfashion2013.com/wp-content/uploads/2013/11/20-platinum-blonde-hair.jpg
Koska valkaisin hiuksiani voimakkaasti vaalentavilla aineilla, ne muuttuivat hauraammiksi, märkinä purukumimaisiksi, katkeileviksi, takkuuntuviksi ja kaksihaaraisiksi. Lopulta leikkasin ne lyhyiksi, koska hiusten väri oli minulle tärkeämpi kuin hiusten pituus. Hiukseni olivat sitten suunnilleen tällaiset:
http://hairstylesx.org/wp-content/uploads/2013/07/Best-Short-Hairstyles-Blonde-Hair.jpg
Töytettyäni kolmekymmentä alkoivat hiukseni myös ohentua ja harventua ja blongaaminen pahensi asiaa. Päänahka paistoi kauniisti vaaleiden hiusten välistä. (YÖK!!) Ollessani 34-vuotias kokeilin värjätä hiuksiani tumman ruskeiksi ja yllätyksekseni se väri sopi minulle, enkä tuntenut itseäni yhtä valjuksi kuin olisin omassa luonnollisessa värissäni tuntenut. Punaistakin kokeilin joskus aiemmin. Se ei sopinut ja olin palannut nopeati takaisin vaaleaan. Nyt väritykseni on (edelleen) kuin Maija Poppasella:
http://12blueprints.com/wp-content/uploads/2011/09/1114-2.jpg
Ja nyt hiukseni ovat kiiltävät, liukkaat ja hyväkuntoiset. Ja hartiamittaiset. Kasvatan niitä vielä vähän, mutta en rintojen alle ulottuviksi. EN siksi että ne olisivat erityisen naiselliset, vaan siksi, että se on hauskaa vaihtelua lyhyiden hiusten jälkeen. Ja tumma väri hämää hiukset näyttämään paksummilta.
Kun vanhenen lisää ja hiukseni ohenevat, tulen leikkaamaan ne lyhyiksi, koska se saa ne näyttämään paksummilta ja "nostaa" alaspäin valuvia piirteitäni ja tulen näyttämään nuoremmalta. Huonokuntoinen pitkä hiirenhäntä niskassa ei pue ketään.
Tämä näyttää paljon paremmalta:
http://media.onsugar.com/files/2011/01/02/0/192/1922153/954eea24f9e004f5_Helen-Mirren.jpg
Kuin tämä:
http://i2.photobucket.com/albums/y37/CaliforniaPeggy/New%20Peggy%20Pic/mery3D400.jpg
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 18:01"]Ap ei varmaan ole koskaan kuullut, että jitkut voivat menettää hiuksensa esim. jonkun sairauden takia. Kun hiukset vihdoin kasvaa vaikkapa syöpähoitojen päätyttyä, on ihan sama minkä pituiset ne ovat, on vain ihanaa, että on ylipäätään tukkaa. Ja valitettavasti hiukset eivät kasva kerralla 30 senttiä.
[/quote]
Uhritumiskortti esillä! Tottakai suurin osa kananpersetukkaisista on syöpäpotilaita.
Oot sitten käynyt nillittää tätä samaa asiaa Suomi24:ssa. Selvä trolli..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12167943